שקרים קטנים גדולים (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שקרים קטנים גדולים
Big Little Lies
כותרת הפתיחה, המראה סיקוונס של גשר ביקסבי קריק
כותרת הפתיחה, המראה סיקוונס של גשר ביקסבי קריק
מבוסס על הספר "שקרים קטנים גדולים" מאת ליאן מוריארטי
שיר הנושא "Cold Little Heart" מאת מייקל קיוונוקה
סוגה דרמה
מסתורין
בנות
קומדיה שחורה
יוצרים דייוויד אי קלי
כותבים דייוויד אי קלי
בימוי ז'אן-מארק ואלה (עונה 1)
אנדריאה ארנולד (עונה 2)
שחקנים ניקול קידמן
ריס וית'רספון
שיילין וודלי
אלכסנדר סקארסגארד
אדם סקוט
זואי קרביץ
ג'יימס טאפר
ג'פרי נורדלינג
לורה דרן
מריל סטריפ (עונה 2)
קתרין ניוטון (עונה 2)
שרה סוקולוביק (עונה 2)
קריסטל פוקס (עונה 2)
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
שפות אנגלית
מספר עונות 2
מספר פרקים 14
הפקה
מפיק ברברה איי. הול
ליאן מוריארטי
מפיקים בפועל דייוויד אי קלי
ז'אן-מארק ואלה
ריס וית'רספון
ניקול קידמן
ברונה פפנדריאה
פר סערי
גרג פיינברג
נתן רוס
חברת הפקה Pacific Standard
Blossom Films
David E. Kelley Productions
הפצה חטיבת הטלוויזיה של האחים וורנר
עורכים דייוויד ברמן
מקסים לחיי
סילבן לוול
ג'ים וגה
אתר צילומים מונטריי, קליפורניה
צלמים איווס בלאנגר
טכניקת צילום מצלמה יחידה
מוזיקה מייקל קיוונוקה עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 52–58 דקות
שידור
רשת שידור HBO
רשת שידור בישראל HOT HBO
סלקום tv
yes OH HD
פורמט (תמונה) (1080i (HDTV
פורמט (קול) 5.1 surround
תקופת שידור מקורית 19 בפברואר 2017 – הווה
קישורים חיצוניים
www.hbo.com/big-little-lies/
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שקרים קטנים גדוליםאנגלית: Big Little Lies) היא סדרת טלוויזיה אמריקאית מסוגת דרמה קומית שחורה המבוססת על ספר באותו השם מאת הסופרת ליאן מוריארטי, שנוצרה עבור רשת "HBO".

הסדרה מגוללת את סיפורן של שלוש אימהות בכיכובן של ניקול קידמן, ריס וית'רספון ושיילין וודלי, שמתגוררות במונטריי, קליפורניה ונכנסות למערבולות רגשיות לאחר שהן מסתבכות בחקירת רצח. לצידן מככבים אלכסנדר סקארסגארד, לורה דרן, ג'פרי נורדלינג, אדם סקוט, זואי קרביץ וג'יימס טאפר. הסדרה זכתה לשבחים רבים. היא קיבלה 16 מועמדויות לפרסי אמי, וזכתה בשמונה מהם, כולל פרס קטגוריית "מיני הסדרה המצטיינת ביותר" ופרסים בקטגוריות שונות, על משחקם של קידמן, סקארסגארד, ודרן. השלישייה גם זכו בפרסי גלובוס הזהב בקטגוריות שונות, בנוסף לפרס גלובוס הזהב עבור קטגוריית "מיני הסדרה או סרט טלוויזיה הטובים ביותר" שהסדרה זכתה בה. קידמן וסקארסגארד גם זכו בפרסי גילדת שחקני המסך על הופעתם בסדרה.

בתחילה, הסדרה תוכננה לעלות לשידור כמיני-סדרה, והיא נכתבה והופקה על ידי דייוויד אי קלי ובוימה על ידי הבמאי הצרפתי ז'אן-מארק ואלה, ועלתה לשידור ב-19 בפברואר 2017 והסתיימה ב-2 באפריל 2017. לאור הצלחת הסדרה והפופולריות לה היא זכתה, חידשה "HBO" את הסדרה לעונה שנייה,[1] שנכתבה שוב על ידי דייוויד אי קלי, הפעם עם שיתוף פעולה של הסופרת ליאן מוריארטי, ובוימה על ידי הבמאית אנדריאה ארנולד והפקתה החלה במרץ 2018. העונה השנייה עלתה לשידור ב-9 ביוני 2019.[2]

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שאירע רצח במהלך אירוע התרמה לבית הספר היסודי, הקהילה המקומית מזדעזעת - ועל אף שזהותו של הקורבן נשארת מסתורית, על פניו נראה כי יש קשר הדוק בין הפרשה ובין הסודות הסובבים את חייהן של שלוש אימהות: עקרת הבית המושלמת, מדלן מקנזי (וית'רספון), שלא מסתירה את קנאתה באשתו החדשה והצעירה של בעלה לשעבר (טאפר); חברתה הטובה ביותר של מדלן, סלסט רייט (קידמן), עורכת דין לשעבר שמנהלת חיי נישואין מושלמים לכאורה עם גבר הנוהג כלפיה באלימות (סקארסגארד); וג'יין צ'פמן (וודלי), אם חד-הורית עם עבר אפל, שאותה מדלן וסלסט לוקחות תחת חסותן. עם התקדמות חקירת הרצח, עדויות שונות שנאספות בחדר החקירות שופכות אור על מערכות היחסים בין תושבי העיירה.

סקירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סקירת הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ארצות הברית)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
1719 בפברואר 20172 באפריל 2017
279 ביוני 201921 ביולי 2019

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' הפרק
(בסדרה)
מס' הפרק
(בעונה)
שם הפרק באנגלית שם הפרק בעברית בימוי תסריט תאריך שידור מקורי מדרוג
1 1 Somebody's Dead מישהו מת ז'אן-מארק ואלה דייוויד אי קלי 19 בפברואר 2017 1.13
2 2 Serious Mothering אימהות רצינית 26 בפברואר 2017 0.56
3 3 Living the Dream לחיות את החלום 5 במרץ 2017 1.04
4 4 Push Comes to Shove במקרה הכי גרוע 12 במרץ 2017 1.04
5 5 Once Bitten נשיכה ראשונה 19 במרץ 2017 1.17
6 6 Burning Love אהבה בוערת 26 במרץ 2017 1.39
7 7 You Get What You Need לקבל את מה שצריך 2 באפריל 2017 1.86

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' הפרק
(בסדרה)
מס' הפרק
(בעונה)
שם הפרק באנגלית שם הפרק בעברית בימוי תסריט תאריך שידור מקורי מדרוג
8 1 What Have They Done? מה הן עשו? אנדריאה ארנולד דייוויד אי קלי
וליאן מוריארטי
9 ביוני 2019 1.42
9 2 Tell-Tale Hearts לבבות מסגירים 16 ביוני 2019 1.47
10 3 The End of the World סוף העולם 23 ביוני 2019 1.62
11 4 She Knows היא יודעת 30 ביוני 2019 1.61
12 5 Kill Me תהרגי אותי 7 ביולי 2019 1.77
13 6 The Bad Mother האמא הרעה 14 ביולי 2019 1.63
14 7 I Want to Know אני רוצה לדעת 21 ביולי 2019 1.98

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראשי[עריכת קוד מקור | עריכה]

משני[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-6 באוגוסט 2014, נודע שהשחקניות ניקול קידמן וריס וית'רספון מעוניינות בזכויות ההסרטה של הרומן של ליאן מוריארטי. השחקניות היו אמורות לפתח את הפרויקט כסרט שבו הן יככבו. ברונה פפנדריאה ופר סערי נשכרו כמפיקים בפועל לצידן של קידמן, וית'רספון ומוריארטי. ב-25 בנובמבר 2014 הוכרז שקידמן ווית'רספון החליטו להפוך את הפרויקט למיני סדרה במקום לסרט. בנוסף, הוכרז שהתסריט עבור מיני הסדרה ייכתב על ידי דייוויד אי קלי. ב-8 במאי 2015, הוכרז שרשת "HBO" הזמינה את הסדרה ושבנוסף לכתיבת התסריט, קלי גם ייקח על עצמו את תפקיד המפיק. ב-23 באוקטובר 2015, דווח שהבמאי ז'אן-מארק ואלה נמצא במשא ומתן על בימוי הפרק הראשון של הסדרה עם פוטנציאל לבימוי פרקים נוספים. ב-17 בדצמבר 2015, נודע שואלה יביים את כל שבעת הפרקים של הסדרה וב-28 בנובמבר 2016, הוכרז שבכורת הסדרה תתקיים ב-19 בפברואר 2017.

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

לצד ההכרזה הראשונית על הפיתוח של ההפקה, דווח כי שקידמן ווית'רספון גם ייכבו בעיבוד על הרומן. בדצמבר 2015, נודע ששיילין וודלי, אדם סקוט, לורה דרן, וזואי קרביץ הצטרפו לצוות השחקנים הראשי. ב-5 בינואר 2016, הוכרז שאלכסנדר סקארסגארד וג'יימס טאפר הצטרפו לצוות השחקנים הראשי, ושג'פרי נורדלינג, סנטיאגו קבררה, פי. ג'יי. בירן, קלן קולמן, שרה ברנס, דרבי קאמפ, קמרון וניקולס קרובטי, אייבי ג'ורג', קלואי קולמן, וירג'יניה קאל, שרה בייקר, קת'רין קהבארי, לארי בייטס, הונג צ'או וג'יה קארידס הצטרפו לצוות השחקנים המשני. כמה ימים לאחר מכן, נמסר שאיאן ארמיטאג' הצטרף לצוות השחקנים ושהוא יגלם את בנה של וודלי. זמן קצר לאחר מכן, דווח שמרין דאנגי, לארי סאליבן, ודייוויד מונהאן הצטרפו גם הם לצוות השחקנים.

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-24 בינואר 2018 הוכרז שהשחקנית מריל סטריפ הצטרפה לצוות השחקנים הראשי בדמותה של מרי לואיז רייט, אמו של פרי (שגולם על ידי אלכסנדר סקארסגארד בעונה הראשונה). בפברואר 2018, אושר ששיילין וודלי, לורה דרן, זואי קרביץ, אדם סקוט, ג'יימס טאפר, ג'פרי נורדלינג ואיאן ארמיטאג' ישובו לגלם את דמויותיהם בעונה השנייה. ב-27 במרץ 2018 הוכרז שדאגלס סמית' הצטרף לצוות השחקנים בתפקיד משני. ב-3 באפריל 2018, אושר שקתרין ניוטון, רובין וייגרט, מרין דאנגי, ושרה סוקולוביק ישובו לעונה השנייה, ונודע שניוטון וסוקולוביק קודמו לתפקיד ראשי. בנוסף, הוכרז שקריסטל פוקס תצטרף לצוות השחקנים בתפקיד ראשי ושמו מקרא'אה יגלם דמות משנית. ב-10 באפריל 2018 הוכרז שמרטין דונובן לוהק לדמות משנית. במאי 2018 נמסר שפורנה ג'אגנאת'ן הצטרפה לצוות השחקנים המשני. בנוסף, אושר שפי. ג'יי. בירן ישוב לדמותו של המנהל ניפאל. ב-15 ביוני 2018 הוכרז שדניס או'הר לוהק לתפקיד משני.

צילומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה צולמה עם מצלמה דיגיטלית מחברת "Arri Alexa". ז'אן-מארק ואלה, שביים את כל העונה הראשונה, העדיף להשתמש בתאורה טבעית ובסגנון צילום ידני על מנת לאפשר לשחקנים לנוע בחופשיות סביב הסט.

רוב הסדרה צולמה בחצי האי מונטריי ובביג סאר. כמה מהסצנות צולמו גם בפסיפיק גרוב וגם בהרי הכרמל שבקליפורניה.

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שיווק[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-16 באוקטובר 2016, רשת "HBO" חשפה את הטיזר טריילר הראשון שלה עבור הסדרה.[3] ב-5 בדצמבר 2016, "HBO" חשפה טריילר רשמי באורך מלא עבור הסדרה.[4]

שידור הבכורה וההפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בכורת הסדרה התייקמה ב-7 בפברואר 2017 בתיאטרון הסיני של גראומן שבלוס אנג'לס, קליפורניה.[5][6] ב-20 בפברואר 2017 בכורת הסדרה שודרה באוסטרליה דרך רשת "Fox Showcase"[7] ובבריטניה דרך רשת "Sky Atlantic".[8]

חידוש הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילה, הסדרה תוכננה לעלות לשידור כמיני סדרה ולהסתיים לאחר שבעת פרקיה. בעקבות המועמדויות לפרסי האמי, ריס וית'רספון אמרה ש"כרגע אני חושבת שזה די שלם, אני מרגישה ממש טוב עם המצב עכשיו, ואם זה כל מה שהיה, זה דבר יפה שכולנו השגנו ביחד", בעוד שואלה התנגד נחרצות לרעיון להפיק עונה שנייה לסדרה ואמר ש"אין שום טעם לעשות עונה שנייה. זה היה אמור להיות עסקה חד פעמית, וזה מסתיים בצורה שבה הקהל יכול לדמיין מה יכול לקרות. אם נעשה עונה שנייה, נשבור את הדבר היפה הזה ונקלקל אותו". מאוחר יותר, כשהסדרה זכתה לשבחי הביקורת, הוא שינה את דעתו ואמר ש"זה יהיה נהדר להתאחד מחדש עם הקבוצה ולעשות את זה. האם נוכל לעשות את זה, כולנו יחד? הלוואי."

ביולי 2017, שבועיים לאחר שהסדרה הועמדה לפרס אמי עבור מיני הסדרה הטובה ביותר, רשת "HBO" חשפה כי הפקת עונה שנייה היא בגדר אפשרות, ושמוריארטי התבקשה לכתוב סיפור עבורה. בדצמבר 2017, לאחר שההצבעות עבור פרסי בחירת הקהל של המבקרים ופרסי גלובוס הזהב נגמרו, "HBO" חידשה באופן רשמי את הסדרה לעונה שנייה בת שבעה פרקים שייכתבו על ידי דייוויד אי קלי ויבוימו על ידי אנדריאה ארנולד, בעוד שואלה יישאר על תקן המפיק בפועל של הסדרה. נוסף לכך, נודע שמריל סטריפ תצטרף לצוות השחקנים בדמותה של אמו של פרי רייט, בגילומו של אלכסנדר סקארסגארד.

ההכרזה על העונה השנייה, ובמיוחד עיתוי ההכרזה על העונה השנייה, עוררה את זעמם של מפיקים של מיני סדרות יריבות שהתחרו נגד הסדרה על הפרסים בקטגוריות הקשורות למיני סדרות. מיד לאחר החלטת "HBO" להפיק עונה שנייה לסדרה, גילדת המפיקים של אמריקה שינתה את הסיווג המקורי של הסדרה ממיני סדרה לסדרת דרמה עבור טקס הפרסים שלהם לשנת 2018..

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה התקבלה בביקורות חיובית רבות מהמבקרים. באתר הביקורות "Rotten Tomatoes", הסדרה מחזיקה בדירוג של 93% עם דירוג ממוצע של 8.07 מתוך 10, בהתבסס על 108 ביקורות. הקונצנזוס הביקורתי של האתר כתב ש"מצחיקה וממכרת מאוד, שקרים קטנים גדולים הוא מסע מתפתל, מרגש, מאיר עיניים בראשות צוות שחקנים ממדרגה ראשונה."[9] האתר "Metacritic", שמשתמש בשקלול ממוצע, נתן לסדרה ציון של 75 מתוך 100, על בסיס 42 ביקורות, ציון המציין "ביקורות חיובית לרוב".[10]

המגזין "טיים" ציין את הסדרה ברשימת "עשרת סדרות הטלוויזיה משנת 2017 הטובות ביותר".[11]

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה פרס קטגוריה זוכים תוצאה הערות
2017 פרסי מכון הסרטים האמריקאי עשר תוכניות הטלוויזיה של השנה "שקרים גדולים קטנים" זכייה [12]
טקס פרסי גלובוס הזהב ה-75 הביצועים הטובים ביותר במיני סדרה או סרט טלוויזיה ניקול קידמן זכייה [13]
ריס וית'רספון מועמדות
מיני סדרה או סרט הטלוויזיה הטובים ביותר "שקרים קטנים גדולים" זכייה
שחקן המשנה הטוב ביותר בסדרת טלוויזיה, מיני-סדרה או בסרט טלוויזיה אלכסנדר סקארסגארד זכייה
שחקנית המשנה הטוב ביותר בסדרת טלוויזיה, מיני-סדרה או בסרט טלוויזיה לורה דרן זכייה
שיילין וודלי מועמדות
פרס אמי לבידור בפריים טיים בימוי מצטיין לסדרה מוגבלת, סרט או ספיישל דרמטי ז'אן-מארק ואלה זכייה [14]
שחקנית ראשית מצטיינת בסדרה מוגבלת או בסרט ניקול קידמן זכייה
ריס וית'רספון מועמדות
סדרה מוגבלת מצטיינת "שקרים קטנים גדולים" זכייה
שחקן משנה מצטיין בסדרה מוגבלת או בסרט אלכסנדר סקארסגארד זכייה
שחקנית משנית מצטיינת בסדרה מוגבלת או בסרט לורה דרן זכייה
שיילין וודלי מועמדות
תסריט מצטיין לסדרה מוגבלת, סרט או ספיישל דרמטי דייוויד אי קלי מועמדות
פרסי "Primetime Creative Arts Emmy" ליהוק מצטיין לסדרה מוגבלת, סרט או ספיישל דרמטי דייוויד רובין זכייה
צילום מצטיין לסדרה מוגבלת, סרט או ספיישל דרמטי איווס בלאנגר מועמדות
תלבושות עכשוויות מצטיינות לסדרה מוגבלת, סרט או ספיישל דרמטי אליקס פרידברג, ריסה גרסיה ופטרישיה מקלולין זכייה
עיצוב שיער מצטיין לסדרה מוגבלת, סרט או ספיישל דרמטי מישל קליגה, ניקול סי. ג'ונס, לונה ויגי, פרנסס מתיאס וג'וסלין מונהרן מועמדות
איפור מצטיין לסדרה מוגבלת, סרט או ספיישל דרמטי סטיב וניקול ארטמונט, אנג'לה לבין, מולי ר. סטרן וקלאודיה המברג מועמדות
פיקוח מוזיקלי מצטיין סוזן ג'ייקובס זכייה
עריכה במצלמה יחידה מצטיינת לסדרה מוגבלת, סרט או ספיישל דרמטי ורוניק ברבה, דייוויד ברמן, ג'סטין לה צ'אנס, מקסים לחיי, סילבן לוול וג'ים וגה מועמדות
מיקסינג סאונד מצטיין לסדרה מוגבלת, סרט או ספיישל דרמטי גאווין פרננדס, לואיס ג'יגנאק, ברנדן ביבה מועמדות
פרסי "TCA" הישג אישי בדרמה ניקול קידמן מועמדות [15]
הישג מצטיין בסרטים, מיני סדרות או ספיישלים "שקרים קטנים גדולים" זכייה
סדרת השנה מועמדות
2018 פרס אדי לעורכי הקולנוע האמריקאיים סדרת הדרמה הערוכה הטובה ביותר לטלוויזיה לא-מסחרית דייוויד ברמן מועמדות [16]
פרס גילדת ארט דירקטורים סרט טלוויזיה או סדרה מוגבלת ג'ון פיינו מועמדות [17]
פרס אגודת האודיו בסינמה הישג מצטיין במיקסינג סאונד לסרט טלוויזיה או מיני סדרה ברנדן ביבה, גאווין פרננדס ולואיס ג'יגנאק מועמדות [18]
פרס גילדת מעצבי התלבושות מצוינות בעכשוויות בטלוויזיה אליקס פרידברג מועמדות [19]
פרס בחירת מבקרי הטלוויזיה השחקנית הטובה ביותר בסרט טלוויזיה או סדרה מוגבלת ניקול קידמן זכייה [20]
ריס וית'רספון מועמדות
הסדרה המוגבלת הטובה ביותר "שקרים קטנים גדולים" זכייה
שחקן המשנה הטוב ביותר בסרט טלוויזיה או סדרה מוגבלת אלכסנדר סקארסגארד זכייה
שחקנית המשנה הטובה ביותר בסרט טלוויזיה או סדרה מוגבלת לורה דרן זכייה
פרס גילדת מנהלי אתרי צילום אתר הצילום המצטיין בטלוויזיה עכשווית גרג אלפרט מועמדות [21]
פרס גילדת המפיקים של אמריקה פרס נורמן פלטון להפקה מצטיינת לטלוויזיה אפיזודית, דרמה "שקרים קטנים גדולים" מועמדות [22]
פרס גילדת שחקני המסך
השחקן הטוב ביותר בסרט טלוויזיה או במיני-סדרה אלכסנדר סקארסגארד זכייה [23]
השחקנית הטובה ביותר בסרט טלוויזיה או במיני-סדרה לורה דרן מועמדות
ניקול קידמן זכייה
ריס וית'רספון מועמדות
פרס גילדת הכותבים של אמריקה ספר ארוך - מעובד דייוויד אי קלי זכייה [24]
פרס "USC Scripter" התסריט המעובד לטלוויזיה הטוב ביותר דייוויד אי קלי וליאן מוריארטי מועמדות [25]

מדיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פסקול[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפסקול של העונה הראשונה הופץ באופן מקוון בחנויות גוגל פליי ואייטונז ב-31 במרץ 2017.[26]

מדיה ביתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונתה הראשונה של הסדרה הופצה על גבי DVD ו-Blu-ray ב-1 באוגוסט 2017.[27]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Hibberd, James (December 8, 2017). "Big Little Lies renewed for season 2 with new director". Entertainment Weekly. Retrieved December 8, 2017.
  2. ^ Longeretta, Emily (February 16, 2018). "'Big Little Lies' Season 2 Scoop: HBO Reveals Who's Returning, New Character Details". Us Weekly. Retrieved February 21, 2018.
  3. ^ Lincoln, Ross A. (October 16, 2016). "'Big Little Lies' Teaser: Someone's Papa Was A Rollin' Stone". Deadline. Retrieved March 15, 2018.
  4. ^ Evans, Greg (December 6, 2016). "'Big Little Lies' Trailer: Watch HBO's Murderous Moms Of Monterey". Deadline. Retrieved March 15, 2018.
  5. ^ Jensen, Erin (February 8, 2017). "Reese Witherspoon, daughter Ava Phillippe are twins at 'Big Little Lies' premiere". USA Today. Retrieved March 16, 2018.
  6. ^ Porreca, Brian (February 8, 2017). "'Big Little Lies' Premiere: Cast Talks Murder Mystery, TV's Portrayal of Women". The Hollywood Reporter. Retrieved March 16, 2018.
  7. ^ Knox, David (February 1, 2017). "Airdate: Big Little Lies". TV Tonight. Retrieved February 2,2017.
  8. ^ "Big Little Lies review: someone's going to end up dead – but who?". The Guardian. March 14, 2017. Retrieved March 16, 2017.
  9. ^ "Big Little Lies: Season 1". Rotten Tomatoes. Retrieved January 5, 2019.
  10. ^ "Big Little Lies: Season 1". Metacritic. Retrieved March 13, 2017.
  11. ^ D'Addario, Daniel (November 28, 2017). "The Top 10 Television Shows of 2017". Time. Retrieved December 13, 2017.
  12. ^ Tapley, Kristopher (December 7, 2017). "'Get Out,' 'Wonder Woman,' 'Handmaid's Tale' Make AFI Awards Lists". Variety. Retrieved December 8, 2017.
  13. ^ Mitovich, Matt Webb (January 7, 2018). "Golden Globes: Big Little Lies, Handmaid's Tale and Marvelous Mrs. Maisel Are TV's Big Winners". TVLine. Retrieved January 8, 2018.
  14. ^ "Big Little Lies". Emmys.com. Retrieved July 13,2017.
  15. ^ Schwartz, Ryan (August 5, 2017). "TCA Awards: The Handmaid's Tale, Atlanta, Big Little Lies, Carrie Coon Among Big Winners". TVLine. Retrieved August 6, 2017.
  16. ^ Giardina, Carolyn (January 3, 2018). "'Dunkirk,' 'Shape of Water,' 'Baby Driver' Among ACE Eddie Awards Nominees". The Hollywood Reporter. Retrieved January 3, 2018.
  17. ^ McNary, Dave (January 4, 2018). "'Star Wars: The Last Jedi,' 'Dunkirk,' 'Lady Bird' Nab Art Directors Guild Nominations". Variety. Retrieved January 10,2018.
  18. ^ Sheehan, Paul (January 10, 2018). "2018 Cinema Audio Society Awards nominations: Oscar frontrunner 'Dunkirk,' 'Star Wars,' 'Wonder Woman..."Gold Derby. Retrieved January 10, 2018.
  19. ^ Tapley, Kristopher (January 10, 2018). "'Greatest Showman,' 'Young Pope,' 'Phantom Thread' Earn Costume Designers Guild Nominations". Variety. Retrieved January 10, 2018.
  20. ^ Swift, Andy (January 11, 2018). "Critics' Choice Awards: Big Little Lies, Sterling K. Brown and More TV Winners". TVLine. Retrieved January 12, 2018.
  21. ^ Sandberg, Bryn Elise (February 22, 2018). "'The Crown,' 'Dunkirk' Among Locations Managers Guild International Awards Nominees". The Hollywood Reporter. Retrieved February 23, 2018.
  22. ^ Dupre, Elyse (January 5, 2018). "2018 Producers Guild Award Nominations: The Full List of Film and TV Nominees". E! News. Retrieved January 5,2018.
  23. ^ Schwartz, Ryan (January 21, 2018). "SAG Awards: This Is Us, Big Little Lies, Veep, The Crown Among 2018 Winners". TVLine. Retrieved January 22, 2018.
  24. ^ Marotta, Jenna (February 11, 2018). "2018 Writers Guild Awards: 'Get Out,' 'Call Me by Your Name,' and 'Jane' Win Film Honors". IndieWire. Retrieved February 12, 2018.
  25. ^ Tapley, Kristopher (January 16, 2018). "'Wonder Woman,' 'Lost City of Z,' 'Big Little Lies' Among USC Scripter Finalists". Variety. Retrieved January 16,2018.
  26. ^ "Big Little Lies (Music From the HBO Limited Series)". Google. Retrieved September 7, 2017.
  27. ^ Lambert, David (May 1, 2017). "Big Little Lies – Official HBO Press Release and Package Art for DVDs, Blu-rays". TVShowsOnDVD.com. Archived from the original on July 7, 2017. Retrieved July 18, 2017.