שרון ליפשיץ – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ קישורים פנימיים
מ הסרת תבנית:אין תמונה משדה תמונה בתבנית, בערך בו יש הצגה אוטומטית של "אין תמונה"#
שורה 1: שורה 1:
{{מוזיקאי
{{מוזיקאי
|שם=שרון ליפשיץ
|שם=שרון ליפשיץ
|תמונה=
|תמונה={{אין תמונה|אישה|יישור=ללא}}
|כיתוב=
|כיתוב=
|שם לידה=
|שם לידה=

גרסה מ־16:28, 17 בפברואר 2017


שגיאות פרמטריות בתבנית:מוזיקאי

פרמטרים [ שנות פעילות ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

שרון ליפשיץ
לידה 20 בדצמבר 1961 (בת 62)
ישראל
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1983–1994 (כ־11 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק זמרת, מלחינה, פזמונאית
סוגה פופ, רוק
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים הד ארצי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שרון ליפשיץ (נולדה ב-20 בדצמבר 1961), היא זמרת, פזמונאית ומלחינה ישראלית.

ליפשיץ גדלה והתחנכה בתל אביב, בת לעורכת ומגישת הרדיו עפרה סמואל. נשואה למוזיקאי דני לוי.

קריירה מוזיקלית

ליפשיץ פרצה לתודעת הציבור הישראלי בסוף שנת 1984 עם הסינגל השלישי שהוציאה לרדיו, "גידי". השיר, שנכתב בשיתוף עם דן תורן והולחן על ידה, נכתב כמעין שיר בדיחתי[1] בהשראת חברה לילדות גידי (יובל; לימים זמר הג'אז גדעון יובל) ועזיבתו את תל אביב, עיר מגוריה.

בשנת 1985, הוציאה את אלבום הבכורה שלה, "קולנוע" בהפקת אהרון ידידיה וירון בכר, שכלל את הלהיטים "גידי", "קשה בלעדיך", "קולנוע" ו"אתה בא אלי". האלבום נחל הצלחה רבה שבעקבותיה יצאה ליפשיץ לסיבוב הופעות. למרות זאת פרשה מקריירת המוזיקה ועזבה את מרכז הארץ לאזור שקט יותר, כדי להקים משפחה יחד עם בעלה דני לוי, שהיה המתופף שליווה אותה בהופעות.

בשנת 1986 חזרה ליפשיץ בגיחה חד פעמית כאשר הופיעה במופע לילדים בשם "הפסטיבל" ושרה בו את השיר "שפוטה על האופנה", שהלחינה למילים של אהוד מנור.

בשנת 1988 הוציאה את אלבומה השני, "שתי בובות על חוט" בהפקת עדי רנרט. בשונה מהאלבום הראשון, היה זה אלבום מלודי ושקט ולא זכה להצלחה המצופה, וליפשיץ פרשה שוב מקריירת המוזיקה. מתוך אלבום זה בלטו השירים "דני" (שנכתב על בעלה), "תשע בערב", "עד שנגיע", שיר הנושא ובעיקר "אם אנחנו".

בשנת 1993 הוציאה את אלבומה השלישי, "קו האושר", בהפקת עדי רנרט וירון בכר. האלבום שילב בין הסגנון השקט של עדי רנרט כפי שבא לביטוי באלבומה השני, והסגנון הקצבי של ירון בכר כפי שבא לידי ביטוי באלבומה הראשון. האלבום כלל את הלהיטים "קו האושר", "העיניים שלך", "מעיל הגשם הכחול" (גרסה עברית לשירו הידוע של לאונרד כהן "Famous Blue Raincoat") ואת הדואט שלה עם מיכה שטרית, "סלואו ירח". באלבום נכלל גם השיר "האיש מהים", שתורגם לעברית על ידי צרויה להב מתוך טקסט שכתבה ליפשיץ באנגלית על הסרט "הכחול הגדול", שיצא לאקרנים מספר שנים קודם לכן. לשיר, שהפך ללהיט, התלווה וידאו קליפ שבוים על ידי אמנון וינר וזכה בתחרות פסטיבל הסרטים בחיפה במקום הראשון ובמעמד "הווידאו קליפ הטוב ביותר לשנת 1993". באותה שנה התארחה ליפשיץ באלבומה הראשון של להקת אנרגיה חולנית "קומדיה של סיוטים", שם נכללו השירים "בלילה הדובה (הבריחה אל שביל החלב)" ו"נוסע עובר בגשם" שהלהקה ביצעה איתה בדואט. לאחר מספר הופעות מצומצם עם הלהיטים מהאלבום החדש, הפסיקה ליפשיץ רשמית להופיע וליצור.

לאחר 18 שנות שתיקה, חזרה ליפשיץ בשנת 2011 לאולפן ההקלטות ושחררה את השיר "נוסטלגיה", דואט משותף עם אביב גפן שגם כתב והלחין את השיר.[2]

ליפשיץ עוסקת כיום ביוגה, שיאצו ונטורופתיה.

דיסקוגרפיה

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ מימה - שרון ליפשיץ - גידי
  2. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:וואלה!

    פרמטרים [ 6 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    שרון ליפשיץ חוזרת עם אביב גפן - "נוסטלגיה", באתר וואלה‏, 16 בנובמבר 2011