הנה אני בא

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"הנה אני בא"
שיר בביצוע הדג נחש
מתוך האלבום בעזרת הג'אם
יצא לאור 2006
סוגה מוזיקת היפ הופ עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך 4:01
חברת תקליטים הד ארצי, לבנטיני
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הנה אני בא הוא פזמון שביצעה להקת הדג נחש. השיר נכתב והולחן על ידי חבריה ויצא לאור בשנת 2006, כחלק מאלבום האולפן הרביעי של הלהקה, בעזרת הג'אם.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדג נחש החלה את פעילותה כלהקה בירושלים. במשך הזמן עזבו כל חבריה את העיר, פרט לסולן הלהקה שאנן סטריט.

השיר נכלל באלבומה של הלהקה בעזרת הג'אם. הוא הגיע למקום השני במצעד הפזמונים העברי השנתי לשנת התשס"ו (2006) של גלגלצ ולמקום ה-20 במצעד השנתי של רשת ג'. גרסה נוספת לשיר יצאה בשיתוף פעולה עם תוכנית הטלוויזיה ארץ נהדרת, והוקדשה לבחירות לכנסת השבע עשרה[1].

כשנתיים לאחר הוצאת השיר, שולבו קטעים ממנו בסרט אל תתעסקו עם הזוהן, לצד קטעים אחרים משירים של הלהקה. כן שולב השיר בטריילר של הסרט[2]. "הנה אני בא" הפך לשיר המזוהה עם הסרט, וצופים בארצות הברית למדו לצעוק את השורה "הנה אני בא" בעברית ברגעים המתאימים[דרוש מקור].

תוכן השיר[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשיר מתח בין שני קצוות: המעבר בין ירושלים, שהיא העיר בה גדל הדובר, המאופיינת באווירה דתית ורגועה, לעומת תל אביב, המאופיינת באווירה ליברלית ותוססת.

בבית הראשון של השיר הדובר משבח את עירו ירושלים. בהמשך הבית הוא מזכיר חסרונות של העיר ותהליך הידרדרות שעברה. הוא מתאר אותה כ"אפור, משעמם ואין ים". במשך שלוש שנים הוא מתלבט אם לעזוב אותה, עד שלבסוף הוא מחליט לעבור לתל אביב.

הדובר נהנה מיתרונותיה של תל אביב. הוא משבח את הנהנתנות שבה, אך כעבור זמן לא רב הוא מחליט לחזור בחזרה לירושלים, ומציין בין חסרונות העיר תל אביב גורמים כגון רעש, לחות ועלות שכר הדירה בעיר. לאחר שלוש שנים של התחבטויות הוא מחליט לחזור לירושלים.

בבית השני מהלל הדובר את העיר ירושלים, המכונה בפיו "כפר". הרוגע והשקט בעיר מיטיבים עימו. עם זאת, בסוף השיר הדובר מחליט לעזוב שוב את ירושלים לעבר תל אביב.

מצעדים[3][עריכת קוד מקור | עריכה]

מצעדים שבועיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדים שבועיים (2006)
מדינה מצעד מיקום שיא
ישראל מדיה פורסט ישראל -
רשת ג' 1

מצעדים שנתיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדי סוף שנה (ה'תשס"ו)
מדינה מצעד מיקום שיא
ישראל מדיה פורסט ישראל -
רשת ג' 20
גלגלצ 2

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]