בר מזל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בר מזל
The Lucky One
כרזת הסרט באנגלית
כרזת הסרט באנגלית
מבוסס על על הספר בר מזל של ניקולס ספארקס
בימוי סקוט היקס עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי דניס די נובי
קווין מקורמיק
תסריט וויל פטרס
עריכה סקוט גריי
שחקנים ראשיים זאק אפרון
טיילור שילינג
ג'יי ר. פרגוסון
בליית' דיינר
מוזיקה מרק אישם עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום אלאר קיבילו עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה וילג' רודשואו
די נובי
חברה מפיצה האחים וורנר
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 20 באפריל 2012
משך הקרנה 100 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט רומנטי, סרט מלחמה, סרט דרמה, סרט מבוסס יצירה ספרותית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 25,000,000 דולר
הכנסות 91,557,138 דולר
הכנסות באתר מוג'ו luckyone
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בר מזלאנגלית: The Lucky One) הוא סרט מסוגת הדרמה הרומנטית שיצא באפריל 2012 בבימויו של סקוט היקס ובכיכובם של זאק אפרון וטיילור שילינג. הסרט הוא עיבוד לספרו של ניקולס ספארקס, הנושא את אותו השם.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוגן תיבולט (זאק אפרון) הוא חייל נחתים אמריקאים המשרת בעיראק. הוא שורד פשיטה על המחלקה שלו בה נהרגו כמה חיילים, בבוקר למחרת הוא מוצא תמונה של אישה, בגב התמונה נכתב "שמור על עצמך! א'". באותו רגע התקפת טילים פוגעת במקום בו ישב לפני מציאת התמונה, ורוב סובביו נהרגים, אך הוא יוצא מהמקום עם פציעות קלות בלבד. הוא מנסה למצוא את בעלי התמונה ללא הצלחה, ומניח כי בעליו של התמונה כבר איננו בחיים.

מעט לפני חזרתו הביתה נוסע לוגן עם חבר נוסף והם משוחחים אודות התמונה. לוגן מצהיר כי האישה בתמונה היא "המלאך השומר" שלו; שניות לאחר שהוא מדבר, נפגע הרכב ממטען צד, ופעם נוספת לוגן הוא היחיד ששורד.

לוגן חוזר לקולרדו כדי לגור עם אחותו ומשפחתה. הוא סובל מ"הלם קרב" ולמרות ניסיונותיו להתאקלם הוא מתקשה להסתגל לחיים בבית. לפיכך, הוא מחליט לעזוב ומתחיל בחיפושים אחר האישה מהתמונה.

יחד איתו הוא לוקח את זאוס, כלב הרועה הגרמני של המשפחה, ונוסע לכיוון לואיזיאנה, למקום בו זיהה שצולמה האישה האלמונית בצילום. כשהוא מגיע למקום הוא שואל את אחד המקומיים אם הוא מכיר את האישה. המקומי אומר כי הוא מכיר אותה, אך מזהיר את לוגן כי היא הייתה נשואה לחברו.

לוגן מוצא האישה, בת' קלייטון (טיילור שילינג), אך מתקשה להסביר מה הוא עושה במקום, היא מניחה שהוא מגיע כדי למצוא עבודה, אבל לא מבינה מדוע עושה אדם את כל הדרך מקולרדו לאריזונה כדי להתקבל לעבודה במלונות כלבים. להפתעתה של בת', סבתהּ, אלי (בלית' דיינר), מחליטה לתת ללוגן את המשרה. בת' מתרגזת בתחילה, אולם לבסוף היא מתחילה לחבב אותו משום שהוא מתחיל לפתח מערכת יחסים ידידותית עם בנה, בן.

לוגן מגלה כי לבת' היה אח בשם דרייק שנהרג בפעולה במהלך שירותו בעיראק וכי מותו שבר את ליבה של בת' שאינה יודעת הרבה על נסיבות מותו ומשתוקקת לדעת האם אחיה מת בפעולה או שמותו היה לחינם.

לוגן פוגש את בעלה לשעבר של בת', סגן השריף, העונה לשם קיית' קלייטון, בנו של שופט העיר ומועמד פוטנציאלי לראשות העיר. קלייטון מגלה עוינות כלפי לוגן ומאיים על בת' כי הוא ייקח את בנה למשמורת מלאה אם תמשיך את הקשר עם לוגן.

בזמן היותו שיכור פוגש קיית' את לוגן מטייל בעיר עם כלבו. קיית' מתעמת איתו ולוגן גורם לו להיראות מטופש בפני בני העיר. אביו של קיית' נוזף בו על התנהגותו באירוע בעיר, וקיית' מחליט ללכת לביתה של בת' ולנסות להתפייס איתה, למרות הסערה הגדולה שמתחוללת. בת' מסרבת בתקיפות, וקיית' מאיים לקחת את בנם. בן, ששומע את הדברים בורח החוצה, אל הסערה. קיית' רודף אחריו, ומיד אחריו יוצאת גם בת', בדיוק כשלוגן נכנס. בן פונה לכיוון בית העץ שלו, שם הוא נוהג להתאמן על הכינור בו הוא מנגן אך מתקשה לחצות את הגשר העובר מעל הנהר בגלל הסערה. גשר החבלים קורס, וקיית' נכנס למים הסוערים כדי להציל אותו. בת' קוראת לעזרה, ולוגן נכנס אל המים ומחלץ משם את בן. קיית' נסחף עם המים וטובע למוות.

בת' מודה ללוגן על כך שהציל את בנה, ולוגן מספר לה שהוא יודע מה קרה לדרייק: הוא נהרג בפעולה בלילה שלפני מציאת התמונה, והתמונה שהוא החזיק הייתה שייכת לו.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט קיבל ביקורות שליליות מרוב המבקרים. אתר Rotten Tomatoes דירג את הסרט בדירוג שלילי של 20%, המבוסס של 134 דירוגים. באתר Metacritic קיבל הסרט ציון של 39 מתוך 100, תוך ציון שהסרט קיבל בדרך כלל ביקורות שליליות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא בר מזל בוויקישיתוף