טיוטה:פופי פלייטיים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פופי פלייטיים
Poppy Playtime
כללי
תאריך הוצאה חלק ראשון
12 באוקטובר 2021
חלק שני
11 במרץ 2022
חלק שלישי
30 בינואר 2024
סוגה אימה
משחק מחשב
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
שפות אנגלית
סדרה "פופי פלייטיים"
זמן המשחק 20 - 50 דקות

פופי פלייטייםאנגלית: Poppy Playtime, בתרגום חופשי לעברית: פופי זמן משחק) הוא משחק מחשב המתואר כזיכיון משחקי מחשב מסוגת אימה. נכון ל 7 בפברואר 2024, לזיכיון יש 3 משחקים (אותה העלילה) ומתוכנן ספין אוף של המשחק.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק נראה לראשונה ב־12 באוקטובר 2021, וסוגו כבר נראה בתמונת העיצוב: משחק אימה. למשחק, נכון ל-7 בפברואר 2024 יש 3 חלקים שונים. כל חלק מתקשר לעלילה של סוף החלק הקודם. כל חלק יש את מי שמשחק במשחק כדמות הראשית שלו: לא רואים את פרצופו של הדמות: רק את ידיו. ידיו של הדמות מחוברים לשני כפפות, בצבעים שונים. הדמות הראשית שמופיעה בתמונת עיצוב המשחק, או יותר נכון; דמות משנית, היא הבובה המפחידה המוכרת בשם "האווגי וואגי". הבובה הפכה למרצ'נדייז בין הנמכרים בעולם, ובישראל זה נראה הכי הרבה בעיר אילת. החלק הראשון יצא ב־12 באוקטובר 2021 לעולם, ובנובמבר 2021 בישראל. החלק השני שיצא בעולם ב־11 במרץ 2022 ובישראל במאי 2022, הציג דמות חדשה מתקופת הבובות של האגי וואגי; "אמא הזרועות הגדולה". הבובה בצבע ורוד בוהק, והיא מתוארת כאמא המתעללת של "פופי". הבובה בעל זרועות גדולות הממוספרות כיותר מ5 זרועות המזכיר תמנון, וכל הפרק היא מנסה להרוג ולתפוס אותכם; הדמות הראשית; ולהרוג אותה בכמה משימות קשות. החלק השלישי שיצא בכל העולם כולל בישראל ב־30 בינואר 2024 הציג את החתול המסתורי בעל שם בדוי: קטנאפ. כמו כן, בכל המשחקים יש את הדמות "פופי", עליה קרוי שם המשחק. פופי היא דמות מאוד חשובה במשחק, וכמו כן היא בין הדמויות הראשיות בה.

עלילת המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

פופי פלייטיים: זמן לשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

חלק זה הוא החלק הראשון מבין השלושה שיצאו. החלק מתחיל בקלטת וידאו ישנה מאוד, שם מסופר על מפעל שהפך לנטוש עם שנתיו הזנוחות, ושכל עובדיו נטשו אותו. הדמות הראשית; אתם; מנסים בכל כוחם לסלק את הכוח המרושע השוכן במפעל. לאחר זמן קצר במפעל: הדמות הראשית מגיעה אל דלת ארוכה ומסתורית. הדלת מוציאה בפניה את הבובה המפחידה "הוואגי וואגי". וואגי רודף אחריך עד שאתה מגיע לסוף הדלת המסתורית שברחת ממנה, וזורק על הבובה הגדולה קופסה גדולה: מה שהורג את הבובה. לאחר מזה, הדמות הראשית מגיעה אל בית מסתורי השוכן באמצע המפעל, שם, שנכנסים לאחד החדרים; יש את הבובה "פופי". החלק נגמר בכך שהדמות הראשית אמורה לפתוח את הקופסה בה פופי כלואה: וכך עושה.

פופי פלייטיים 2: משימת הזרועות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בחלק זה הדמות הראשית חוזרת למפעל ומגלה עוד היסטוריה על המפעל הנטוש. בחלק זה פופי גם נשאבת לתוך מגלשה מתחת לאדמה, שם אמה, אמא הזרועות, חוטפת אותה. על הדמות הראשית להציל את פופי מאמא הזרועות: אך האמא עושה לדמות כמה וכמה משימות קשות מאוד, ואם יצליח לעבור את כולם: יקבל את פופי.

לפי המשחק, הדמות אמורה לעבור את כל המשימות ולאחר מכן להיפגש עם פופי, ולאחר מכן פופי והדמות נכנסים לתוך רכבת בתנועה. פופי אומרת שהיא והדמות יברחו יחד לעולם ולא יישארו יותר במפעל, אך פופי הופכת לרעה ובורחת לבדה, בעוד הדמות נשארת במפעל, כלואה.

פופי פלייטיים 3: שינה עמוקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לא הרבה ידוע על משחק זה: חוץ משמו המלא, "שינה עמוקה", וחוץ מכך שבמשחק נחקור יותר את עולם הבובות ה"שמחות" ואף נחקור יותר על המפעל ועל פופי, אלא גם שנקבל דמות חדשה: בובת חתול מרושע ומסוכן החי במפעל, העונה לשם "קטנאפ".

ספין אוף[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-31 באוקטובר 2022 הוכרז כי עובדי המשחק צפויים להוציא ספין אוף מאותו העולם הבדיוני של פופי פלייטיים, באותו הזמן שחלק מהעובדים ממשיכים לפתח את המשחק השלישי (שיצא ב־30 בינואר 2024). ב־12 בדצמבר 2022 הוכרז כי עכשיו עובדים על הספין אוף ברמה של לתכנן עלילה, להוסיף דמויות ולפתח אותם ועוד. באותו היום ובאותו התאריך הוכרז שם המשחק באנגלית: Project: platime. נכון ל-7 בפברואר 2024, לא ידוע מתי הספין אוף יצא.

פופי פלייטיים בישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

בישראל, המשחק התקבל בחיוביות רבה. לאחר ששיחקו בו בכל העולם והתקבל שהמשחק הזה הוא "בין הטובים ביותר בשנים האחרונות", ועוד מחמאות אדירות, עידן תלם, הידוע יותר בשמו "אינדה גיים", היוטיובר המצליח ביותר בישראל, עשה סרטון על החלק הראשון של המשחק וגם הוא נתן למשחק את רוב התשואות והמחמאות האדירות, והתרגש מצאת המשחקים הבאים בסדרה, השני והשלישי. עוד יוטיוברים מצליחים בארץ שיחקו במשחק וחלק מהם אמרו "למרות שהמשחק מפחיד בפעמים מסוימות, הוא עדיין המשחק אולי הכי טוב שנראה כאן בשנים האחרונות".

קטגוריה:משחקי מחשב