התמימים והפראים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
התמימים והפראים
The Savage Innocents
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על רומן "על גג העולם" של הנס רוש (1953)
בימוי ניקולס ריי עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי מלנו מלנוטי עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט ניקולאס ריי
עריכה ארלדו דה רומא, ראלף קמפלן
שחקנים ראשיים אנתוני קווין
פיטר או'טול
יוקו טאני
מוזיקה אנג'לו פרנצ'סקו לבנינו
צילום אלדו טונטי
מדינה צרפת, הממלכה המאוחדת, איטליה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי פרמאונט
The Rank Organisation
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה מאי 1960
משך הקרנה 110 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט הרפתקאות עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

התמימים והפראיםאנגלית: The Savage Innocents) הוא סרט קולנוע משנת 1960 בהפקה בריטית, צרפתית, איטלקית, בבימויו של ניקולאס ריי, עם אנתוני קווין, יוקו טאני (אנ') ופיטר או'טול בתפקידים הראשיים.

התסריט שנכתב על ידי ניקולאס ריי, מבוסס על ספרו של הסופר השווייצרי הנס רוש (אנ') "גג העולם" משנת 1953, המתאר את חייהם ותרבותם של האינואיטים (המכונים עדיין בספר ובסרט "אסקימוסים").

אנתוני קווין שמגלם את הדמות הראשית, הוא אמנם שחקן לבן, אבל כל שאר הדמויות המקומיות מגולמות על ידי אינואיטים אמיתיים או על ידי שחקנים אסייתיים.

הסרט עורר בזמנו עניין רב בהציגו את מנהגי האינואיטים ביחס נשים (מתן רשות לאישה נשואה "לצחוק" (לשכב) עם גבר אחר) ובעיקר את שליחת הזקנים שבהם שאינם יעילים, למות בקרח או להיטרף על ידי דובים.

הצילומים המרהיבים נעשו בשדות הקרח של קנדה וגרינלנד.

הסרט היה מועמד לפרס דקל הזהב בפסטיבל הקולנוע בקאן.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אינוק (אנתוני קווין) הוא גבר אינואיטי רווק וחסון. חברו אנרוויק מציע לו את אשתו לוליק "שתצחק" (תשכב) אתו ואינוק מסרב. זה מעליב ומרגיז את אנארוויק והם מתקוטטים ומחליפים מהלומות.

שניהם צדים דובים וכלבי ים בשיטות מסורתיות עם מוט מחודד וחבל. הם נעים במזחלות קשורות לכלבים או שטים בקיאקים וגרים באיגלו.

אנרוויק מביא את אחותו המבוגרת פוטווי ושתי בנותיה, אינימה ואסיאק.

אינוק חושק בתחילה באינימה אבל בוחר לבסוף באסיאק (יוקו טאני) לאחר שחיממה בלילה את רגליו הקרות בין שדיה...

יום אחד פוגש אינוק צייד אינואיטי שהורג דב ברובה. אינוק מתעניין ברובה והצייד מגלה לו כי תמורת 100 פרוות שועלים הוא יוכל לקבל רובה במחנה של האנשים הלבנים.

אינוק אוסף במשך עונה שלמה 100 פרוות שועלים ונוסע במזחלת עם אוסיאק ופוטווי, למחנה הלבנים. הוא מציע את מרכולתו ובתמורה מקבל רובה עם קליע אחד. לשם רכישת קליעים נוספים עליו להביא עוד פרוות...

בלילה מגיע לאיגלו שלהם מסיונר איטלקי (מרקו גוליאלמי) שמנסה לשכנע אותם לעבור לנצרות. לאחר שהמיוסינר מסרב לאכול את מנת התולעים שאינוק מציע וגם מסרב "לצחוק" עם אסיאק, אינוק כועס ומטיח את ראשו בקיר האיגלו. לרוע המזל המיסיונר מת והם בורחים מהמקום.

פוטווי חלשה ומבקשת מהם להשאירה לבד בשדה הקרח. היא מדריכה את אסיאק שנמצאת בהיריון שאם ייוולד לה בן, תלקק את כל גופו אך אם תיוולד בת עליה לשים אותה על הקרח ולמלא את פיה בקרח כדי שתמות כי לא תוכל לעזור בציד. רק אם תיוולד לה בת לאחר בן, תוכל להשאיר אותה בחיים...

הם עוזבים את פוטווי למותה כשדוב קוטב רעב מתקרב אליה...

אוסיאק יולדת לבדה באיגלו בן והם קוראים לו פאפיק. התינוק נולד ללא שיניים ואינוק רוצה להמיתו כי זה סימן רע אך אוסיאק משכנעת אותו לוותר.

לאחר כמה עונות נוחת באזור מטוס קל ומתוכו יוצאים שני שוטרים אחד מהם (פיטר או'טול) קושר את אינוק ומודיע לו כי הם לוקחים אותו למשפט במחנה וייתכן שיוצא להורג באשמת רצח המיסיונר. בדרך נופלת המזחלת למים הקפואים. אחד השוטרים טובע ואינוק מציל את השני (פיטר אוטול).

בין אינוק והשוטר מתפתחת ידידות. אינוק מספר לו על המנהגים שלהם וכי המיסיונר העליב אותו כשלא אכל את אוכל התולעים שהציע לו וגם לא רצה "לצחוק" עם אשתו ולא התכוון להרוג אותו. השוטר אומר כי הוא מבין אותו אבל האחרים לא יבינו זאת ויגזרו את משפטו למוות. הוא מחליט לתת לאינוק לברוח והוא ידווח עליו כי נעלם וכנראה מת.

אינוק חוזר לאשתו אסיאק ולבנו פאפיק וממשיך בשגרת חייו.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
אנתוני קווין אינוק
פיטר או'טול שוטר
יוקו טאני אסיאק אשתו של אינוק
מרקו גוליאלמי מיסיונר
אנדי הו אנרוויק חבר של אינוק
מריה יאנג פוטווי אמא של אסיאק
איבון שימה לוליק אשתו של אנארוויק
קרידה הוצ'יוטי אינימה אחותה של אסיאק

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]