יהודה כהן (מנצח)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יהודה כהן
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 13 באפריל 1954 (בן 70)
ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים אוניברסיטת מסצ'וסטס אמהרסט, אוניברסיטת בר-אילן, מכללת ברקלי למוזיקה, האוניברסיטה העברית בירושלים עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יהודה סומר כהן (נולד ב-13 באפריל 1954, ישראל) הוא מנצח, מעבד ומחנך ישראלי בתחום המוזיקה ומקים מערכות חינוכיות מוזיקליות . הוא מכהן כפרופסור חבר[1] בבית הספר למוזיקה של הקריה האקדמית אונו, כמנהל ודקאן שלו. בית הספר זה קם על יסודות מכללת "הד" למוזיקה שהקים יהודה כהן ביהוד בשנת 1991 . כהן נודע, בין השאר, במחקרו על המוזיקה של דיוק אלינגטון

קורות חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנות צעירותו ולימודיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

כהן נולד ב-1954 בישראל . הוא בעל לימודי תעודה בניצוח מהאקדמיה למוזיקה בת"א, בעל תואר ראשון במוזיקה לקולנוע מברקלי בבוסטון. כמו כן למד ניצוח סימפוני ואופראי ב- Boston Conservatory והשלים תואר שני בניצוח באוניברסיטה של מסצ'וסטס. בהמשך סיים גם תואר שני במנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית בירושלים, תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר-אילן ודוקטורט מאוניברסיטת בר-אילן על מחקר המוזיקה של דיוק אלינגטון והשפעתה בתרבות האמריקנית.

"הד ביג בנד"[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב 1990 הקים את "הד ביג בנד" - תזמורת ג'אז מקצועית, אותה הוא מנהל מוזיקלית ומנצח קבוע שלה. התזמורת הופיעה בארצות הברית ובדרום אמריקה, קיימה סדרות למינויים במועדון הבית שלה בתל אביב, ניגנה במסגרת סל תרבות במאות מופעים ברחבי הארץ. עם התזמורת הקליט כהן 5 דיסקים בתחום הג'אז ומחזות הזמר. התזמורת בניצוחו לקחה חלק בפסטיבלים שונים בישראל.

פעילותו בתחום החינוך המוזיקלי[עריכת קוד מקור | עריכה]

במערך החינוך למוזיקה פעל כהן למשך מעל 40 שנה בהקמת מוסדות לחינוך מוזיקלי ובניהולם החל מקונסרבטוריונים ועד מערכות אקדמיות אותם תכנן והביא לידי מימוש. המכללה למוזיקה"הד" היהוד, לימים בית הספר למוסיקה בקריה האקדמית אונו, הייתה פרי יצירתו ואיתה קיבל את הכרת המועצה להשכלה כגוף שרשאי להכשיר בוגרים לתואר ראשון במוזיקה. בנוסף למכללה ולתזמורת הוקמו במוסד חטיבות סאונד, מוזיקה יהודית ומוזיקה ערבית. בתחילת דרכו הקים וניהל את הקונסרבטוריון ביהוד ובאור עקיבא, וניהל את "מיתר" בגני תקווה. בהפקות שניהל השתתפו מטובי המלחינים בעולם: מישל לגראן, סר הריסון ברטוויסל, מרסל לנדובסקי, איינויוהאני ראוטוורה, ועוד רבים וחשובים בתחום המוזיקה הקלאסית והג'אז. בקריה האקדמית אונו, מלבד היותו דיקן ומנהל בית הספר למוסיקה, משמש גם כמרצה בקורסים: פיתוח שמיעה ריתמית, המוזיקה של דיוק אלינגטון, הקמה וניהול תזמורת ופרויקט גמר. בשנת 2020 הוענקה לכהן דרגת פרופסור חבר מקצועי בקריה האקדמית אונו על פעילותו הנרחבת בבנייה, הקמה וניהול מערכות חינוך מוזיקליות.

ספרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 2020 - "דיוק אלינגטון - מוזיקאי בשליחות בני עמו", בהוצאה משותפת של הקריה האקדמית אונו ואור-תו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אישורי הדרגות בתחום חינוך והוראה, באתר המל"ג (פרופ' חבר מקצועי)