מלאני מרטינז

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מלאני מרטינז
Melanie Martinez
לידה 28 באפריל 1995 (בת 29)
אסטוריה, קווינס, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה מלאני אדל מרטינז
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2012
מקום לימודים תיכון בולדווין עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק זמרת-יוצרתפזמונאית
במאיתשחקנית
סוגה פופרוק אלטרנטיביאלקטרופופ
סוג קול מצו-סופרן עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית אמריקאית, אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה גיטרה
חברת תקליטים אטלנטיק רקורדס
האתר הרשמי
פרופיל ב-IMDb
חתימה חתימה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מלאני אדל מרטינזאנגלית: Melanie Adele Martinez; נולדה ב-28 באפריל 1995) היא זמרת, שחקנית, במאית ופזמונאית אמריקאית. מרטינז מוכרת בזכות תוכנית המציאות "The Voice".

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

2012: תחילת הקריירה ו-The Voice[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2012, מרטינז הפכה למתמודדת בעונה השלישית של תוכנית הריאליטי" The Voice", שם שרה באודישן את "Toxic", של בריטני ספירס, ונבחרה להיות בצוות המתמודדים של המנטור אדם לוין.

בשלב הראש בראש, מרטינז התחרתה מול קייטלין מישל. הן שרו דואט של השיר "Lights", של הזמרת הבריטית אלי גולדינג. מרטינז ניצחה ועברה לשלב הנוק-אאוט. בשלב הנוק-אאוט, מרטינז צוותה יחד עם סאם ג'יימס. היא נבחרה לשיר את השיר "Bulletproof", של הלהקה La Roux. אדם לוין (המנטור שלהם), החליט להדיח את ג'יימס ולהמשיך עם מרטינז לשלב ההופעות החיות. בשבוע הראשון של שלב ההופעות החיות, מרטינז שרה את השיר "Hit The Road Jack". מרטינז לבסוף הודחה על ידי הצבעת הקהל בשבוע החמישי, ביחד עם אמנדה בראון, מה שהשאיר את לוין ללא מתמודדים. בתגובה, מרטינז השיבה; "אני אף פעם לא ציפיתי להגיע כל כך רחוק, זה הרבה מעבר למה שאי פעם חלמתי עליו. אני פשוט כל כך שמחה שקיבלתי את ההזדמנות להביע את עצמי בתור אומנית ולגעת בלבבות של אנשים, כי זאת המטרה הכי חשובה."

2013–2014: Dollhouse EP[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר התוכנית, מרטינז החלה לעבוד באופן עצמאי על חומר מקורי. היא הוציאה את סינגל הבכורה שלה, "Dollhouse" ב-22 באפריל 2014, ביחד עם וידאו קליפ.

ב-7 באפריל 2014, מרטינז הודיעה כי היא חתומה אצל אטלנטיק רקורדס ושהיא תצא לסיבוב הופעות. היא בנוסף הודיעה שהמיני-אלבום שלה, Dollhouse, יצא ב-19 במאי 2014.

2015–2017: Cry Baby[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-28 ביוני 2015, מרטינז הוציאה את הסינגל "Pity Party" מאלבום הבכורה שלה, Cry Baby. ב-10 ביולי 2015, מרטינז הוציאה את הסינגל השני, "Soap". הסינגל הגיע למקום 12 במצעד השירים הדיגיטליים בז'אנר אלטרנטיבי, ומקום 16 במצעד השירים הדיגיטליים בז'אנר פופ. Cry Baby יצא ב-14 באוגוסט 2015, עם שבחים רבים. האלבום הגיע בפעם הראשונה למקום 6 במצעד ה-200 הטובים ביותר של בילבורד. מרטינז בנוסף הוציאה סינגל מיוחד לכבוד חג המולד, בשם "Gingerbread Man" ב-23 בדצמבר 2015. הווידאו קליפ לשיר "Cry Baby" יצא ב-14 במרץ 2016. הווידאו קליפ לשיר "Mad Hatter" יצא ב-23 בספטמבר 2017.

2019–הווה: K-12[עריכת קוד מקור | עריכה]

במרץ 2017, הביעה את רצונותיה להפיק סרט המספר את סיפורו של כל שיר מתוך אלבומה השני, והסבירה "אני כרגע כותבת סרט... אני הולכת להקדיש את השנה לעבוד עליו, לביים, לצלם, איפור והכל כך שזו עבודה רבה". ב-15 במאי 2019, מרטינז העלתה את הטריילר הרשמי שלה ביוטיוב הראשון טיזר לאלבום החדש ולסרט, שנקראים K-12, כאשר עטיפת האלבום נחשפה יום לאחר מכן באמצעות אינסטגרם שלה. בעוד שהסרט עצמו היה זמין בבתי הקולנוע הנבחרים ברחבי העולם, מרטינז גם פרסמה את הסרט בעמוד הרשמי שלה ביוטיוב הסרט עצמו נכלל גם באלבום K-12.

במהלך ריאיון ל-"PeopleTV", סיפרה מרטינז שיש לה שני סרטי המשך ושני אלבומים עתידים המתוכננים להמשיך בעקבות אלבום הסרט והסרט "K-12". לאחר מכן היא הכריזה על גרסת ה-Deluxe, של האלבום כאשר גרסת הדלוקס ל-K-12, תקרא הכותרת After School, אשר יצא ב-25 במאי 2020. באותה השנה, שירה "Play Date" משנת 2015, זכה להצלחה בינלאומית מחודשת כאשר הפך ללהיט בטיקטוק. השיר הצליח לצבור מיליוני השמעות בספוטיפיי, תוך שצבר מיליוני צפיות ביוטיוב וזאת, בנוסף לכך שצבר מיליוני צפיות בטיקטוק עצמו. בשנת 2020, הוציאה את "Fire Drill".[1]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרטינז מזדהה כביסקסואלית.[2] בשנת 2021, עדכנה מרטינז את הביוגרפיה שלה באינסטגרם, לפיה היא משתמשת בשם הפנייה she/they.[3]

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – דיסקוגרפיה של מלאני מרטינז

אלבומי אולפן[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיני-אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיבובי הופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופעות אירוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מלאני מרטינז בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]