משתמש:פריק הסרטים/רובוטריקים 2

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של פריק הסרטים.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של פריק הסרטים.


שגיאות פרמטריות בתבנית:סרט

פרמטרים [ תסריטאי, מפיק, במאי ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים ריקים [ צלם, עורך ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

רובוטריקים 2: נקמת הנפילים
Transformers: Revenge of the Fallen
שחקנים ראשיים שיה לבוף
מייגן פוקס
ג'וש דוהאמל
טייריס גיבסון
ג'ון טורטורו
מוזיקה סטיב ג'בלונסקי
לינקין פארק
חברה מפיצה דרימוורקס
הקרנת בכורה 24 ביוני 2009 (ארצות הברית)
משך הקרנה 147 דק'
שפת הסרט אנגלית
תקציב 200 מיליון דולר
סרט קודם רובוטריקים
דף הסרט ב־IMDb

רובוטריקים 2: נקמת הנפיליםאנגלית: Transformers: Revenge of the Fallen) הוא סרט קולנוע שיצא לאקרנים ב-24 ביוני 2009 ברחבי העולם ואשר מבוסס סדרת טלוויזיה בשם זהה. הסרט בוים על ידי מייקל ביי, וסטיבן ספילברג שימש כמפיק בלעדי.

הסרט עוסק במלחמה בין רובוטים בעלי יכולת להפוך לכלי רכב על כדור הארץ. בסרט מככב שיה לבוף בתור סאם וויטוויקי, בחור שמוצא עצמו במוקד של מלחמה אימתנית בין הרובוטריקים והשקרניקים. סרט ההמשך מציג מגוון רחב יותר של רובוטים מסדרות הטלוויזיה והקומיקס, ועלילתו מתרחשת במספר רב יותר של מדינות, בהם: צרפת ומצרים.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

{{פרטי עלילה}} הסרט מתחיל בפרולוג קצר, מלווה בקולו של מנהיג הרובוטריקים, אופטימוס פריים. מתברר שהרובוטים הגיעו לכדור הארץ עוד ב-17,000 לפני הספירה. הרובוטים אשר הגיעו לכוכב היו השקרניקים הראשונים, שהונהגו על ידי רובוט בשם הנפיל. הנפיל, וחייליו, תוקפים את בני האדם שמוצאים אותם.

שנתיים לאחר אירועי הסרט הקודם, הרובוטריקים והכוחות המיוחדים של אמריקה ושל בריטניה מאחדים כוחות בחיל סודי הנקרא בשם NEST. מטרתם היא לצוד את השקרניקים הנותרים בעולם. מתברר שבשנתיים האלה רובוטריקים ושקרניקים נוספים הגיעו לכוכב שלנו, והמלחמה של הרובוטים עברה מכוכב הבית שלהם, סייברטרון, לכדור הארץ. פריים וה-NEST צדים שקרניקים בשאנגחאי, סין. והם מצליחים לחסל שני שקרניקים: דמילושר וסיידוויז. לאופטימוס עוזרים חייליו הרובוטיים המקוריים, ביניהם סגנו איירון-הייד, ואליהם מצטרפים לקרב: ארקי, סיידסוויפ,ג'ולט והתאומים-סקידס ומודלפלאפ. סיידסוויפ מצליח להרוג את סיידוויס בעזרתם של התאומים וארקי, לאחר שהוא חותך את השקרניק לשתיים בעוד האחרון במצב של אאודי R8. אופטימוס ואיירון-אייד הורגים את דמילושר, רגע לפני שהאחרון אומר שהנפיל יקום שנית.

היועץ לביטחון לאומי, גאלווי, תוקף את ה-NEST על הנזק הרב שהם רגמו קרב בשאנגחאי, כשהוא מציע שהרובוטריקים צריך לעזוב את כדור הארץ. אופטימוס מסכים להחלטה של נשיא ארצות הברית בלגרש את הרובוטריקים מהכוכב, אבל אז הוא שואל את גאלווי מה יקרה אם כדור הארץ ישאר ללא כל הגנה כנגד השקרניקים. סאונד-וויב (שקרניק אשר פועל כמו לווין) מצוטט לשיחה בעזרת לווין סודי. סאונד-וויב מצליח לגלות את המיקום של גופתו של מגהטרון (המנהיג המת של השקרנקיקים), ואיפה נמצא כוח החיים של כל הרבוטים, הנקרא אול-ספארק. סאונד-וויב שולח את רבג' (שקרניק אשר נראה כמו זאב) לגנוב את הספארק. רבג' עושה זאת בעזרת מיליוני רובוטים פצופונים אשר חודרים למתחם בו נמצא האול-ספארק, הרובוטים האלה מתחברים לרובוט בצורת אדם שגונב את האול-ספארק. אי שם בהאוקיינוס האטלנטי, כמה שקרניקים מוצאים את הגופה של מנהיגם המת, ומצליחים להחיות אותו בעזרת האול-ספארק, ובנוסף לכך הם מעניקים לו חלקים מגופם כדי שהגופה ההרוסה של מגהטרון תיהיה שלמה. מגהטרון טס מכדור הארץ לכוכב אחר, שכעת משמש כבסיס של השקרניקים, ופוגש את סגנו סטאר סקרים והנפיל. מתברר שהנפיל הוא הממורה של מגהטרון. הנפיל מתכנן להרוס את השמש ואת כדור הארץ, כי האנרגיה שהפיצוץ ייצור ישמש את השקרניקים כדי להתחזק ולייצר חיים חדשים.

בעוד כל זה קורה, סאם וויטוויק, מתכונן ללכת לקולג', כשהוא מתכנן לחיות חיים רגילים, מבלי כל קשר לרובוטים או למלחמות בין גלקטיות. בזמן שהוא אוסף את תיקו, הוא מוצא שם חלק קטן מהאול-ספארק, שברגע שסאם נוגע בו, חזיונות מוזרים מבזיקים במוחו. סאם נכווה בידו מהחלק, שנופל מידו ומשם דרך רצפת החדר שלו, נוחת לבסוף במטבח, ונותן חיים לכל מיני מכשירים בבית. סאם חומק מהמכשירים שמנסים להרוג אותו, וניצל על ידי שומר הראש הרובוטי שלו, באמבלבי (המשתנה לשברולט קמארו). אך ההצלה של באמבלבי משמידה את ביתו של סאם כליל.

מייקלה, חברתו של סאם, מגיעה לביתו, וסאם נותן לה את החלק מהאול-ספארק, והיא מחביאה אותו בכספת של המוסך של אביה. רגע לפני שסאם נוסע לקולג', הוא נאלץ להיפרד מבאלבלבי, מאחר וסאם רוצה לחיות חיים רגילים, וחיים עם מכונית שהופכת לרובוט, הם לא ממש חיים רגילים. באמבלבי מאוד מתעצב מעובדה זו, מאחר ורואה בסאם כחבר אמיתי.

לאחר שהוא מגיע לקולג', סאם פוגש את השותף לחדר של, ליאו ספיטז, שמנהל אתר על קונספירציות של חייזרים. סאם גם פוגש נערה בשם אליסה, שמראה עניין רב בסאם. בזמן שהוא שוהה בקולג', סאם נתקף על ידי חיזיונות של סמלים בשפה של סייברטרון, כוכב הבית של הרובוטריקים, ונאלץ לכתוב אותם על כל דבר שנמצא בהישג ידו. באחד המקרים, אליסה רואה אותו עושה זאת, ומנסה להתחיל איתו. באותו הרגע, באמבלבי מופיע במצב של מכונית ולוקח את סאם מהמסיבה, יחד עם אליסה. באמבלבי מראה את חוסר החיבה שלו כלפי אליסה, ומצליח לגרש אותה מהמכונית. סאם נלקח לבית קברות, שם הוא פוגש את אופטימוס, שאומר שהוא זקוק נואשות לעזרה של סאם, אך סאם רוצה לחיות חיים נורמליים ולא מסכים לעזור.

סאם מקבל התקף חזיונות נוסף בזמן שיעור אסטרונומיה, שאחריו הוא מתקשר למייקלה, ומבין שהסיבה לכל החזיונות היא החלקיק מהאול-ספארק. בעוד מייקלה מדברת עם סאם בטלפון, היא קולטת שהשקרניק הקטן ווילי מנסה לפרוץ לכספת של אביה. היא כולאת אותו, ונוסעת לקולג' של סאם. סאם נתקף בעוד חזיון, ומצייר על כל הקירות המכוסים בפוסטרים בחדרו סמלים. אליסה מוצאת את סאם בחדרו, ומנסה לקיים עימו יחסי מין. מייקלה, שמגיעה למקום, מוצאת את השניים במצב לא נעים, ומחליטה להיפרד מסאם. סאם שמנסה להסביר את עצמו, נתקף על ידי אליסה, שמתגלה כשקרניק שמשנה צורה לבני אדם.

הדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

רובוטריקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אופטימוס פריים (Optimus Prime, מדובב על ידי פיטר קאלן) - פריים הוא הרובוטריק הכי חזק, הכי חכם והוא גם המנהיג של הרובוטריקים. פריים מנסה לעצור את השקרניקים, הוא גם אויבו הוותיק של מגהטרון. פריים יכול להפוך למשאית מדגם פטרבילט 388.
  • באמבלבי (Bumblebee) - באמבלבי הוא רובוט ישר וטוב לב, הוא חייל שמאמין שבני האדם הם טובים. הוא מאבד את כושר הדיבור שלו בעת קרב ומשתמש בגלי רדיו כדי לתקשר עם בני האדם. באמבלבי יכול להפוך לשברולט קמארו משנת 2008.
  • איירונהייד (Ironhide, מדובב על ידי ג'ס הרנל) - לוחם פזיז וחזק, איירון הייד תמיד הראשון שהולך לקרב. הוא חברו הוותיק של אופטימוס ומסיבה לא ידוע יש לו מבט אפל על החיים. איירון הייד יכול להפוך למשאית מדגם GMC טופקיק.
  • רטצ'ט (Ratchet, מדובב על ידי רוברט פוקסוורת') - רטצ'ט הוא "הרופא" של הרובוטריקים, יש לו צורך עז למלא את החובה שלו ולהגן על החיים. רטצ'ט יכול להפוך להאמר מדגם H2.
  • ג'טפייר (Jetfire, מדדובב על ידי מארק ריין) - שקרניק לשעבר שיכול להפוך למטוס מדגם SR-71. צלקות הקרב והגיל שלו גרמו לו להפוך לרובוטריק. ג'טפייר הוא זקן מאוד, והקרבות הרבות השפיעו עליו והפכו אותו לעייף מאוד. הוא נעזר במקל הליכה, ומאבד את את כוח האנרגון שלו במהירות.
  • ארקי ( Arcee, מדובבת על ידי גריי דילייזל) - רובוטריקית שיכולה להפוך לשלוש אופנועים שונים. אם זאת בסרט ארקי היא דמות בודדת שהופכת אך ורק לאופנוע ורוד מדגם דוקאטי. שני רובוטריקיות נוספות הופכות לאופנועים, אחת מהן הופכת לאופנוע מדגם סוזוקי מוטור והשנייה הופכת לאופנוע מדגם MV Agusta.
  • התאומים: מודלפלאפ וסקידס (Mudflap and Skids, המדובבים על ידי רנו ווילסון ותום קני) - סקידס משתנה למכונית אדומה מדגם שברולט ביט ומודלפלאפ משתנה למכונית ירוקה מדגם שברולט טרקס. מודלפלאפ הוא מאוד היפרקטיבי, בעוד שסקידס הוא החכם מבין השניים אך לא יכול לסתום את הפה שלו, ולא לרגע אחד.
  • סיידסוויפ (Sideswipe, מדובב על ידי אנדרה סוגליזו) - לוחם בעל זוג חרבות ארוכות שבמקום כפות רגליים יש לו גלגלים. סיידסוויפ יכול להפול למכונית מרוץ כסופה מדגם שברולט קורבט.
  • ג'ולט (JOLT) - רובוטריק ההופך למכונית מרוץ כחולה מדגם שברולט וולט. לכל יד של ג'ולט מחובר שוט חשמלי.
  • ווילי (Wheelie, מדובב על ידי תום קני) - ווילי הוא שקרניק לשעבר שיכול להפוך למכונית המופעלת ממרחק. ווילי שירת את השקרניקים בגלל הפחד מהם, אבל לאחר שפגש את ג'טפייר, הוא בחר לשנות צד.

שקרניקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מגהטרון (Megatron, מדובב על ידי הוגו ויבינג) - מנהיג השקרניקים. מגהטרון הוא אחד הרובוטים החזקים והאכזריים ביותר. הוא שונא בני אדם. מגהטרון יכול להפוך לטנק חייזרי. למגהטרון יש גם סילון המחובר לגבו, המאפשר לו לעוף. בסרט הקודם, מגהטרון נהרג בקרב, אך בסרט זה הוא מוחזר לחיים, בעזרת האול-ספארק הוא מקבל כוחות חדשים וחזקים יותר.
  • הנפיל (The Fallen, מדובב על ידי טוני טוד) - שקרניק עתיק יומין, שהיה מבין 13 הרובוטריקים המקוריים והראשונים שאי פעם נולדו. הנפיל הוא המורה הרוחני של מגהטרון, והוא זה שהשחית את תלמידו עד שזה יצר את השקרניקים המרושעים. במשך שנים הנפיל היה שבוי בתוך מימד אחר, אך לאחר שהצליח לברוח ממנו הוא החליט להמשיך את התוכניות שלו בלהשיג כוחות אדירים מהיקום. צורת פנו משמשת את הסמל של השקרניקים. אחד מהמפיקים של הסרט השווה בין הנפיל ליהודה איש קריות.
  • סטארסקרים (Starscream, מדובב על ידי צ'ארלי אלדר) - סגנו של מגהטרון. סטארסקרים שונא את מגהטרון ורוצה למרוד בו ולהפילו ולהנהיג את השקרניקים לבדו. סטארסקרים יכול להפוך למטוס קרב מדגם F-22 ראפטור.
  • בונקראשר (Bonecrusher, מדובב על ידי ג'ימי ווד) - שקרניק עצבני ששונא כל דבר, היחיד שממנו בון-קראשר חושש הוא מגהטרון. בון-קראשר יכול להפוך לרכב קרבי משוריין מדגם באפלו H מיין.

בני אדם[עריכת קוד מקור | עריכה]


שגיאות פרמטריות בתבנית:להשלים

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • "הרובוטריקים", במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)
קטגוריה:סרטי 2009
קטגוריה:סרטים אמריקאיים
קטגוריה:רובוטריקים