ברולס-רויס לקראת האושר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ברולס-רויס לקראת האושר
The Gnome-Mobile
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על רומן של אפטון סינקלר
בימוי רוברט סטיבנסון עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ג'יימס אלגר
תסריט אליס קדיסון עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה ג'ון וודקוק
שחקנים ראשיים וולטר ברנן
מת'יו גרבר
קארן דוטריס
מוזיקה באדי בייקר
צילום אדוארד קולמן עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי אולפני וולט דיסני
שיטת הפצה הפצה לאולמות הקולנוע, וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 12 ביולי 1967
משך הקרנה 84 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט פנטזיה עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות 4,000,000 דולר
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ברולס-רויס לקראת האושראנגלית: The Gnome-Mobile) הוא סרט פנטזיה אמריקאי משנת 1967 בהפקת אולפני וולט דיסני ובבימויו של רוברט סטיבנסון, עם וולטר ברנן (בתפקיד כפול) והילדים מת'יו גרבר וקארן דוטריס בתפקידים הראשיים.

מאת'יו וקארן הופיעו מקודם ביחד במרי פופינס (1964) וזאת הופעתם האחרונה כצמד בקולנוע. זה גם סרטו האחרון (השלישי) של מת'יו שמת בגיל 21 מהפטיטיס.

זה גם סרטו האחרון של אד וין שנפטר מסרטן לפני שהסרט יצא לאקרנים.

התסריט מבוסס על הספר "The Gnome-Mobile" של אפטון סינקלר משנת 1937. הגמדים הגנומים ממלאים תפקיד חשוב בעלילה וולטר ברנן ממלא תפקיד כפול כסבא עשיר ואהוב על שני נכדיו וכגנום זקן ועצבני.

הסרט עשיר באפקטים ויזואליים המקטינים את הגנומים.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

די. ג'יי. מלרוני (וולטר ברנן) הוא בעל חברה גדולה לסחר עצים בסן פרנסיסקו. הוא נוסע במכונית האהובה עליו רולס-רויס פנטום 2 כדי לפגוש את נכדיו האהובים בשדה התעופה ולהמשיך איתם לסיאטל שם הוא אמור למכור 50,000 אקרים של יער. הוא נפגש ברודני (מת'יו גרבר) ובאליזבת (קארן דוטריס) בת העשר.

הם עוצרים למנוחה ביער עצי רדווד ואליזבת משוטטת ביער ונפגשת בגנום בשם ג'ספר (טום לואל). היא מודיעה למלרוני ורודני והם נפגשים בג'ספר שמציג להם את סבו נובי (וולטר ברנן). נובי כועס על האנשים הגדולים שכרתו את היער בו גרו הגנומים שנאלצו לברוח. כעת ג'ספר נשאר ללא אישה וסופו שגם הוא ייעלם. מלרוני מציע לקחת את שני הגנומים במטרה למצאו אזור בו נמצאים גנומים אחרים. לפני כניסה למלון השייך לו הוא שם אותם בתוך ארגז קטן.

למלון מגיע הורציו קוקסטון (שון מקלורי) שמפיק הופעות נודדות של דברים חריגים. הוא שם לב לשני הגנומים ומצליח לגנוב אותם. מלרוני מזעיק את עוזרו הראשי ראלף ירבי (ריצ'רד דיקון) שיעזור לו במציאת שני הגנומים. ירני בהמלצת רופאו, מחליט כי מלרוני השתגע וכופה עליו אשפוז כפוי במוסד פסיכיאטרי.

במבצע לילי נועז מצליחים רודני ואליזבת לשחרר את מלרוני. ירבי והאח (נורמן גרבובסקי) הפסיכיאטרי רודפים אחרי הרולס-רויס במרדף מששע בתוך יערות הרדווד שבסופו מכוניתם מתרסקת.

בביתו של קוקסטון מצליחים ג'ספר ונובי להשתחרר מהארגז. נובי מצליח לברוח אך ג'ספר נתפס ובאותו זמן מגיעים מלרוני והנכדים ומשחררים אותו.

הם מגיעים למושבת גנומים ונפגשים שם עם נובי ועם רופוס (אד וין), מלך המושבה. כדי לשדך לג'ספר אישה מביאים לפניו מספר יפהפיות שצריכות לרוץ ולתפוס אותו עד שרופוס סופר שבע. מתחיל מרוץ משעשע עד שלבסוף תופסת אותו ויולט הביישנית (קמי סברינג) לקול תשואות הצופים. במעמד זה מכריז מלרוני כי יתרום את השטח של 50,000 אקרים שנועד לגדיעה, לטובת הגנומים שיוכלו לחיות בו בנחת.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
וולטר ברנן די.ג'יי. מלרוני/נובי
אד וין רופוס מלך הגנומים
מת'יו גרבר רודני נכד
קארן דוטריס אליזבת נכדה
ריצ'רד דיקון ראלף ירבי מזכיר של מלרוני
שון מקלורי הורציו קוקסטון מפיק
טום לואל ג'ספר גנום
קמי סברינג ויולט גנומית
נורמן גרבובסקי אח

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]