מרין דאנגי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מרין דאנגי
Merrin Dungey
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 6 באוגוסט 1971 (בת 52)
סקרמנטו, קליפורניה, ארצות הברית
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1995 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מרין דאנגיאנגלית: Merrin Dungey; נולדה ב-6 באוגוסט 1971) היא שחקנית טלוויזיה וקולנוע אמריקאית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דאנגי נולדה בסקרמנטו, קליפורניה. בילדותה היא התעניינה במוזיקה וריקוד. ב-1989, היא סיימה את לימודי התיכון, ואחר כך היא החלה ללמוד אומנות באוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס.

לפני חשיפתה, היא שיחקה בכמה תפקידים בינוניים בסרטים כמו: "החיים בשידור חי" ו"פגיעה קטלנית" ובדרמת טלוויזיה, "מרטין". ב-1998, היא החלה לשחק בסדרה "מלך השכונה" שם היא שיחקה עד 2007. ב-2001, היא הצטרפה לצוות של הסדרה "זהות בדויה" בתור פראנסי קלופו שם שיחקה במשך שתי עונות בתפקיד ראשי ושתי עונות בתפקיד אורח. מ-2000 עד 2004, היא שיחקה בתפקיד אורח בסדרה "מלקולם באמצע".

דאנגי שיחקה בתפקיד אורח גם בכמה סדרות כמו "הבית הלבן", "חברים", "סאמרלנד", "בגידה", "הכי גרועים שיש", "סיינפלד" ו"ER". היא הייתה אמורה לשחק בספין אוף של "האנטומיה של גריי", "מרפאה פרטית", אך היא הוחלפה על ידי אודרה מקדונלד.

בשנת 2012 שיחקה בסדרת הדרמה היומית של TeenNick "הוליווד הייטס" בתור אלי מוס. בשנת 2014 שיחקה בסיטקום "מרדף החיים" ברשת ABC Family. בשנת 2015 שיחקה בקומדיה" כמו מאהב אנגלי" לצד פירס ברוסנן. לאחרונה, היא משחקת בקומדיית המצבים "לשרוד בפרברים".

בשנת 2017 החלה לשחק לצד ניקול קידמן וריס וית'רספון בסדרת הדרמה-קומית "שקרים קטנים גדולים" שיצר וכתב דייוויד אי קלי, אשר מבוססת על הרומן באותו שם ומשודרת ברשת HBO. באותה שנה שיחקה גם בעונה הראשונה של סדרת הטלוויזיה "המתמחה" בתפקיד מנכל"ית בית החולים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]