וינסטון הצעיר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
וינסטון הצעיר
Young Winston
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על הספר "חיי המוקדמים" של וינסטון צ'רצ'יל
בימוי ריצ'רד אטנבורו
הופק בידי קארל פורמן
תסריט קארל פורמן
עריכה קווין קונור
שחקנים ראשיים סיימון וורד
אן בנקרופט
רוברט שו
מוזיקה אלפרד רלסטון
צילום גארי טרפין
מדינה בריטניהבריטניה בריטניה
חברת הפקה סרטי קולומביה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי קולומביה
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 28 ביולי 1972
משך הקרנה 116 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט ביוגרפי, סרט פלאשבק, סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות 2,150,000‏$
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

וינסטון הצעיראנגלית: Young Winston) הוא סרט ביוגרפי בריטי משנת 1972, בבימויו של ריצ'רד אטנבורו, עם סיימון וורד, רוברט שו ואן בנקרופט בתפקידים הראשיים.

התסריט נכתב על ידי קארל פורמן שגם הפיק את הסרט והוא מבוסס על האוטוביוגרפיה "חיי המוקדמים" של וינסטון צ'רצ'יל הסוקרת את חייו מיום לידתו עד היבחרו בפעם הראשונה לפרלמנט בגיל 26.

זה תפקידו הראשי הראשון של סיימון וורד שהיה עד אז שחקן לא מוכר. הוא גם מלווה את הסרט בקטעים מהספר כשהוא מחקה את דיבורו של צ'רצ'יל.

חלק אחד עוסק ביחסיו המורכבים של וינסטון עם הוריו וחלק אחר מתאר את השתתפותו של וינסטון בקרבות בהודו, סודאן ובמלחמת הבורים השנייה.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מתחיל ב-16 בספטמבר 1897, כוח של חיילם בריטים והודים עושה דרכו לפעולה נגד שבט מוסלמי מורד בצפון הודו (כיום פקיסטן). מפקד הכוח הוא קפטן אילמר (אדוארד וודוורד) ווינסטון צ'רצ'יל מצטרף אליו כבוגר טרי של האקדמיה הצבאית המלכותית בסנדהרסט. צ'רצ'יל שואף לצבור מדליות כדי לעשות את דרכו לפרלמנט ובקרב הזה הוא אכן מצטיין.

העלילה חוזרת בפלאשבק לילדותו של צ'רצ'יל. אביו רנדולף צ'רצ'יל (רוברט שו) הוא מדינאי עסוק ומוערך ואמו ליידי רנדולף (אן בנקרופט) עוסקת בענייני ציבור ובקידום בחירתו של בעלה. אין להם זמן לווינסטון הצעיר והוא גדל בעזרת האומנת שלו ואשת סודו, אליזבת אוורסט (פט הייווד), שהוא מכנה בשם חיבה "Womany".

בגיל שש הוא ניאלץ להיפרד מהאומנת ולהיכנס לבית ספר פרטי שבו המחנך הקפדן (רוברט הרדי) לא חוסך ממנו את שבטו ומצליף בישבנו על עבירות קטנות. הוא ממשיך בבית הספר הארו שבו המנהל וולדן (ג'ק הוקינס) מכיר במעלותיו.

וינסטון מחליט לבחור בקריירה צבאית ומתקבל לאקדמיית סנדהרסט. הוא מסיים רק במקום שביעי ולא ליכול להתקבל לחיל רגלי אלא לפרשים. אביו נוזף בו באומרו שכעת ייאלץ להשקיע 200 פאונדס לשנה בסוס ואם לא ישפר את דרכו הוא לא יתמוך בו מעל גיל 21.

מצבו של רנדולף הולך ורע והרופאים מרמזים לאשתו שהוא חולה במחלת מין (עגבת). וינסטון מצטרף לחיל המשלוח של גנרל הורשיו קיצ'נר ומשתתף בקרב אומדורמן בסודאן.

לאחר שאביו מת מנסה וינסטון להיבחר לפרלמנט במחוז אולדהם ונכשל. הוא מצטרף למלחמת הבורים ככתב ופוגש שוב בקפטן אילמר. הרכבת המשוריינת מותקפת על ידי הבורים ווינסטון מנהל את ההגנה אך נופל בשבי הבורים.

הוא מצליח לברוח מהשבי בבריחה נועזת והופך בזכות זה לידוען והפעם מצליח בבחירות ונכנס לפרלמנט בפעם הראשונה בגיל 26. הוא מתיידד עם דייוויד לויד ג'ורג' (אנתוני הופקינס) מהמפלגה הליברלית היריבה. בנאום הבכורה שלו הוא מביע את דעתו נגד תקציב הביטחון הגדול והבזבזני ואמו יושבת ביציע האורחים ומתמוגגת מנחת.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
סיימון וורד וינסטון צ'רצ'יל
רוברט שו רנדולף צ'רצ'יל אבא של וינסטון
אן בנקרופט ליידי רנדולף צ'רצ'יל אמא של וינסטון
ג'ון מילס הוריישו קיצ'נר גנרל
אנתוני הופקינס דייוויד לויד ג'ורג' חבר פרלמנט
ג'ק הוקינס ג'יימס וולדון מנהל בית הספר הארו
אדוארד וודוורד קפטן אילמר קצין בריטי
איאן הולם ג'ורג' באקל עורך הטיימס
פט הייווד אליזבט אוורסט האומנת של צ'רצ'יל
רוברט הארדי מנהל בית הספר הראשון של צ'רצ'יל

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלוש מועמדויות לפרס אוסקר:

גלובוס הזהב

מועמדויות לפרס באפט"א

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]