טריש סטרטוס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טריש סטרטוס
Trish Stratus
סטרטוס, 2018
סטרטוס, 2018
לידה 18 בדצמבר 1975 (בת 48)
טורונטו, אונטריו, קנדה
שם במה טריש סטרטוס
משקל 57 ק"ג
גובה 1.60 מטר
מקום מגורים טורונטו, אונטריו, קנדה
לאום אמריקאי
קריירה מקצוענית 19 במרץ 2000 – הווה (24 שנים)
מאמנים רון האצ'יסון
דייב פינלי
תרגילי סיום סטרטוספקשן
היכל התהילה 2013

פטרישיה אן סטראטיגאסאנגלית: Patricia Anne Stratigeas; נולדה ב-18 בדצמבר 1975), הידועה יותר בשם הבמה שלה, טריש סטרטוס היא מתאבקת קנדית, מאמנת כושר גופני, שחקנית, אישיות טלוויזיונית ודוגמנית כושר גופני.

לאחר שהחלה את הקריירה שלה כדוגמנית כושר גופני, סטרטוס החלה לעבוד עבור ארגון ה-World Wrestling Federation‏ (WWF), ששמו שונה לאחר מכן ל-World Wrestling Entertainment‏ (WWE). מוקדם בקריירה שלה, היא הייתה מעורבת בעיקר בעלילות שכללו תוכן מיני, בין השאר כמנג'רית של הצמד T & A (טסט ואלברט, אך ראשי התיבות קיבלו דו משמעות לתוכן מיני) ועלילה עם הדמות של וינס מקמהן. כשסטרטוס העבירה יותר זמן בזירה, יכולות ההיאבקות שלה התחזקו וכך גם הפופולריות שלה. משום כך, בין ההישגים שבהם זכתה ניתן למנות את: אליפות ההארדקור, שבה זכתה פעם אחת, "מותק השנה של ה-WWE", שבה זכתה שלוש פעמים ו"דיוות העשור". לאחר שבע שנים בעסק זה, סטרטוס פרשה מהיאבקות מקצועית באירוע בלתי נסלח, שנערך ב-17 בספטמבר 2006 לאחר שזכתה בפעם השביעית בקריירה שלה באליפות הנשים של ה-WWE; זכייה זו קבעה שיא של כמות ההחזקות בתואר זה.

לאחר שהפסיקה להופיע במשרה מלאה, היא החלה לערוך הופעות מזדמנות ב-WWE. בשנת 2011, היא שימשה כמאמנת בתוכנית WWE Tough Enough. בשנת 2013, היא הוכנסה להיכל התהילה של ה-WWE. בשנת 2018, היא חזרה ל-WWE, כשבין היתר היא התחרתה ברויאל ראמבל הראשון של הנשים; קרב זוגות באירוע אבולושן ביחד עם ליטה נגד מיקי ג'יימס ואלישיה פוקס. הקרב האחרון שלה בקריירה היה נגד שארלוט פלייר בסאמרסלאם 2019. שנה לאחר מכן, היא הפכה לאישה הראשונה, שקיבלה את פרס לו ת'ז מטעם היכל התהילה להיאבקות מקצועית של ג'ורג' טראגוס/לו ת'ז.

מלבד היאבקות מקצועית, סטרטוס הופיעה על גבי שלל שערי מגזינים והיא מעורבת בפעילויות צדקה. כמו כן, סטרטוס מחזיקה בסטודיו יוגה משלה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטראטיגאס גדלה באונטריו, קנדה שבו היא למדה בתיכון המקומי. לאחר מכן, היא נרשמה לאוניברסיטת יורק, שם למדה ביולוגיה וקינסיולוגיה, כמו כן, היא שיחקה כדורגל והוקי שדה. בעקבות שביתת סגל בשנת 1997, היא נאלצה לשנות את התכנונים שלה. היא עבדה בתור פקידת קבלה במכון כושר מקומי, שבו המוציא לאור של המגזין MuscleMag International ניגש אליה כדי לבצע צילומים למגזין שלו. היא הופיעה בשער המגזין של מאי 1998 והוחתמה לחוזה של שנתיים. במשך תשעת החודשים הבאים, היא פיתחה את הגוף שלה והופיעה במספר שערי מגזינים נוספים. במהלך תקופה זו, היא הצטרפה לרדיו הספורט של טורונטו שנקרא בשם Live Audio Wrestling כמנחה השלישית.

סטראטיגאס הייתה מעריצה מילדות של מתאבקי העבר האלק הוגאן ורנדי סאבאג'. עבודת הדוגמנות שלה תפסה את תשומת ליבם של ראשי ארגון ה-World Wrestling Federation‏ (WWF). בנובמבר 1999, היא חתמה על חוזה לכמה שנים עם הארגון, שבתגובה שלח אותה למכון כושר, שבו היא אומנה על ידי רון האצ'יסון.

קריירת היאבקות מקצועית[עריכת קוד מקור | עריכה]

World Wrestling Federation/World Wrestling Entertainment/WWE[עריכת קוד מקור | עריכה]

T & A‏ (2000–2001)[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטרטוס כמנג'רית של ואל וינס במהלך אירוע מלך הזירה 2000

סטראטיגאס ערכה את הופעת הבכורה שלה בארגון כדמות הרעה ב-19 במרץ 2000 במסגרת התוכנית Sunday Night Heat תחת השם טריש סטרטוס. היא הופיעה על רמפת הכניסה לזירה, כשהיא בחנה את המתאבקים טסט והנסיך אלברט. לילה לאחר מכן בתוכנית Raw Is War, טסט ואלברט הצטוותו האחד לשני, וסטרטוס החלה את תפקידה הראשון בחברה בתור מלווה לזירה של הצמד.

בנוסף, היא החלה להיות המנג'רית של ואל וינס, עד לזכייתו באליפות הבין-יבשתית, אך הציוות ביניהם הסתיים באירוע סאמרסלאם, לאחר שהפסיד את התואר. סטרטוס ערכה את הופעת הבכורה שלה בזירה ב-22 ביוני בתוכנית סמאקדאון, כשרשמה ניצחון לצד T & A נגד ההארדי בויז וליטה. הפיוד בין סטרטוס לליטה התפתח לאחר הקרב, כשסטרטוס תקפה את ליטה בתוכניות Raw וסמאקדאון. תקיפות אלו הובילו לקרב רצועה אינדיאנית בין השתיים ב-24 ביולי בתוכנית Raw, שבו סטרטוס ניצחה לאחר עזרה מסטפני מקמהן. היא סיימה את השנה, כשהתחרתה מספר פעמים על אליפות הנשים של ה-WWF, אך ללא הצלחה, ובסופו של דבר הפרידה את עצמה מטסט ואלברט לאחר שהקבוצה התפרקה.

בתחילת שנת 2001, סטרטוס הייתה מעורבת בעלילה עם היושב ראש של ה-WWF, וינס מקמהן, לאחר שלפי העלילה, לינדה, אשתו של וינס, נשלחה למוסד בעקבות דרישה של וינס עבור גירושים. מערכת היחסים בין וינס לסטרטוס הרגיזה יותר ויותר את הבת של הבוס, שגילמה את הדמות הרעה, סטפני מקמהן. ב-19 בפברואר בתוכנית Raw, סטפני וטריש היו אמורות להתחרות ביניהן, אך הקרב בוטל לאחר שסטיב אוסטין ביצע על סטפני את מהלך הסטאנר. באירוע אין דרך החוצה, סטרטוס וסטפני התחרו ביניהן, כשסטפני יצאה עם ידה על העליונה בשל עזרה מצד ויליאם ריגל. לילה לאחר מכן בתוכנית Raw, בעת קרב זוגות בין וינס וסטרטוס לריגל וסטפני, סטרטוס הייתה קורבן למזימה של וינס, סטפני וריגל. ריגל ביצע עליה את מהלך הסיום שלו, בעוד שסטפני השליכה על הגוף של סטרטוס את הלכלוך שהצטבר בתוך כלי הייעודי למגב. וינס עמד מעל סטרטוס ואמר לה שהיא הייתה "צעצוע" ש"נמאס לו כבר לשחק איתו". עלילה זו המשיכה גם לשבוע לאחר מכן, כשוינס הכריח את סטרטוס להתפשט בזירה עד למצב שבו נמצאה בחזיה ותחתונים, ולאחר מכן ציווה עליה לנבוח כמו כלב. העלילה הגיעה לסיומה ברסלמניה 17, כשסטרטוס סטרה לוינס במהלך הקרב שלו נגד בנו, שיין.

אלופת הנשים (2001–2003)[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטרטוס זוכה באליפות הנשים של ה-WWE בפעם הרביעית בקריירה שלה במסגרת רסלמניה 19

לאחר מעברה הראשון לדמות הטובה, סטרטוס החלה להתאבק במשרה חלקית. היא חברה לליטה נגד הדמויות הרעות על המרקע באותה התקופה, סטייסי קיבלר וטורי וילסון באירוע InVasion, כשבקרב זה הן הצליחו לנצח את האחרונות. במהלך הקיץ, היא ספגה פציעה בקרסול, שהשביתה אותה לשלושת החודשים שבאו לאחר מכן. פציעה זו לא רק קטעה את התנופה שלה כמתאבקת יחידים, אלא גם את העלילה הרומנטית עם ג'ף הארדי ואת הציוות ל-Team Xtreme. במהלך תהליך ההחלמה שלה, היא הייתה חלק מצוות ההנחיה של התוכנית Excess בערוץ TNN. לאחר שחזרה בסתיו, היא השתתפה בקרב המשושה על אליפות הנשים של ה-WWF באירוע סדרת ההישרדות, כשבקרב זה היא ניצחה וזכתה בתואר בפעם הראשונה בקריירה. לאחר מכן, היא הייתה מעורבת בפיוד נגד ג'אז סביב חגורת האליפות שלה, כשתחילה היא הצליחה להגן על התואר באירוע הרויאל ראמבל, אך הפסידה לה ואיבדה את התואר שבועיים לאחר מכן ב-4 בפברואר 2002 בתוכנית Raw. סטרטוס החלה בניסיונות להחזיר אליה את חגורת האליפות במשך מספר חודשים, כולל השתתפות בקרב משולש ברסלמניה 18 נגד ליטה וג'אז בעיר הולדתה, טורונטו, אונטריו, קנדה, אך בקרב זה היא כשלה בניסיונה. בזמן שניהלה מרדף אחר אליפות הנשים, סטרטוס זכתה באליפות ההארדקור של ה-WWE ב-6 במאי, כשהצמידה את קראש הולי לניצחון לאחר שבאבא ריי דאדלי הכה אותו בראשו בעזרת פח אשפה. היא איבדה את חגורת האליפות לסטיבן ריצ'רדס זמן קצר לאחר מכן, עקב ההתניה שבה על האלוף להגן על תוארו 24/7, כל עוד שופט נוכח באותו המקום. שבוע לאחר מכן, היא זכתה באליפות הנשים בפעם השנייה בקריירה שלה במסגרת קרב זוגות לצד באבא ריי דאדלי נגד ריצ'רדס וג'אז, שבו גם אליפות ההארדקור הונחה על הכף. לאחר זכייתה, סטרטוס החלה להתאבק רק במותג Raw, כתוצאה מפיצול המותגים של ה-WWF.

תקופת כהונתה השנייה של סטרטוס הגיעה לסיומה ב-23 ביוני, כשהיא הפסידה למולי הולי באירוע מלך הזירה. שתי הדיוות המשיכו בפיוד ביניהן במשך שלושת החודשים הבאים. לאחר שהיא כשלה בניסיונה לזכות בתואר בחודש יולי, היא הצליחה לעשות זאת באירוע בלתי נסלח, כשהיא זכתה בתואר בפעם השלישית בקריירה. בזמן שניהלה פיוד נגד מולי, היא הייתה מעורבת בעלילה חדשה עם הדיווה החדשה, ויקטוריה, שנטרה לה טינה על כך שהיא טענה שהיא נבגדה על ידי סטרטוס בזמן ששתיהן היו דוגמניות פיתוח גוף. השתיים התחרו ביניהן במספר קרבות על האליפות, כשסטרטוס הגנה על התואר עד סדרת ההישרדות, אירוע שבו היא איבדה את התואר לוויקטוריה במסגרת קרב הארדקור. ב-17 במרץ 2003, ויקטוריה וסטיבן ריצ'רדס ניצחו בקרב זוגות את ג'אז וסטרטוס, כשג'אז נטשה את סטרטוס. לאחר הקרב, ג'ף הארדי נחלץ לעזרת סטרטוס מתקיפה בידי ויקטוריה וריצ'רדס, ואף נישק את סטרטוס, במה שהפך אותה לחברה שלו על המרקע פעם נוספת. השניים ניהלו מערכת יחסים כחלק מהעלילה, התחרו יחדיו בקרבות זוגות מעורבים ואף נחלצו האחד לעזרת השני בקרבות יחידים. לעומת זאת, קו עלילה זה ירד מן המרקע עקב הפיטורים של הארדי מה-WWE בחודש אפריל. זה סימן את הפעם השנייה בתוך שנתיים שהעלילה הרומנטית בין השניים הסתיימה בפתאומיות עקב נסיגה באחד מחייהם האישיים.

ברסלמניה 19, הפיוד של סטרטוס נגד ויקטוריה הגיע לסיומו לאחר שהיא ניצחה אותה ואת ג'אז בקרב משולש אשר היה על אליפות הנשים, מה שהפך אותה לאלופת הנשים בפעם הרביעית. לעומת זאת, היא איבדה את התואר לג'אז חודש לאחר מכן באירוע באקלאש. לילה לאחר מכן בתוכנית Raw, אריק בישוף הורה על קיומו של קרב ללא פסילות בינו לבין סטרטוס. התניה שנוספה לקרב הייתה שבמידה וסטרטוס תנצח, היא תקבל קרב חוזר על אליפות הנשים בשבוע לאחר מכן; במידה שבישוף ינצח, היא תוכרח לבלות איתו לילה. בקרב ביניהם, בישוף ניצח, למרות שהתניה זו בוטלה לאחר שלינדה מקמהן התעמתה עימו לאחר הקרב.

הציוות והפיוד עם ליטה (2003–2005)[עריכת קוד מקור | עריכה]

בחודשים שלאחר מכן, סטרטוס הייתה בשותפות עם גייל קים. לעומת זאת, השותפות הזאת הייתה קצרה למדי, כשקים בגדה בסטרטוס והצטוותה לשורות מולי הולי, מה שהכניס את המתאבקות לפיוד ביניהן. השתיים ניצחו את סטרטוס ומספר שותפות שונות לקרבות זוגות, עד שסטרטוס חברה לשורות ליטה, שביצעה את חזרתה. סטרטוס וליטה ניצחו את קים והולי במספר קרבות, כולל קרב באירוע בלתי נסלח. לאחר מכן, סטרטוס החלה בעלילה רומנטית עם כריס ג'ריקו ב-10 בנובמבר מהלך פרק של התוכנית Raw, כשהיא הסכימה לצאת איתו לדייט. כתוצאה מכך, השניים השתתפו בקרב זוגות מעורב ב-1 בדצמבר. לאחר הקרב, סטרטוס שמעה את ג'ריקו מדבר עם כריסטיאן (שגילם את הדמות הרעה באותה התקופה), שהיה מעורב בעלילה רומנטית משלו עם ליטה. נושא השיחה בין הגברים היה מי הראשון מביניהם אשר יצליח לשכב עם המתאבקת שעימה היה מעורב בעלילה רומנטית. שבוע לאחר מכן, סטרטוס וליטה התעמתו עם ג'ריקו וכריסטיאן בנוגע למעשיהם, מה שהוביל לפיוד בין הנשים לגברים אשר הסתכם ב"קרב המינים" באירוע ארמגדון, ובו סטרטוס וליטה הפסידו. קרב חוזר נקבע ללילה לאחר מכן, קרב שהסתיים ללא הכרעה. מערכת היחסים שלה עם ג'ריקו נמשכה לשנה הבאה כאשר זווית חדשה של סטרטוס נחשפה תוך שהיא החלה לפתח רגשות כלפי ג'ריקו. כריסטיאן הפך לזמן קצר לדמות הטובה, אך תפנית זו התבררה כתרמית, כשהוא תקף את סטרטוס וניצח אותה בקרב אשר נקבע על ידי אריק בישוף. דבר זה הוביל לפיוד בין כריסטיאן לג'ריקו, שהגן על סטרטוס. במהלך הקרב ביניהם ברסלמניה 20, סטרטוס הפכה לדמות הרעה לאחר שבגדה בג'ריקו וצידדה בכריסטיאן. סטרטוס טענה כי סיבותיה למעשיה ולתמיכתה בכריסטיאן היו משום שכריסטיאן הוא "גבר אמיתי", בניגוד לג'ריקו "הכלבלב מוכה האהבה". השניים היו מעורבים בפיוד נגד ג'ריקו במשך מספר חודשים, כשהתמודדו מולו בקרב האנדיקאפ 2 נגד 1 באירוע באקלאש. לילה לאחר מכן בתוכנית Raw, "פותר הבעיות" טייסון טומקו הצטרף לשורות סטרטוס וכריסטיאן.

סטרטוס זכתה באליפות הנשים של ה-WWE בפעם החמישית באירוע באד בלוד, שנערך ב-13 ביוני. היא הגנה על התואר עד שהיא שברה את ידה בחודש יולי, מה שגרם לה להיעדר מפעילות במשך חודש. עם חזרתה, היא המשיכה להגן על חגורת האליפות נגד מספר טוענות לכתר, עד שהיא הפסידה את התואר לליטה ב-6 בדצמבר, כששתי המתאבקות התמודדו אחת מול השנייה בקרב המרכזי של התוכנית Raw, הישג חסר תקדים למחלקת הנשים באותה התקופה. סטרטוס השיבה אליה את חגורת האליפות בפעם השישית חודש לאחר מכן באירוע מהפכת השנה החדשה, לאחר שליטה ספגה פציעה בברכה במהלך הקרב. במקור, סטרטוס הייתה אמורה לאבד את התואר בחזרה לליטה ברסלמניה 21, אך עקב פציעתה של ליטה, היא לא הייתה כשירה להתאבק. לאחר מכן, סטרטוס הייתה מעורבת בעלילה חדשה נגד זוכת תחרות חיפוש הדיווה לשנת 2004, כריסטי המי, סביב הקנאה של המי בהקשר לחשיפת מגזין הפלייבוי. בתגובה, סטרטוס תקפה את המי. המי אתגרה את סטרטוס לקרב ביניהן, שלאחר מכן חשפה שהיא אומנה על ידי ליטה, לקרב אליפות ברסלמניה 21. בקרב ביניהן, סטרטוס הגנה בהצלחה על התואר. סטרטוס דרשה קרב חוזר נגד המי לילה לאחר מכן בתוכנית Raw; לפני שהקרב החל, סטרטוס בעטה בהמי ולאחר מכן פצעה פעם נוספת את ברכה של ליטה. שבוע לאחר מכן, לאחר שהפסידה בקרב זוגות, סטרטוס ברחבי האולם על ידי קיין, ששימש כבעלה של ליטה כחלק מהעלילה, כשהיא בקושי הצליחה לברוח. בשבוע שלאחר מכן, סטרטוס כמעט ספגה את מהלך הצ'וקסלאם מקיין, אך ויסרה נחלץ לעזרתה. משום כך, סטרטוס פתחה בשותפות קצרה עם ויסרה, שהגן עליה.

העלילה עם מיקי ג'יימס והפרישה למחצה (2005–2006)[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטרטוס זוכה באליפות הנשים של ה-WWE בפעם השביעית והאחרונה בקריירה בקרב הפרישה שלה, בלתי נסלח 2006

במאי 2005, סטרטוס הושבתה מפעילות, כשהיא עדיין כיהנה כאלופת הנשים לאחר שסבלה מפריצת דיסק. ההסבר לפציעה זו בעלילה היה שויסרה פצע אותה באירוע באקלאש לאחר שהיא העליבה אותו בשל ההפסד לקיין. פציעה זו השאירה את הארגון ללא אלופת נשים פעילה במשך ארבעה חודשים, כך שסטרטוס נשארה עם התואר בזמן פציעתה. בכך, הייתה התעלמות מוחלטת מסעיף 30 הימים אשר אומר שאלוף חייב להגן על התואר לפחות פעם אחת ב-30 ימים. היא חזרה לתוכנית Raw ב-12 בספטמבר כדמות הטובה, כשהיא חברה לאשלי מסארו נגד השטניות של וינס (קנדיס מישל, ויקטוריה וטורי וילסון). פיוד זה כלל בנוסף את מיקי ג'יימס, שביצעה את צעדיה הראשונים בארגון ואף הצהירה על כך כחלק מהעלילה שהיא המעריצה הגדולה ביותר של סטרטוס. בנובמבר, במהלך פרק המחווה לאדי גררו, סטרטוס לקחה חלק בקרב באטל רויאל בין המותגים, שבו מלינה מסמאקדאון ניצחה. שבוע לאחר מכן, MNM (ג'ואי מרקורי וג'וני נייטרו) חטפו את סטרטוס בשביל מלינה, כשהאחרונה אתגרה אותה לקרב על אליפות הנשים. השתיים התמודדו האחת מול השנייה באירוע סדרת ההישרדות בקרב שבו סטרטוס ניצחה והגנה על התואר בהצלחה. סטרטוס ומיקי ג'יימס המשיכו להיות שותפות בשלהי שנת 2005, עד לצורה שבה ג'יימס נעשתה אובססיבית למדי כלפי סטרטוס. ב-26 בדצמבר בתוכנית Raw, העלילה בין סטרטוס לג'יימס התפתחה לכדי עלילה לסבית, שבה ג'יימס יזמה נשיקה אינטימית עם סטרטוס תחת דבקון, מה שגרם לסטרטוס המופתעת לברוח מחדר ההלבשה.

הקשר המוזר בין השתיים המשיך לשנת 2006, כשהן התמודדו האחת מול השנייה על חגורת האליפות באירוע מהפכת השנה החדשה, שבו סטרטוס יצאה עם ידה על העליונה. למרות ההפסד של ג'יימס, היא המשיכה באובססיביות שלה, כשב-6 במרץ, סטרטוס התעמתה עימה, בכך שהיא אמרה לה שהיא זקוקה למרווח ממנה. השתיים יישרו את ההדורים ב-18 במרץ במהלך האירוע Saturday Night's Main Event XXXII, כשהן הצטוותו יחדיו בניצחונן על קנדיס מישל וויקטוריה. לעומת זאת, ג'יימס בגדה בסטרטוס ותקפה אותה. כתוצאה מכך, קרב בין השתיים על התואר נקבע לאירוע רסלמניה 22, כשסטרטוס הפסידה לג'יימס ואיבדה את התואר, מה שקטע תקופת כהונה של 448 ימים כאלופה. בקרב החוזר ביניהן באירוע באקלאש, סטרטוס ניצחה בפסילה אך במהלך הקרב היא פרקה את כתפה. פציעה זו השביתה אותה לשישה שבועות, אך היא עדיין הופיעה על המרקע.

סטרטוס שבה לזירה ב-26 ביוני לקרב על אליפות הנשים של ג'יימס. סטרטוס הפסידה בקרב, ובכך העלילה בין השתיים הסתיימה לאחר תשעה חודשים. כבר באותו הערב, היא הייתה מעורבת בעלילה רומנטית עם קרליטו לאחר שהוא הציל אותה מתקיפה בידי מלינה וג'וני נייטרו. הם התחרו כצמד וניצחו בקרב זוגות מעורב נגד האחרונים באירוע Saturday Night's Main Event XXXIII, שנערך ב-15 ביולי. ביחד השתיים היו מעורבים בפיוד קצר נגד אלוף ה-WWE, אדג' וליטה לאחר שהאחרונים הפריעו בקרב האליפות של סטרטוס נגד מיקי ג'יימס. הם השתתפו במספר קרבות זוגות, כולל קרב שלושה נגד שלושה ביחד עם ג'ון סינה נגד אדג', ליטה ורנדי אורטון, שבו סטרטוס וקבוצתה הפסידה. הקרב האחרון של סטרטוס בתוכנית Raw היה ב-11 בספטמבר 2006, ובו היא ניצחה את יריבתה לשעבר, מיקי ג'יימס. בחודש אוגוסט, נודע שסטרטוס תפרוש לאחר האירוע בלתי נסלח. באירוע זה, שנערך ב-17 בספטמבר והתקיים בעיר הולדתה, טורונטו, סטרטוס ניצחה את ליטה לאחר שהכניעה אותה במהלך ההכנעה השארפשוטר של מתאבק קנדי אחר, ברט הארט. ניצחון זה העניק לסטרטוס זכייה שביעית ואחרונה באליפות הנשים, כשבנוסף לכך היא פרשה כאלופה. סטרטוס מחזיקה בשיא ההחזקות באליפות הנשים, אליפות שיצאה מפעילות בשנת 2010.

הופעות במשרה חלקית (2007–2009)[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטרטוס וליטה הופיעו ב-10 בדצמבר 2007 בספיישל המיוחד לרגל 15 שנים לתוכנית Raw, כשתקפו את ג'יליאן הול. שנה לאחר מכן, סטרטוס הופיעה ב-5 במאי בפרק של התוכנית Raw שהתקיים בטורונטו, ובו היא הייתה מעורבת בקטע עם רון סימונס וטרבור מורדוך.

סטרטוס התאבקה בקרב הראשון מזה למעלה משנתיים ב-22 בדצמבר 2008 בתוכנית Raw, כשהיא הצטוותה לשורות ג'ון סינה וביחד הם ניצחו את בת' פיניקס וסנטינו מארלה בקרב זוגות מעורב. ב-14 בספטמבר 2009, סטרטוס שימשה כמארחת האורחת של התוכנית Raw, ואף השתתפה בקרב שלושה נגד שלושה לצד מונטל וונטביוס פורטר ומארק הנרי בניצחונם על בת' פיניקס, כריס ג'ריקו וביג שואו.

Tough Enough והיכל התהילה (2011–2017)[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטרטוס במהלך הכניסה שלה ברסלמניה 27, אפריל 2011

סטרטוס ערכה הופעה מפתיעה באירוע תא ההדחות, שנערך ב-20 בפברואר 2011, כשהודיעה שהיא תשמש כמאמנת בתוכנית WWE Tough Enough ואף עצרה את הצמד לייקול (ליילה ומישל מק'קול) מלתקוף את קלי קלי. חודש לאחר מכן, ב-14 במרץ, היא הפסידה לויקי גררו לאחר הפרעה מצד לייקול ודולף זיגלר. לאחר הקרב, ג'ון מוריסון וניקול "סנוקי" פוליצי נחלצו לעזרתה. ברסלמניה 27, סטרטוס, סנוקי ומוריסון ניצחו את הקבוצה של לייקול וזיגלר. לילה לאחר מכן בתוכנית Raw, סטרטוס וג'ון מוריסון גברו על גררו וזיגלר בקרב זוגות מעורב. כמו כן, היא הופיעה גם ב-6 ביוני בתוכנית Raw וב-16 בספטמבר בתוכנית סמאקדאון.

שנה לאחר מכן, ב-23 ביולי 2012, היא ערכה הופעת אורח במסגרת הפרק ה-1000 לתוכנית Raw.

ב-28 בינואר 2013 בתוכנית Raw, סטרטוס הוכרזה כאחת מהנכנסים להיכל התהילה של ה-WWE; סטרטוס בחרה בסטפני מקמהן כמי שתכניס אותה להיכל.[1] שנה לאחר מכן, סטרטוס נכחה שוב בטקס היכל התהילה, כשהפעם היא זו שהכניסה את ליטה להיכל התהילה של ה-WWE לשנת 2014. ב-16 באוגוסט 2016, סטרטוס נטלה חלק בספיישל "מהפכת הנשים" של הסדרה WWE 24 ששודרה בערוץ ה-WWE Network, כשספיישל זה דן בהיסטוריה של הנשים בעידן שלה המכונה "עידן האטיטיוד" וביריבות שלה עם ליטה.

מהפכת הנשים (2018–היום)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-22 בינואר 2018, במסגרת הפרק לכבוד 25 שנים לתוכנית Raw, סטרטוס הוצגה כאחת הנשים שהוגדרו "אגדות" שתרמו והובילו להצלחת החברה ביחד עם התאומות בלה (ברי בלה וניקי בלה), מאריס, קלי קלי, ליליאן גרסיה, טורי וילסון, מישל מק'קול, טרי ראנלס, מריה קנליס וחברת היכל התהילה, ג'קלין. שישה ימים לאחר מכן, סטרטוס השתתפה בקרב הראמבל הנשים הראשון בתולדות הארגון של אירוע הרויאל ראמבל. היא נכנסה כמספר ה-30, והצליחה להדיח שלוש מתאבקות: ניה ג'קס, מיקי ג'יימס ונטליה. סטרטוס הייתה בין חמש המתאבקות האחרונות בקרב, אך בסופו של דבר הודחה על ידי סשה בנקס.

ב-30 ביולי בתוכנית סמאקדאון, סטרטוס, התארחה בפינה "King's Court" של ג'רי לולר. השניים נקטעו על ידי שארלוט פלייר, שאיתגרה את סטרטוס, לקרב באירוע סאמרסלאם, לאחר שפלייר הביעה את חוסר שביעות רצונה על כך שהיא לא חלק מרשימת הקרבות של האירוע הגדול ביותר של הקיץ. תחילה, סטרטוס לא הביעה את רצונה להתחרות נגדה, אך לאחר מספר הערות מזלזלות ומתגרות מצד פלייר, סטרטוס נענתה לאתגר בחיוב.[2] ב-5 באוגוסט בתוכנית Raw, סטרטוס ונטליה הפסידו בקרב זוגות לבקי לינץ' ושארלוט פלייר כתוצאה מפסילה. באירוע סאמרסלאם, שנערך ב-11 באוגוסט, סטרטוס נוצחה על ידי שארלוט פלייר כתוצאה מהכנעה.

מורשת[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטרטוס מוזכרת כהשראה למתאבקות רבות כמו: קיה סטיבנס, נטליה, מלינה פרז, רוזה מנדס, קלי קלי, מישל מק'קול, אמה, טרן טרל, שאזה מקנזי, מריה קנליס, אלכסה בליס, כרמלה, דיאונה פוראזו, סנטנה גארט, סשה בנקס, ביילי ומנדי רוז.

משחקי וידאו ומשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטרטוס השתתפה במשחקי וידאו יותר מכל אישה אחרת, כשבאמתחתה ניתן למצוא בסך הכל 25 הופעות. את הופעת הבכורה שלה ערכה במשחק הווידאו WWF No Mercy ולאחר מכן הופיעה במשחקי הווידאו הבאים: WWF SmackDown! 2: Know Your Role, WWF SmackDown! Just Bring It, WWF Raw, WWE WrestleMania X8, WWE SmackDown! Shut Your Mouth, WWE Crush Hour, WWE WrestleMania XIX, WWE Raw 2, WWE SmackDown Here Comes the Pain, WWE Day of Reckoning, WWE SmackDown! vs. Raw, WWE WrestleMania 21, WWE Day of Reckoning 2, WWE SmackDown! vs. Raw 2006, WWE SmackDown vs. Raw 2007, WWE SmackDown vs. Raw 2010, WWE 12 (DLC), WWE 13, WWE SuperCard, WWE Immortals, WWE 2K16 (DLC), WWE 2K17, WWE 2K18 ו-WWE 2K19.

בשנת 2015 שיחקה בסרט הפעולה "מבוי סתום", לצדם של דומיניק פרסל, דני גלובר וסטיבן לאנג.

הסטודיו ליוגה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2008, סטרטוס פתחה סטודיו יוגה משלה בשם Stratusphere אשר נמצא בפרברי טורונטו, אונטריו. שנה לאחר מכן, סטרטוס זכתה בפרס מטעם Top Choice Awards בקטגוריית "העסק החדש הכי טוב", ובשנה לאחר מכן בפרס "אשת העסקים של השנה". בשנת 2013, הסטודיו זכה בפרס נוסף מטעם מפעל זה בקטגוריית "הסטודיו ליוגה הטוב ביותר".[3]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטראטיגאס היא ממוצא יווני והיא בתם הבכורה של ג'ון ואליס סטראטיגאס. אחיותיה הן כריסטי ומליסה. סטראטיגאס התחתנה עם אהובה וחברה במשך 14 שנים, רון פיזיקו, ב-30 בספטמבר 2006. מספר דיוות של ה-WWE נכחו בחתונתה, ושמלת הכלה שלה הוצגה בשער של מגזין הכלה של היום. זמן קצר לאחר החתונה, סטרטוס קיבלה את ההצעה להיות חלק מתוכנית המציאות Armed & Famous, הצעה שהיא נענתה אליו בחיוב, כשהיא העדיפה ללכת לצילומי התוכנית במקום לצאת לירח הדבש שלה.

לסטראטיגאס פיזיקו שני ילדים: בן אשר נולד בשנת 2013 ובת אשר נולדה בשנת 2017. המתאבקת ליטה היא הסנדקית של בנה.

סטראטיגאס הייתה מעורבת בארגוני צדקה רבים כמו בית רונלד מקדונלד, Dreams Take Flight וספיישל אולימפיקס. החל משנת 2001, היא הייתה דוברת האיגוד העולמי לספורט טבעי. ב-29 במרץ 2008, היא השתתפה בסדרת הטריאתלון כחלק ממרוץ שליחים של ידוענים במטרה לסייע בגיוס כסף עבור הארגון Dignitas International.[4]

אליפויות והישגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הישגים בהיכל התהילה של George Tragos/Lou Thesz Professional Wrestling Hall of Fame
    • פרס לו ת'ז (2020)
  • הישגים במגזין ההיאבקות Pro Wrestling Illustrated - PWI
    • אשת השנה (2002, 2003, 2005, 2006)
    • אשת העשור (2000–2009)
  • הישגים בארגון ההיאבקות World Wrestling Federation / Entertainment / WWE
    • אליפות ההארדקור (פעם אחת)
    • אליפות הנשים של ה-WWE‏ (7 פעמים)
    • היכל התהילה (2013)
    • מותק השנה (2001–2003)
    • דיוות העשור (2003)
  • הישגים במגזין ההיאבקות Wrestling Observer Newsletter - WON
    • הקרב הגרוע של השנה (2002) בראדשו נגד כריסטופר נובינסקי וג'קי גיידה ב-Raw,‏ 7 ביולי

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא טריש סטרטוס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]