לי נעים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לי נעים
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 9 בנובמבר 1984 (בת 39)
רעננה, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראלישראל ישראל
מעסיק חברת החדשות
סוג כתב כתבת ומגישה
פרסים והוקרה פרס המכון הישראלי לעיתונות עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
טוויטר naimleee, naimlee
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לי נעים (נולדה ב-9 בנובמבר 1984) היא עיתונאית ישראלית, המשמשת ככתבת לענייני משפט ומבזקנית בחברת החדשות.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נעים נולדה וגדלה ברעננה למשפחה ממוצא טריפוליטאי שמקורה מהמושב בית עזרא.

בשנת 2003 התגייסה לחיל החינוך ושירתה כקצינת חינוך ביחידת מגלן ובא"ח נח"ל. היא השתחררה משירותה הצבאי בשנת 2006 בדרגת סגן.

נעים החלה לעבוד כעיתונאית בזמן לימודיה בשנת 2007, עם הצטרפותה לרדיו דרום, ככתבת תרבות ומפיקה. לאחר מכן עברה לעבוד בחברת החדשות כתחקירנית בתוכנית של עודד בן עמי, רכזת מחלקת התחקירים של המהדורה המרכזית וכתבת ב"תוכנית חיסכון". בשנת 2018 מונתה לכתבת בחברת החדשות ומגישת מבזקים. נעים מתמחה בתחקירים וכתבות חברתיות.

בשנת 2017 פרסמה נעים שורת תחקירים על תיק 1000, על התנהלות בנימין נתניהו עם אנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר[1].

בשנת 2019 פרסמה תחקיר על המעורבות של יאיר נתניהו בקבלת ההחלטות במדינה[2]. בגין תחקירים אלה, תקף אותה יאיר נתניהו ברשתות החברתיות. נעים פרסמה תחקיר על התנהלות מבקר המדינה מתניהו אנגלמן וחשפה טיוטות דוחות שצנזר[3]. היא מלווה בכתבותיה אנשים הסובלים מאפליה על רקע נטייה מינית ומוצא, בעלי מוגבלות, בעלי חובות ונשים הסובלות מאלימות[4].

נעים התנדבה בעבר בעמותת "בית הגלגלים", שמסייעת לילדים ונערים עם שיתוק מוחין וניוון שרירים, והדריכה בתנועת "אחריי!" לעידוד השירות הצבאי. היא ניהלה בעבר את עמותת יוצאי מגלן.

נעים היא בוגרת אוניברסיטת בן-גוריון בהצטיינות בפסיכולוגיה והיסטוריה של מדינת ישראל, ובעלת תואר שני במנהל עסקים ומנהיגות חברתית, מתוכנית משולבת של מכון מנדל ואוניברסיטת בן-גוריון.

הוקרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בינואר 2024 זכתה בפרס המכון הישראלי לעיתונות על "הצטיינות בעבודה עיתונאית אמיצה וחסרת פשרות" על התחקיר ששידרה אודות התצפיתניות ששרדו את מתקפת החמאס בשבעה באוקטובר, ועל סיפורן, כי התריעו שוב ושוב על אימונים חריגים ומחשידים מעבר לגדר, מידע שנבלם ונדחה בידי מפקדיהן.[5]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נעים בזוגיות ומתגוררת בתל אביב.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]