משתמש:עבודה בויקיפדיה/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

המרכז למחקר הכוללני לחקר הסרטן בבית החולים סרוקה הינו מחלקה בבית החולים סורוקה שבבאר שבע, הפועלת במטרה לחקור אודות מחלת הסרטן ולשרת קהילה של כ-18 אלף חולי סרטן, מתוכם כ- 750 ילדים שמטופלים במרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע מדי שנה.

במרכז מתקיימים מחקר אונקולוגי (שדה המחקר והטיפול במחלת הסרטן ברפואה),אפידמיולוגי (ענף ברפואה ובביולוגיה העוסק בחקר המחלות ברמת האוכלוסייה: דרכי התפתחות מחלות, מניעתן וכו), וגנטי תוך כדי ניצול המבנה והרכב האוכלוסייה ופועל עם הפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן גוריון. כיום ממוקם המערך האונקולוגי בבית החולים סורוקה בפיזור גיאוגרפי גדול, חלקו המרכזי יושב במרתפים שבמקור מיועדים לשמש את בית החולים בעת מלחמה. בסיס הנתונים על המטופלים משמש את העובדים במחלקה זו לביצוע מחקרים מתקדמים ייחודיים , למשל בדיקות דם ועוד מערכים רפואיים שונים.

תדירות מחלת הסרטן באזור הדרום ובבאר שבע[עריכת קוד מקור | עריכה]

שכיחות מחלות הסרטן באזור הדרום ובבאר שבע עלתה באופן ניכר בשנים האחרונות, וניתן להצביע על גידול של כל סוגי הסרטן ובעיקר של סרטן הריאות, שלפוחית השתן והשד.

הרעיון שעומד מאחורי הקמת המרכז[עריכת קוד מקור | עריכה]

הבנתו של המשרד לפיתוח הנגב והגליל את גודל הצורך והשינוי הנדרש למען תושבי הנגב הוביל לבנייתו של מרכז חקר זה. מראיון אישי עם שר התשתיות הלאומיות , השר לפיתוח הנגב והגליל והשר לשיתוף פעולה אזורי - סילבן שלום, נאמר כי "המשרד לפיתוח הנגב והגליל מייחס חשיבות רבה לקידום ושדרוג מערך הרפואה בנגב. הקמת מרכז הסרטן בסורוקה תתרום לאיכות המחקר ולבריאותם של תושבי האזור ותהווה צעד משמעותי נוסף בקידום תחום הבריאות בנגב".

רוביק דנילוביץ , ראש העיר של באר שבע, טען כי "צוות הרופאים והאחיות במערך האונקולוגי בבית החולים סורוקה , מקצועי ומסור אך התנאים לא מספיק טובים". לפי דעתו החיים ואיכותם הם הדבר החשוב ביותר . תודותיו נתונות לד"ר מיקי שרף, מנהלו הקודם של סורוקה וסמנכ"ל וראש חטיבת בתי חולים בכללית ולמשרד לפיתוח הנגב והגליל הנוכחי שמסייע ושותף למהלכים כגון אלה למען תושבי הנגב.

ד"ר אהוד דודסון, מנהל המרכז הרפואי סורוקה, מבטיח כי מרכז הסרטן יפעל בשיתוף מלא עם כל הגורמים בקהילה המעורבים בטיפול בחולה הסרטן, תוך שילוב הדוק של כל האמצעים הרפואיים, הטכנולוגיים המתקדמים והפסיכו סוציאליים. לדבריו ,הצוותים בסורוקה מטפלים במקצועיות וברגישות בחולים שנאלצים להתמודד עם מחלתם הקשה . הוא הוסיף כי התנאים המשופרים במרכז החדש יקלו הן על הצוותים והן על המטופלים בתהליך ההחלמה.

מימון הקמת המרכז[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחילת הבינוי של המרכז הכוללני לטיפול ולחקר מחלת הסרטן, התאפשרה הודות לתרומת קרן לגסי בארה"ב, המשרד לפיתוח הנגב והגליל, עיזבון גולריץ בארה"ב, והבטחת הנהלה כללית לתמיכה בהקמת המרכז. מדובר בפרויקט שעלותו מוערכת בלמעלה מ - 150 מיליון ש"ח. הנהלת בית החולים מקדישה את ההכנסות מתשלומי החניה להקמת מרכז זה.

המרכז לחקר הסרטן הכוללני, שבנייתו התרחשה ב-11 לינואר 2013, הינו בניין בן 5 קומות. בניין זה מאחד את הטיפול בחולים אונקולוגים ומטולוגים תחת קורת גג אחת. הוא כולל יחידות ומחלקות שבעבר היו מפוזרות ברחבי בית החולים סורוקה, כגון: אשפוזי יום המטולוגי ואונקולוגי, מרפאות חוץ המטולוגיות ואונקולוגיות, מחלקות אשפוז, מעבדות מחקר, בית מרקחת אונקולוגי, יחידה להשתלות מח עצם, רפואה משלימה וגני מרפא ואזורי המתנה וטיפול .

אירועים מיוחדים שהתרחשו במרכז[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת נובמבר 2013, התקיים טקס לכלל תושבי הנגב במרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע שציין את עבודות הבינוי למרכז זה. את הטקס הנחתה הזמרת שרון חזיז, שהתמודדה בעבר עם מחלת סרטן השד.