משחק האולסטאר של ה-WNBA

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לוגו משחק האולסטאר הראשון של ה-WNBA, שנערך בשנת 1999.

משחק האולסטאר של התאחדות כדורסל הנשים הלאומית (באנגליתWomen's National Basketball Association All-Star Game), ידוע לרוב בשם משחק האולסטאר של ה-WNBA (באנגלית: WNBA All-Star Game), היא משחק כדורסל ראווה שמשוחק בארצות הברית בין השחקניות הטובות ביותר של האזור המזרחי והאזור המערבי בהתאחדות כדורסל הנשים הלאומית (WNBA). מאז 2004, המשחק אינו מתקיים בשנים שבהן ישנה אולימפיאדת קיץ.

מבנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כל אזור (מזרחי והמערבי) מיוצג על ידי קבוצה של 12 שחקניות שבאותו זמן ביצועיהן הן הטובים ביותר ברחבי הליגה. שחקניות החמישיות הפותחות נבחרות על ידי אוהדים בהצבעה מקוונת. שאר השחקניות נבחרות על ידי בעלי תפקידים בליגה, דוגמת מאמנים ואנשי תקשורת. בסיומו של המשחק נבחרת השחקנית המועילה ביותר (ה-MVP), כפי שמחליט פאנל המורכב ממספר אנשי תקשורת.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2004 לא שוחק המשחק בשיטה הרגילה בגלל שחקניות ה-WNBA שהתחרו במשחקי הקיץ האולימפיים באתונה שביוון. באותה שנה, נבחרת ארצות הברית ניצחה קבוצה שהורכבה משחקניות אולסטאר 58–74 באולם המוזיקה רדיו סיטי. המשחק אינו נחשב למשחק אולסטאר.

בשנת 2008 לא נערך משחק בשל משחקי הקיץ האולימפיים בבייג'ינג שבסין.

המשחק בשנת 2010 הפגיש גם הוא את נבחרת ארצות הברית בקבוצת שחקניות אולסטאר, ונבחרת ארצות הברית ניצחה 99–72 במוהגן סאן ארנה. כמו המשחק בשנת 2004, המשחק אינו נחשב למשחק אולסטאר.

ב-2012 לא נערך משחק, בעקבות המשחקים האולימפיים בלונדון שבאנגליה. גם בשנת 2016 לאחר נערך משחק, בגלל האולימפיאדה בריו דה ז'ניירו שבברזיל.

החטיבה המערבית מובילה 4–10 בסיכומם של כלל המשחקים שנערכו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]