יהודה חדד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פרופ' יהודה חדד

יהודה חדד (נולד ב-1954) הוא פרופ' להנדסת חומרים ורקטור המכללה האקדמית להנדסה סמי שמעון. בין השנים 2005-2021 כיהן כנשיא המכללה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חדד נולד וגדל בגאבס שבתוניסיה למשפחה בת 11 ילדים. הוא עלה ארצה עם משפחתו כשהיה בן 8. הוא גדל והתחנך בבאר שבע בשכונה ג' וכעבור שנתיים עבר לשכונה ד'. הוא עבר לפנימיה במקווה ישראל. שירת בצבא ההגנה לישראל בחרמ"ש. במלחמת יום הכיפורים הוא נפצע באורח קשה ולמרות הפציעה חזר לשטח האויב לחלץ חבר שנפצע בחווה הסינית. החילוץ נעשה בעזרת מג"ד צעיר בשם אהוד ברק, שאותו פגש בשטח. על כך הוא זכה עם חבריו לנגמ"ש בצל"ש.

לאחר שירותו הצבאי קיבל חדד את שלושת תאריו באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, בתחום הנדסת חומרים. לאחר סיום הדוקטורט בארצות הברית, בה שהה חצי שנה לצורך פיתוח חומרים לתעופת החלל, בעיקר פיתוח מתכות שיוכלו לעמוד בטמפרטורות הגבוהות המתפתחות במעבר דרך האטמוספירה[1], שימש כמרצה באוניברסיטה עד לשנת 1994.

מומחה בתחום השפעות מימן על חומרים מתקדמים לשימוש בתעופה ובחלל, פרסם עשרות מאמרים בכתבי עת בינלאומיים בתחום התמחותו. בין היתר, משמש כמומחה וכיועץ לתעשייה בתחומי חקר כישלונות ובליווי של חברות הזנק.

ביולי 2021, בעקבות מבצע שומר החומות, פרסם טור דעה באנגלית ביומון ג'רוזלם פוסט הקורא לממשלת ישראל ה-36[2] ("ממשלת השינוי") לפעול באמצעות המל"ג להובלת החזון להפיכתה של אשדוד לעיר אקדמית.[3] זאת, לא בדמות קמפוס בודד, אלא על ידי הכשרת "דור העתיד" של המהנדסים, שיפתחו באשדוד את החידושים הבאים בתחום ההיי-טק, טכנולוגיות הלוחמה והאדריכלות העירונית.[3]

חדד לצד ראש עיריית אשדוד ד”ר יחיאל לסרי בטקס הנחת אבן הפינה לקמפוס הראשון של אוניברסיטת אשדוד, 7 ביוני 2018

חיים פרטיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

חדד מתגורר בלהבים, נשוי לכנרת, אב לארבעה ילדים וסב לשבעה נכדים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ליאת רון, ‏"נפצעתי ומצאתי את עצמי בלילה כשסביבי גופות ופצועים", באתר גלובס, 5 בינואר 2019
  2. ^ "the new government"
  3. ^ 1 2 יהודה חדד, Reinforcing Ashdod’s developing academia - opinion, The Jerusalem Post, ‏17 ביולי 2021 (באנגלית)