הפנתר הוורוד (סרט, 1963)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הפנתר הוורוד
The Pink Panther
כרזת הסרט הפנתר הוורוד, 1963
כרזת הסרט הפנתר הוורוד, 1963
בימוי בלייק אדוארדס עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי מרטין יורוב עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט מוריס ריצ'לין, בלייק אדוארדס עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה קווין ברונלו
שחקנים ראשיים פיטר סלרס
דייוויד ניבן
רוברט וגנר
קלאודיה קרדינלה
קפוסין
מוזיקה הנרי מנסיני עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום פיליפ לאת'רופ עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה מיריש הפקות, יונייטד ארטיסטס עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה יונייטד ארטיסטס
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 19 בדצמבר 1963
משך הקרנה 113 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט שוד, סרט קומדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות 10,900,000‏$
הכנסות באתר מוג'ו pinkpanther
סרט הבא A Shot in the Dark עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הפנתר הוורודאנגלית: The Pink Panther) הוא סרט קומדיה אמריקאי משנת 1963 בבימוי של בלייק אדוארדס עם פיטר סלרס, דייוויד ניבן, רוברט וגנר, קלאודיה קרדינלה וקפוסין (אנ') בתפקידים הראשיים.

בסרט מופיעה אנימציה קומית של פנתר וורוד. בעקבות הסרט הופקו סרטים נוספים בסדרת הפנתר הוורוד בהם מופיעה דמותו המרושלת של מפקח המשטרה ז'אק קלוזו הרודף ללא הצלחה אחרי יהלום יקר הנקרא "הפנתר הוורוד. את תפקיד קלוזו שיחקו פיטר סלרס, אלן ארקין, רוג'ר מור וסטיב מרטין. כן הופקה סדרת סרטוני אנימציה בטלוויזיה בשם זה.

ברוב הסרטים מופיעה דמות האנימציה של הפנתר הוורוד שנוצרה על ידי פריץ פרילינג וכן נעימת הנושא של הפנתר הוורוד שחוברה על ידי הנרי מנסיני. לסרט הזה הלחין מנסיני את השיר "Meglio stasera" (מוטב הלילה) (אנ') בקצב הסמבה שהושר על ידי הזמרת פרן ג'פריס (אנ') והפך ללהיט.

ב-2010 ניבחר הסרט לשימור בספריית הקונגרס כחלק מארכיון הסרטים הלאומי של ארצות הברית על חשיבותו מבחינה תרבותית, היסטורית ואסתטית.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הנסיכה דאלה (קלאודיה קרדינלה) מחזיקה ברשותה יהלום יקר בשם "הפנתר הוורוד" שדמות פנתר משתקפת לעיני המתבונן בו. היהלום ניתן לה בילדותה על ידי אביה המהרג'ה בהיותה ילדה. לאחר שאביה הודח היא נאלצה לגלות מארצה ביחד עם היהלום שהשליט החדש דורשים שתחזיר.

היא נמצאת בעיירה קורטינה ד'אמפצו שם נמצא גם מפקח המשטרה ז'אק קלוזו (פיטר סלרס) המנסה ללכוד גנב המכונה "פנטום" העוסק בגנבת תכשיטים יקרים ומשאיר במקום כפפה לבנה עם הסמל P.

הגנב למעשה הוא פלייבוי אנגלי בשם לורד ליטון (דייוויד ניבן) המשתף פעולה עם אחיינו האמריקני ג'ורג' (רוברט וגנר) ועם סימון, אשתו של קלוזו (קפוסין) אתה יש לו גם רומן אהבה.

ליטון מתחיל לחזר אחרי הנסיכה כדי להיות קרוב ליהלום היקר אך היא מתייחסת אליו בחשדנות. דאלה מארגנת נשף מסכות בווילה של ברומא אליו מוזמנים ליטון ואחיינו וכן המפקח קלוזו שמבריח פנימה שוטרים מחופשים. ליטון וג'ורג' מצליחים לפתוח את הכספת אך היא ריקה. קלוזו ושוטריו רודפים אחריהם ברחובות רומא עד שהם נתפסים.

מתברר שהנסיכה החביאה את היהלום כדי שתוכל לטעון שהוא נגנב, לקבל את דמי הביטוח ולא להחזיר אותו לשליט החדש.

סימון המאוהבת בליטון מבקשת מדאלה שתעזור לו. דאלה מחליטה לעזור לו ולהפליל את קלוזו. עורך הדין שואל את קלוזו שאלות הנוטות להפליל אותו. קלוזו מתבלבל ושולף מכיסו ממחטה אליו קשור היהלום היקר שהוכנס לכיס חולצתו. הוא מתעלף ונעצר מיד וליטון ואחיינו משוחררים. ליטון מרגיע את סימון בכך שהם עומדים לטוס לדרום אמריקה לבצע שם שוד בנוסח הפנטום ואז ישוחרר בעלה.

בינתיים קלוזו מועבר למכונית מעצר כשבדרך מתנפלות עליו נשים המעריצות את ה"פנטום". השוטר מקנא בו ושואל אותו איך ביצע את כל הגנבות שלו. קלוזו מחייך ועונה בחשיבות: "זה לא היה קל."

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הפנתר הוורוד בוויקישיתוף