משתמש:מרהמאפוס/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מרה מאפוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרה מאפוס (או Muru Mapuce) הוא שמו של צמד קומי מוזיקלי (או קומיקלי) שהוקם בשנת 2020 והורכב משני נערים תלמידי כיתה י"ב בניסיון להצליח במשהו פעם ראשונה בחייהם. הצמד שהתאפיין במוזיקת רוק, פופ, ראפ, קאנטרי ועוד כל מיני, בתוספת הומור נונסנס ברמה גבוהה ובשילוב עם הגיון כלשהו זכה להצלחה מועטה ביותר של כשבע ציפות באתר יוטיוב וכ-150 צפיות באפליקציית טיקטוק לאחר ארבעה ימים מהעלאת השיר הראשון.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקור השם[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחד מחברי הצמד, הנקרא ד' (מטעמי צנעת הפרט) שוטט ברחבי האינטרנט כשנתקל בכתבה מעניינת על שמות חיבה מוזרים לבני זוג מסביב לעולם. ד' שנכנס לכתבה כדי למצוא לעצמו כינוי מצא שני שמות מעניינים ביותר, מרה (Muru) בפינית שאומרת "סוכר", והמילה מאפוס (Ma Puce) בצרפתית שאומרת "פשפש שלי". ד' החליט לחבר בין השתיים וכך נוצר הכינוי "מרה מאפוס".

השיר הראשון והקמת הצמד[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר הראשון הלא הוא "איך פגשתי את עימאש'ך" נכתב בזמן מסיבת יום הולדת של ידידה משותפת ליד מדורה בתאריך 14 באוגוסט שנת 2020. אחד מחברי הצמד, החבר ת', לקח את הגיטרה המצויה והציע לחברו השני ד' לכתוב לו סרנדה מטעמי שיעמום. תחילה הורכב השיר מארבע מילים, ארבעה אקורדים ומצרפים של רעשי רקע נוספים (נשמעים כזעקת כאב). ד' הבחין בפוטנציאל הטמו בשיר ובצמד המורכב משניהם וככמה ימים לאחר מכן שכנע את ת' להמשיך לעבוד ולשפר את השיר. השניים הוסיפו מילים שנהפכו לסיפור שלם שמסכם את הפגישה של אבא עם אם ילדיו (אזכור לאיך פגשתי את אמא).

האלבום הראשון "איפה אפי"[עריכת קוד מקור | עריכה]

היסטורית האלבום[עריכת קוד מקור | עריכה]

עד כה הצמד כתב והלחין תשעה שירים שיכנסו לאלבום שעתיד לצאת "איפה אפי", בנוסף רשומים רעיונות ושמות של עוד כשישים ושבעה שירים נוספים. נכון לשנת 2020 הצמד הקליט והוציא רק שיר אחד בשם "איך פגשתי את עימאש'ך" שהגיע לשבע צפיות ביוטיוב, לצמד עצמו רשומים שלושה חשבונות (כנראה ההורים). הצמד נמצא כרגע במצב של חוסר בציוד ולכן אינו יכול להמשיך ולהקליט את שאר האלבום. את כיסוי האלבום הוירטואלי ותמונות הנושא של השירים צילמו ועיצבו הצמד בעצמם.

הסמל[עריכת קוד מקור | עריכה]

בחיפוש אחר הלוגו המושלם השניים הגיעו להרבה רעיונות משעממים וחסרי מקוריות. לבסוף ד' העלה רעיון יצירתי אחרי שמצא תמונה של פשפש (חלק משם הצמד) והבחין בדפוס מעניין על גבו, אותו דפוס עבר שינויים מינורים לפני שנבחר להיות הלוגו הרשמי של הצמד.

שירי הלהקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שירי הצמד מתאפיינים בבעיות יום יומיות, סיפורים מסתוריים, משלים, חוויות שנחקקו בזכרונם ועוד. מאפיין שחוזר כמעט בכל שיריהם הוא הקומדיה ברמה נמוכה עד בינונית? חברי הצמד תיארו את שירהם כ"יצירות מופת שאלוהים נגע בהם", ד' קיבל ביוקרת קשה על תיאור זה שכן אלוהים לא נגע באף אחד מהשירים.

מאפיני חברי הצמד[עריכת קוד מקור | עריכה]

מכיוון שהצמד בתחילת דרכו ועוד לא זכה לחשיפה רבה, המידע הבא הגיע ממקור שלא נציין את שמו (מטעמי צנעת הפרט).

ד'[עריכת קוד מקור | עריכה]

שערו ארוך וגולש בצבע חום, עיניו מלוכסנות מעט וצבעם ירוק. גובהו ממוצע מינוס אך בעל קפיצה גבוהה לכן ביכולתו להשוות לגובה הסביבה? יתרונות: אתלט, אליל הבנות, יצירתי, ביכולתו לנגן על מספר כלים, ידע תיאורטי נרחב (לא ממש), נחמד. חסרונות: רגיש לדגדוגים, מוחו מפסיק לעבוד לעיתים קרובות, פחד במה, מסוגל לזייף.

ת'[עריכת קוד מקור | עריכה]

שיערו בלונדיני מתולתל, עיניו כחולות כאוקינוס ההודי עם נגיעות צהוב, גבוה ושוקל כילד בן 7 (יוצר מראה של שרוך). בעל נחיריים גדולות מהממוצע. יתרונות: חתיך שלא נברא מעולם, קולו צח כאויר הרים צלול ומגיע לגבהי שירת אופרה, יכולות אלתור ברמה הגבוהה ביותר וכמובן חביב. חסרונות: פחד קהל גדול רצח, נשרף בשמש ומסתוור בקלות, על אף שהוא חצי מרוקאי, די מביך (אפילו מאוד).

חזון הצמד[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרעב של הצמד להיות בינלאומיים השאיר את מעריציהם ללא מילים. לאחר כישלון השיר הראשון הצמד היה כאוב כאילו התנגשה הזרת בשידה הפינתית ומכיוון שאמו של ת' תמיד הצליחה בחייה הוא עשה את הבדיקה לזיהוי ד.נ.א. ת' שאל את אביו על אימו ובתשובה ענה לו איך פגשתי את עימאש'ך. כשגילה ת' שאימו יצאה בעבר עם נחום המכונה האיש הסגול (תמיד לבש כחול) התעצבן כל כך ושבר את המראה שבחלון. לצערו של ת', אפי החתול שישב על החלון, נפל החוצה בעת השבירה ונאבד. כל שעכשיו רוצים הצמד הוא להגיד באנחת רווחה הנה אפי.

הופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשל מגפת הקורונה כל שבעת הצופים עוד לא זכו לראות הופעה של הצמד שעוד לא הופיע אפילו בפני חבריו. בעתיד מתכננים להיכנס להיכל התהילה של הרוק אנד רול.

פרסים והוקרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נכון לשנת 2020 זכה הצמד בפרסים הבאים:

1.

2.

3.

4.

עדיין מחכים..!!

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר "איפה פגשתי את עימאש'ך" https://www.youtube.com/watch?v=06h7ye73bH0

.

דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של מרהמאפוס.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של מרהמאפוס.