ויקיפדיה:הודעה לעיתונות/ויקיפדיה חוגגת 30 אלף ערכים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


"ויקיפדיה", האנציקלופדיה העברית החופשית, חוגגת 30,000 ערכים

ויקיפדיה, האנציקלופדיה העברית השיתופית והחופשית באינטרנט, חוגגת 30,000 ערכים, בתוך פחות משלוש שנות פעילות. ויקיפדיה העברית הפכה למקור מידע ראשוני לעשרות אלפי גולשים, ורבים בה הערכים שהיא מקור המידע הבלעדי אודותם באינטרנט בעברית.

ויקיפדיה העברית היא חלק ממיזם בינלאומי שמרכזו בארצות הברית, ובמסגרתו נכתבות אנציקלופדיות בשפות שונות המדוברות בכל רחבי העולם.

ויקיפדיה מנצלת את רשת האינטרנט ליצירתה של אנציקלופדיה שיתופית, כזו שנכתבת על-ידי הגולשים באופן הפתוח ביותר – כל גולש מכל מקום בעולם, יכול להוסיף ערכים חדשים ולערוך ערכים קיימים, תוך שמירה על עקרונות וקווים מנחים המתירים חופש פעולה רב. בקרה שוטפת של הערכים הנכתבים באה להבטיח את אמינות האנציקלופדיה. ויקיפדיה היא אנציקלופדיה חופשית: כל אדם רשאי לצטט ממנה בכל היקף שירצה, בתנאי שיציין את המקור ויתיר ציטוט דומה של היצירה שהוא כותב.

מאות הכותבים בוויקיפדיה העברית, הבאים מכל קצות האוכלוסיה, מגדילים מדי יום את כמויות המידע שזמינות לגולשים, ומבטיחים עושר גדול של ערכים, בכל תחומי הדעת. עדכון ויקיפדיה נעשה במקוון ובעיתוי מיידי, דבר המבטיח עדכניות גבוהה, שאינה קיימת באנציקלופדיות הנייר המסורתיות. מנוע החיפוש Google הכיר בהצלחתה של ויקיפדיה העברית ואלפי תוצאות חיפוש מפנות בראש ובראשונה לוויקיפדיה.

ויקיפדיה העברית היא בתהליך התפתחות מתמיד, וכבר כיום יש בה כיסוי נאה לתחומים רבים, כגון עולם החי, סוציולוגיה, חינוך, משפטים, ספרות, פיזיקה, מתמטיקה, מחשבים, היסטוריה ועוד. דגש מיוחד מושם על ערכים בעלי חשיבות מיוחדת לקורא העברי, ובהם השואה, יהדות, היסטוריה של עם ישראל, צבא הגנה לישראל, וכדומה. רמתם הגבוהה של הערכים, מאות הכותבים ועשרות אלפי הקוראים מביאים לביסוסו של פרויקט יומרני זה כמוקד ידע מרכזי בשפה העברית.

חציית גבול 30,000 הערכים מצרפת את ויקיפדיה העברית למועדון מכובד, שבו נכללות ויקיפדיות בעלות מספר גדול בהרבה של דוברים: אנגלית, גרמנית, צרפתית, ועוד (בסך הכל חצו 17 שפות קו גבול זה).

ויקיפדיה היא רק אחד מהפרויקטים של קרן ויקימדיה, המפתחת גם מילון, מאגר ציטוטים, מאגר ספרי לימוד ומדריכים, ספריה חופשית וכן אתר חדשות.

דוגמאות לערכים

ישראל, המרד הגדול, אי הפסחא, אינקה, מלחמת העצמאות, אלמוג, טנק, אינטגרל, חור שחור, סייף, יוסיף ויסריונוביץ' סטלין, לוליטה, תורה ומדע, רפואה, נפוליון בונפרטה, דקל, מרד ורשה, אלכסנדר הגדול, אוטיזם, שחמט.

נתונים על ויקיפדיה (לחודש דצמבר 2005)

  • כותבים פעילים בחודש האחרון: כ-300
  • כותבים חדשים בחודש: כ-40.
  • ערכים חדשים ביום : כ-42.
  • מספר הפעמים שערך נערך לאחר שנכתב: 18 בממוצע.