רנדי סאבאג'

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רנדי סאבאג'
Randy Savage
סאבאג', 1986
סאבאג', 1986
לידה 15 בנובמבר 1952
קולומבוס, אוהיו, ארצות הברית
פטירה 20 במאי 2011 (בגיל 58)
סמינול, פלורידה, ארצות הברית
שם במה רנדי פופו
רנדי סאבאג'
העכביש
ג'ינו הגדול
בונסו
מר מאדנס
המשחתת
התליין
כינוי מאצ'ו מן
משקל 108 ק"ג
גובה 1.88 מטר
לאום אמריקאי
קריירה מקצוענית 1973–2005 (כ־32 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מאמנים אנג'לו פופו
תרגילי סיום פליינג אלבו דרופ
היכל התהילה 2015
מידע אישי
בן או בת זוג Elizabeth Ann Hulette (30 בדצמבר 19841992) עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
סאבאג' כאלוף העולם במשקל כבד של ה-WWF
סאבאג' מתאבק נגד האולטימט ווריור

רנדי פופואנגלית: Randy Poffo;‏ 15 בנובמבר 195220 במאי 2011), הידוע יותר בשם הבמה שלו רנדי סאבאג' (Randy Savage), היה מתאבק יהודי אמריקאי, שהופיע בארגוני ה-WWE וה-WCW. הוא ידוע כאחד המתאבקים הבולטים בענף בשנות ה-80 וה-90, כשזכה בשני תוארי אליפות העולם במשקל כבד של ה-WWF וארבעה תוארי אליפות של ה-WCW. בשנת 2015 נבחר סאבאג' להיכל התהילה של ה-WWE.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בשם רנדל מריו פופו בקולומבוס, אוהיו. אביו הוא המתאבק אנג'לו פופו (אנ') ממוצא איטלקי-אמריקאי ואמו היא יהודיה. פופו החל את דרכו הספורטיבית כשחקן בייסבול בתיכון בו למד. בסיום התיכון שיחק בייסבול בליגות נמוכות.

כשמלאו לו 21 שנים, החל פופו לעסוק בהיאבקות מקצועית בארגון ההיאבקות של אביו - ICW. בימיו הראשונים הוא התאבק תחת שם הבמה "העכביש". בהמשך, שונה שם דמותו ל"מאצ'ו מן" רנדי סאבאג', דמות שהמשיכה איתו לאורך כל הקריירה. סאבאג' התאבק בארגון של אביו במשך 12 שנים, עד שבשנת 1985, עבר ל-WWF.

WWF[עריכת קוד מקור | עריכה]

חודשים ספורים אחרי המעבר, החל סאבאג' ביריבות עם טיטו סנטנה - על האליפות הבין יבשתית. בפברואר 1986, שמונה חודשים אחרי המעבר, זכה סאבאג' בתואר הראשון שלו ב-WWF כשהוא מביס את סנטנה עבור האליפות הבין יבשתית. ברסלמניה 3 הפסיד סאבאג' את התואר לריקי סטימבוט לאחר 14 חודשים. מאוחר יותר, אותו קרב הוגדר כאמור בתור הקרב הטוב ביותר של השנה במגזין ה-Wrestling Observer.[1]

ברסלמניה 4 הקרב המרכזי של האירוע היה על אליפות העולם במשקל כבד של ה-WWF בין סאבאג' לטד דיביאסי. בסיום הקרב, הכה האלק הוגאן עם כיסא בגבו של דיביאסי בלי שהשופט ראה. סאבאג' ביצע את מהלך הסיום שלו, האלבו דרופ וזכה לראשונה בתואר האליפות המרכזי.

כשנה לאחר מכן, ברסלמניה 5 שוב השתתף סאבאג' בקרב המרכזי של האירוע כאלוף ה-WWF, מול שותפו לשעבר האלק הוגאן, כשהאחרון ניצח וזכה בתואר בפעם השנייה בקריירה שלו.

ברסלמניה 7 השתתף סאבאג' בקרב מול האולטימט ווריור, כשהמפסיד "נאלץ לפרוש". סאבאג' הפסיד בקרב, אך במציאות נשאר ב-WWF בתור פרשן. ב-6 ביוני 1991, סאבאג' הציע נישואין לחברתו מיס אליזבת, ובאירוע סאמרסלאם 1991, השניים התחתנו.

WCW[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסוף אוקטובר 1994, עבר סאבאג' לארגון המתחרה, ה-WCW. לאחר מספר חודשים זכה סאבאג' בבאטל רויאל שכלל 60 מתאבקים, 3 זירות, והפך לאלוף ה-WCW בפעם הראשונה בקריירה שלו. לאחר חודש, הוא הפסיד את התואר לריק פלייר באירוע "סטארקייד: גביע העולם של ההאבקות". חודש לאחר מכן, שוב נפגשו השניים וסאבאג' הצליח לגבור על פלייר, מה שהפך אותו לאלוף עולם בפעם השנייה. בפעם הבאה שהשניים נפגשו היה חודש לאחר מכן בקרב כלוב במסגרת האירוע SuperBrawl VI, שם סאבאג' הפסיד את התואר בשנית. ההזדמנות האחרונה של סאבאג' להתחרות על התואר הייתה בינואר 1996, אז הביא סאבאג' הביא את גרושתו-מיס אליזבת-בתור מלווה שלו, אך היא "בגדה" בו וגרמה לו להפסיד בקרב.

באותו הזמן קמה ב-WCW התארגנות של מתאבקים בשם ה-nWo בתום מספר חודשים של עימות עם סאבאג', הוא הצטרף אליהם. לאחר מכן, סאבאג' ביחד עם אליזבת החלו בעימות נגד דיאמונד דאלאס פייג' (אנ') ואשתו, קימברלי. העימות בין הזוגות נמשך במשך שמונה חודשים והוביל למספר קרבות בין סאבאג' לפייג'.

אחרי כמה חודשים של פציעה, חזר סאבאג' לזירה, ולאחר מכן התחבר עם מאדוסה ומיס מאדנס וביחד נקראו בשם Team Madness. באירוע "המסיבה האמריקאית הגדולה", סיד חזר לארגון ועזר לסאבאג' לתקוף את קווין נאש. זה הוביל לקרב זוגות שבו התמודדו סאבאג' וסיד נגד סטינג ונאש על התואר, כאשר מי שהשיג את ההצמדה הראשונה – הפך לאלוף הארגון. סאבאג' ניצח בקרב וזכה באליפות, אך למחרת הפסיד את התואר להאלק הוגאן. לאחר מכן, העימות המרכזי של סאבאג' היה נגד דניס רודמן. בשנת 2000 ערך סאבאג' את הופעתו האחרונה ב-WCW. לאחר מכן, הופיע מעת לעת במספר ארגוני היאבקות קטנים עד שבשנת 2005 פרש מהיאבקות מקצועית.

לאחר פרישתו ומותו[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר פרישתו הופיע במספר סדרות טלוויזיה, כמו גם בסרט ספיידרמן בשנת 2002. שנה לאחר מכן אף הוציא אלבום היפ-הופ שנכשל במכירות.[2]

ב-20 במאי 2011, נהרג סאבאג' בתאונת דרכים בטמפה, פלורידה, כאשר חווה התקף לב, עת נהג ברכבו וכתוצאה מכך איבד שליטה על הרכב והתנגש בעץ.[3]

בינואר 2015, נבחר סאבאג' להיכל התהילה של ה-WWE. אחיו לני ייצג אותו בטקס.[1]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רנדי סאבאג' בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]