מלך הזירה (1999)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מלך הזירה (1999)

הפוסטר הרשמי של האירוע בכיכובו של ביג שואו
מידע
ארגון WWF
תאריך 27 ביוני 1999
עיר גרינסבורו, קרוליינה הצפונית
אולם גרינסבורו קולוסיאום קומפלקס
מספר צופים 19,761
סדרת אירועי שלם וצפה של ה-WWE
מעבר לקצה מלך הזירה (1999) פולי לואדד
סדרת אירועי מלך הזירה
1998 מלך הזירה (1999) 2000

מלך הזירה (1999) היה אחד מאירועי השלם וצפה של ארגון ההיאבקות האמריקאי, ה-World Wrestling Federation‏ (ה-WWF, כיום ה-WWE). האירוע נערך ב-27 ביוני 1999, בגרינסבורו קולוסיאום קומפלקס שבגרינסבורו, קרוליינה הצפונית. האירוע היה האירוע השביעי בסדרת אירועי מלך הזירה.

חמישה עשר קרבות התנהלו באירוע, כולל אחד ששימש כקרב חושך (קרב שלא שודר בטלוויזיה) וארבעה שהוקלטו לתוכנית Sunday Night Heat. בקרב המרכזי, וינס מקמהן ושיין מקמהן ניצחו את סטון קולד סטיב אוסטין בקרב סולם של שניים מול אחד על השליטה ב-WWF. עוד ברשימת הקרבות, אנדרטייקר ניצח את הרוק ושמר על אליפות ה-WWF, ובילי גאן ניצח את X-פאק כדי לזכות בטורניר מלך הזירה.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

אירוע מלך הזירה של שנת 1999 היה הפעם ה-13 שארגון ה-WWF קיים את טורניר מלך הזירה והפעם השביעית שהוא קיים את הטורניר כחלק מאירוע מלך הזירה. טריפל H היה אמור להתחרות בטורניר, אך הוא רצה להתמודד על אליפות ה-WWF במקום; בעקבות זאת, הוא העניק את מקומו לצ'יינה.

עלילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האירוע כלל קרבות שנבעו מעלילות מתוסרטות גם מ-Raw is War.

הפיוד המרכזי לקראת אירוע מלך הזירה היה בין סטון קולד סטיב אוסטין לוינס מקמהן ושיין מקמהן בקרב סולם של שניים מול אחד. העלילה החלה ברסלמניה 15, כשאוסטין זכה באליפות ה-WWF לאחר שניצח את הרוק. במשך החודשים הבאים, וינס ושיין ניהלו פיוד ביניהם כששיין לקח שליטה על קבוצת הקורפוריישן ולאחר מכן חשף שהוא היה המוח מאחורי החטיפה של אחותו, סטפני מקמהן, בידיהם של אנדרטייקר והמיניסטרי אוף דרקנס. באותו הזמן, שיין ואנדרטייקר שילבו כוחות כדי להקים את הקורפורייט מיניסטרי. חודש קודם לכן באירוע מעבר לקצה, אוסטין הפסיד את אליפות ה-WWF לאנדרטייקר לאחר ששיין, ששימש כשופט המיוחד, ביצע ספירת שלוש מהירה כדי להעניק לאנדרטייקר את הניצחון ואת הזכייה בתואר.

שלושה שבועות לאחר מכן, נודע שהקורפורייט מיניסטרי שירתו את ה"כוח העליון" אשר באמת מקבל את ההחלטות מאחורי הקלעים. לאחר שקרב האליפות בין אנדרטייקר לאוסטין הסתיים ללא הכרעה, המיניסטרי כרעו ברך בזירה כדי לקבל את הכוח העליון. שבוע לאחר מכן, אותו כוח עליון נחשף כלא אחר מאשר וינס מקמהן, שהסביר שהמעבר לדמות הטובה במהלך הדרך הייתה מזימה כדי לגרום לאוסטין לאבד את אליפות ה-WWF. אשתו של וינס, לינדה, וסטפני הופיעו על הבמה, כשסטפני זעמה על וינס ושיין שהשתמשו בה וניצלו אותה כדי להגיע לאוסטין. אז, לינדה הודיעה שהיא התפטרה מתפקיד המנכ"לית של ה-WWF והיא בחרה את ממשיך דרכה שנחשף כסטון קולד. אוסטין הודיעה שבתור מנכ"ל הוא יתמודד מול המקמהנס בקרב האנדיקאפ 2 נגד 1 באירוע מלך הזירה. שבוע לאחר מכן, לאחר שאוסטין השליך גללי פרה אל תוך משרדו של וינס במשרדי המטה של הארגון, וינס הודיע שהקרב ביניהם יהיה קרב סולם כאשר מזוודה תהיה תלויה מעל הזירה אשר תייצג את השליטה במאה אחוזים בארגון. שבוע לאחר מכן, אוסטין ניצח את ביג בוס מן בקרב יחידים כדי להבטיח שלא תהיה שום הפרעה מצד הקורפורייט מיניסטרי.

הפיוד המשני של אירוע מלך הזירה היה בין אנדרטייקר לרוק על אליפות ה-WWF. הפיוד בין השניים החל ב-7 ביוני בתוכנית Raw is War, כשהרוק התמודד מול טריפל H. כשהרוק התכונן לבצע עליו את מהלך הפיפלס אלבו, אנדרטייקר הפריע וביצע על הרוק את מהלך הטומבסטון פיילדרייבר. ביג שואו הגיע כדי להיחלץ לעזרתו ולהבריח את אנדרטייקר. שבוע לאחר מכן, הרוק איתגר את אנדרטייקר לקרב על התואר באירוע מלך הזירה. אנדרטייקר נענה לאתגר בחיוב, אך המקמהנס הגיעו והודיעו לרוק שהוא יהיה חייב לנצח את אנדרטייקר בקרב לא על התואר כדי לקבל את הקרב המבוקש. מאוחר יותר באותו הערב, שיין היה אמור להודיע על התניית הקרב בין רוק לאנדרטייקר, אך הוא הותקף לפני מתן הבשורה על ידי קן שמרוק. במהלך הקרב בין רוק לאנדרטייקר, טריפל H הגיע והודיע על התניית הקרב שבו הרוק יצטרך להתמודד מולו ומול אנדרטייקר בקרב האנדיקאפ, שבו הרוק ניצח לבסוף לאחר שצ'יינה הכשילה בטעות את אנדרטייקר. שבוע לאחר מכן, הרוק ניצח את אדג', כשלאחר הקרב, אנדרטייקר הגיע וביצע על הרוק את מהלך הטומבסטון פיילדרייבר. מאוחר יותר באותו הערב, אנדרטייקר הגן על אליפות ה-WWF נגד טריפל H, כשהקרב ביניהם הסתיים בפסילה לאחר שהרוק הפריע וביצע על אנדרטייקר את מהלך הרוק בוטום. הרוק ניסה לקשור את אנדרטייקר לפולחן שהיה אופייני לשיטת הפעולה של הקורפורייט מיניסטרי במהלך קיומה, אך הוא חמק מכך לאחר שחבריו לקבוצה עזרו לו. מנגד, פול ברר היה זה שנקשר לפולחן במקומו.

טורניר מלך הזירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הטורניר התקיים בין ה-30 במאי ל-27 ביוני 1999.


סיבוב ראשון
(TV)
רבע גמר
(PPV)
חצי גמר
(PPV)
גמר
(PPV)
                           
           
 בילי גאן  הצמדה
 ויסרה  02:05  
 בילי גאן  פסיקת שופט
   קן שמרוק  03:37  
 קן שמרוק  הכנעה
 ג'ף ג'ארט  02:55  
 בילי גאן  הצמדה
   קיין  05:25  
 דרוז  הצמדה
 ביג שואו  00:59  
 ביג שואו  הצמדה
   קיין  06:36  
 טסט  הצמדה
 קיין  03:05  
 בילי גאן  הצמדה
   X-פאק  05:33
 רוד דוג  הצמדה
 הגודפאד'ר  01:02  
 רוד דוג  הצמדה
   צ'יינה  13:19  
 צ'יינה  הצמדה
 ואל וינס  02:14  
 רוד דוג  הצמדה
   X-פאק  03:08  
 אל סנואו  הצמדה
 הארדקור הולי  01:24  
 הארדקור הולי  פסילה
   X-פאק  03:02  
 ביג בוס מן  הצמדה
 X-פאק  02:37  

תוצאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' תוצאות התניות זמן
D1 מיט (עם ג'קלין וטרי ראנלס) ניצחו את קורט אנגל קרב יחידים[1] -
H2 הברוד (כריסטיאן ואדג') (עם גנגרל) נגד ההארדי בויז (ג'ף הארדי ומאט הארדי) (עם מייקל הייז) הסתיים ללא הכרעה קרב זוגות אשר קבע את הטוענים לכתר לאליפות הזוגות של ה-WWF[1] 01:28
H3 הקורפורייט מיניסטרי (מידיאן וויסרה) ניצחו את ביג בוס מן קרב האנדיקאפ 2 נגד 1[1] 01:47
H4 פרינס אלברט (עם דרוז) ניצח את ואל וינס קרב יחידים[1] 01:57
H5 קן שמרוק ניצח את שיין מקמהן בפסילה קרב יחידים[1] 00:47
6 X-פאק ניצח את הארדקור הולי בפסילה קרב במסגרת שלב רבע הגמר של טורניר מלך הזירה[1] 02:58
7 קיין ניצח את ביג שואו קרב במסגרת שלב רבע הגמר של טורניר מלך הזירה[1] 06:29
8 בילי גאן ניצח את קן שמרוק על ידי פסיקת השופט קרב במסגרת שלב רבע הגמר של טורניר מלך הזירה[1] 03:53
9 רוד דוג ניצח את צ'יינה (עם טריפל H) קרב במסגרת שלב רבע הגמר של טורניר מלך הזירה[1] 13:14
10 ההארדי בויז (ג'ף הארדי ומאט הארדי) (עם מייקל הייז) ניצחו את הברוד (כריסטיאן ואדג') (עם גנגרל) קרב זוגות אשר קבע את הטוענים לכתר לאליפות הזוגות של ה-WWF[1] 04:54
11 בילי גאן ניצח את קיין קרב במסגרת שלב חצי הגמר של טורניר מלך הזירה[1] 05:16
12 X-פאק ניצח את רוד דוג קרב במסגרת שלב חצי הגמר של טורניר מלך הזירה[1] 03:07
13 אנדרטייקר (א) (עם פול ברר) ניצח את הרוק קרב יחידים על אליפות ה-WWF[1] 19:14
14 בילי גאן ניצח את X-פאק קרב במסגרת שלב הגמר של טורניר מלך הזירה[1] 05:33
15 וינס מקמהן ושיין מקמהן ניצחו את סטון קולד סטיב אוסטין קרב סולם האנדיקאפ על השליטה ב-World Wrestling Federation[1] 17:09
(א) - מתייחס למתאבק/מתאבקים שהגיעו לקרב כאלוף/אלופים
D - מציין שהקרב היה קרב חושך (קרב שלא שודר בטלוויזיה)
H - קרב שהתקיים לפני האירוע והוקלט במסגרת התוכנית Sunday Night Heat

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]