צ'יינה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
צ'יינה
Chyna
צ'יינה, 2007
צ'יינה, 2007
לידה 27 בדצמבר 1969
רוצ'סטר, ניו יורק, ארצות הברית
פטירה 17 באפריל 2016 (בגיל 46)
רדונדו ביץ', קליפורניה, ארצות הברית
שם במה צ'יינה
צ'יינה דול
ג'ואני לאורר
ג'ואני לי
ג'סט ג'ואני
כינוי הפלא התשיעי של העולם
משקל 82 ק"ג
גובה 1.78 מטר
לאום אמריקאי
קריירה מקצוענית 1995 – 15 במאי 2011 (כ־16 שנים)
מאמנים קילר קובלסקי

ג'ואני מארי לאורראנגלית: Joan Marie Laurer;‏ 27 בדצמבר 196917 באפריל 2016) הידועה יותר בשם הבמה שלה, צ'יינה הייתה מתאבקת אמריקאית. כמו כן, היא הייתה שחקנית, מחברת ומפתחת גוף.

היא עלתה לגדולה לראשונה בארגון ההיאבקות ה-World Wrestling Federation (ה-WWF, כיום ה-WWE) בשנת 1997, כשהיא הוגדרה כ"פלא התשיעי של העולם" (זאת לאחר שכינויו של אנדרה הענק היה "פלא העולם השמיני"). היא הייתה מהחברות המייסדות של קבוצת D-Generation X, שבה היא שימשה כשומרת ראש. בתקופת שהותה בארגון זה, היא זכתה פעמיים באליפות הבין יבשתית של ה-WWF (בנוסף להיותה המתאבקת הראשונה שזוכה בתואר זה) ופעם אחת באליפות הנשים של ה-WWF. כמו כן, היא הייתה המתאבקת הראשונה שהשתתפה בקרב הרויאל ראמבל ובטורניר מלך הזירה, בנוסף לטוענת לכתר הראשונה לאליפות ה-WWF. היא השיגה ניצחונות בקרבות יחידים על פני מתאבקים בולטים בהיסטוריה כמו טריפל H, קורט אנגל, כריס ג'ריקו וג'ף ג'ארט; בכך היא השאירה אחריה מורשת ב-WWE כ"מתחרה הנשית הדומיננטית ביותר בכל הזמנים".[1] לאחר שעזבה את ה-WWF בשנת 2001, היא ערכה הופעות מזדמנות, כמו בארגון ההיאבקות היפני New Japan Pro-Wrestling‏ (NJPW) בשנת 2002 ובארגון ההיאבקות Total Nonstop Action Wrestling‏ (TNA) בשנת 2011, כשההופעה שלה ב-TNA הייתה האחרונה שלה כמתאבקת פעילה בזירה (זאת במסגרת האירוע סקריפייס).

מחוץ לעולם ההיאבקות, צ'יינה כיכבה פעמיים על שער המגזין פלייבוי, בנוסף לכיכובה במספר סרטים ותוכניות טלוויזיה, כאשר היא נחשבה לסמל מין. צ'יינה הייתה ידועה גם בזכות מערכת היחסים הסוערת שלה עם המתאבק שון וולטמן, שעימו הקליטה קלטת לוהטת מסחרית בשנת 2004; קלטת זו זכתה בפרס ה-AVN בקטגוריה הקלטת הנמכרת ביותר. כעבור מספר שנים, היא כיכבה במספר נוסף של קלטות פורנוגרפיות, הפעם באופן מקצועי יותר, כשגם הפעם היא זכתה בתואר הקלטת הלוהטת הטובה ביותר של ידוען לשנת 2012.

בשנת 2019, צ'יינה הוכנסה להיכל התהילה של ה-WWE עקב היותה חברה בקבוצת D-Generation X. כניסה זו הפכה אותה לאישה הראשונה שהוכנסה להיכל התהילה של ה-WWE כחלק מקבוצה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאורר נולדה ברוצ'סטר, ניו יורק ב-27 בדצמבר 1969. היו לה אחות ואח הגדולים ממנה.

לאחר שהוריה התגרשו כשהייתה בת ארבע לערך, היו לה מספר אבות ואמהות חורגים. לפי האוטוביוגרפיה של לאורר, אביה החורג הראשון איים להתאבד, ולאביה הביולוגי היה בעיה עם אלכוהוליזם, בנוסף לכך שהוא דקר את אימה בירך בעזרת סכין לחם.

במהלך לימודיה בקולג', לאורר טענה שהיא נאנסה על ידי שני חברים לאחר שהשתכרה במסיבה. היא שירתה בחיל ההכשרה לקציני מילואים ולאחר שחזרה מהשליחות שלה לגואטמלה, היא עבדה במספר עבודות, בין היתר: מלצרית במועדון חשפנות, זמרת בלהקה ורקדנית בטן. לאחר הקולג', לאורר החלה להשתתף בתחרויות פיתח גוף.

קריירת היאבקות מקצועית[עריכת קוד מקור | עריכה]

אימונים וארגונים עצמאיים (1995–1997)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ואני לאורר התאמנה בבית הספר להיאבקות של קילר קובלסקי. הקרב הראשון שלה בקריירה היה נגד מתאבק. בזמן שנכחה בבית הספר, היא הופיעה עבור מספר ארגוני היאבקות עצמאיים תחת שם הבמה ג'ואני לי.

מתאבקי ה-World Wrestling Federation‏ (WWF), פול "טריפל H" לווק ושון מייקלס התעניינו בלאורר לאחר שצפו בהקלטות מהקרבות שלה. הם רצו להחתים אותה בארגון כשומרת ראש. תחילה, בעלי הארגון, וינס מקמהן, היה נגד צירופה מהסיבה שהוא לא האמין שהמחזה שבו אישה תכה גברים יראה אמין. בזמן שהמתינה להחלטת הארגון, ארגון היאבקות אחר בשם World Championship Wrestling‏ (WCW), היה מעוניין בשירותיה כדי לצרפה לקבוצת New World Order. היא הסכימה להצעה זו, אך דחתה אותה כשבנו של וינס, שיין מקמהן, הודיע לה שהיא עומדת לקבל חוזה ב-WWF. לעומת זאת, קובלסקי טען שלאורר נשכרה על ידי ה-WWF לאחר שהוא הציג אותה בפני שיין מקמהן ולאחר שהוא אמר לו על ההתעניינות בה מצד WCW.

World Wrestling Federation[עריכת קוד מקור | עריכה]

D-Generation X‏ (1997–1999)[עריכת קוד מקור | עריכה]

צ'יינה, 1997

לאורר הופיעה לראשונה בארגון ה-WWF ב-16 בפברואר 1997 במהלך האירוע In Your House 13: Final Four. דמותה התגלתה כשתולה מהקהל אשר חנקה את מרלנה, בזמן שגולדאסט היה בזירה עם טריפל H. תפקידה בארגון היה כשומרת הראש של קבוצת D-Generation X אשר הוקמה על ידי שון מייקלס וטריפל H. היא עזרה לאחרונים להביס את יריביהם כאשר סימנה המסחרי היה מכה מתחת לחגורה. לאחר מכן, נודע ששמה הוא "צ'יינה". במהלך תקופתה בקבוצה היא הייתה מעורבת בעלילה רומנטית עם מארק הנרי, שהיה חבר בקבוצה היריבה - Nation of Domination.

בינואר 1999, צ'יינה התחרתה בקרב הרויאל ראמבל המסורתי, כשנכנסה כמספר 30, מה שהפך אותה למתאבקת הראשונה שלקחה חלק בקרב זה. לילה לאחר מכן, דמותה של צ'יינה ביצעה מעבר לדמות הנבל כאשר היא בגדה בטריפל H ובמקום זאת חברה לצד יריבו, וינס מקמהן וקיין מקבוצת הקורפוריישן. לאורר וקיין השתתפו יחדיו בקרב זוגות נגד חבריה לשעבר, X-פאק וטריפל H באירוע St. Valentine's Day Massacre, שבו היא וקיין יצאו עם ידם על העליונה. ברסלמניה 15, צ'יינה בגדה בקיין במהלך הקרב שלו, כשהיא תקפה אותו בעזרת כיסא. צעד זה הוביל לשובה של צ'יינה לקבוצת DX. לעומת זאת, צ'יינה וטריפל H בגדו בקבוצת DX, כשהם עזרו לשיין מקמהן לנצח את X-פאק. השניים נהפכו לחלק מקבוצת הקורפוריישן ואז בקבוצתו של שיין מקמהן, הקורפורייט מיניסטרי. לאחר פירוק קבוצה זו, צ'יינה נשארה לצידו של טריפל H עד שדרכיהם נפרדו מאוחר יותר בהמשך השנה.

האלופה הבין יבשתית (1999–2000)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביוני 1999, צ'יינה הפכה למתאבקת הראשונה שהעפילה לטורניר מלך הזירה, על ידי ניצחונה על ואל וינס בסיבוב הראשון, אך נבלמה בשלב רבע הגמר, כשהפסידה לרוד דוג. כמו כן, היא הייתה המתאבקת הראשונה שהייתה טוענת לכתר לאליפות ה-WWF; לעומת זאת, היא הפסידה את מועמדות זו למנקיינד לפני קיום האירוע סאמרסלאם בחודש אוגוסט. מאוחר יותר באותה השנה, לאורר הפכה לחביבת הקהל, כשהיא הייתה מעורבת בפיוד ארוך עם ג'ף ג'ארט. היא אתגרה את הבריטיש בולדוג לקרב ב-4 באוקטובר 1999 בתוכנית Raw, בו ניצחה אותו. באירוע בלתי נסלח, היא נאבקה על האליפות הבין יבשתית של ה-WWF של ג'ארט, בקרב שבו הפסידה. מנגד, היא הצליחה לגבור עליו ולזכות בתואר זה באירוע ללא רחמים, שנערך ב-17 באוקטובר. קרב זה היה האחרון של ג'ארט ב-WWF טרם עזיבתו ל-WCW באותה השנה. זכייה זו הפכה את צ'יינה למתאבק הראשונה והיחידה אשר החזיקה בתואר זה.

לאחר מכן, הפיוד הבא של צ'יינה שסבב סביב האליפות הבין יבשתית היה עם כריס ג'ריקו, כאשר היא הגנה בהצלחה על תוארה מולו באירוע סדרת ההישרדות. בניגוד לכך, היא הפסידה לו את התואר באירוע ארמגדון כחודש לאחר מכן. השניים התמודדו אחד מול השני ב-28 בדצמבר בתוכנית !SmackDown בקרב שהסתיים בצורה מעוררת מחלוקת לאחר שכל אחד מהם הצמיד את יריבו בו זמנית. כתוצאה מכך, המשגיחה הסמכותית דאז, סטפני מקמהן-הלמסלי הצהירה על כך ששניהם אלופים. באירוע הרויאל ראמבל, שנערך ב-23 בינואר 2000, צ'יינה וג'ריקו הגנו יחדיו על התואר נגד הארדקור הולי בקרב משולש, שבסופו ג'ריקו ניצח והפך לאלוף הבין יבשתי היחיד. לאחר מכן, צ'יינה חברה לג'ריקו לזמן מה.

הציוות עם אדי גררו ואלופת הנשים (2000–2001)[עריכת קוד מקור | עריכה]

צ'יינה וגררו במסגרת האירוע מלך הזירה לשנת 2000

זמן קצר לאחר שהפסידה את האליפות הבין יבשתית, צ'יינה הפכה לחברתו על המרקע של אדי גררו. צ'יינה וגררו, שגילמו תחילה את הדמויות הרעות, עשו מעברם לדמויות החביבות על הקהל במהלך הקיץ של שנת 2000, כאשר גררו כינה את צ'יינה בשם "מאמאסיטה". השניים התמודדו מול ואל וינס וטריש סטרטוס בקרב זוגות מעורב באירוע סאמרסלאם, כשחגורת אליפות הבין יבשתית הונחה על כף המאזניים. צ'יינה ניצחה בקרב, אך איבדה את התואר שבוע לאחר מכן לגררו במהלך קרב משולש אשר כלל בנוסף את קורט אנגל. הזוג נפרד בחודש נובמבר, לאחר שכחלק מהעלילה, צ'יינה נחשפה למחזה שבו גררו בילה במקלחת עם שתי נשים אחרות.

באותו הזמן, לאורר הצטלמה בעירום למגזין הפלייבוי של חודש נובמבר. כיכובה במגזין תורגם לעלילה שבה היא הייתה מעורבת נגד קבוצת הרייט טו סנסור, אשר גילמה דמויות של מתאבקים שמרנים. לאחר מכן, צ'יינה פתחה בפיוד עם חברת הקבוצה, אייבורי, סביב אליפות הנשים של ה-WWF. פיוד זה הוביל לקיום קרב באירוע הרויאל ראמבל של שנת 2001, כשנראה שצ'יינה שברה פעם נוספת את צווארה. כדי לשכנע את הקהל על פציעתה המבוימת, פרשן ה-WWF, ג'רי לולר, עזב את עמדת השידור וניגש אליה כדי לברר מה מצבה. כשצ'יינה חזרה מפציעה זו, היא זכתה באליפות הנשים באירוע רסלמניה 17, כשניצחה את אותה אייבורי. צ'יינה הגנה בהצלחה על התואר נגד ליטה באירוע יום הדין. אף על פי שניצחה בקרב, היא ויתרה על התואר מאוחר יותר באותה השנה, ובכך הפך קרב זה לקרב האחרון שלה במסגרת הארגון.

היא עזבה את הארגון ב-30 בנובמבר 2001. מאחורי הקלעים, חברה במציאות באותה התקופה, טריפל H, ניהל מערכת יחסים עם סטפני מקמהן, כשלאורר טענה שהוא ניהל רומן איתה ועזב אותה עבור סטפני. מגוון גרסאות שונות לאורך השנים נמסרו לגבי עזיבתה את ה-WWE באותה השנה. בריאיון עם The Baltimore Sun, לאורר ציינה שהפרידה שלה מטריפל H לא השפיעה על עזיבתה את הארגון, אלא שעזיבתה נגרמה משום שרצתה להתחיל בקריירת משחק. סמנכ"ל פיתוח הכישרונות באותה התקופה, ג'ים רוס, דיווח שהצדדים הסכימו באופן הדדי לתת לחוזה שלה לפוג במטרה שתוכל לשקול אופציות אחרות. אחותה של לאורר, קתי, דיווחה שבשנת 2001 הוצע לה חוזה עם שכר שנתי של כ-400 אלף דולר בנוסף להכנסות ממרצ'נדייזינג ומהופעות באירועי שלם וצפה, אך היא סירבה לחתום על חוזה זה והציבה תנאי שבו היא תחתום רק על חוזה עם לא פחות משכר שנתי של מיליון דולר. רוס אישר את הידיעה של אחותה, ואף אמר שהסכום שהיא דרשה לשנה הוא לא מחויב למציאות. בריאיון עם וינס רוסו בשנת 2015, צ'יינה אמרה שלאחר פגישה עם וינס מקמהן לגבי נושא סטפני מקמהן, היא נשלחה לביתה ולאחר מכן נשלח אליה פקס, שבו היה כתוב שהארגון לא נזקק לשירותיה יותר.

New Japan Pro-Wrestling‏ (2002)[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2002, לאורר הצטרפה לארגון ההיאבקות היפני NJPW, כשערכה את הופעתה הראשונה בארגון זה בחגיגות 13 השנים במהלך קרב זוגות בין האחים סטיינר (ריק וסקוט סטיינר) להירושי טנהאשי וקנסוקה ססאקי, שבו היא שימשה כשופטת. בספטמבר ובאוקטובר של אות השנה, היא התאבקה במספר קרבות עבור ארגון זה. לאחר שהפסידה למסהירו צ'ונו ב-14 באוקטובר, היא רשמה את הקרב האחרון שלה בארגון שבועיים לאחר מכן, כשחברה לגרייט מוטה (המזויף) בהפסד להירושי טנהאשי וקנזו סוזוקי.

Total Nonstop Action Wrestling‏ (2011)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-3 במאי 2011 במהלך הקלטות התוכנית השבועית !Impact ששודרה לאחר מכן ב-12 במאי, צ'יינה ערכה את הופעת הבכורה שלה בארגון ההיאבקות TNA, כשהיא הוצגה על ידי יועץ רשת הטלוויזיה Spike TV, מיק פולי. הוא הציג אותה בתור השותפה העסקית של קורט אנגל ושותפתו של אנגל לקרב נגד ג'ף ג'ארט וקרן ג'ארט באירוע סקריפייס. עוד במהלך ההקלטות, היא השתתפה בקרב באטל רויאל, שבו הודחה על ידי ג'ף ג'ארט. באירוע סקריפייס, שנערך ב-14 במאי, צ'יינה הכניעה את קרן ג'ארט, שהעניק לה ולאנגל את הניצחון בקרב הזוגות המעורב. היא עזבה את הארגון זמן קצר לאחר מכן, כשקרב זה היה הקרב האחרון בקריירה שלה.

השתתפותה במדיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

צ'יינה כיכבה פעמיים על שער המגזין פלייבוי, הפעם הראשונה הייתה כשעוד הייתה בארגון ההיאבקות ה-WWF, בנובמבר 2000, והפעם האחרת הייתה לאחר עזיבתה בשנת 2002.

בשנת 2001, לאורר הוציאה לאור את האוטוביוגרפיה שלה בשם If They Only Knew. אוטוביוגרפיה זו כיכבה במצעד רבי המכר של הניו יורק טיימס.

לאורר כיכבה בסרט הפורנוגרפי הראשון שלה בשנת 2004, כאשר היא והמתאבק שון וולטמן הגיעו לאולפן הקולנוע Red Light District Video על מנת להפיץ את הקלטת הביתית שהכינו, שאכן שוחררה באותה השנה. חמש שנים לאחר מכן, היא הופיעה פעם נוספת בקלטת למבוגרים ובשנת 2011, לאורר כיכבה בסרט הפורנוגרפי המקצועי הראשון שלה. כמו כן, היא הופיעה במספר סרטי מבוגרים ששימשו כפרודיה לסרטי גיבורי-על.

מוות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-20 באפריל 2016, לאורר נמצאה מתה בדירתה ברדונדו ביץ', קליפורניה, בגיל 46. המנהל שלה, אנתוני אנזלדו, החל לחשוש מכך שהיא לא פרסמה עדכונים ברשתות החברתיות במשך כמה ימים כמו שהיא נהגה לעשות, עד שבסופו של דבר הגיע לדירתה ומצא אותה ללא רוח חיים. הדיווחים הראשונים של המשטרה טענו שהיא ככל הנראה מתה כתוצאה ממנת יתר של סמים או כתוצאה מסיבות טבעיות. אנזלדו שלל את האפשרות שהיא נפטרה בשל סמים וטען שהיא קיבלה תרופות עם מרשם, אך נטתה להשתמש בהן באופן בלתי הולם.[2]

המוח שלה נתרם למדע על מנת לחקור את ההשפעות של אנצפלופתיה כרונית (CTE).[3] טקס אזכרה לכבודה התקיים ב-22 ביוני 2016 בלוס אנג'לס. בין הנוכחים היו מתאבקים כמו מלינה פרז, רוב ואן דאם, שון וולטמן בנוסף לאישיויות אחרות. גופתה נשרפה ושרידי האפר שלה פוזרו באוקיינוס השקט.[4]

דוח הנתיחה לאחר המוות פורסם בדצמבר 2016 והראה שלאורר נפטרה ב-17 באפריל כתוצאה ממנת יתר של אלכוהול, משולבת עם תרופות נגד חרדה מסוג דיאזפאם ונורדזפם, משכחי כאבים מסוג אוקסיקודון ואוקסימורפון ותרופה לסיוע בשינה מסוג טמזפאם.[5][6]

מורשת[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר לא מבוטל של שדרנים נותנים קרדיט לצ'יינה על כך שהיא אחת הנשים המשפיעות ביותר בענף ההיאבקות ואחת הכוכבים הגדולים ביותר של עידן האטיטיוד של ה-WWF.[7][8] השדרן ואיש הצוות הבכיר של ה-WWE לשעבר, ג'ים רוס, תיאר את צ'יינה כ"ספורטאית מיוחדת עבור ה-WWE באותה מידה שרונדה ראוזי הייתה עבור ה-UFC",[9] בעוד שערוץ E! אמר שצ'יינה השיגה בקריירה של עשור יותר ממה שכל אישה אחרת השיגה אי פעם.[8] אחרים שיבחו את צ'יינה על כך ששימשה כאייקון לפמיניזם שהתנגדה לנורמיות המגדריות.[10][11] דון היינקן, פרופסור ללימודי ומחקר נשים מטעם אוניברסיטת לואיוויל, כתב בשנת 2004 שהיא "הפכה לשד פמיניסטי שקרא תיגר על השליטה של המין הגברי, כשהגלגול האחרון הפופולרי שלה היה כסמל מין".[12] צ'יינה הייתה האישה הראשונה שהתחרתה בקרב הרויאל ראמבל והחזיקה באליפות הבין יבשתית של ה-WWF[7] לוק וינקי מהמגזין ספורטס אילוסטרייטד דירג את צ'יינה במקום ה-79 ברשימת המתאבקים הגדולים ביותר בכל הזמנים.[13]

יום אחר מותה, ארגון ה-WWE הביע את צערו באתר הרשמי.[14] לאחר שנים מבלי שהכיר בפועלה של לאורר, ארגון ה-WWE הציג קטע וידאו כאות מחווה לזכרה של צ'יינה ב-25 באפריל במהלך הפרק של התוכנית Raw.[15] הווארד סטרן היה גם אחד שפרסם כתבה על מותה וזכרונותיו ממנה.[16]

"[היא] בהחלט ראויה להיות שם. זה יהיה קשה לבחור אישה שהשפיעה יותר על העסק. היא עשתה משהו שהיה כל כך מחוץ לתחום עד כדי כך שלא עסקנו בו כשהעלינו את הנושא שהיא תיכנס... זה לא היה דבר קל, וכנגד כל הסיכויים, היא עשתה זאת. היא הרוויחה את האמון של כולם. היא ניצחה את הקהל, את המין הגברי, היא עשתה את כל זה."

פול לווק בנאום כניסתה של צ'יינה להיכל התהילה של ה-WWE[17]

ב-9 בפברואר 2015, במסגרת הפודקאסט של סטון קולד סטיב אוסטין, פול לווק ציין שצ'יינה הייתה ראויה להיכנס להיכל התהילה של ה-WWE בעודה בחיים, אך הקריירה הפורנוגרפית שלה היא זאת שמנעה מצעד זה לקרות. בראיונות לאחר מותה, לווק אמר שהיא בהחלט הצדיקה את מקומה בהיכל התהילה, ואשתו של לווק, סטפני מקמהן, אמרה שהיא בטוחה שצ'יינה תיכנס בסופו של דבר להיכל התהילה.[18][19]

ב-18 בפברואר 2019, צ'יינה הוכרזה כנכנסת להיכל התהילה של ה-WWE לשנת 2019 כחלק מקבוצת D-Generation X. לווק דיבר בריאיון עם ESPN על "המורכבויות" שהזכיר במהלך הפודקאסט של אוסטין, אך לאחר שתיאר את ההישגים שלה בזירה, הוא אמר שהיא ראויה לחלוק את כבוד זה במאת האחוזים. אף על פי שהיא הוכנסה כחלק מקבוצה, לווק אמר שהיא ראויה להיכנס פעם נוספת כמתאבקת יחידים. שון מייקלס תמך ברעיון זה ואמר: "מכל האנשים בקבוצת D-Generation X, אני לא חושב שיש ספק למי יותר מגיע להיכנס להיכל התהילה פעם נוספת".[20]

ב-20 באפריל 2017, שוחרר טריילר לסרט תיעודי בכיכובה בשם Wrestling with Chyna. סרט זה תיעד את חייה של צ'יינה כמעט מהתחלתם, לעזיבתה את עסקי ההיאבקות ועד לסוף חייה.[21]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בין השנים 1996 ל-2001, לאורר ניהלה מערכת יחסים עם המתאבק פול לווק, הידוע יותר בשם הבמה שלו טריפל H. תחילה, הם הסתירו את מערכת היחסים ביניהם מפני העובדים בארגון ההיאבקות מחשש שהם יחשבו שהיא סוללת את דרכה אל הפסגה בדרך הזו. יש מחלוקת בנושא האם לווק ניהל מערכת יחסים נוספת עם אשתו לעתיד, סטפני מקמהן, בזמן שהיה עם לאורר. לעומת זאת, לאחר מותה של לאורר, אחותה קייתי המילטון אמרה בראיון שהזוג לא הסכים לגבי נושא התכנון המשפחתי בעתיד, כאשר לווק רצה ילדים, בעוד שלאורר לא רצתה. עניין זה ביחד עם ההתמכרויות והבעיות הבריאותיות של לאורר, הם אלו שהובילה לפרידה.

החל משנת 2003, לאורר ניהלה מערכת יחסים מורכבת עם המתאבק שון וולטמן. הם היו מאורסים לתקופה באותה השנה, אז נפרדו ושוב התארסו בחזרה, דפוס שנמשך בשנתיים הבאות. בשנת 2004, השניים הקליטו יחדיו קלטת סקס ביתית, כאשר למעלה ממאה אלף עותקים נמכרו מקלטת זו. בינואר 2005, לאורר נעצרה בגין אלימות במשפחה לאחר שהכתה את וולטמן. הוא הצהיר שבאותה התקופה לאורר סבלה משימוש בסמים וצריכת אלכוהול בנוסף לבעיות בריאותיות. בספטמבר 2010, היא אושפזה לאחר מנת יתר של תרופות שינה.

לאחר שעזבה את ה-WWF, לאורר לא הייתה יכולה להשתמש בשם "צ'יינה" בשל העובדה שזה הוא סימן מסחרי. בנובמבר 2007, היא שינתה את שמה באופן חוקי לצ'יינה.[22]

אליפויות והישגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הישגים בארגון ההיאבקות International Wrestling Federation - IWF
    • אליפות הנשים של IWF (פעם אחת)
  • הישגים בארגון ההיאבקות Ladies International Wrestling Association
    • טירון השנה (1998)
  • הישגים בארגון ההיאבקות Professional Girl Wrestling Association
    • טירון השנה (1996)
  • הישגים במגזין ההיאבקות Pro Wrestling Illustrated - PWI
    • PWI דירג אותו במקום ה-106 מתוך 500 המתאבקים הטובים ביותר לשנת 2000
  • הישגים בארגון ההיאבקות World Wrestling Federation/Entertainment - WWF/E

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא צ'יינה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 25 הנשים הבולטות ביותר בהיסטוריה של ה-WWE
  2. ^ כוכבת ההיאבקות, צ'יינה, נפטרה כתוצאה מערבוב של אלכוהול וסמים, כך מראה דוח הנתיחה לאחר המוות
  3. ^ מוחה של צ'יינה נתרם למדע
  4. ^ שרידי האפר של צ'יינה פוזרו ברחבי האוקיינוס השקט
  5. ^ מותה של צ'יינה נגרם כתוצאה מערבוב של מספר תרופות
  6. ^ דוח הנתיחה לאחר המוות חשף את סיבת מותה שלה צ'יינה: תרופות עם מרשם ואלכוהול
  7. ^ 1 2 זוכרים את צ'יינה: הכוכבת שהגדירה מחדש את החוקים
  8. ^ 1 2 איך צ'יינה סללה את הדרך לנשים שבאו אחריו בתעשיית ההיאבקות
  9. ^ צ'יינה היא אשת הרנסאנס שהלכה לעולמה מוקדם מדי
  10. ^ מדוע אתגעגע לצ'יינה, האישה ששברה את כל חוקי המגדר
  11. ^ כוכבת ה-WWE, צ'יינה, הייתה סמל פמיניסטי
  12. ^ הגיע לצ'יינה יותר
  13. ^ דירוג 100 המתאבקים הגדולים ביותר בכל הזמנים באתר ספורטס אילוסטרייטד
  14. ^ צ'יינה הלכה לעולמה
  15. ^ מבט מיוחד לאחור על הקריירה המסחררת של צ'יינה
  16. ^ זוכרים את צ'יינה
  17. ^ D-Generation X נכנסים להיכל התהילה של ה-WWE
  18. ^ טריפל H מודיע שצ'יינה היא יותר מראויה להיכנס להיכל התהילה של ה-WWE
  19. ^ סטפני מקמהן: "צ'יינה תהיה בשלב מסוים בהיכל התהילה של ה-WWE"
  20. ^ שון מייקלס תומך ברעיון להכניס את צ'יינה להיכל התהילה של ה-WWE פעם נוספת, הפעם כמתאבקת יחידים
  21. ^ טריילר ראשון לסרט התיעודי על צ'יינה שוחרר כולל ראיון משבוע לפני מותה
  22. ^ מסמך שינוי השם של לאורר לשם צ'יינה