ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:ברוך גולדשטיין

הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 6 שנים מאת בורה בורה בנושא הצבעה

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

<ברוך גולדשטיין

תאריך תחילת הדיון: 16:53, 2 ביוני 2008 (IDT)


הקדמה[עריכת קוד מקור]

לפני למעלה מחודשיים נערך דיון האם לסווג את ד"ר ברוך גולדשטיין גם כרופא בערך עליו. היות והדיון היה לוהט נתתי זמן רגיעה. שאלתי היום את עודדי אם הוא עדיין מתנגד ולאחר שהגיב שהוא עדיין מתנגד לסווג זה, אני מעלה את הנושא להצבעת מחלוקת.

לכל אדם יש מקצוע, ללא שייכות למה נכנס לאנציקלופדיה. ברגע שהוא באנציקלופדיה, המקצוע נכנס כקטגוריה. יש לנו מאות מקרים כאלה. לכן ברור שד"ר גולדשטיין לא נכנס בשל היותו רופא. אך ברגע שהוא בפנים, יש להגדיר קטגוריה זו. יש סופרים או ראשי ממשלה שלא נכנסו בשל היותם עורכי דין אך ברגע שהם בפנים, הם מקוטלגים גם כעו"ד. ברגע שלאישיות יש ערך יש לציין את מקצוע נשוא הערך ללא קשר ללאום, דת, גזע, מין או מה היו מעשיו. גם ג'ורג' מייקל ואנטוני פרקינס המצויים כעת בקטגוריה:להט"בים לא נמצאים באנציקלופדיה בגלל שהם להט"בים ובכל זאת מסווגים כך. גם אם אין מכלילים, גולדשטיין עצמו נודע בפועלו כרופא האזור ואף קיבל תעודת הוקרה מטעם חיל הרפואה, מידי אל"ם ד"ר אריה אלדד, קצין הרפואה הפיקודי של פיקוד המרכז, על טיפולו בחיילים שנפצעו בהיתקלות עם מחבלים, כך שבמקרה הפרטי שלו, אין ספק שהוא חריג מעבר להכללות, וראוי לסיווג רופא. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ"ח באייר ה'תשס"ח • 16:53, 2 ביוני 2008 (IDT)

דברים אלו הם דעתך, אך כפי שאתה ודאי זוכר מההחלטה בהצבעה הקודמת שפתחת בעניין זה, הקהילה החליטה אחרת, ולא רק בעניין רופאים אלא גם להט"ב, צמחונים וכו'. חבל מאוד שלא טרחת לציין ולו במילה אחת מדוע לדעתך הקטגוריה הזו רלוונטית במקרה של הערך הזה. ‏odedee שיחה 16:58, 2 ביוני 2008 (IDT)
תמהני עד מאוד! הרי כתבת לי בזמנו "כפי שכתבתי לך בעניין גולדשטיין, אתה מוזמן לפתוח הצבעה בעניינו (הדגשה שלי). לא ברור לי למה פתחת הצבעה על קטגוריה שלמה, כשאתה עצמך כנראה מסכים (פה למעלה) שיש אישים שאין טעם לקטלג כרופאים, גם אם יש להם תואר ברפואה. ואגלה לך סוד: אין פה אף אחד בעל משנה זרה. ‏odedee שיחה 08:36, 21 במרץ 2008 (IST)". והלא זה בדיוק מה שאני עושה, הצבעה עליו בלבד. אז עכשיו אתה מביא את ההצבעה על הקטגוריה כנימוק??? חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ"ח באייר ה'תשס"ח • 17:04, 2 ביוני 2008 (IDT)
על מה אתה תמה? אמנם פתחת הצבעה על ערך זה בלבד, אבל נימקת אותה רק בנימוק כללי ("ברגע שהוא באנציקלופדיה, המקצוע נכנס כקטגוריה"), שהקהילה כבר דחתה בהצבעה קודמת שיזמת (ולא הבאת כאן קישור אליה, משום מה). לא הבאת שום נימוק ענייני מדוע הקט' הזו רלוונטית לערך הזה. ‏odedee שיחה 17:12, 2 ביוני 2008 (IDT)
ומה המשפט "גם אם אין מכלילים, גולדשטיין עצמו נודע בפועלו כרופא האזור ואף קיבל תעודת הוקרה מצה"ל על פועלו, כך שבמקרה האישי שלו, אין ספק שהוא חריג מעבר להכללות וראוי לסיווג רופא."? חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ"ח באייר ה'תשס"ח • 17:15, 2 ביוני 2008 (IDT)
נו, הרי גם משפט זה נדון בדף השיחה של הערך: אורי ר כבר הסביר את חוסר חשיבותה של התעודה הזו. לא לשווא משפט זה אינו נמצא בערך, קל וחומר אינו יכול לשמש הנמקה להכליל את הערך בקטגוריה הזו. ‏odedee שיחה 17:28, 2 ביוני 2008 (IDT)
טוב, עמדתך ברורה. הוא רק רוצח נתעב, כנראה שמעולם לא עסק ברפואה ברצינות ובכלל צה"ל נתן לו תעודה רק כדי לרצות את המתנחלים. לא אמרת זאת, אבל אני חש כך בין השורות. ישפטו המצביעים. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ"ח באייר ה'תשס"ח • 17:33, 2 ביוני 2008 (IDT)
נדמה לי שאני יודע להסביר את עמדתי בעצמי, ואין צורך שתסרס אותה. הוא היה רוצח, ויש עליו ערך בוויקיפדיה כי הוא היה רוצח, לא כי הוא היה רופא. הוא היה יכול להיות זמר כושל, סופר נשכח או נגר, ולא היינו מקטלגים אותו גם שם. ‏odedee שיחה 17:45, 2 ביוני 2008 (IDT)
רוב הרופאים בקטגוריה:רופאים אינם נמצאים בה בזכות עיסוקם בריפוי אנשים, אלא מסיבה אחרת - כתיבת ספרי רפואה, תרומה למחקר הרפואי, או בכלל פעילות מתחום אחר. דב ט. - שיחה 11:34, 3 ביוני 2008 (IDT)

הוא היה גם קצין בצה"ל, תושב חברון, יהודי, מזוקן, שומר תרי"ב מצוות (פרט ללא תרצח), יליד ארצות הברית. אני בטוח שלפי נתונים אלו יש קטגוריות שניתן להכליל אותם בו. ובכלל, מי לידינו יתקע שלא היה להט"ב? וברצינות, היותו של אדם להט"ב הוא חלק בסיסי באישיות שלו, שבמקרים רבים, הם המקרים שלפי ההסכמה מצויים בקטגוריה, הייתה לכך השפעה של ממש על הדבר שהביא לכתיבת הערך על אותו להט"ב. אם זה יצירה אמנותית או פעילות ציבורית. היותו של גולדשטיין רופא היא רק עובדה נוספת, בביוגרפיה חסרת השראה ושגרתית, המסתיימת בעווית של טירוף. גולדשטיין זכה לערך בגלל היותו רוצח. לכך אין כל קשר להיותו רופא, והדבר מלמד רק על כשל חמור בלימודי הרפואה במקום בו למד. אלמוג*הצטרפו למיזם המדינות* 17:40, 2 ביוני 2008 (IDT)

אלמוג, להבדיל אלף אלפי הבדלות, גם בערך שלך מצויין שאתה עו"ד ואין מלין. לא בשל כך נכנסת לאנציקלופדיה, וזה אינו, אני מקווה, מרכיב באישיותך. האמת, אם היה סיווג "כתב בכיר בוויקיפדיה" זה היה מתאים לך יותר. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ"ח באייר ה'תשס"ח • 17:56, 2 ביוני 2008 (IDT)
כבר עשית השוואה זו (על אף מחאותי הקולניות) בשיחה הקודמת בעניין זה. לא אני ערכתי את הערך, ואין לי קשר למה שכתוב שם, אבל ההגיון שבעניין, אותו אני מנסה להבין, הוא שכתיבתי הבדיונית היא בדרך כלל על רקע עולם המשפט. אלמוג*הצטרפו למיזם המדינות* 17:58, 2 ביוני 2008 (IDT)
ישנם רופאים נוספים שזכורים בגללם מעשיהם (לא מצילי החיים), התהום בין מקצועו כרופא לטבח שביצע רק מדגישה עד כמה מעשהו מחריד.--‏sir kiss שיחה 18:11, 2 ביוני 2008 (IDT)

נניח שגולדשטיין היה חשמלאי, או שרברב, או גנן. היינו פותחים לו קטגוריה "חשמלאים ישראלים" וכיוצא בזה? כמובן שלא. העובדה שהוא "במקרה" עסק במקצוע שחלק מהעוסקים בו (אלו שזכו לפרסום רב בזכות פעילות יוצאת דופן בתחומה) זוכים לערכים באנציקלופדיה, לא אומרת שהוא צריך להיות מקוטלג במקביל אליהם, משום ש"פועלו האנציקלופדי" לא קשור לתחום הרפואה. וכן, בהחלט יש ערכים אחרים שמקוטלגים כעת לא נכון. ‏Harel‏ • שיחה 14:30, 4 ביוני 2008 (IDT)

שאלה[עריכת קוד מקור]

אריאל שרון מקוטלג בקט' "לוחמי ההגנה". יחד עם זאת, הוא לא בוויקיפדיה בגלל שהיה לוחם בהגנה. אם הקט' "רופאים" בערך ברוך גולדשטיין לא צריך להופיע שם, מה שונה מקרה זה מהקט' "לוחמי ההגנה" בערך אריאל שרון? ‏Yonidebest Ω Talk19:07, 2 ביוני 2008 (IDT)

החברות בהגנה היא חלק מהעיסוק הביטחוני שבהחלט הוא עיקר הפרסונה הציבורית של שרון שצריכה להשתקף בוויקיפדיה. לעומת זאת לא תמצא אותו בקטגוריה "משפטנים", על אף שהוא משפטן. אלמוג*הצטרפו למיזם המדינות* 20:57, 2 ביוני 2008 (IDT)
לעומת זאת אהוד אולמרט מקוטלג תחת עו"ד, שבהחלט לא עיקר הפרסונה הציבורית שלו. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ"ט באייר ה'תשס"ח • 21:18, 2 ביוני 2008 (IDT)
חגי, הכנסת לעצמך גול עצמי.--‏sir kiss שיחה 21:32, 2 ביוני 2008 (IDT)
לא, הוא בקטגוריה ובפרסונה של "חשודים תמידית"... חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ"ט באייר ה'תשס"ח • 22:50, 2 ביוני 2008 (IDT)
הן במקרה של שרון והן במקרה של אולמרט - הקטגוריות במקומן מונחות. בשני המקרים מדובר בחלק מהסיבה בגינה הן נמצאים בוויקיפדיה, ובמקרה של אולמרט - אולי אפילו היה בוויקיפדיה גם אם זו הקטגוריה היחידה בה היה. זהר דרוקמן - I♥Wiki22:33, 2 ביוני 2008 (IDT)
נסחפת. מה בדיוק עשה? היה היועץ המשפטי לממשלה? חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ"ט באייר ה'תשס"ח • 22:52, 2 ביוני 2008 (IDT)
שותף במשרד עורכי דין מפורסם, ובכל זאת אני ספקן לגבי האמירה "אולי אפילו היה בוויקיפדיה גם אם זו הקטגוריה היחידה בה היה". איתי ° הקלפיות פתוחות-בואו להצביע 23:17, 2 ביוני 2008 (IDT)
המשרד שלו היה מפורסם רק בגלל שבראשו עמד הפוליטיקאי אולמרט. אם היה שם אדם אחר - לא מסתבר שמישהו בכלל היה זוכר את המשרד הזה. נרו יאירשיחה • כ"ט באייר ה'תשס"ח • 23:33, 3 ביוני 2008 (IDT)
טעות ברורה, גם שותפיו האחרים זכו לערכים במהלך השנים, הם נצמדו אליו כי הוא היה פוליטיקאי והתקדמו מאוד. אולמרט היה עו"ד בעל השפעה לא מעטה בכלל ותרם למשפט הישראלי, בין אם אתה אוהב זאת או לא. טרול רפאים - שיחה 15:27, 9 ביוני 2008 (IDT)

יש כאן ניחוח של גזענות. אם יהודי עושה מעשים נתעבים, הוא מחבל ותו לא. לא, יהודי, לא ישראלי, ובטח שלא מלומד. אולם, אם אחרים עושים זאת, הם מתוארים כך: משפט הרופאים בגרמניה.

מהי קטגוריה? ומה מטרתה?[עריכת קוד מקור]

עלינו לזכור שקטגוריה היא לא "סתם אוסף של ערכים בעלי מכנה משותף". קטגוריה היא כלי עזר שנועד לעזור לקוראים למצוא ערכים רלוונטים בנושא אותם חפשו. כשמנוע חיפוש מקבל את בקשת החיפוש "רופאים" הוא דואג (או מנסה לדאוג) לנפות תוצאות שבוודאי לא רלנוונטיות לנושא. האם הייתם מצפים שהערך "ברוך גולדשטיין" יופיע בתוצאות החיפוש של המילה "רופאים"? אם לא, אז הערך לא רלוונטי גם לקטגוריה. דניאל ב. 23:23, 2 ביוני 2008 (IDT)

ראית את רשימת הקטגוריות המרשימה שהנ"ל שייך אליהן בוויקי האנגלית? אם לא, כדאי להעיף מבט: w:en:Baruch GoldsteinEasy n - שיחה 11:46, 3 ביוני 2008 (IDT)
דניאל, העלית נקודה חשובה. קטגוריה נועדה לסייע בניווט, והיא אינה מהווה פרס או עונש. על מנת להבין מי היה האיש ועל מנת לקרוא על המעשה הנורא שהוא עשה, יש לקרוא את הערך. הקטלוג כרופא יכול לסייע לגולש שלא זוכר את שמו, אבל זוכר שהוא היה רופא. מלמד כץשיחה 18:38, 3 ביוני 2008 (IDT)
קשה לי להאמין שמישהו יזכור שהוא רופא אבל ישכח שהוא רוצח. יוסאריאןשיחה 18:49, 3 ביוני 2008 (IDT)
זו שאלת השאלות, ובאופן מפתיע למדי אין תשובה מוסכמת אחרי חמש שנות ויקיפדיה.
  • עמדה אפשרית אחת - זה עזר חיפוש בלבד. ערך יקוטלג לקטגוריה אם סביר להניח, שמשתמש (שאינו זוכר בדיוק מה שם הערך) יחפש אותו בקטגוריה זו. השאלה, איך נצפה זאת מראש.
  • עמדה אפשרית שנייה, לא בהכרח סותרת - ערך יקוטלג לקטגוריה אם לשייכותו לקבוצה שבקטגוריה יש קשר הדוק לסיבה שבגללה הוא זכה לערך. כך למשל נטען כאן שמרקוס קלינברג צריך להיות מסווג כרופא כי הוא נכנס לוויקי בזכות היותו מרגל, והריגול קשור לעיסוקו בביולוגיה ועיסוקו בביולוגיה להיותו רופא.
  • עמדה אפשרית שלישית, הנקוטה בוויקי באנגלית, היא לכלול ערכים בקטגוריות אם השייכות לקבוצה של הקטגוריה היא מאפיין חשוב של מושא הערך. לא ניסחתי את זה הכי ברור, אבל קל להדגים במקרה של בני אדם. כל עובדה ביוגרפית משמעותית יכולה להוות בסיס לקטגוריה. אם אדם הוכשר כרופא ועסק ברפואה, זה פרט ביוגרפי חשוב ומצדיק את הכללתו בקטגוריית רופאים. אם אדם כתב ופרסם ספר (או שני ספרים), די בכך כדי להכלילו בקטגוריית סופרים, גם אם פרסומו בא מתחום אחר.
כל עוד השאלה הכללית פתוחה אין ערך רב בדיון דווקא על גולדשטיין. כפי שציינתי רוב הרופאים בקטגוריה לא התפרסמו בזכות עיסוקם כרופאים. דב ט. - שיחה 16:12, 5 ביוני 2008 (IDT)

דיונים קודמים[עריכת קוד מקור]

המשך הדיון[עריכת קוד מקור]

אני רק שאלה. ברוך הגבר חסר לי מאוד בקטגוריה:יהודים או אחת מקטגוריות המשנה שלה. למען האמת, אם יוחלט כאן שהוא רופא, אז הפתרון כמובן יהיה לקטלג אותו בקטגוריה:רופאים יהודים, אבל אם לא אז מה נעשה? המממ, אולי נפתח קטגוריה חדשה רוצחים יהודים? בעיה, כי לא ברור מי כאן הרוצח ומי כאן הנרצח. ממש תסבוכת. עמית - שיחה 23:57, 2 ביוני 2008 (IDT)

אני לא מוכן להיות איתו באותה קטגוריה. זיגמונד פרויד - שיחה 23:59, 2 ביוני 2008 (IDT)
אז אני מבין שגם קטגוריה:יהודים מזוקנים לא באה בחשבון? עמית - שיחה 00:05, 3 ביוני 2008 (IDT)
גם אתה? אני דוחה בשאט נפש את הניסיון הנואל לעשות לגאון הדור (טוב לא הדור שלכם) רדוקציה לאיש עם זקן. זיגמונד פרויד - שיחה 00:08, 3 ביוני 2008 (IDT)

אבל עם הרופאים הפושעים נאצים המופיעים בקטגוריה איזה רופא שמח להיות בחברתם?Ewan2 - שיחה 15:46, 5 ביוני 2008 (IDT)

שאלה נוספת[עריכת קוד מקור]

דבר אחד אינו ברור לי - הרובה שהיה ברשותו היה צה"לי, נשא אותו מתוקף תפקידו כרופא צבאי? איתי ° הקלפיות פתוחות-בואו להצביע 14:09, 4 ביוני 2008 (IDT)

מישהו מתכוון לענות על זה? שאלה מהותית. איתי ° הקלפיות פתוחות-בואו להצביע 15:40, 5 ביוני 2008 (IDT)
למה מהותית? ואני די משוכנע שאם זה היה המצב העניין היה מוזכר. טרול רפאים - שיחה 15:28, 9 ביוני 2008 (IDT)

רפואה הוא, להבדיל ממקצוע נגרות, שרברבות או זבנות[עריכת קוד מקור]

הוא מקצוע שיש לו תרומה יחודית בעיצוב דעת קהל והרופאים כאינטלקטואלים של הכפר או של העיר , יחד עם מורים וכהני דת , מאוחר יותר גם מקצועות אינטלקטואלים בתחום המשפט, המדע , האמנות והטכניקה ולאחרונה תקשורת היוו בתולדות האנושות דמויות משפיעות על הקהילה, דמויות לחיקוי וכו. לכן הכללת רופא בקטגוריה רופאים הוא מידע חשוב, לא רק לשם חיפוש של סתם בן אדם מסוים מפורסם. אם רופאים היו פושעים או מלאכים או הקדישו זמנם לפוליטיקה או אמנות או המצאות או תגליות מדעיות - המידע הזה חשוב מבחינה אנציקלופדית. בנוסף זה שייך לתולדות מקצוע הרפואה.Ewan2 - שיחה 16:50, 5 ביוני 2008 (IDT) דרך אגב לא היה נכון למחוק שייכותו לרופאים של הסופר אקסל מונתה, של ארנסטו צ'ה גבארה ושל ד"ר סון יאט סן.Ewan2 - שיחה 16:52, 5 ביוני 2008 (IDT)

למה לא?
ואגב, מי חיפש לאחרונה את רופא הילדים הידוע שאול טשרניחובסקי? כן למי שתהה מקצועו היה רופא, והוא מופיע בקטגוריה של רופאים יהודיים. לסיכומו של דבר צריך לעשות בדק בית רציני בעניין הזה. ואם מקבלים החלטה תהיה לה השלכה להרבה דברים אחרים. --אפי ב.שיחה21:04, 7 ביוני 2008 (IDT)

עובדת היות טשרניחובקי רופא חשובה כמו עובדת היותו יהודי. רופאים או יהודים הן קטגוריות חשובות. זו בושה העובדה שהקטגוריה רופאים תיהה מורכבת בחלק גדול מרופאים שנשפטו על פשעי מלחמה או שטיפלו במשפחת היטלר ולא מרופאים שתרמו לתרבות האנושות ולטובתה.Ewan2 - שיחה 01:18, 8 ביוני 2008 (IDT) ומי חיפש את מתאבד הידוע ןדלימיר מיאקובקי?

העברות מההצבעה[עריכת קוד מקור]

לא שוללים את זהותו ולא את עיסוקיו. פשוט לא משייכים אותו לקטגוריה. זה לא עונש. אלמוג*הצטרפו למיזם המדינות* 20:58, 2 ביוני 2008 (IDT)
אז מה זה בדיוק? מדוע ההחרגה? כי לא נעים? עמית - שיחה 00:00, 3 ביוני 2008 (IDT)
  • נראה לי מאוד משונה כל הסיפור הזה. לפי זה גם מד"ר מרקוס קלינגברג יש להסיר את הקיטרוג "רופא ישראלי", בגלל שריגל לטובת ברית המועצות. וגם מאחמד טיבי שבעצם רק למד רפואה ואפילו לא התמחה בה, ומקצועו הוא פוליטיקאי, היה צריך להסיר. לנדות אדם ממקצוע מהמקצוע שלו בגלל שביצע מעשה טרור או כל מעשה מתועב אחר, נראה בהחלט אקט של משטרת מחשבות בסגנון הבולשביקי וניסיון תמוה לחנך את הציבור, ומתאים יותר למשרד החינוך מאשר לאנציקלופדיה. ומה יקרה אם למשל מישהו שזכה בפרס נובל, או סופר ידוע יעשו מעשה טרור או כל מעשה תועבה אחר, האם ימחקו אותם מהקטגוריה המתאימה? ומה יהיה בהמשך אולי להסיר את הקיטרוג מפרופ' אליעזר רחמילביץ משום שלא נהג לפי האתיקה הרפואית? --אפי ב.שיחה13:08, 4 ביוני 2008 (IDT)
קלינברג זוכה לערך בגלל פעולות הריגול שלו, שקשורות ישירות למקצועו כרופא. את טיבי צריך באמת להוציא מן הקטגוריה "רופאים" - הוא לא הגיע להשגים יוצאי דופן בתחום הזה. עוזי ו. - שיחה 13:13, 4 ביוני 2008 (IDT)
אני יכול לחשוב על לפחות חתן פרס נובל אחד שגם עשה מעשי טרור, והוא אכן מקוטלג בהתאם בשתי הקטגוריות. עידושיחה 13:23, 4 ביוני 2008 (IDT)
מאוד משונה שאינך מתייחס כלל לנימוקי המתנגדים, אלא ממציא לעצמך איש קש ומתווכח איתו. יוסאריאןשיחה 13:31, 4 ביוני 2008 (IDT)
ומה עם ד"ר יוזף מנגלה שמקוטרג ברופאים גרמניים? --אפי ב.שיחה13:31, 4 ביוני 2008 (IDT)
נראה שלא הבנת - אין פה נסיון לשלול מגולדשטיין את תואר הדוקטור שלו. סיבת פרסומו של מנגלה והסיבה בגללה יש עליו ערך קשורה קשר הדוק להיותו רופא. גולדשטיין לעומתו לא נכנס לויקיפדיה בגלל עיסוקו זה ולא נתפרסם בזכותו (וחבל). על כן זהו פרט זניח בביוגרפיה שלו כפי שהיא מוצגת בויקיפדיה, ואין סיבה לקטגר אותו בקטגוריה:רופאים. יוסאריאןשיחה 13:52, 4 ביוני 2008 (IDT)
הגבתי לעוזי ולא לך. הייתה פשוט התנגשות עריכה. --אפי ב.שיחה • 14:26, 4 ביוני 2008 (IDT) בכל מקרה הטיעון שלך הופך את כל נושא הקיטרוג למשהו סובייקטיבי ולא אובייקטיבי וזה מצריך לדעתי פתיחת דיון נוסף ורחב. למשל, האם מישהו שהוא גם רב וגם דוקטור יקוטרג במה שהוא בולט בו ולא במה שהוא לא בולט בו ומי יקבע את הבולטות הזו, שהיא פתח למלחמות עריכה גדולות? --אפי ב.שיחה14:32, 4 ביוני 2008 (IDT)
הראל כבר הוציא את המרצע מן השק. יחסיות האמת • א' בסיוון ה'תשס"ח 14:02:10
כרופא ברוך גולדשטיין הזדהה כנראה עם קהילת עיקר מטופליו ובעיותיהם,כולל מעשי טרור נגדם, זאת בנוסף להשקפותיו הפוליטיות שהיו קיצוניות ואולי גזעניות (בתור מעריץ של הרב מאיר כהנא).Ewan2 - שיחה 16:13, 5 ביוני 2008 (IDT)
לעוזי ושאר הכתבים: אחמד טיבי סיים התמחות שלב ב' בגניקולוגיה ועסק במקצועו שנים רבות גאלוס - שיחה 16:03, 5 ביוני 2008 (IDT)
לא רק אחמד טיבי רופא אבל חלק מראשי ה"חמאס" ואש"ף היו או הינם רופאים שהשקיעו "לילות כימים" במקצוע הרפואה ובעיסוקיהם היותר מפורסמים וכנראה יותר חשובים. Ewan2 - שיחה 16:06, 5 ביוני 2008 (IDT)
הוא אשר אמרתי. סיום התמחות ועיסוק במקצוע שנים רבות אינו הישג ראוי לציון; זה מתאר כמעט כל רופא. עוזי ו. - שיחה 01:55, 8 ביוני 2008 (IDT)
  • חלק מהרופאים בקטגוריה היו פושעים נאציים ,כמו כן רופאים אישיים של היטלר, ושל משפחתו,מדינאים בדנמרק ובארצות אחרות,ד"ר קבורקיאן רחום הלב, ואחרים. מה לעשות? אז בשקט צריכים להכניס לקטגוריה גם את צ'ה גבארה, סון יאט סן, מיכאיל בולגקוב, אנטון צ'כוב . מעט רופאים נכנסים לאנציקלופדיה מפני שעסקו במקצוע ריפוי חולים. רובם היו מדענים (ביוכימאים, פיזיולוגים, אנטומים,פאתולוגים, ביולוגים וכו), סופרים, מדינאים, פוליטיקאים, הוגי דעות, דיפלומטים, מוסיקאים, לוחמי שלום, או להבדיל פושעים פליליים, פושעי מלחמה, רופאים אישיים של סטלין, של לנין, וכו) מיעוטם באנציקלופדיות היו כירורגים (הם בדרך כלל לא זוכים בפרס נובל) או רופאים המטפלים בחולים - שזה עיקר העבודה במקצוע הרפואה.Ewan2 - שיחה 15:57, 5 ביוני 2008 (IDT)
אני חולק על מה שדניאל כתב למעלה. קטגוריות הן אוסף ערכים בעלי מכנה משותף, ולכן צריך לכלול בקטגוריית רופאים את כל הרופאים. קומולוסשיחהתערוכה 16:59, 5 ביוני 2008 (IDT)
קומולוס, לא נעים להטריד אותך שוב ושוב בזוטות, אך עדיין אין לך זכות הצבעה. ‏ PRRP שו"ת 18:30, 5 ביוני 2008 (IDT)
קומולוס תרם לוויקיפדיה תרומה גדולה (למשל התערוכה), בקיא בנהליה ונבכיה יותר מהמצביע הממוצע וקולו ראוי להישמע גם אם יצא לחופשה קצרה. אני מקווה שמישהו ממצביעי הנגד יתקזז עמו אם ימחקו את הצבעתו. דב ט. - שיחה 18:37, 5 ביוני 2008 (IDT)
  • האיש שימש כרופא, זו עובדה! - תואר הדוקטור ניתן לו לא באמצעות פיברוקים פיקטיביים באוניברסיטת לאטביה, גם זו עובדה! מה הוא עשה מעבר לכך אינו נוגע לקטגוריה, אלא מסייע למוצאו בניווט כדברי המלמדים. בברכה, יהודה מלאכישיחהויקיהדות • ב' בסיוון ה'תשס"ח• 17:08, 5 ביוני 2008 (IDT)
יש כאן השמצה זדונית כלפי כלל בוגרי לטביה. חלקם הגדול למדו ועשו את הנדרש מהם להשגת התואר על פי הדרישות שהוכתבו על ידי המועצה להשכלה גבוהה. מיעוט (לא קטן) היה שונה לכן מיותר להכליל בצורה כזו. מלכת אסתר - שיחה 09:52, 6 ביוני 2008 (IDT)
זו לא השמצה, ודאי לא זדונית. שלוחת אוניברסיטת לטביה בישראל הייתה בית חרושת לתארים אפילו לפי ההגדרה המקלה ביותר. ודאי שהיו שם דרישות מסוימות, אבל כך גם באוניברסיטת לאסאל שבלואיזיאנה. ‏ PRRP שו"ת 23:50, 6 ביוני 2008 (IDT)
יש לי חשש שאתה טועה. לפי מה שידוע לי כאשר משרד החינוך שלל את תארי לטביה זה היה על תנאי, וכל מי שהוכיח שהוא עצמו השלים את החובות שנדרשו - קיבל בחזרה הכרה. חוץ מזה - הכרתי מורה שלמדה בלטביה, ישבה ימים בספריות, הגישה עבודות בעצמה וללא שותפים, שמרה עותקים של כל העבודות והוכיחה שהיא עצמ כתבה אותן וקיבלה חזרה את תוספות השכר המגיעות לבעלי תואר שני. מכאן אני מסיק שזה לא היה בית חרושת לתארים בלבד. סופר מריו - שיחה 23:58, 6 ביוני 2008 (IDT)
זאת זילות השואה, אגב בוויקי באנגלית הוא נמצא גם כצייר וגם כסופר.
לא נכוןAdolf Hitler. ‏Gridge ۩ שיחה 14:27, 4 ביוני 2008 (IDT).
כן נכון. תראה בעצמך: Category:Austrian painters Category:German political writers. מה שהראל עשה זה תקיעת סכין בגבם של ניצולי השואה.
היטלר היה צייר חובב וצייר שלטים.Ewan2 - שיחה 16:01, 5 ביוני 2008 (IDT)
היטלר היה צייר בימיו האחרונים בווינה והראשונים במינכן (הוא היה צייר גרוע, אבל בכל זאת הצליח להתפרנס) והרוויח הרבה כסף ממיין קאמף (למעשה לא קיבל משכורת כשהיה קנצלר). הדבר היחידי שזה מוכיח, היא שלא משנה מה המקצוע שלך, תמיד תוכל למצוא את הדוגמה לאדם רשע שעסק בו. טרול רפאים - שיחה 15:45, 9 ביוני 2008 (IDT)
אנא באר באיזה שיקול דעת מדובר. ההצבעה היא על ערך בודד, כן/לא/שחור/לבן. מה שיקול הדעת פה? חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ"ט באייר ה'תשס"ח • 18:14, 2 ביוני 2008 (IDT)
כפי שכתבתי, הבעיה היא בנימוק ההצעה, לא בהצעה עצמה. ספציפית יותר: "ברגע שהוא באנציקלופדיה, המקצוע נכנס כקטגוריה". ירוןשיחה 18:16, 2 ביוני 2008 (IDT)
ממש לא. היתה הצעה כוללת, ופה הצעה פרטנית על ערך ספציפי. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ"ט באייר ה'תשס"ח • 22:49, 2 ביוני 2008 (IDT)
אם תיתן קישור להצבעה זה יעזור לי להזכר האם אנו מדברים על אותו דבר או לא. זהר דרוקמן - I♥Wiki22:51, 2 ביוני 2008 (IDT)
כאן. אביעד המקורישיחהבואו להתפעל 22:53, 2 ביוני 2008 (IDT)
הנה, ועודדי בפרוש ביקש שם להצביע על גולדשטיין בנפרד, כפי שציינתי לעיל. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ"ט באייר ה'תשס"ח • 22:56, 2 ביוני 2008 (IDT)
עודדי יכול להגיד את אשר על ליבו כמה שירצה, אין זה אומר שלפיו ישק דבר. לעניין, נכון שההצבעה ההיא לא הייתה באופן רשמי, אבל בחיי שהייתי משוכנע שהיא כולה עבור גולדשטיין. זהר דרוקמן - I♥Wiki21:16, 3 ביוני 2008 (IDT)
  • נמר ערבות סיבירי - שיחה 17:07, 3 ביוני 2008 (IDT) ענין של רלוונטיות ולא של לגיטימציה. ברוך גולדשטיין כרופא זו עובדה ביוגרפית שלא מצדיקה קיטלוג. לעומת זאת בקטגוריה רופאים גרמניים תוכלו למצוא מלאכים לצדו של השטן, כל עוד זה רלוונטי לערך.
לפי הויקיפדיה העברית אחוז חשוב מהרופאים הגרמנים היו פושעים נאציים ורופאים של היטלר ומשפחתו. זאת התמונה על הקטגוריה "רופאים גרמנים".Ewan2 - שיחה 16:20, 5 ביוני 2008 (IDT)
  • רוב הטיעונים בעלי המשקל בוויכוח (למשל זה של קומולוס או של עוזי) לא קשורים לברוך גולדשטיין ואפילו לא לקטגוריה רופאים, אלא לנושא הקטגוריות בכלל. נושא הקטגוריות חשוב למשתמשי ויקיפדיה. זה חשוב, יותר מאשר בנושאים אחרים, שתהיה בו עקביות כלל-ויקיפדית. שאדם יידע מה לצפות לראות בקטגוריה כלשהי. אחרת אנשים יחפשו ולא ימצאו ערכים אע"פ שהם קיימים אצלנו. יש לדון בו בפני עצמו - היבטים של הנושא הטעון רגשית של גולדשטיין רק מפריעים, ויהיה קשה להסתמך על ההחלטה כתקדים. דב ט. - שיחה 18:23, 5 ביוני 2008 (IDT)
אני מסכים עם דב. צריך בדחיפות להפוך את ההחלטה המוזרה על כך שכדי להכלל בקטגוריה לא מספיק להיות עצם מהסוג שבו עוסקת הקטגוריה, אלא צריך להיות עצם "משמעותי". וכי מה זה משמעותי? אני חושב שזה עניין סובייקטיבי מאוד ולא מתאים כבסיס לשיטת קיטלוג. איך אדע אם העצם שאני מחפש הוא <שם הקטגוריה> משמעותי או לא? אני קורא לחשוב על העניין מחדש. קומולוסשיחהתערוכה 00:37, 6 ביוני 2008 (IDT)

הצבעה[עריכת קוד מקור]

רק משתמש רשום בעל 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, שיחות תמונות, שיחות קטגוריות, שיחות תבניות, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) ו-30 ימים של פעילות הוא בעל זכות הצבעה בדיוני מחלוקת.

בעד הכללתו של ברוך גולדשטיין בקטגוריה:רופאים[עריכת קוד מקור]

  1. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ"ח באייר ה'תשס"ח • 16:53, 2 ביוני 2008 (IDT)
  2. עודדי שכנע אותי. יחסיות האמת • כ"ח באייר ה'תשס"ח 17:22:35
  3. DGtal17:27, 2 ביוני 2008 (IDT)
  4. --בית השלום - שיחה 17:36, 2 ביוני 2008 (IDT)
  5. איתי ° הקלפיות פתוחות-בואו להצביע 17:37, 2 ביוני 2008 (IDT)
  6. אם הוחלט כן להעמיד את העניין להצבעה, אני בעד הכללת האיש הן בקטגוריה "רופאים" והן בקטגוריה "מחבלים". אילו כל ערך יכל לקבל קיטלוג בודד, הייתי מעדיף את הקטגוריה "מחבלים", אלא שזה לא המצב. כשם שהרבה אנשים אחרים מקוטלגים בקטגוריות שאינן קשורות לסיבה המרכזית להכנסתם לאינציקלופדיה, כך יש לעשות גם עם גולדשטיין ועם עוד רופאים שמאוד לא נעים להיזכר בהם.Eddau - שיחה 17:39, 2 ביוני 2008 (IDT)
  7. חובבשירה - שיחה 17:42, 2 ביוני 2008 (IDT)
  8. לא סתם "קטגוריה:רופאים", אלא קטגוריה:רופאים ישראלים ו/או קטגוריה:רופאים יהודים. אי־אפשר לשלול מאדם את זהותו/עיסוקו רק בגלל מעשיו, נתעבים ככל שיהיו. דולבשיחה 20:52, 2 ביוני 2008 (IDT)
  9. רופא הוא לא תואר כבוד אלא מקצוע, ואינו נשלל בעקבות מעשים נת- ה- - שיחה 22:44, 2 ביוני 2008 (IDT)
  10. ד"ר גולדשטיין היה רופא לכן מקומו גם בקטגוריה "רופאים". אם הוא היה ליצן, אזי גם אז היה מקומו בקטגוריה הראויה. לשלול ממנו את הסיווג הקטגורי הלאקוני ,רק בגלל העובדה שהוא לא התפרסם בגלל שהיה רופא, הוא סוג של צנזורה פוליטית.--דרול * שיחה ו 23:37, 2 ביוני 2008 (IDT)
  11. קטגוריות נועדו לסייע בארגון וחיפוש מידע. אין סיבה לחסוך בהן. קרני שיחהמשנה 23:49, 2 ביוני 2008 (IDT)
  12. חי ◣ 3.06.2008, 11:15 (שיחה)
  13. חלק מה-CV. ‏Ori‏ • שיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 12:52, 3 ביוני 2008 (IDT)
  14. חשבתי שכבר הצבענו על זה. קוני למלכ"ט באייר ה'תשס"ח14:31, 3 ביוני 2008 (IDT) היה רופא, לא?
  15. רופא הוא רופא הוא רופא. ‏eytanarשיחהתרומותכ"ט בסיוון ה'תשס"ח
  16. Daniel Ventura16:22, 3 ביוני 2008 (IDT)
  17. מלמד כץשיחה 18:35, 3 ביוני 2008 (IDT). רק משום שמקצועו ידוע (פעמים רבות מצרפים את הכינוי ד"ר לשמו) והדבר יכול לסייע בניווט.
  18. בברכה, נרו יאירשיחה • כ"ט באייר ה'תשס"ח • 23:35, 3 ביוני 2008 (IDT)
  19. נראה לי מאוד משונה כל הסיפור הזה. לפי זה גם מד"ר מרקוס קלינגברג יש להסיר את הקיטרוג "רופא ישראלי", בגלל שריגל לטובת ברית המועצות. וגם מאחמד טיבי שבעצם רק למד רפואה ואפילו לא התמחה בה, ומקצועו הוא פוליטיקאי, היה צריך להסיר. לנדות אדם ממקצוע מהמקצוע שלו בגלל שביצע מעשה טרור או כל מעשה מתועב אחר, נראה בהחלט אקט של משטרת מחשבות בסגנון הבולשביקי וניסיון תמוה לחנך את הציבור, ומתאים יותר למשרד החינוך מאשר לאנציקלופדיה. ומה יקרה אם למשל מישהו שזכה בפרס נובל, או סופר ידוע יעשו מעשה טרור או כל מעשה תועבה אחר, האם ימחקו אותם מהקטגוריה המתאימה? ומה יהיה בהמשך אולי להסיר את הקיטרוג מפרופ' אליעזר רחמילביץ משום שלא נהג לפי האתיקה הרפואית? --אפי ב.שיחה13:08, 4 ביוני 2008 (IDT)
  20. &rlm:עמיחי 13:28, 4 ביוני 2008 (IDT)
  21. כל עוד המדיניות היא שלא מכלילים אנשים רק בקט" שהביאו להם את הפרסום. סתם עומרשיחה גם אני רוצה לקדם מיזם 13:57, 4 ביוני 2008 (IDT)
  22. חלק מהרופאים בקטגוריה היו פושעים נאציים ,כמו כן רופאים אישיים של היטלר, ושל משפחתו,מדינאים בדנמרק ובארצות אחרות,ד"ר קבורקיאן רחום הלב, ואחרים. מה לעשות? אז בשקט צריכים להכניס לקטגוריה גם את צ'ה גבארה, סון יאט סן, מיכאיל בולגקוב, אנטון צ'כוב . מעט רופאים נכנסים לאנציקלופדיה מפני שעסקו במקצוע ריפוי חולים. רובם היו מדענים (ביוכימאים, פיזיולוגים, אנטומים,פאתולוגים, ביולוגים וכו), סופרים, מדינאים, פוליטיקאים, הוגי דעות, דיפלומטים, מוסיקאים, לוחמי שלום, או להבדיל פושעים פליליים, פושעי מלחמה, רופאים אישיים של סטלין, של לנין, וכו) מיעוטם באנציקלופדיות היו כירורגים (הם בדרך כלל לא זוכים בפרס נובל) או רופאים המטפלים בחולים - שזה עיקר העבודה במקצוע הרפואה.Ewan2 - שיחה 15:57, 5 ביוני 2008 (IDT)
  23. האיש שימש כרופא, זו עובדה! - תואר הדוקטור ניתן לו לא באמצעות פיברוקים פיקטיביים באוניברסיטת לאטביה, גם זו עובדה! מה הוא עשה מעבר לכך אינו נוגע לקטגוריה, אלא מסייע למוצאו בניווט כדברי המלמדים. בברכה, יהודה מלאכישיחהויקיהדות • ב' בסיוון ה'תשס"ח• 17:08, 5 ביוני 2008 (IDT)
  24. נלביא - שיחה 22:56, 5 ביוני 2008 (IDT)
  25. יש להבדיל בין "פרטים על אישיות שאינם קשורים לנסיבות פרסומה", שלעיתים אין לקטלג על פיהם בשל אי חשיבותם, למקצוע בו עסקה האישיות במשך כל חייה הבוגרים, שהוא אחד מהפרטים המרכזיים המגדירים אותה. בנוסף לכך הניגוד בין המעשה למקצוע בולט מאוד, ודווקא בשל כך ההכללה מוסיפה לערך ולקטגוריה. Apollo 11שיחה 23:24, 5 ביוני 2008 (IDT)
  26. &rlm ; PRRP שו"ת 23:30, 5 ביוני 2008 (IDT)
  27. הוא טיפל גם בערבים רבים. ברי"אשיחה דרוש ביולוג! תנאים טובים למתאימים! • ג' בסיוון ה'תשס"ח • 23:38, 5 ביוני 2008 (IDT)
  28. בקטגוריה "רופאים ישראליים", כמו מנגלה בקטגוריה "רופאים גרמנים". ליש - שיחה 12:26, 9 ביוני 2008 (IDT)
  29. היותו רופא חשובה לביוגרפיה שלו. בברכה, MathKnight הגותי 12:37, 9 ביוני 2008 (IDT)
  30. לא בלי התלבטות. עידושיחה 16:14, 9 ביוני 2008 (IDT)

נגד הכללתו של ברוך גולדשטיין בקטגוריה:רופאים[עריכת קוד מקור]

  1. odedee שיחה 16:58, 2 ביוני 2008 (IDT) לא רלוונטי
  2. ליז'אנסק - שיחה 17:21, 2 ביוני 2008 (IDT)
  3. סקרלישיחה 17:35, 2 ביוני 2008 (IDT)
  4. אלמוג*הצטרפו למיזם המדינות* 17:37, 2 ביוני 2008 (IDT) כמו עודדי
  5. Harel‏ • שיחה 17:43, 2 ביוני 2008 (IDT) מזכיר לי מישהו שלפי ההיגיון הזה צריך להיות בקטגוריית ציירים
  6. ירוןשיחה 18:01, 2 ביוני 2008 (IDT) - טיעוני ההכללה חלשים, מה גם שנימוק ההצעה מבקש לרמוס את שיקול הדעת.
  7. --המורה - שיחה 18:01, 2 ביוני 2008 (IDT)
  8. יוסאריאןשיחה 19:59, 2 ביוני 2008 (IDT)
  9. (בהמשך למה שכתבתי במזנון) ערןב - שיחה 20:11, 2 ביוני 2008 (IDT)
  10. עמרישיחה 20:13, 2 ביוני 2008 (IDT)
  11. ערן - שיחה 20:28, 2 ביוני 2008 (IDT) לא גולדשטיין, לא אסד ולא רנטיסי
  12. דוד שי - שיחה 20:56, 2 ביוני 2008 (IDT)
  13. זהר דרוקמן - I♥Wiki22:34, 2 ביוני 2008 (IDT) לא הצבענו על זה כבר? אני משוכנע שכבר התנגדתי פעם בהצבעה לרעיון הזה.
  14. Poxsi - שיחה - 22:35, 2 ביוני 2008 (IDT)
  15. --קלודיה - שיחה 22:37, 2 ביוני 2008 (IDT)
  16. אביעד המקורישיחהבואו להתפעל 22:41, 2 ביוני 2008 (IDT). כמו הראל
  17. יוספוסשיחה 22:52, 2 ביוני 2008 (IDT)
  18. pacman - שיחה 23:38, 2 ביוני 2008 (IDT)
  19. מרקושיחה 23:45, 2 ביוני 2008 (IDT)
  20. נגד. ומי שמכיר אותי באופן אישי - מבין למה. דףהצטרפו למיזם הקואורדינטותשיחה • 10:06, 03/06/2008 כ"ט באייר ה'תשס"ח
  21. כמו הראל! נינצ'ה - שיחה - פתרו את החידה, אם תוכלו. 11:11, 3 ביוני 2008 (IDT)
  22. נמר ערבות סיבירי - שיחה 17:07, 3 ביוני 2008 (IDT) ענין של רלוונטיות ולא של לגיטימציה. ברוך גולדשטיין כרופא זו עובדה ביוגרפית שלא מצדיקה קיטלוג. לעומת זאת בקטגוריה רופאים גרמניים תוכלו למצוא מלאכים לצדו של השטן, כל עוד זה רלוונטי לערך.
  23. הידרו - שיחה 18:55, 3 ביוני 2008 (IDT)
  24. גאלוס - שיחה 06:59, 4 ביוני 2008 (IDT)
  25. אבירם - שיחה 13:52, 4 ביוני 2008 (IDT)
  26. חנה ק. - שיחה 15:58, 5 ביוני 2008 (IDT)
  27. תומר - שיחה 16:08, 5 ביוני 2008 (IDT)
  28. אברהם אמיר - שיחה 17:16, 5 ביוני 2008 (IDT)
  29. מוטי - שיחה 23:22, 5 ביוני 2008 (IDT)
  30. מלכת אסתר - שיחה 09:37, 6 ביוני 2008 (IDT) על פי תוצאות ההצבעה הקודמת "מי שהערך עליו נכתב מסיבה אחרת מהיותו רופא יסווג (או לא יסווג) בקטגוריה:רופאים ובנותיה, בהתאם למקרה"
  31. אחרי התלבטות וקריאת כל הדעות, Ewan2 הצליח לשכנע אותי כי אינו צריך להופיע בקטגוריה. סופר מריו - שיחה 22:41, 6 ביוני 2008 (IDT)
  32. --‏sir kiss שיחה 12:32, 9 ביוני 2008 (IDT)

נמנעים[עריכת קוד מקור]

  1. רוב הטיעונים בעלי המשקל בוויכוח (למשל זה של קומולוס או של עוזי) לא קשורים לברוך גולדשטיין ואפילו לא לקטגוריה רופאים, אלא לנושא הקטגוריות בכלל. נושא הקטגוריות חשוב למשתמשי ויקיפדיה. זה חשוב, יותר מאשר בנושאים אחרים, שתהיה בו עקביות כלל-ויקיפדית. שאדם יידע מה לצפות לראות בקטגוריה כלשהי. אחרת אנשים יחפשו ולא ימצאו ערכים אע"פ שהם קיימים אצלנו. יש לדון בו בפני עצמו - היבטים של הנושא הטעון רגשית של גולדשטיין רק מפריעים, ויהיה קשה להסתמך על ההחלטה כתקדים. דב ט. - שיחה 18:23, 5 ביוני 2008 (IDT)
  2. Easy n - שיחה 22:07, 5 ביוני 2008 (IDT)
  3. גם אני נמנע. כבר אין לי מושג מה עדיף. ‏Yonidebest Ω Talk01:59, 8 ביוני 2008 (IDT)

הוחלט לא לכלול את הערך בקטגוריה: רופאים. עידושיחה 17:37, 9 ביוני 2008 (IDT)

הערה מ-2017: בשל שימוש בובות קש בהצבעה זו (ויקיפדיה:פרשת בובות קש 2011) לא היה למעשה רוב לאפשרות השנייה ולכן ניתן לשייך את ברוך גולדשטיין בקטגוריה:רופאים. במידה ויש השגות כלליות לגבי מהות הקטגוריה של רופאים (כלומר אילו אישים צריכים להיכלל בה) ניתן לפתוח דיון כללי יותר כדי להסדיר את הנושא. ערן - שיחה 01:26, 11 באוגוסט 2017 (IDT)

הוספתי לקטגוריה רופאים ישראלים. בורה בורה - שיחה 05:25, 17 באוגוסט 2017 (IDT)