בועות של אהבה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בועות של אהבה
Soapdish
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי מייקל הופמן
הופק בידי אהרון ספלינג, אלן גרייסמן
תסריט רוברט הרלינג, אנדרו ברגמן
עריכה גארת' קרייבן
שחקנים ראשיים סאלי פילד
קווין קליין
מוזיקה אלן סילבסטרי
צילום אולי שטייגר
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה פרמאונט עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה פרמאונט
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 31 במאי 1991
משך הקרנה 122 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה קומדיה רומנטית, סרט להט"בי עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 25,000,000 דולר
הכנסות 36,500,000 דולר
הכנסות באתר מוג'ו soapdish
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בועות של אהבהאנגלית: Soapdish) הוא סרט קומדיה אמריקאי משנת 1991 בבימויו של מייקל הופמן, עם סאלי פילד, קווין קליין, וופי גולדברג ורוברט דאוני ג'וניור בתפקידים הראשיים.

התסריט הוא פרודיה מופרעת על התככים מאחורי הקלעים של אופרת סבון יומית פופולרית שהמדרוג שלה יורד, אבל המאורעות בחיי השחקנים מושכים יותר מהעלילה המטופשת של אופרת הסבון.

קווין קליין היה מועמד לפרס גלובוס הזהב לשחקן הטוב ביותר - סרט קומדיה או מוזיקלי. הוא היה מועמד גם לפרס הקומדיה האמריקאי (אנ') ביחד עם סאלי פילד, וופי גולדברג וקת'י מוריארטי.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סלסט טלברג (סאלי פילד) היא שחקנית טלוויזיה פופולרית שמופיעה זמן רב באופרת הסבון "גם השמש שוקעת". שחקנית נוספת היא מונטנה מורהד (קת'י מוריארטי) שרוצה לתפוס את מקומה של סלסט. היא מבטיחה למפיק הראשי, דייוויד ברנס (רוברט דאוני ג'וניור) שתיענה לדרישותיו המיניות אם יצליח להחליף את סלסט. דייוויד פוקד על התסריטאית הקבועה רוז שוורץ (וופי גולדברג) לשנות את התסריט כך שהצופים ישנאו את הדמות של סלסט לאחר שדקרה נערה אילמת בתור לחלוקת אוכל.

לורי קרייבן (אליזבת שו) היא "אחייניתה" של סלסט ומצליחה להתגנב לאולפן ולהשפיע על המפיקה (קארי פישר) לקבל אותה בתפקיד קטן כנערה אילמת שעומדת בתור לחלוקת אוכל ומנסה לדקור את המחלקת (סאלי פילד). סלסט מזהה אותה תוך כדי הצילומים ומחבקת אותה, המפיק הראשי אדוארדס (גארי מרשל) מרוצה ותוכניתו של דייוויד נכשלה.

מונטנה לוחצת על דייוויד והוא מחליט להכניס לתוכנית את ג'פרי אנדרסון (קווין קליין) שהיה פעם בן הזוג של סלסט ונדחה על ידה, מאז הקריירה שלו בשפל וכעת הוא מופיע בתפקיד וילי לומן במחזה מותו של סוכן בפני קשישים בבית אבות בפלורידה. ג'פרי קופץ על המציאה וסלסט מתעלפת כשהיא רואה אותו.

כעת סלסט, ג'פרי ולורי מופיעים ביחד בסדרה. מתחיל "רומן אהבה" בין לורי וג'פרי. סלסט עוקבת אחריהם וכאשר ג'פרי מזמין את לורי לחדרו, סלסט עולה על מעקה גבוה כדי להציץ וכמעט נופלת ומי שמציל אותה הוא ג'פרי המופתע.

הצילומים נמשכים עד שבסצנה אינטימית בין ג'פרי ולורי סלסט מתפרצת, מפרידה ביניהם ומכריזה כי לורי היא למעשה בתם, דבר המעלה מאד את מדרוג הסדרה.

מונטנה מכריזה כי היא בהיריון מג'פרי אך רוז מגלה קבל עם ועדה כי היא למעשה גבר טרנסג'נדר. המדרוג מזנק שוב לשביעות רצונו של אדוארדס.

מונטנה בורחת והמשפחה מתאחדת לסוף טוב.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
סאלי פילד סלסט טלברג שחקנית
קווין קליין ג'פרסון אנדרסון שחקן
רוברט דאוני ג'וניור דייוויד ברנס מפיק
קת'י מוריארטי מונטנה מורהד שחקנית
אליזבת שו לורי קרייבן בתם של סלסט וג'פרסון
וופי גולדברג רוז שוורץ תסריטאת
קארי פישר בטסי שרון מפיקה
גארי מרשל אדמונד אדוארדס מנכ"ל רשת טלוויזיה
טרי האטצ'ר אריאל מלוני שחקנית
בן שטיין מפיק
פול ג'והנסון "בולט" שחקן

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]