משתמש:ליאור ג/ארגז החול/פרוייקט גל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

פרויקט גל הוא ארגון יזמות חברתי-התנדבותי הפועל לקידום הצדק החברתי בישראל ע"י תיקון עוולות באמצעות מגוון רחב של כלים, בדגש על כלים משפטיים. הפרויקט הוקם בשנת 2005 על-ידי עו"ד גבי צ'רטוק, שהיה אז סטודנט למשפטים, צעיר ובעל חזון, ובסיועם של עו"ד קרן הלפרין-מוסרי ועו"ד נטע ריף. כיום, הפרויקט פועל בארבעה קמפוסים ברחבי הארץ: אוניברסיטת בר אילן, אוניברסיטת תל אביב, האוניברסיטה העברית בירושלים והמסלול האקדמי המכללה למנהל. הארגון צפוי להתרחב למוסדות לימוד נוספים כדי למקסם את מספר הסטודנטים שלוקחים בתהליך של שינוי חברתי.

העבודה בפרויקט[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפרויקט מורכב מאוסף של מיזמים חברתיים, כלומר פועל במתכונת של צוותי עבודה המורכבים מ- 2-4 סטודנטים (בהובלת סטודנטים למשפטים) שפועלים לתיקון עוולה ספציפית, ובאופן כולל למען שיפור הסביבה והחברה הישראלית.

פעילי הפרויקט הם סטודנטים למשפטים, כאשר הפעילות בפרויקט מספקת להם פלטפורמה לתיקון עוולות חברתיות, באמצעות שימוש בכלים משפטיים. קידום היוזמות נעשה תוך ניצול הזירה האקדמית והידע המשפטי של הסטודנטים והמרצים בפקולטאות כמכפיל כוח לקידום עשייה חברתית.

מבין התחומים השונים המטופלים בפרויקט ניתן לסמן קידום זכויות צרכניות, מאבק ביוקר המחיה, זכויות האדם וחופש הביטוי, זכויות בעלי חיים וכיו"ב, כל זאת במסגרת עשרות יוזמות המטופלות מדי שנה בארגון.

מקור השם "פרויקט גל"[עריכת קוד מקור | עריכה]

השם שאוּל ממטאפורה בעולם הבודהיזם, הרואה את הגל חלק בלתי נפרד מהים. הגל, גם אם מתרומם ומרגיש שאינו שייך, בסופו של דבר יחזור לים ויבין שהוא מהווה חלק ממנו. כך גם פועל הפרויקט, כאשר הוא מקנה לסטודנטים "במה חופשית". כל אחד מהסטודנטים צומח לכיוונו באופן עצמאי אך מהווה חלק ממארג חברתי גדול ממנו: פרויקט גל, הפקולטה למשפטים, ציבור הסטודנטים ואזרחי מדינת ישראל.

הצלחות והישגים של "פרויקט גל"[עריכת קוד מקור | עריכה]

מזה מספר שנים מנהל סניף הפרויקט באוניברסיטת תל אביב מאבק למען קידום שקיפות התעריפים בשוק הסלולר. לאחר שחברי הצוות ערכו מחקר משפטי-כלכלי, הם פיתחו פתרון לבעיית הערפול. הצוות מציע להקים מערכת אינטרנטית חינמית להשוואת מחירים בשוק הסלולר. המערכת תתבסס על נתוני צריכה אישיים של כל לקוח ותאפשר לו לדעת את השורה התחתונה - כמה היה משלם בכל תכנית (או שילוב בין תכניות). היוזמה זכתה לתגובות נלהבות ומפרגנות בקרב הציבור. בחודש מרץ 2012, העלה חבר הכנסת אופיר אקוניס (הליכוד) הצעת חוק המציעה לחייב את חברות הסלולר להקים אתר אינטרנט שיאפשר ללקוחות להצליב את נתוני השימוש האישיים עם כל התכניות המוצעות בשוק. חברות הסלולר יהיו מחוייבות, לפי ההצעה, לשקף את נתוני הצריכה לצרכן ובכך לאפשר כלי השוואתי בו נוכל לחשב ולהשוות בין חברות הסלולר והתכניות השונות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]


קטגוריה: ארגוני סטודנטים בישראל קטגוריה: ארגונים התנדבותיים בישראל קטגוריה: ארגונים חברתיים בישראל קטגוריה: חוק ומשפט