בזיליקת גבירתנו של הניצחונות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בזיליקת גבירתנו של הניצחונות
Bażilika u Kolleġġjata tal-Madonna tal-Vitorja
מידע כללי
סוג כנסייה עריכת הנתון בוויקינתונים
על שם חג הולדת מרים עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום סנגלאה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה מלטה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקמה ובנייה
תקופת הבנייה ?–1580
תאריך פתיחה רשמי 1580 עריכת הנתון בוויקינתונים
אדריכל ג'רולאמו קסאר עריכת הנתון בוויקינתונים
סגנון אדריכלי בארוק עריכת הנתון בוויקינתונים
קואורדינטות 35°53′09″N 14°31′05″E / 35.8857°N 14.5181°E / 35.8857; 14.5181
(למפת מלטה רגילה)
 
בזיליקת גבירתנו של הניצחונות
בזיליקת גבירתנו של הניצחונות
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
הבזיליקה

כנסיית גבירתנו של הניצחונות או כנסיית הולדת מריםמלטית: Bażilika u Kolleġġjata tal-Madonna tal-Vitorja או il-Knisja ta' Marija Bambina; באנגלית: Our Lady of Victories Parish Church או Basilica of the Nativity of Mary) המוקדשת להולדת הבתולה, היא כנסייה במעמד של בזיליקה בעיר סנגלאה (ל-איסלה) שבמלטה, והיא משמשת ככנסיית הרובע שלה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הכנסייה הוקמה החל בשנת 1580 לערך, ככל הנראה לפי תוכניותיו של האדריכל ג'ירולמו קסאר, והוקדשה ב-20 באוקטובר 1743. בכנסייה שמור פסל עץ מפורסם של הבתולה, המכונה "הילדה" (Il-Bambina) או "מריה הילדה" (Marija Bambina), אשר הגיע אל העיר בשנת 1618 לערך, לאחר שנמצא צף בים האדריאטי בינות לשברי ספינה. ב-4 בספטמבר 1921 העלה האפיפיור בנדיקטוס החמישה עשר את הכנסייה למעמד של בזיליקה, ופסל הילדה הוכתר בכתר זהב משובץ באבנים טובות. מדי שנה מאז 1680, בחג הולדת הבתולה החל ב-8 בספטמבר, נישא הפסל ברחובות העיר בתהלוכת הפסטה המקומית. עוד שמור בבזיליקה פסל עושה ניסים של הצלוב, המכונה "הגואל של ל-איסלה" (Ir-Redentur ta` l-Isla).

הבזיליקה נהרסה בהפצצה אווירית של חילות האוויר של מדינות הציר שהתרחשה ב-16 בינואר 1941, אך לאחר המלחמה היא הוקמה מחדש והוקדשה ב-24 באוגוסט 1957. בכיכר האפיפיור בנדיקטוס (Misraħ Papa Benedittu) שבחזית המבנה, ניצבת אנדרטה לזכר תושבי העיר שקפחו את חייהם בזמן מלחמת העולם השנייה.

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]