הפראים הצעירים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הפראים הצעירים
The Young Savages
כרזת הסרט הפראים הצעירים
כרזת הסרט הפראים הצעירים
כרזת הסרט הפראים הצעירים
מבוסס על הרומן "עניין של הרשעה" של אד מקביין
בימוי ג'ון פרנקנהיימר עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי הרולד הצ'ט עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט אדוארד אנהלט עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה אידה וורן
שחקנים ראשיים ברט לנקסטר
טלי סוואלס
שלי וינטרס
מוזיקה דייוויד אמרם עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום ליונל לינדון עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה יונייטד ארטיסטס
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 4 במאי 1961
משך הקרנה 103 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט דרמה, סרט פשע עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הפראים הצעיריםאנגלית: The Young Savages) הוא סרט קולנוע אמריקאי מסוגת סרט פשע משנת 1961 בבימויו של ג'ון פרנקנהיימר עם ברט לנקסטר בתפקיד הראשי ולצידו טלי סוואלס בתפקידו הראשון בקולנוע כבלש משטרתי.

התסריט מבוסס על הרומן "עניין של הרשעה" ("A Matter of Conviction") של אד מקביין (אנ') משנת 1959.

הסרט צולם בשחור-לבן במזרח הארלם במנהטן, ניו יורק, אזור נגוע בפשע ובמלחמות כנופיות על רקע גזעי. הדרמה מתארת את אווירת הפשע השלטת, עוני, זנות, קרבות רחוב על שליטה של כנופיות על רקע אתני ואובדן השפעת ההורים.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברחובות הארלם שולטות שתי חבורות של נערי רחוב:"ציפורי הרעם" ("Thunderbirds") האיטלקים ו"הפרשים" ("Horsemen") הפורטוריקאים.

לאור היום רוצחים שלושה נערים מ"ציפורי הרעם" בדקירות סכינים את רוברטו אסקלנטה מחבורת "הפרשים" שהיה עיוור. הם בורחים אך נתפסים על ידי שוטרים ומובאים למעצר.

הרצח מעורר רעש וזעם בכל רחבי ניו יורק התובע המחוזי (אדוארד אנדרוס) ממנה את עוזרו האנק בל (ברט לנקסטר) לתובע במשפט זה. דעת התקשורת והקהל היא שהרוצחים יישפטו וייתלו.

בל גדל גם הוא בשכונה איטלקית והיה נער רחוב אך הצליח להימלט ממציאות זו, אביו שינה את שם המשפחה מבליני לבל כדי שזה יעזור לו בהמשך דרכו במשפטים ובנישואים. אחד הנאשמים הוא דני דיפאצ'י, בנה של מרי דיפאצ'י (שלי וינטרס) שהייתה בעבר חברתו של בל. בל מודיע לתובע המחוזי על כך אבל זה לא חוזר מהחלטתו. הוא מעריך את יושרו של בל ובטוח שיביא להרשעה החשובה לו מאוד במרוץ הבחירות למשרת התובע הראשי.

בל נפגש עם מרי דיספאצ'י שמשוכנעת בחפותו של בנה. הוא מתחיל לחקור ביחד עם עוזרו, בלש המשטרה גונדרסון (טלי סוואלס).

תוך החקירה מותקפת אשתו קארין (דינה מריל) וגם בל עצמו מותקף ונפצע קשה על ידי הכנופיות אך ממשיך בחקירה ביחד עם עוזרו. הוא מגלה שהנרצח העיוור לא היה כל כך תמים אלא ממנהיגי כנופיית "הפרשים" והיה סרסור של אחותו שעסקה בזנות. הוא מגלה גם שבנה של מרי לא היה נגוע בשנאת פורטוריקנים ופעם הציל ילד פורטוריקני מחבריו בכנופיה האיטלקית שבקשו להטביעו בבריכה.

הנערים מובאים לבית המשפט המלא בעיתונאים. כולם מצפים מבל שישכנע את חבר המושבעים להרשעה. בל לא מתנהג כתובע סביר, למגינת ליבו של התובע המחוזי. הוא חוקר את הנערים ועדים נוספים ומשכנע את המושבעים שהסיבה שהביאה לאירוע היא התעלמות הרשויות ממצבם.

תוך המשפט מובא דו"ח פתולוגי על הסכינים שנמצאו ומתגלה שעל סכינו של דיפאצ'י לא נמצו סימני דם. בחקירה נשבר דיפאצ'י ומתברר כי הוא לא דקר אלא עשה כאילו כדי להיות כמו חבריו. לבסוף נשפטים חבריו לתקופות מאסר והוא נשפט לשנה בבית סוהר לשיקום צעירים עבריינים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]