חג מולד לבן (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חג מולד לבן
White Christmas
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי מייקל קורטיז
הופק בידי רוברט אמט דולן עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט נורמן קרסנה, מל פרנק, רוברט פנמה
עריכה פרנק ברכט עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים בינג קרוסבי
דני קיי
רוזמרי קלוני
ורה-אלן
דין ג'אגר
מוזיקה אירווינג ברלין עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום לויאל גריגס עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה פרמאונט עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה פרמאונט, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 14 באוקטובר 1954
משך הקרנה 120 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט מוזיקלי, קומדיה רומנטית, סרט חג המולד עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 2,000,000 דולר
הכנסות 20,000,000 דולר
הכנסות באתר מוג'ו whitechristmas
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

חג מולד לבןאנגלית: White Christmas) הוא סרט מוזיקלי אמריקאי עם מוזיקה ושירים של אירווינג ברלין, בבימויו של מייקל קורטיז עם בינג קרוסבי, דני קיי, רוזמרי קלוני וורה-אלן בתפקידים הראשיים.

שיר הנושא חג מולד לבן מנוגן ומושר בתחילת הסרט ובסופו. שיר זה בוצע על ידי בינג קרוסבי בסרט Holiday Inn ‏ (1942) והיה מועמד לפרס אוסקר לשיר המקורי הטוב ביותר.

שירתה של ורה-אלן שהיא שחקנית ורקדנית, מדובבת על ידי רוזמרי קלוני. באחד מקטעי הריקוד המרכזיים היא רוקדת עם ג'ורג' צ'קיריס.

נושא חג המולד מופיע לכל אורך הסרט ולכן הוא שייך ל"סרטי חג המולד" המשודרים בעיקר בחג זה בעולם הנוצרי.

הסרט צולם בצבעי טכניקולור והיה הראשון שצולם בשיטת מסך רחב שנקראה VistaVision.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערב חג המולד, 1944, לוחמי דיוויזיה 151 מתכנסים כאשר תותחים רועמים ברקע. על הבמה מופיעים קפטן בוב ואלאס (בינג קרוסבי) וטוראי פיל דייוויס (דני קיי). בוב שר את חג מולד לבן. בסוף ההופעה מגיע המפקד האהוב שלהם מייג'ור גנרל בוורלי (דין ג'אגר) שעומד לעזוב אותם. כולם מצדיעים לו ושרים "The Old Man". כשהם מתפזרים מתחילה הפגזה עזה. קיר קורס ליד בוב ופיל גורר אותו משם ומציל אותו ברגע האחרון, תוך כדי כך הוא נפגע בזרוע ומאושפז. בוב מבקר אותו ופיל מראה לו שיר שכתב ומציע להופיע ביחד בניו יורק. בוב מהסס אבל אינו יכול לסרב למי שהציל אותו.

לאחר המלחמה הם מופיעים כזוג בניו יורק, מצליחים מאוד ומתפרסמים. בוב שקוע כולו בעבודה ופיל מודאג מחברו שאינו מתעניין בבחורות. כאשר מגיע מכתב מלוחם לשעבר ביחידה כי שתי אחיותיו מופיעות במועדון הלילה "נובלו", משכנע פיל את בוב להגיע למועדון.

האחיות היינס, בטי (רוזמרי קלוני) וג'ודי (ורה-אלן), מופיעות בשיר "Sisters" ומוצאות חן בעייני בוב ופיל. בוב נמשך לבטי ופיל לג'ודי. בטי מספרת להם כי הן מרוששות וכי בעל הדירה מחפש אותן בגלל חוב. הן צריכות לנסוע לורמונט כדי להופיע שם בערב חג המולד. פיל עוזר להן לברוח ומצייד אותן בכרטיסי נסיעה ברכבת ולאחר שהן עוזבות במהירות הוא ובוב מצטרפים אליהן ברכבת.

הם מגיעים למלון Pine Tree אבל אמה, מנהלת המלון (מרי ויקס), מודיעה להם שהיות ולא ירד שלג אין אורחים ואין להם אפשרות לממן את ההופעה. הם מתכוונים לעזוב עד שמגיע בעל המלון ומסתבר שזה גנרל בוורלי שהשקיע את כל חסכונותיו במקום ועומד לאבד אותם.

בו במקום מחליטים בוב ופיל מתוך הערכתם לגנרל, להביא את כל ההפקה שלהם מניו יורק אף על פי שזה קשור בהפסד כספי. הוא מתקשר למפיק טלוויזיה כדי לשדר את המופע. המפיק אומר לו שזה יהיה גם פרסומת חינם לטובתו אבל בוב אומר שהוא אינו מעוניין בפרסומת. אמה שומעת רק חצי שיחה ומודיעה לבטי שכל מטרת ההופעה היא לפרסם את בוב ופיל. בטי כועסת, עוזבת את המקום ונוסעת להופיע בניו יורק. בוב מגיע להופעתה אך לא מצליח לשכנע אותה לחזור. רק לאחר שהיא צופה בטלוויזיה בבוב שמכריז כי מטרת ההופעה היא לאסוף את לוחמי הדיוויזיה להופעה למען הגנרל, היא משתכנעת לחזור. בינתיים פיל עושה עצמו כנפגע ברגל ונזקק לעזרת הגנרל, כל זה כדי שהגנרל לא יצפה בבוב בטלוויזיה.

לקראת ההופעה מתכנסים מרחבי ארצות הברית לוחמי הדיוויזיה עם בנות זוגם. הם לבושים במדי צבא ואמה מסלקת את כל בגדי הגנרל ומשאירה לו רק את בגדיו הצבאיים. הגנרל יורד להופעה ופתאום רואה את כל חייליו לשעבר מצדיעים לו כפי שהיה בטקס הפרידה שלו ב-1944. פתאום מתחיל לרדת שלג ובוב, פיל, בטי, וג'ודי בלוויות רקדנים, שרים את "חג מולד שמח" לכבוד הגנרל.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא חג מולד לבן בוויקישיתוף