מרי מרגרט בלנשארד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שלגיה/מרי מרגרט בלנשארד
תוכנית טלוויזיה עד עצם היום הזה
הופעה ראשונה פיילוט
יוצרים אדם הורוביץ ואדוארד קיציס
גילום הדמות ג'יניפר גודווין
מידע
שם אמיתי שלגיה/מרי מרגרט בלנשארד
כינויים שלגי
סטטוס בחיים
גיל (בת 68)
תאריך לידה 17 במרץ 1956, היער המכושף
גזע אדם
מין נקבה
מקצוע מורה
ראש עיר
נסיכה
מלכה
שודדת
מומחיות חץ וקשת
אזרחות אמריקאית
דמויות קשורות
משפחה אמה סוואן (בת)
ניל נולאן (בן)
המלכה אווה (אמא)
הנסיך המקסים (בעל)
המלך ליאופולד (אבא)
הנרי מילס (נכד)
רג'ינה מילס (אמא חורגת)
רות (חמות)
קורה (סבתא חורגת)
הופ סואן ג'ונס (נכדה)
לוסי מילס (נינה)

שלגיה, מוכרת בסטוריברוק כמרי מרגרט בלנשארד (נולדה ב-17 במרץ 1956[1]) היא דמות ראשית בסדרת הטלוויזיה עד עצם היום הזה. הסדרה מתארת קללה שהוטלה על היער המכושף על ידי המלכה הרעה כדי למנוע את אושרה של שלגיה, אשר לוקחת את כל הדמויות המוכרות מהאגדות לעולם שלנו, לעיירה בשם סטוריברוק. הסדרה מתמקדת באמה, בתה של שלגיה, המושיעה שאמורה לשבור את הקללה. העונה הראשונה של הסדרה מתארת את סיפורה של שלגיה, את התאהבותה עם הנסיך ג'יימס, את היחסים עם אמה החורגת רג'ינה ואת הפרידה מבתה הקטנה דקות ספורות לאחר הולדתה.

חייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביער המכושף[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלגיה, בתם של המלך ליאופולד והמלכה אווה, נולדה ביער המכושף. בילדותה אימה קוללה על ידי קורה ומתה. בזמן שרכבה על סוס, קורה גרמה לו להתחיל לרוץ ורג'ינה הצילה אותה. כאות תודה, המלך ליאופולד מציעה לרג'ינה להתחתן איתו והיא הופכת להיות אימה החורגת של שלגיה. בהמשך, שלגיה מגלה על הרומן בין רג'ינה לדניאל ומספרת לקורה, אימה של רג'ינה, שהורגת את דניאל. רג'ינה מתחתנת עם המלך ולאחר מספר שנים הורגת אותו במטרה להשתלט על הממלכה ולהפוך למלכה. שלגיה בורחת מרג'ינה, ששולחת אחריה את הצייד, ומסתתרת ביער. לאחר המפגש עם הצייד, הוא חס על חייה ומעביר מכתב ממנה לרג'ינה. לאחר מכן, במטרה לברוח מרג'ינה, שלגיה מנסה לשדוד את כרכרתו של הנסיך ג'יימס ולגנוב משם כסף כדי שתוכל לברוח לממלכה אחרת. לאחר שגונבת מהכרכרה טבעת הנסיך רודף אחריה אך היא מצליחה לברוח עם הטבעת. הנסיך ממשיך לחפש אותה ומציב לה מלכודת מול גזע העץ החלול בתוכו היא חיה. הוא לוכד אותה ודורש לקבל את הטבעת והיא מספר לו שהיא מכרה אותה לטרולים וקיבלה תמורתה זהב. השניים הולכים להשיג חזרה את הטבעת ולאחר שנלכדים על ידי הטרולים שלגיה מצילה את שניהם והם בורחים.

מספר ימים לפני חתונתו של הנסיך עם הנסיכה אביגיל הוא כותב לשלגיה מכתב בו הוא מבקש ממנה לבוא להיפגש איתו אם היא מרגישה את מה שהוא מרגיש כלפיה. שלגיה מנסה להגיע לטירה כדי להיפגש עם הנסיך אך נלכדת על ידי המלך ג'ורג' שדורש ממנה להגיד לנסיך שהיא לא מאוהבת בו על מנת שיתחתן עם הנסיכה אביגיל. לאחר ששלגיה והנסיך מדברים היא יוצאת מהטירה ועוברת לגור עם הגמדים, אותם פגשה במהלך ביקורה בטירה. שלגיה מתגעגעת לנסיך ומבקשת מעוץ לי גוץ לי שיקוי שיאפשר לה לשכוח ממנו. הגמדים מנסים לשכנע אותה לא לשתות מהשיקוי אך היא שותה ממנו בכל זאת והופכת להיות כועסת ועצבנית. לבסוף היא מחליטה לצאת ולהרוג את רג'ינה והנסיך מאתר אותה ומונע ממנה לעשות את זה. היא נזכרת בו ובאהבה אליו בדיוק בזמן ששליחיו של המלך ג'ורג' לוכדים אותו ומחזירים אותו לטירה. לאחר מכן, בכוחות משותפים, מצליחים שלגיה, הגמדים, כיפה אדומה והפיות לחדור לטירתו של ג'ורג' כדי לשחרר את הנסיך. הם מגלים שג'ורג' מסר את ג'יימס לרג'ינה והיא מחזיקה בו כאסיר. היא מסכמת עם רג'ינה ששתיהן יפגשו לבד ללא כלי נשק כדי לדבר כל עוד היא לא פוגעת בג'יימס.

בפגישתן רג'ינה מספרת לה על תוצאות מעשיה, לאחר שלא שמרה את סוד הרומן בינה ובין דניאל, ומראה לה את הקבר שלו. היא נותנת לה לאכול מתפוח שיטיל עליה קללת שינה בתמורה לכך שג'יימס יחיה. היא אוכלת מהתפוח וכך מוצאים אותה הגמדים וכיפה אדומה. הם מכינים לה ארון זכוכית ומשאירים אותה שם בדיוק בזמן שג'יימס מגיע ומגלה אותה. הוא רוצה להיפרד ממנה ונותן לה נשיקה שמעירה אותה. השניים מחליטים לחזור לממלכה ולכבוש אותה מידיו של המלך ג'ורג' כאשר ג'יימס מציע לשלגיה נישואים עם הטבעת של אמו, אותה היא גנבה בעבר. לאחר שג'יימס עוזר לשלגיה לעמוד מול רג'ינה ולקבל ביטחון השניים כובשים את הממלכה ומתחתנים. בחתונתם רג'ינה מופיעה ומאיימת עליהם שהיא תהרוס את האושר שלהם. שלגיה וג'יימס מחפשים דרך לעצור אותה. במהלך ירח הדבש שלהם הם הולכים לחפש אחר המפלצת מדוזה שיכולה להפוך לאבן כל מי שמסתכל בעיניה. הם מתכננים לכרות את ראשה ולגרום לרג'ינה להסתכל בעיניה אך התוכנית לא מצליחה והם נמלטים מהמקום. הם פונים לעוץ לי גוץ לי בבקשת עזרה והוא מספר להם שבתם שעדיין לא נולדה תשבור את הקללה ותחזיר את הסופים השמחים שהקללה לקחה.

בשלב הזה הפיה הכחולה מציעה להם לבנות ארון מעץ מכושף אשר יכול להגן על אדם אחד מהקללה. התוכנית הייתה שג'פטו ופינוקיו יבנו את הארון והוא יגן על שלגיה שתלד את בתה בארץ החדשה אליה הם מועברים ותגדל אותה להיות המושיעה. בזמן שהקללה מתקרבת שלגיה יולדת את בתה, אמה, מוקדם מהצפוי ונאלצת לשלוח אותה לבדה לארץ החדשה בתקווה שנבואתו של עוץ לי גוץ לי תתגשם והיא תחזור להציל אותם יום אחד. ג'יימס לוקח את אמה לארון ושלגיה נשארת לבדה. דקות לפני שהקללה מגיעה שלגיה הולכת לחפש את ג'יימס שלא חזר עדיין והיא מגלה אותו מת ומבינה שהוא הספיק להכניס את בתם לארון ולהציל אותה. רג'ינה מופיעה לידה, מאושרת מהצלחתה, ושתיהן נקרעות מהממלכה ועוברות לארץ החדשה.

בסטוריברוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר הקללה שלגיה מופיעה בסטוריברוק בתור מרי מרגרט, מורה ומתנדבת בבית החולים. היא חיה לבד ויוצאת עם ד"ר וייל. לאחר שאמה, בתה, מגיעה לסטוריברוק הן נפגשות ומדברות על הנרי, בנה של אמה. כאשר אמה רוצה לצאת מסטוריברוק ולחזור לביתה היא סוטה מהכביש ומתעלפת, השריף גרהאם לוקח אותה לתחנת המשטרה ומרי מרגרט משחררת אותה. לאחר מכן מציעה מרי מרגרט לאמה לבוא לגור איתה. בתחילה אמה לא מסכימה אך לאחר מכן היא עוברת לגור איתה לאחר שהיא מחליטה להישאר בסטוריברוק. לפי בקשתו של הנרי, המאמין בקללה ומחפש דרך לשבור אותה, מרי מרגרט ניגשת להקריא סיפור לאלמוני חסר הכרה שנמצא בבית החולים. לאחר שהיא עוזבת את בית החולים מתגלה כי האלמוני התעורר ועזב והיא הולכת ביחד עם אמה וגרהאם למצוא אותו. לאחר שהם מצילים את האלמוני הם מחזירים אותו לבית החולים ומגלים את אשתו, קת'רין (הנסיכה אביגיל). בשלב זה מתברר ששמו של האלמוני הוא דייוויד נולאן והנרי מזהה אותו כנסיך ג'יימס.

במהלך תקופת ההשתקמות של דייוויד, שאיבד את זכרונו, הוא מפתח מערכת יחסים עם מרי מרגרט. בהמשך הם מתאהבים ומתחילים לצאת כאשר דייוויד מסתיר את הדבר מאשתו. לאחר שרג'ינה מספרת לקת'רין על הרומן בין השניים קת'רין הולכת למרי מרגרט ורבה איתה, דבר שגורם לאנשי העיירה לכעוס על מרי מרגרט ולהשפיל אותה. לאחר שקת'רין נעלמת באופן מפתיעה כולם סבורים שדייוויד הוא זה שאחראי להיעלמותה, לאחר שהוכחות מראות שהוא היה האחרון עמו דיברה. אמה, שהתמנתה לשריף העיירה, יוצאת לחקור את הסיפור ובעזרתה של רובי, כיפה אדומה, היא מגלה קופסת תכשיטים ובתוכה לב אנושי. טביעות האצבעות ובדיקות הדנ"א מוכיחות שמדובר בלב של קת'רין ושהקופסה שייכת למרי מרגרט. במהלך החקירה נאספות עוד ועוד ראיות לפיהן מרי מרגרט היא הרוצחת. מר גולד (עוץ לי גוץ לי) מציע לייצג את מרי מרגרט במשפט. הוא מעמיד פנים שהוא עוזר לה ומנסה להשיג הוכחות לטובתה אך הוא עוזר לרג'ינה לגרום לסילוקה של מרי מרגרט מהעיר כך שסופה השמח עם דייוויד לעולם לא יוכל להתגשם מחדש.

מר גולד שותל בתא הכלא של מרי מרגרט מפתח בעזרתו היא יכולה לברוח. הוא מקווה שהיא תברח מהעיר וכך, כאשר לא תופיע למשפט, היא לא תוכל לחזור. אמה יוצאת לחפש את מרי מרגרט הנמלטת, שנחטפת בינתיים על ידי ג'פרסון, אדם עם אובססיה לכובעים שזוכר את חייו הקודמים לפני הקללה. אמה מחלצת את מרי מרגרט והן חוזרות לתחנת המשטרה לפני שהמשפט מתחיל. בדרך אל המשפט אמה מגלה את קת'רין בחיים וכך מתגלה שמרי מרגרט לא רצחה אותה והיא יוצאת לחופשי. למרות זאת, מרי מרגרט מסרבת לסלוח לדייוויד על שלא תמך בה והאמין לה בזמן שהייתה חשודה ברצח אשתו, והוא מתכנן לעזוב את סטוריברוק. מרי מרגרט ממשיכה בחייה ולאחר שהקללה נשברת על ידי אמה, היא מוצאת את דייוויד והשניים מתנשקים.

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר הסרת הקללה מרי מרגרט ודייוויד מאתרים את חבריהם ופוגשים לראשונה את בתם, כאשר הם זוכרים מי הם. ביחד הם הולכים למצוא את רג'ינה ולכלוא אותה אך תוכניותיו של מר גולד מסכנות את רג'ינה ומרי מרגרט, דייוויד ואמה מחפשים דרך להגן עליה. לבסוף הם מחליטים לשלוח את הרוח שרודפת אחרי רג'ינה דרך שער המעבר של ג'פרסון אל ארצם, שלא קיימת יותר אחרי הקללה, אך הרוח מושכת אחריה את אמה ומרי מרגרט קופצת אחריה. השתיים מתעוררות ביער המכושף ונלקחות על ידי אורורה ומולאן אל מקום המחסה של מי שנשאר ביער המכושף אחרי הקללה. כאשר הן נכלאות הן פוגשות את קורה, אמה של רג'ינה, ולאחר מכן גם את לנסלוט, חבר ותיק של מרי מרגרט. השתיים יוצאות עם מולאן ואורורה לעבר הטירה של שלגיה והנסיך כדי למצוא את הארון דרכו עברה אמה בילדותה, בתקווה שיצליח להחזיר אותן לסטוריברוק. כאשר הן מגיעות לטירה הן פוגשות את קורה, שמנסה לגנוב את הארון ולהשתמש בו כדי למצוא את בתה בסטוריברוק. אמה שורפת את הארון כדי שקורה לא תוכל להשתמש בו ולשתיים לא נשארת דרך לחזור הביתה. כאשר הן חוזרות למקום המחסה הן מגלות שקורה עקרה את הלבבות של כל האנשים שהיו שם ונותר רק ניצול אחד. בהמשך הניצול האחרון מספר להן, לאחר שהן מאיימות עליו, שהוא קפטן הוק והוא עוזר לקורה להגיע לארצם על מנת לנקום בעוץ לי גוץ לי שלקח לו את ידו.

הוק מספר להן על קיומו של מצפן מכושף, אותו עליהן להשיג כדי שיוכלו לחזור לביתן. הוק ואמה עולים על שיח האפונים כדי למצוא את המצפן בארץ הענקים ומרי מרגרט נשארת למטה עם אורורה ומולאן. מרי מרגרט עוזרת לאורורה להתגבר על הסיוטים שתוקפים אותה לאחר קללת השינה שהוטלה עליה והן מחכות שאמה תחזור. לאחר חזרתה של אמה הן בורחות ומקימות מחנה. אורורה מתעוררת מסיוט ומספרת להן שבחלומה היא פגשה ילד ששמו הנרי. אמה ומרי מרגרט מבינות שאורורה יכולה ליצור קשר עם הנרי, מאחר שגם עליו הוטלה קללת שינה, והן מנצלות את הקשר כדי להיעזר ברג'ינה ובמר גולד כדי להביס את קורה. באחד הימים, בזמן שאורורה ישנה ודיברה עם הנרי במטרה לקבל ממנו הוראת להבסת קורה, הן מותקפות ואורורה נחטפת ומובאת לקורה. מרי מרגרט ואמה מחכות להוראות חדשות אך מאחר שחיבורן היחיד עם הנרי נחטף על ידי קורה הן נאלצות לגרום למרי מרגרט לישון שינה עמוקה שתגרום לה להגיע אל השאול, לשם הנשמה מגיעה בזמן קללת שינה, ולפגוש את הנרי. לאחר שמרי מרגרט נרדמת ומגיעה לשאול היא פוגשת את דייוויד, שהטיל על עצמו קללת שינה כדי לפגוש אותה. הוא מספר להן שעליהן ללכת לתא הכלא של עוץ לי גוץ לי ולמצוא שם דיו מיוחד שיכול לשתק את קורה.

לאחר שהן מתחילות לעשות את דרכן הן פוגשות את אורורה שמספרת להן שהיא ברחה מקורה. הן מגיעות לתא הכלא של עוץ לי גוץ לי וננעלות שם על ידי אורורה, שנשלטת על ידי קורה המחזיקה בליבה. לאחר שקורה והוק מתכוננים למעבר לסטוריברוק, אמה ומרי מרגרט מגלות מגילת קלף עליה רשם עוץ לי גוץ לי את שמה של אמה מאות פעמים. מרי מרגרט נזכרת שבילדותה צפתה בקורה עושה קסמים ומצליחה לשחרר אותן משם באמצעות הדיו שעל הדף. הן משאירות מאחור את אורורה, שמפחדת שתזיק להן עקב כך שליבה אינה אצלה, והן יוצאות עם מולאן לעצור את קורה שהשיגה את המצפן ואת האפר מהארון ומוכנה לצאת לדרך. הן מצליחות להשיג בחזרה את ליבה של אורורה ולוקחות מקורה את המצפן והאפר מהארון והן יוצאות לדרכן חזרה לסטוריברוק. השתיים מגיעות לסטוריברוק ומרי מרגרט ניגשת להעיר את דייוויד. הוא מתעורר והם הולכים לחגוג את חזרתן.

אמה עוזבת את העיירה עם גולד והנרי במטרה למצוא את בלפייר, בנו של גולד, ומרי מרגרט נשארת בעיירה עם דייוויד. בזמן הזה מרי מרגרט ודייוויד מגלים שקורה מצאה דרך להגיע לסטוריברוק והיא הביאה איתה ענק. הענק משתחרר, מתחיל להרוס את העיירה ומנסה לנקום בדייוויד אחרי מה שאחיו התאום עשה לו ולחבריו הענקים. לבסוף מרי מרגרט ודייוויד מסבירים לאנטון הענק שהוא מתבלבל בין דייוויד לבין אחיו התאום, הוא מתכווץ לגודל של אדם ומצטרף לגמדים בניסיון לגדל אפוני קסם שיוכלו לפתוח שער חזרה ליער המכושף. במקביל, אמה מתקשרת למרי מרגרט ודייוויד ומספרת להם שבנו של גולד הוא אביו של הנרי. כאשר אמה חוזרת לעיירה ביחד עם בלפייר, ששינה את שמו לניל, הנרי וגולד הפצוע והגוסס, גולד מבקש ממרי מרגרט להשתמש בנר דו צדדי שיכול לקחת חיים של אדם אחד ולהציל אדם אחר. הוא מבקש ממנה להשתמש בו על קורה, שחברה לרג'ינה ומנסה להפוך לאפלה ולהשתלט על סטוריברוק, והיא מסרבת. בהמשך, לאחר שרג'ינה וקורה חדרו לחנות של גולד בה הוא נמצא, למרות ההגנות והכשפים שאמה הטילה, מרי מרגרט יוצאת לעבר הכספת של רג'ינה במטרה לקלל את ליבה של קורה ולהרוג אותה. לאחר שהיא מקללת את הלב, היא משכנעת את רג'ינה להכניס אותו חזרה לקורה בטענה שהיא לא יכולה לאהוב אותה באמת ללא הלב. כאשר היא מתחרטת על מעשיה קורה כבר מתה ורג'ינה רוצה לנקום בה.

גולד מגן על מרי מרגרט אך היא לא יכולה לסבול את תחושת החרטה ויוצאת לביתה של רג'ינה כדי לבקש ממנה להרוג אותה. רג'ינה עוקרת את ליבה ומגלה שהוא החל להשחיר עקב המעשה של מרי מרגרט. היא מכניסה את ליבה חזרה לגופה ומשחררת אותה כדי שרגשותיה ימשיכו להעציב אותה וליבה ימשיך להשחיר. בינתיים מגיעה לעיירה תמרה, ארוסתו של ניל, וביחד עם גרג, מבקר שהגיעה לעיירה, הם מנסים להשמיד את סטוריברוק. מרי מרגרט עוזרת לדייוויד, אמה וניל לעצור את גרג ותמרה. הם מצילים את רג'ינה שנחטפה על ידיהם ומגלים שהם גנבו ממנה מנגנון השמדה שיכול לאתחל את הקללה ולגרום לכולם להיעלם כאילו שהקללה לא קרתה מעולם. רג'ינה ואמה מצליחות לנטרל את המנגנון שהופעל על ידי גרג ותמרה אך ברגע האחרון הנרי נחטף על ידי תמרה וגרג ונלקח אל ארץ לעולם לא. מרי מרגרט יוצאת ביחד עם אמה, דייוויד, רג'ינה, הוק ומר גולד אל ארץ לעולם לא בעזרת אחד האפונים שהצליחו לגדל והם מנסים להציל את הנרי.

עונה 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

בארץ לעולם לא[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדרכם אל ארץ לעולם לא הם מותקפים בידי חבורה של בנות ים. רג'ינה חוטפת אחת מבנות הים ומנסה להכריח אותה לעזור להם. מרי מרגרט מנסה לפנות אליה ולדבר איתה אך רג'ינה הורגת אותה ומתפתח ריב בין מרי מרגרט לרג'ינה. בסופו של דבר הריב שלהן ביחד עם ריב של הוק ודייוויד גורם לסערה גדולה שנפסקת כאשר אמה גורמת להם להפסיק לריב. הם ממשיכים בדרכם ומגיעים לחוף. הם נכנסים אל תוך היער עד שהם מחליטים לבנות מחנה. לאחר פגישה של אמה עם פיטר פן הם מבינים שכדי להמשיך במסעם הם חייבים לגרום לאמה לקבל את מי שהיא. לאחר קרב עם הילדים האבודים במהלכו מרי מרגרט כמעט נפגעת מאחד החצים הם חוזרים למחנה ולאחר שיחה של מרי מרגרט עם אמה, אמה מקבלת את מי שהיא - יתומה וילדה אבודה. הגיבורים נעזרים במפה שאמה חשפה וממשיכים במסעם. הם מגלים שניל נמצא על האי ומנסים למצוא אותו. הם מגיעים למערת ההד, בה כל אחד מהם חושף את הסוד הגדול ביותר שלו. מרי מרגרט מספרת שהיא עצובה על כך שפספסה את הילדות של אמה ומצטערת שלא גידלה אותה ולכן היא רוצה להביא עוד ילד כאשר יחזרו לסטוריברוק. דייוויד מספר לה שהוא נפגע מאחד החצים הרעילים של הילדים האבודים ושתה ממעיין מיוחד באי כדי להירפא אך כעת הוא לא יכול לעזוב יותר את האי והיא תאלץ להמשיך בלעדיו. לאחר שהם יוצאים מהמערה מרי מרגרט כועסת על דייוויד ופגועה מכך שלא סיפר לה והסתיר את זה ממנה. היא אומרת לו שהיא תישאר איתו באי בכל מצב.

לאחר שהם מתאחדים עם גולד, שעזב אותם בתחילת הדרך, הוא מבטיח להם שיכין תרופה לדייוויד כשיחזרו לסטוריברוק ושהוא יוכל להמשיך לחיות אך לשם כך יאלצו להביא עוד מים מן המעיין הקסום. החבורה מתפצלת ומרי מרגרט ודייוויד הולכים למעיין כדי לקחת משם מים נוספים. כאשר הם חוזרים הם מגלים שהנרי בסכנת חיים ושפיטר פן לקחת את ליבו. הם נשארים עם הילדים האבודים והאחרים יוצאים להציל את הנרי. הם חוזרים עם הלב של הנרי והגיבורים יוצאים חזרה לסטוריברוק. כאשר הם חוזרים מר גולד מכין לדייוויד את התרופה ובכך מאפשר לו להמשיך לחיות בסטוריברוק והגיבורים מגלים שפיטר פן עדיין חופשי. פיטר פן מטיל עליהם את הקללה האפלה שאמורה לגרום להם לשכוח מי הם ולהפוך לעבדים שלו. גולד הורג את פיטר פן, ובלית ברירה גם את עצמו, ומציל אותם ממנו ורג'ינה מצליחה למנוע את הקללה אך כתוצאה מכך על הגיבורים לחזור אל היער המכושף בעוד אמה והנרי ישכחו מהם ויישארו שם. מרי מרגרט נאלצת להיפרד מבתה בפעם השנייה בתקווה שיום אחד יפגשו שוב והם חוזרים אל היער המכושף.

ביער המכושף[עריכת קוד מקור | עריכה]

הגיבורים נוחתים חזרה ביער המכושף. מרי מרגרט ודייוויד מתחילים לאסוף את כולם ומתכננים לצאת אל עבר הטירה של רג'ינה ולהקים שם את ממלכתם. הם מתחילים במסעם לצד רג'ינה ובדרך מגלה מרי מרגרט שרג'ינה כבר לא איתם. היא יוצאת לחפש אותה ומגלה אותה קוברת את ליבה ליד עץ. היא משכנעת אותה שעקירת ליבה לא תעזור לה ושזהו לא הפתרון להתגבר על הצער שבלא להיות ליד הנרי. היא מסבירה לה שגם היא עצובה ושהיא גם נפרדה מהנרי ומאמה, כבר בפעם השנייה. הן מותקפות על ידי קוף מעופף ורובין הוד מציל אותן. הוא מצטרף אליהן והם ממשיכים את דרכם לעבר הטירה. כשהם מגיעים לטירה הם מגלים שהוטל עליה כישוף הגנה. רג'ינה אומרת להם שהיא יכולה לחדור לטירה שלה ולהסיר את הכישוף. היא עושה זאת והם נכנסים לטירה. הם נפגשים שוב עם רג'ינה ומותקפים בשנית על ידי קוף מעופף. הם מבינים שהם מתמודדים הפעם מול המכשפה המרשעת מן המערב שהיא גם אחותה למחצה של רג'ינה. הם חיים בטירה ולאחר תקופה מרי מרגרט מגלה כי היא בהיריון ומספר לדייוויד. לאחר מכן הם מחפשים דרך להביס את המכשפה, זלינה, בעוד בל מגיעה ומספרת להם שעוץ לי גוץ לי חזר מן המתים ושזלינה שולטת בו בעזרת הפגיון שלו.

הם מתכננים תוכנית חדירה לטירתו של עוץ לי גוץ לי, שם הוא מוחזק, כדי שיוכלו להתייעץ איתו לגבי הדרך להבסת זלינה. כאשר הם מגיעים בל מדברת איתו והוא מספר להם על גלינדה, המכשפה הטובה מהדרום, שגורשה לצפון היער האפל. הוא מספר להם חידה לפיה עליהם לעבור דרך הדלת, אם לבם טהור היא לא תסתתר מהם. מרי מרגרט, דייוויד ורג'ינה יוצאים לצפון היער ומגלים דלת קסמים. מרי מרגרט ודייוויד עוברים דרך הדלת אך רג'ינה, שליבה אינו טהור, נשארת מאחור. השניים פוגשים את גלינדה שמספרת להם על קסם האור החזק ביותר שיכול להביס את זלינה. הם מבינים שאותו קסם שייך לבתם, המושיעה, והם מחפשים דרך לחזור לסטוריברוק. הם מבינים שהדרך היחידה היא להטיל שוב את הקללה האפלה והיחידה שיכולה לעשות זאת, ולוותר על הדבר האהוב עליה ביותר, היא מרי מרגרט. השלושה מתכוננים להטיל את הקללה ליד טירתה של רג'ינה. מרי מרגרט מוכנה למחוץ את ליבו של דייוויד על מנת להטיל את הקללה. השניים נפרדים בפעם האחרונה ומרי מרגרט משלימה את הקללה כאשר זלינה מגיעה ומוסיפה לקללה שיקוי שכחה שיגרום להם לשכוח אותה כך שהיא תוכל להמשיך בתוכניותיה. מרי מרגרט בוכה על אובדנו של אהובה ומבקשת מרג'ינה לקחת את ליבה, לחצות אותו לשניים ולתת חצי ממנו לדייוויד כדי שהוא יוכל לחיות. רג'ינה עושה כבקשתה ודייוויד חוזר לחיים. מאותו רגע דייוויד ומרי מרגרט חולקים לב אחד ועל כולם מוטלת הקללה שמחזירה אותם לסטוריברוק, ללא זיכרונותיהם מהשנה החולפת.

לאחר הקללה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרי מרגרט ודייוויד מתעוררים בסטוריברוק ללא הזיכרונות מהשנה האחרונה ומגלים שחזרו לסטוריברוק ושהם מצפים לילד. הם מגלים שאנשים רבים עדיין נעדרים והם לא יודעים מי הטיל את הקללה שהחזירה אותם. דפיקה בדלת מגלה בפניהם את אמה, ששתתה שיקוי זיכרון ונזכרה בהם. הם מספרים לה את הפרטים שגילו מאז שחזרו והם מתחילים לחקור את המצב. הם נפגשים עם רג'ינה שעוזרת להם לגלות מול מי הם מתמודדים הפעם. הם מגלים שכל מי שחוצה את גבול העיירה נלכד בידי קוף מעופף. הם מבינים שהם ניצבים בפני המכשפה המרשעת מן המערב. במקביל, מרי מרגרט מנסה להתמודד עם ההיריון המפתיע שלה ונעזרת בזלינה, שמציגה את עצמה כמיילדת, על מנת להתכונן ללידה. אמה, דייוויד, הוק ורג'ינה יוצאים לחפש את המכשפה ומרי מרגרט נשארת בבית. לבסוף, הם מגלים שזלינה היא המכשפה והיא מתגלה בפניהם כאחותה למחצה של רג'ינה. הם מבינים שהיא מעוניינת בתינוק שלהם מסיבה מסוימת ומתחילים לחשוב על דרכים להביס אותה. הם מבינים שזלינה מנסה להטיל כישוף מסע בזמן על מנת להרוג את אמה של שלגיה, הנסיכה אווה, אשר גרמה לאמה של זלינה, קורה, לוותר עליה. בכך היא תקבל את החיים שהיא רצתה, חייה של רג'ינה, ובמקביל גם שלגיה לא תיוולד ואחריה גם אמה והנרי. כאשר הקללה נשברת הם נזכרים בשנה החולפת ומבינים שהם הטילו אותה כדי למצוא את אמה שתוכל להביס את זלינה.

לאחר הסרת הקללה מרי מרגרט מגיעה לבית החולים כדי ללדת את ילדם החדש. רג'ינה ואמה מטילות כשפי הגנה בבית החולים, רובין הוד וחבריו ניצבים בפתח בית החולים כדי להגן עליהם ואמה יוצאת להתעמת עם זלינה לפני שתגיע לבית החולים. התוכנית נכשלת וברגע שמרי מרגרט יולדת את בנה זלינה מגיעה לבית החולים, עוקפת את רובין הוד, בל, כשפי ההגנה ואת רג'ינה ולוקחת את בנם הטרי של מרי מרגרט ודייוויד. בכך מרי מרגרט נאלצת בפעם השנייה להיפרד מילדיה דקות ספורות לאחר שנולדו. דייוויד, אמה, רג'ינה והוק הולכים להחזיר את התינוק ומרי מרגרט נשארת בבית החולים. לאחר זמן מה הם חוזרים ובידיהם בנה הקטן של מרי מרגרט. הם מספרים לה שלכדו את זלינה וכעת הם בטוחים. לאחר מספר ימים מרי מרגרט ודייוויד מארגנים מסיבה לכבוד הולדת בנם הקטן. הם מגלים שזלינה השתמשה בקסם שנשאר לה כדי להרוג את עצמה ובעקבות כך נפתח שער המעבר בזמן שלה. אמה והוק נעדרים ולאחר שהם חוזרים הם מספרים שהם חזרו בזמן ליום בו שלגיה והנסיך נפגשו לראשונה. מרי מרגרט ודייוויד חושפים את שמו של בנם הקטן, ניל, על שם בנו של מר גולד שהקריב את עצמו כדי להציל אותם מהמכשפה.

עונה 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרי מרגרט מתמקדת בגידול בנה. אף על פי שזו הפעם השנייה שהיא אמא זו הפעם הראשונה שהיא מגדלת תינוק מאחר שהקללה הוטלה כשאמה רק נולדה. הפעם הגיבורים עומדים בפני איומה של מלכת השלג. במהלך הקרב אמה ממשיכה לגדול את כוחות הקסם שלה ועקב חוסר שליטה בהם היא בוחרת לפנות אל גולד בבקשה שייקח ממנה את הכוחות. מרי מרגרט ודייוויד מנסים לגרום לאמה לוותר על הרעיון ולשמור את הכוחות שהופכים אותה למי שהיא. לבסוף משכנעת אותה אלזה לשמור על כוחותיה וכעת הם צריכים להתמודד מול הקללה שמטילה עליהם מלכת השלג. הקללה גורמת לכל אדם לראות את הדברים הרעים באהוביו ולנסות לפגוע בהם. לשם ביטחונם, מרי מרגרט ודייוויד נכלאים בתאי הכלא שבתחנת המשטרה. כאשר הקללה מוטלת על כולם דייוויד ומרי מרגרט רבים ורג'ינה מופיעה ומנסה להרוג את מרי מרגרט. כאשר הקללה מוסרת הם מפסיקים להילחם וצוחקים.

כעבור מספר חודשים מגיעות לעיירה אורסולה וקרואלה דה ויל אשר מנסות להחזיר לחיים את מליפיסנט. מרי מרגרט ודייוויד מודאגים שחזרת מליפיסנט תגרום לכך שאמה תגלה שבגללם מליפיסנט איבדה את בתה ולכן הם משקרים לה ומסתירים ממנה את האמת. כאשר אמה מגלה זאת היא כועסת עליהם והם מסבירים לה שהם מתחרטים על מה שעשו והם לא ידעו שמעשיהם יגרמו לכך שמליפיסנט תאבד את בתה. בהמשך גולד משכנע את הסופר, שיכול לכתוב מה שהוא רוצה שיקרה, שיכתוב לו סיפור בו הגיבורים מפסידים והנבלים מנצחים וזוכים בסוף שמח. מרי מרגרט הופכת להיות המלכה הרעה אשר מנסה להרוג את רג'ינה. היא שולטת בדייוויד וגורמת לו להרוג את הוק אך לבסוף הנרי ואמה מצליחים להחזיר את המצב לקדמותו. האפלה עוזבת את גופו של גולד ומנסה להיכנס לגופה של רג'ינה אך אמה לוקחת את האפלה לגופה והופכת להיות "האפלה" במקום עוץ לי גוץ לי. היא נעלמת ומשאירה מאחוריה את הפגיון של האפל.

עונה 5[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקמלוט[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרי מרגרט והגיבורים הולכים אחרי אמה ליער המכושף ומוצאים אותה. הם עוזרים לה להתגבר על הדחפים האפלים שלה והם מגיעים לקמלוט. בממלכה הם מנסים לשחרר את המכשף מרלין שכלוא בתוך עץ ומגלים את סיפורו ואת סיפורה של הממלכה ומלכה, ארתור. מרי מרגרט עושה ככל יכולתה לעזור לבתה לא להפוך לאפלה אך לבסוף, כאשר הוק כמעט נהרג, אמה הופכת אותו לאפל ומשתמשת בקללה שהוא הטיל כדי לחזור לסטוריברוק ולגרום לכולם לשכוח מהזיכרונות שלהם. הגיבורים חוזרים לסטוריברוק ומגלים שזכרונותיהם נלקחו שוב ושאמה הפכה לאפלה. בהמשך הם מנסים לגלות מה מטרתה של אמה ולבסוף מגלים שהיא הפכה את הוק לאפל. היא מצליחה לחבר את חרב האקסקליבר ומנסה להשתמש בה על מנת להשמיד את האפלה ולעזור לה ולהוק לחזור לעצמם. הוק משתלט על החרב ומזמן מהשאול את כל האפלים שקדמו לעוץ לי גוץ לי. האפלים מסמנים את מרי מרגרט ושאר הגיבורים כדי שיחליפו אותם בשאול בעוד הם יחזרו לחיות. לבסוף, אמה משכנעת את הוק לוותר ורגע לפני שהגיבורים עוברים לשאול אמה דוקרת את הוק בעזרת האקסקליבר, שניהם חוזרים לעצמם והוק מת.

השאול[עריכת קוד מקור | עריכה]

בהמשך אמה מגלה שמר גולד שיקר לה וגרם לה להפוך אותו חזרה לאפל למרות הקרבתו של הוק, שהבטיחה שהאפלה תפסיק להתקיים. היא מאיימת עליו שתספר לבל על משימתו והוא לוקח אותה לשאול לבקשתה כדי שתוכל להחזיר את הוק. מרי מרגרט, דייוויד, הנרי, רג'ינה ורובין הוד מצטרפים אליהם וביחד הם מגיעים לשאול. במסע שלהם הם נפגשים עם אנשים רבים מעברם כמו אחיו של דייוויד, ג'יימס, הוריה של רג'ינה ועוד. בהמשך זלינה מגיעה אל השאול ביחד עם בתה המשותפת עם רובין הוד. מרי מרגרט ודייוויד מנסים לתקשר עם בנם, ניל, אותו השאירו לסטוריברוק, אך לאחר שהטלפון נלקח מן השאול על ידי קרואלה מרי מרגרט חוזרת לסטוריברוק עם רובי בעזרת נעליים קסומות ומגיעה לניל. שאר הגיבורים חוזרים מן השאול ללא הוק ומספרים למרי מרגרט על ההרפתקאות האחרונות שלהם ועל כך שנאלצו להשאיר את הוק מאחור. כעת הם נאלצים להתמודד עם האיום של האדס בסטוריברוק. במהלך הקרב רובין הוד נהרג וזלינה הורגת את האדס כאשר מבינה ששיקר לה. הוק מצליח לחזור מן המתים כאות תודה על תרומתו להשמדת האדס והגיבורים נאלצים להתמודד עם איום חדש מצד גולד, שמנסה להשתמש בגביש מיוחד על מנת להסיר קללת שינה מאשתו, בל. הגביש נגנב על ידי הנרי כדי שבעזרתו יוכל להשמיד את הקסם בעולם. הגיבורים, שמבינים כי סטוריברוק תימחק לאחר השמדת הקסם, מחזירים את התושבים ליער המכושף ולאחר תקלה זלינה, דייוויד, הוק ומרי מרגרט מגיעים לעולם לא מוכר. הם פוגשים את ד"ר ג'קיל שמנסה לעזור להם ומגלים שעקב שיקוי שפיתח הוא יצר את מר הייד, אשר מכיל את כל תכונותיו הרעות. מר הייד מנסה לרדוף אחרי החבורה אך בעזרת מר גולד, הנרי, אמה ורג'ינה הם מצליחים לחזור לעולם שלהם. הם משתמשים בנסיוב כדי לעזור לרג'ינה להיפרד באופן סופי מהמלכה הרעה שהיא הייתה פעם ולאחר השמדת המלכה הרעה הם חוזרים לסטוריברוק. הם מגלים שגולד נעלם ועזר למר הייד להגיע לסטוריברוק כדי שהוא יוכל למצוא דרך להעיר את בל.

מאפיינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מראה וכישורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלגייה היא אישה צעירה בעלת שיער ארוך ושחור. היא נסיכה שגרה בארמון והיא גם מומחית בחץ וקשת. לאחר מות אביה היא לומדת לחיות ולהתקיים ביער. בסטוריברוק למרי מרגרט יש שיער קצר וכהה, היא מורה בבית הספר בו לומד הנרי ולאחר הקללה השנייה היא משמשת באופן זמני כראש העיר כאשר רג'ינה מסרבת לדבר עם אנשים אחרים.

התנהגות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלגייה היא דמות אופטימית ומלאת תקווה שלאורך כל העונות מנסה לעודד את משפחתה ולעזור לאמה להציל את סטוריברוק פעם אחר פעם. היא מאמינה באהבת אמת ועוזרת לאנשים למצוא אהבה. אימה של שלגייה לימדה אותה להיות טובה לאנשים במעמד נמוך יותר ולדאוג לכל האנשים באופן שווה ובעזרתם החינוך של אימה היא רוכשת תכונות רבות כמו אדיבות, דאגה ועזרה לאנשים ולב טוב. בנוסף, היא הראשונה שמאמינה שרג'ינה יכולה להשתנות והיא אף עוזרת לה בתהליך שבסופו היא הופכת לגיבורה. שלגייה מעדיפה את טובת האחרים על פני טובתה. היא מפחדת משליטה בממלכה ומנסה למצוא דרכים להשמדת האיום של רג'ינה על הממלכה מתוך פחד לגורלם של האנשים. היא נחרדת לראות כיצד רג'ינה רוצחת אנשים אשר מנסים להגן עליה ובכל פעם מנסה למנוע הריגת חפים מפשע. היא מוצאת בביתה את ספר האגדות, אשר נחשב להתגלמות התקווה בסטוריברוק, והיא מוסרת אותו להנרי שמשתמש בו כדי לשבור את הקללה האפלה.

לאחר שמרי מרגרט הורגת את קורה ומגלה שליבה משחיר היא דואגת ומפחדת. היא מנסה להילחם באפלה וחוששת להיכנע לה. היא מפחדת לשתף את משפחתה אך בסוף מסרת לבעלה, שעוזר לה להתמודד עם המצב. היא מנסה לשמור על משפחתה שלמה וחוששת מהמחשבה על פירוק המשפחה, כמו לאחר הקללה שהטיל פיטר פן, אשר גרמה לאמה והנרי להיפרד משאר בני משפחתם, וכמו לידת שני ילדיה, כאשר נאלצה להיפרד משניהם דקות לאחר שנולדו. גם כאשר החבורה מגיעה אל השאול היא עוזרת לאנשים להמשיך הלאה ונאלצת לחזור לסטוריברוק כדי להיות עם בנה התינוק, ניל, מחשש שיאלץ לגדול כמו אחותו הגדולה, אמה, אשר גדלה כיתומה בלי להכיר את הוריה. היא מרגישה אשמה על כך שאמה גדלה ללא הורים ומנסה לפצות אותה. היא מדוכאת מהמחשבה על ילדותה של אמה, שפספסה בלית ברירה, ולכן היא רוצה להביא תינוק נוסף אותו תוכל לגדל.

מערכות יחסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרי מרגרט ואמה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרי מרגרט מכירה את אמה כאשר היא תחת השפעת הקללה. היא בוטחת בה ומזמינה אותה לדירה שלה. הן הופכות להיות חברות וחיות כשותפות עד לשבירת הקללה. כאשר הקללה נשברת מרי מרגרט רוצה לדבר עם אמה ולהסביר לה את המצב ואת בחירתם לשלוח אותה לבדה. מרי מרגרט קופצת אחרי אמה לשער שמחזיר אותן ליער המכושף, שם היא מנסה ללמד אותה ולעזור לה. היא מנסה ליצור ביניהן מערכת יחסים של אם ובת, דבר קשה עקב הפרשי הגילאים הקטנים ביניהן ומערכת היחסים החברים שחלקו עד הסרת הקללה. בהמשך מרי מרגרט תומכת באמה ועוזרת לה להשלים עם מי שהיא. היא תומכת בה כאשר היא לומדת קסמים ומנסה לעודד אותה. היא מלמדת אותה להיפתח וביחד הן לומדות אחת על השנייה ומצליחות לאחד את משפחתן ולהפוך את רג'ינה לגיבורה.

שלגייה ורג'ינה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלגייה פוגשת את רג'ינה לראשונה כילדה צעירה, כאשר רג'ינה מצילה אותה מסוס דוהר. רג'ינה מספרת לשלגייה על הרומן בינה ובין דניאל. שלגייה, אשר מאמינה שאימה של רג'ינה, קורה, תתמוך במערכת היחסים בין רג'ינה ודניאל, מספרת לקורה על הרומן וקורה הורגת את דניאל כדי לגרום לרג'ינה להתחתן עם אביה של שלגייה. רג'ינה מגלה ששלגייה לא שמרה על סודה ולכן היא מתכננת לנקום בה. כאשר אביה של שלגייה מורעל, גבר אשר לו גרמה רג'ינה, היא שולחת אחרי שלגייה הנמלטת צייד אשר יעקור את ליבה. בהמשך תוכניותיה של רג'ינה להריגת שלגייה נכשלות שוב ושוב עד ששלגייה מוצאת אהבת אמת והופכת למלכה. רג'ינה, אשר קיבלה משלגייה את הכינוי "המלכה הרעה", מחליטה להטיל קללה אשר תהרוס לשלגייה את האושר שלה ואת משפחתה.

בסטוריברוק, רג'ינה ממשיכה לשנוא את מרי מרגרט ומנסה להפליל אותה ברצח ולהרוס לה את הסיכוי למערכת יחסים עם דייוויד, הנסיך המקסים. לאחר שבירת הקללה מרי מרגרט מנסה להגן על רג'ינה מפני התושבים בתקווה שהיא תוכל להשתנות ולהפוך לאדם טוב יותר. מרי מרגרט ממשיכה לתמוך ברג'ינה בהחלטה להשתנות ומנסה לעזור לה להשתמש בקסם למטרות טובות ולהציל את סטוריברוק. הן חוות חילוקי דעות מפעם לפעם אך למרות זאת הן לומדות לחיות ביחד והופכות למשפחה. בזכות מרי מרגרט רג'ינה הופכת לגיבורה והן הופכות להיות חברות על אף עברן הקשה. מרי מרגרט מקבלת את רג'ינה ומנסה לשכנע את שאר תושבי העיירה לקבל אותה אליהם. מרי מרגרט לא מוותרת על התקווה והאופטימיות המאפיינות אותה ובזכותה רג'ינה מקבלת לבסוך בין שאר תושבי העיירה והופכת לגיבורה.

מרי מרגרט והנרי[עריכת קוד מקור | עריכה]

את הנרי פוגשת מרי מרגרט כבר בתור תינוק. כאשר הוא גדל היא הופכת להיות המורה שלו. מרי מרגרט רואה את הקשיים של הנרי, היא מגלה שהוא חושב שאימו המאמצת, רג'ינה, לא אוהבת אותו ושהוא רוצה לדעת עוד על אימו הביולוגית. היא נותנת לו ספר אגדות אשר מצאה אצלה בארון במטרה שייתן לו תקווה לסוף טוב. בעזרת הספר הזה הנרי מגלה את הקללה ויוצא למצוא את אימו הביולוגית, שהיא המפתח לשבירת הקללה. כאשר אמה מגיעה לעיירה היא מגייסת את מרי מרגרט כדי לעזור לה לגרום להנרי להפסיק להיות אובססיבי בנוגע לקללה ובדרך היא מוצאת אהבת אמת ומגלה את משפחתה מחדש. כאשר הקללה מוסרת מרי מרגרט מגלה כי היא סבתו של הנרי ומאותו רגע הם הופכים להיות משפחה אחת, יוצאים להרפתקאות משותפות ועוזרים יחד לרג'ינה להפוך להיות טובה יותר.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]