משתמשת:Noaperez/נאווסקולריזציה של הקרנית 1

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:לשכתב

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תרגום מכונה.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תרגום מכונה.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. שכתוב
כלי הדם הקרנית
את הקרנית, כפי התחומים מן העין על ידי הקרנית לימבוס.
תרשים של העין האנושית.

נאווסקולריזציה של הקרנית (Corneal nevascularization) תופעה בה מתפתחים כלי דם חדשים מן pericorneal מקלעת לתוך רקמת נמק העצם כתוצאה ממחסור בחמצן . רקמת הקרנית היא חסרת כלי דם והיא אחראית על השבירה האופטית העיקרית של קרני האור החודרות לתוך העין. גדילה של כלי דם באזור זה תגרום לפגיעה בשקיפות הקרנית ותוביל לפגיעה בחדות הראייה.


קרנית העין הינה השכבה הקדמית ביותר של העין. היא אחראית על השבירה האופטית העיקרית של קרני האור החודרות לתוך העין. הקרנית היא רקמה שקופה לחלוטין, שלא מכילה כלי דם. היא בנויה מרקמת קולגן שקופה. והמבנה שלה מעוגל וסימטרי. במידה ונפגמת שקיפות הקרנית  עלולה להיפגע חדות הראייה. בנאווסקולריצה של הקרנית גדלים כלי דם לתוך רקמת נמק העצם. הופעתם של כלי הדם יכולה להיות עמוקה או שטחית, ובעלת השלכות פתולוגיות .

נאווסקולריזציה של הקרנית בעלת השלכות פתולוגיות ועלולה לפגועה בראייה. מצב זה יכול להיגרם על ידי דלקת הקשורה לזיהום כימי, פציעה כלשהי באזור העין, מחלה אוטואימונית , תנאים לקויים  לאחר הליך השתלת קרנית, חבישת עדשות מגע מעל פרק הזמן הדרוש, מחלות קרנית , כוויות כימיות באזור העין, צלקת בקרנית ועוד גורמים נוספים.

נאווסקולריזציה של הקרנית הופכת נפוצה יותר ויותר ברחבי העולם, השכיחות המשוכערת עומד על שיעור של 1.4 מיליון מקרים בשנה, על פי מחקר שנעשה בשנת 1998 על ידי קרנית neovascularization הופך להיות יותר ויותר נפוץ ברחבי העולם עם השכיחות המשוערת שיעור של 1.4 מיליון מקרים בשנה, על פי 1998 מחקר שנערך על ידי מרפאת עין ואוזן במדינת מסצ'וסטס, ארצות הברית; המחקר דגם רקמות קרנית מאנשים שעברו השלת קרנית בעבר, נמצא כי יותר מ20% מהרקמות שנדבקו הכילו כלי דם ברמה כזו או אחרת של נאווסקולריזציה של הקרנית.

גורם[עריכת קוד מקור | עריכה]

נאווסקולריזציה של הקרנית יכולה להיגרם בעקבות גורמים מולדים או נרגשים. גורמים מולדים כגון אנירידיה או גורמים נרכשים כמו דלקות, זיהומים, ובכלל טארומה שעברה הקרנית.


אחד הגורמים העיקריים ביותר שקשורים לנאווסקולרציזיה של הקרנית הוא דחייה של שתל לאחר שמטופל עבר השתלת קרנית.

נאווסקולריזציה של הקרנית שנגרמת בעקבות זיהומים לרוב קשורה למגע עם חיידקים שונים ( כלמידיה, עגבת, Pseudomonas) או עם נגיפים (הרפס סימפלקס ו הרפס זוסטר) כמו כן ישנן פטריות העלולות להוביל לתופעה (קנדידה, asperigillus, fusarium),טפיל onchocerca volvolusיכול לגרום לתופעה גם כן.

מחלות ניווניות כגון פטריגיום  pterygiums, terrien של שולי ניוון עשוי להיות אחראי.

טראומות לעתים קרובות ראיתי עם CNV כולל כיבי, אלקלי כוויות, תאי גזע מחסור.

אחד הגורמים הנפוצים ביותר של הקרנית neovascularization iastrogenic פתולוגיה מן עדשות מגע ללבוש. זה נכון במיוחד של עדשות שנעשו עם מבוגרים hydrogel חומרים כגון המה (2-hydroxyethyl methacrylate) עבור שניהם יומי, ללבוש המורחבת. כזה מבוגר hydrogel חומרים נמוך יחסית oxygen transmissibility אז הקרנית הופך להיות רעב של חמצן מוביל את החדירה של נימי דם לתוך ברורה הקרנית כדי לספק את הביקוש חמצן. מבוגרים הערכות 128,000 ל 470,000 מקרים של העדשה-induced CNV כל שנה, אבל זה עשוי להיות ירידה עקב הפופולריות הגוברת יומית של עדשות חד פעמיות.

הסיכון CNV הוא גבוה במקרים מסוימים עבור מטופלים לאחר החודרת ללא דלקת פעילה או אפיתל פגמים. CNV הוא סביר יותר להתרחש אלה עם פעיל בלפריטיס, אלה המקבלים ומאחים קשרים המארח שלהם stromas, ואת אלה עם גדול הנמען האזור.

פתוגנזה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-צמיחה של כלי דם חדשים היא מתווכת על ידי גברת ביטוי של angiogenic ציטוקינים. האנזים metalloproteinase מבזה הקרנית של קרום המרתף ואת המטריצה החוץ-תאית, בעוד אנזימים הפרוטאוליטי לאפשר כלי דם תאי אפיתל להיכנס סטרומה שכבה של הקרנית.

כאשר העין דלקת מתרחשת, קרנית אפיתל ו אנדותל , תאי מקרופאגים מסוימים תאים דלקתיים לייצר angiogenic גורמי גדילה, כלומר גדילה של אנדותל כלי הדם factor (VEGF) פיברובלסט גורמי גדילה. VEGF סוללת את הדרך עבור היווצרות כלי דם חדשה על ידי upregulating matrix metalloproteinases ייצור על ידי תאי אנדותל את limbal כלי דם מקלעת.

טיפול[עריכת קוד מקור | עריכה]

טיפולים neovascularization קרני נמצאים ברובם מחוץ למעבדה עם שפע של סיבוכים כתוצאה מכך. את התוצאות הרצויות מכל טיפול רפואי עלולות להתרחש, ולכן הליך פולשני עשוי להיות נחוץ כדי למנוע ירידה קרנית avascularity.

עבור עדשות מגע הקשורים היפוקסיה, הפסקת השימוש בעדשות מגע הוא הצעד הראשון עד neovascularization קרני מופנה על ידי רופא. מודרני חדיר גז נוקשה ולא סיליקון hydrogel עדשות מגע יש רמה גבוהה יותר של חמצן transmissibility, מה שהופך אותם יעילים חלופות כדי למנוע קרנית neovascularization.

מקומי מתן של סטרואידים ולא סטרואידים תרופות אנטי דלקתיות הן קו ראשון לטיפול עבור אנשים עם CNV. מתן של סטרואידים עלול להגביר את הסיכון של זיהום, גלאוקומה, קטרקט, הרפס סימפלקס הישנות. את תרופות אנטי דלקתיות, עם זאת, להגביר את הסיכון של כיבי קרנית והמסת.

מאז VEGF ממלא תפקיד חשוב vasculogenesis ו פיפטות neovascularization הקשורים עם מחלות עיניים, טיפול פוטנציאלי עבור CNV היא לעכב VEGF הפעילות על ידי מתחרים על הכריכה של VEGF ספציפיים נטרול anti-VEGF נוגדנים. מעכבי VEGF כוללים pegatanib נתרן, ranibizumab, בהתוויה אווסטין המשמשות כיום לטיפול במגוון מחלות רשתית. Anti-VEGF נוגדנים כגון היישום של ranibizumab או אווסטין יש הוכח כדי להפחית את הקרנית neovascularization. שניהם ranibizumab ו אווסטין משתמש באותו מנגנון מעכב את כל iso-צורות של VEGF. צמצום משמעותי של הפלישה ב-צמיחת כלי דם במונחים של neovascular האזור, כלי קליבר עולה כי טיפול עם ranibizumab גורם לדילול של הדם, עם זאת, אין שינוי משמעותי של כלי הדם של אורך. באמצעות anti-VEGF נוגדנים לטיפול CNV יש מספר מגבלות כגון זה לא תרופה, עשוי לדרוש חוזרות ונשנות טיפולים כדי לשמור על ההשפעות החיוביות לאורך זמן. אקטואלי ו/או מתחת ללחמית מינהל bevaicizumab או ranibizumab הפגינו לטווח קצר הבטיחות והיעילות, עם זאת, ההשפעות ארוכות הטווח לא תועדו. Anti-VEGF לטיפול כיום טיפול ניסיוני.

אם הקרנית דלקתי באמצעות קרנית neovascularization, הדיכוי של אנזימים יכולים לחסום CNV על ידי התפשרות עם קרנית שלמות מבנית. קרנית neovascularization ניתן לדכא עם שילוב של מתן דרך הפה של דוקסיציקלין עם טופיקליות סטרואידים.

אפשרויות כירורגיות

פולשנית פתרונות עבור קרנית neovascularization שמורות כאשר טיפולים רפואיים לא מספקים את התוצאות הרצויות.

פולשים דם לרקמות, ablating רקמות הקרנית יכול להיות מוסתר על ידי שימוש טיפולי לייזר כגון ארגון ו Nd:YAG לייזר. הקרנה ו/או נזקים סמוכים רקמות הנגרמת על ידי ההליך יכול לגרום קרנית דימום ו קרנית דליל. חסימה של כלי הדם יכול להיות לא מוצלח בשל עומק, גודל, ו דם גבוה, קצב הזרימה של הדם. בשיתוף, נזק תרמי מפני לייזרים יכול לעורר תגובה דלקתית אשר יכולים להגביר את neovascularization.

טיפול יעיל הוא טיפול פוטודינמי, עם זאת, טיפול זה יש קליני מוגבל קבלה בשל עלויות גבוהות והרבה סיבוכים פוטנציאליים מעורב, זה גם קשור אבלציה לייזר. סיבוכים יכולים לכלול הקרנה מ בעבר מוזרק רגישים צבע גרימת אפופטוזיס ו נמק של אנדותל ו קרום המרתף.

Diathermy ו כויה הוא טיפול שבו אלקטרוליזה מחט מוכנס לתוך מזין את כלי לימבוס. כלי שנוצר על-ידי לקרוש הנוכחי באמצעות קוטבי diathermy יחידה או על ידי תרמית כויה.

סיבוכים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשלבים מתקדמים, קרנית neovascularization יכול לאיים על הראייה, ולכן שגרתי (שנתי) בדיקות עיניים מומלצים עבור עדשות מגע חולים.

מחקר[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפחתה של neovascularization הושג חולדות על ידי אקטואלי החדרה של זמינים מסחרית triamcinolone ו דוקסיציקלין.

כמה ראיות קיים להציע את קולטן אנגיוטנסין II חוסם סמים telmisartan ימנע קרנית neovascularization.

לאחרונה טיפול התפתחויות כוללים יישום מקומי של אווסטין, anti-VEGF.

המלצות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קטגוריה:הפרעות בלובן העין, בקרנית, בקשתית ובגוף הריסני