חואן סיסקומני

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חואן סיסקומני
Juan Ciscomani
דיוקן רשמי של סיסקומני, ינואר 2023
דיוקן רשמי של סיסקומני, ינואר 2023
דיוקן רשמי של סיסקומני, ינואר 2023
לידה 31 באוגוסט 1982 (בן 41)
ארמוסיו, סונורה, מקסיקו
שם מלא חואן גוואדלופה סיסקומני השלישי
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה אוניברסיטת אריזונה
עיסוק פוליטיקאי
מפלגה המפלגה הרפובליקנית
חבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס השישי של אריזונה
3 בינואר 2023 – מכהן
(שנה ו־14 שבועות)

חואן גוואדלופה סיסקומני השלישיאנגלית: Juan Guadalupe Ciscomani III; נולד ב-31 באוגוסט 1982) הוא פוליטיקאי אמריקאי, המכהן כחבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס השישי של מדינת אריזונה. סיסקומני, חבר המפלגה הרפובליקנית, שימש טרם היבחרו לקונגרס יועץ למושל אריזונה דאג דוסי וסגן יושב ראש מועצת מקסיקו-אריזונה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיסקומני נולד בעיר ארמוסיו שבמדינת סונורה במקסיקו, ובצעירותו היגר לארצות הברית. הוא גדל בטוסון שבאריזונה. תחילה למד במכללה הקהילתית של פימה ולאחר מכן באוניברסיטת אריזונה, והיה לבן משפחתו הראשון שהשלים לימודים גבוהים. בתום לימודיו אלה הוא עבד באוניברסיטת אריזונה כמומחה לפיתוח תוכניות[1].

בשנת 2008 התמודד סיסקומני ללא הצלחה אל בית הנבחרים של אריזונה[2]. לאחר הפסדו בבחירות אלה הצטרף ללשכת המסחר ההיספנית של טוסון ושימש כסגן נשיא לענייני דיפלומטיה ציבורית. הוא גם כיהן במועצה המייעצת לזכויות האזרח של אריזונה ובמועצת מחוז פימה למינויים משפטיים.

במהלך בחירות 2022 התמודד סיסקומני לבית הנבחרים של ארצות הברית במחוז הקונגרס השישי של אריזונה. באוגוסט אותה שנה נבחר למועמד המפלגה הרפובליקנית בבחירות מקדימות, בהן גרף 47.1% מכלל הקולות[3]. בבחירות הכלליות גבר על מועמדת המפלגה הדמוקרטית קריסטין אנגל בפער דחוק של 5,232 קולות (1.4%)[4]. הוא החל את כהונתו בראשית ינואר 2023, עם התכנסות הקונגרס ה-118 של ארצות הברית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא חואן סיסקומני בוויקישיתוף
  • אתר האינטרנט הרשמי של חואן סיסקומני בבית הנבחרים האמריקאי (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ לייסי לאטץ', 1st Republican joins southern Arizona congressional race to succeed Ann Kirkpatrick, באתר Arizona Republic‏, 3 באוגוסט 2021 (באנגלית)
  2. ^ בריאן פאוול, Juan Ciscomani carries governor’s message throughout southern Arizona, Mexico, באתר Flinn Foundation‏, 9 במאי 2017 (באנגלית)
  3. ^ Arizona Sixth Congressional District Primary Election Results, באתר הניו יורק טיימס, אוגוסט 2022 (באנגלית)
  4. ^ בוב כריסטי, Republican Juan Ciscomani wins Arizona U.S. House seat, באתר AP‏, 15 בנובמבר 2022 (באנגלית)