טיוטה:דולב אוחנה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דולב אוחנה (נולד ב־1990) הוא שחקן ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אוחנה נולד במושב שקף בדרום מערב הר חברון ב חבל לכיש, בן שלישי מתוך ארבעה אחים למשפחה חקלאית. את שירותו בצה"ל עשה בחטיבת גולני ועד כתיבת מילים אלו משרת כלוחם ומפקד במערך המילואים של החטיבה. הוא למד 3 שנים משחק בבית הספר גודמן - בית ספר למשחק בנגב.

טלוויזיה וקולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך השנים שיחק במספר סרטים וסדרות טלוויזיה. בשנת 2019 לוהק לתפקיד משני בסרט "ימים נוראים" אשר עוקב אחר האירועים שהובילו לרצח ראש הממשלה יצחק רבין מנקודת מבטו של הרוצח, בסרט אוחנה מגלם את דמותו של דרור עדני, חברו הקרוב של יגאל עמיר. בנוסף ב 2019 לוהק לתפקיד של עמית בסרט מילים נרדפות, סרט דרמה בהפקה ישראלית-צרפתית של הבמאי הישראלי נדב לפיד. הסרט הוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בברלין, בו זכה בפרס דוב הזהב. בנוסף ב 2020 שיחק בתפקיד משני כחייל מודיעין במוצב החרמון בסדרב שעת נעילה ישראלית שבוימה על ידי ירון זילברמן על פי תסריט של רון לשם, עמית כהן ודניאל אמסל. הסדרה נמכרה לרשת השידור HBO ושידורה יחל, בשם "Valley of Tears" ("עמק הבכא"), בשירות הסטרימינג HBO Max, שלושה שבועות לאחר שידור הפרק הראשון בישראל.[1]

תיאטרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

אוחנה שיחק בתיאטרון באר שבע תוך כדי לימודיו בבית הספר גודמן - בית ספר למשחק בנגב. בהצגה רק אתמול נולדה ב 2013–2014 לצד ירון ברובינסקי, מולי שולמן, מירב שירום, דויד קיגלר בבימויו של רפי ניב. הצעה מגונה בבימויו של ניר ארז לצד שרון אלכסנדר ו תום חגי. תיאטראות ילדים ב 2016, ומדיאטק בהצגה אמיל והבלשים בבימויו של רפי ניב בתפקיד גוסטב. ב 2016–2018 שיחק בתיאטרון השעה הישראלי בהצגות אהבת הדסה בבימויו של תום שוורצברג, הכוכבים של סבא בבימויו של משה קפטן ומסביב לעולם ב 80 יום בתפקיד הראשי פספרטו בבימויה של יעל טילמן. החל מ 2017–2020 התחיל לשחק בתיאטרון הקאמרי בהצגה רומיאו ואמא בתור עדיאל בבימויו של גלעד קמחי לצד שרה פון שוורצה, ענת מגן שבו, דוד שאול ורועי אסף. על רומיאו ואמא זכה ב פרס על שם אלי ליאון לשחקן הצעיר המבטיח ביותר. ב 2019 שיחק ב תיקון בבימויו של רמי דנון ז״ל, לצד רמי ברוך, דן שפירא ויואב לוי.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אוחנה מתגורר בתל אביב עם אשתו השחקנית ותסריטאית לי מסיקה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]


קטגוריה:שחקני קולנוע וטלוויזיה ישראלים קטגוריה:שחקני תיאטרון ישראלים קטגוריה:ישראלים שנולדו ב-1990