הנריק חיים גולדשמידט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הנריק חיים גולדשמידט
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 29 ביוני 1959 (בן 64) עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה דנמרק עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק אבובן
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הנריק חיים גולדשמידטדנית: Henrik Chaim Goldschmidt; נולד ב-29 ביוני 1959) הוא אבובן דני-יהודי. ייסד את תזמורת השלום של המזרח התיכון.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גולדשמידט בן למשפחה של ניצולי שואה מברסלאו, כיום ורוצלב. הסבים שלו השתתפו במלחמת העולם הראשונה ונלחמו למען גרמניה. הם נמלטו לדנמרק מאימת הנאצים, אולם חלק מבני משפחתו נשלחו למחנות הריכוז. הוא החל לנגן בתזמורת הסימפונית של אודנסה(אנ') בגיל 19. הוא התחנך בקונסרבטוריון פונה למוזיקה (דנ') בהדרכתו של פרופסור יורגן המרגארד בשנים 1976–1979 ובאקדמיית קאראיאן במערב ברלין בהדרכתו של פרופסור לותר קוך (אנ'). בשנים 1981–1983 ניגן בפילהרמונית של ברלין ובשנים 1991–1993 ניגן כאבובן ראשון בתזמורת הפילהרמונית של המבורג(אנ'). הוא ייצג את דנמרק בתזמורת הסימפונית העולמית. מאז 1986 הוא מנגן בתזמורת המלוכתית של דנמרק (אנ').

בשנת 1987 היה בין המייסדים של תזמורת הרוח הדנית, שזכתה בשנת 1991 בפרס ראשון למוזיקה קאמרית של תאגיד השידור הדני (DR) ובשנת 1993 זכתה בפרס גראמי על "ההוצאה הקלאסית של השנה".

בשנת 1996 יצא אלבומו "Phantasy - Music for Oboe", בחברת EMI, ודורג במקום הראשון במצעד הקלאסי במשך כשישה שבועות.

בשנת 2003 הקים את תזמורת השלום במזרח התיכון, עם נגים ערבים ויהודים. התזמורת מנגנת מוזיקה יהודית, מוזיקה ערבית ומוזיקה נוצרית מסורתית ומסיירת ברחבי העולם. התזמורת מה דגש גדול על קירוב ילדים ויצירת הזדמנות למפגשים ייחודיים וניגנה בקופנהגן, סטוקהולם, בודו, פריז, ניו יורק, ירושלים, האנוי ועוד.

בשנת 2011 הקים הנריק את 'אקדמיית גולדשמידט', בית ספר למוזיקה בחינם לילדים בקופנהגן. הוא מלחין מוזיקה ללהקתו, להצגות תיאטרון ולסרטים. הוא גם מנגן בקונצרטים סימפוניים לילדים עם כל התזמורות הסימפוניות של דנמרק יחד עם שותפו המוזיקלי, נגן האקורדיון אנדרס סינג וסטרדהל.

פרסים ומלגות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • פרס כבוד של איגוד המוזיקאים של דנמרק
  • מלגת יעקב גאדה (אנ')
  • מלגת אמיל הולם (דנ')

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]