משתמש:Uri R/ראאד אל-כרמי - ניסיון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ראאד אל-כרמי (? - 14 בינואר 2002), בכיר בגדודי חללי אל-אקצה מטול כרם שכוחות צה"ל התנקשו בחייו[1][2] במהלך אינתיפאדת אל-אקצה לאחר תקופת רגיעה יחסית, שהחלה כחודש קודם להתנקשות. יש התולים בהתנקשות את ההידרדרות שהביאה ל"מרץ השחור" ולמבצע חומת מגן.

כרמי היה פעיל עוד באינתיפאדה הראשונה ואף נעצר על ידי ישראל בתחילת שנות התשעים.

ישראל מייחסת לכרמי מעשי רצח אחדים של ישראלים (ובהם המסעדנים מוטי דיין ואתגר זיתוני, שנרצחו בטול כרם כנקמה על ההתנקשות בת'אבת ת'אבת), הפעלת מחבל מתאבד ופיגועי ירי כנגד חיילי צה"ל.

בספטמבר 2001 הצליח כרמי לשרוד ירי טילים אל מכוניתו, למרות שנהפך לכמעט עיוור. אולם לבסוף הצליחה ישראל לפוצץ מטען בעת שהלך ברחוב ב־14 בינואר 2002. בספר "בומרנג", שיצא שלוש שנים לאחר האירוע, טענו העיתונאים עופר שלח ורביב דרוקר כי השב"כ ידע כי ראאד כרמי הורה, זמן קצר לפני מותו, לחדול מהפיגועים בישראל בטענה כי התקבלה החלטה מדינית מטעם ערפאת על כך. לאחר ההתנקשות טענו דוברים ישראלים בתקשורת כי כרמי תכנן "מגה-פיגוע", אך זמן מה לאחר מכן טענו ראשי משרד הביטחון דאז, בנימין בן אליעזר ודליה רבין-פילוסוף, כי הייתה זו טעות להתנקש בחייו.[דרוש מקור] מותו של כרמי הביא להקצנה משמעותית בעמדת פת"ח, שהחלה לבצע פיגועי התאבדות ופיגועים בתוך תחומי הקו הירוק (ולא רק ביהודה ושומרון).

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא אישים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.