משתמש:Boogie100/קפריציה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Capricia
מוקד פעילות ישראל
תקופת הפעילות מ-2003
סוגה פרוגרסיב מטאל , מטאל סימפוני, מטאל תיאטרלי, רוק מתקדם
חברת תקליטים Melodic revolution records
http://www.capriciaband.com
חברים
ארנולד נסיס
מיכאל גלפרין
דורון פרנקנברג
מיקי זלצמן
שלי שפר
חברים לשעבר
ערן שפירא
נעמה וייזל
איתמר גולדווסר
נטלי חן
עמית דגרסי
אוריה מבורך
שמואל אושילוב

קפריציה (Capricia) היא להקת פרוגרסיב מטאל/מטאל סימפוני מישראל. השם לקוח מהמונח המוסיקאלי "קפריצ'יו" (Capriccio) המתאר יצירה מוסיקאלית וירטואוזית ובעלת צורה חופשית.

הלהקה הוקמה בתחילת שנות האלפיים על ידי הגיטריסטים ארנולד נסיס וערן שפירא, ועברה הרבה שינויים פרסונאלים במהלך השנים. הלהקה חתומה בחברת התקליטים Melodic revolution Records והוציאה תחת החברה בשנת 2011 את ה[[[אלבום מוזיקה|אלבום]]] הכפול Fooled By The Hush

מוסיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המוסיקה של קפריציה כתובה בסגנון פרוגרסיב מטאל וחלק מהשירים מתאימים יותר להגדרה מטאל סימפוני. חברי הלהקה הגו את ההגדרה מטאל תיאטרלי שלדעתם מייצגת טוב יותר את הסגנון המוסיקאלי של יצירתם. רוב השירים מספרים את סיפורם של יחידים המעורערים בנפשם ולא מודעים לכך. ההרכב מושפע מהלהקות המרכזיות בסצינת הפרוג כגון דרים ת'יאטר, אפיקה ונייטוויש. כראוי לסגנון, ההרכב מרבה להשתמש במקצבים אה-סימטרים, מקהלות, סולואים ארוכים ווירטואוזים וזמרות סופרן עם קול עדין המנוגד בגראולים חזקים של זמר גברי.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קפריציה הוקמה בשנת 2002 על ידי ארנולד נסיס וערן שפירא בירושלים. הם צירפו להרכב את הנגנים עמית דגרסי (גיטרה בס) אוריה מבורך (קלידים) ושמואל אושילוב (תופים). הפרוייקט הראשון שקפריציה עבדה עליו היה "24" - ]]יצירה]] בת 24 דקות המדמה 24 שעות בחייו של אדם. מפאת אורכה של היצירה ומורכבותה לקח ללהקה כמעט שנה לכתוב אותה ולבצע אותה ללא פגם.

לקראת סוף שנת 2003 ארנולד, עמית ושמואל התגייסו לצבא למרות מאמציהם להמשיך לעבוד במסגרת הלהקה, היה קושי רב לקבוע חזרות והלהקה התפרקה. שנה וחצי לאחר מכן ארנולד נסיס וערן שפירא חזרו לעבוד יחד על אופרת הרוק Annular Eclipse. לאחר הצלחת הפרוייקט שני החברים החליטו ללכת ללמוד מוסיקה בבית ספר רימון ולחפש בתקופת הלימודים נגנים חדשים כדי להקים את קפריציה מחדש.

הנגנים שנבחרו הם נגן הבס מיכאל גלפרין, פסנתרן הג'אז דורון פרנקנברג והמתופף איתמר גולדווסר. יחד הם המשיכו להלחין ולכתוב כאשר את ההפקה המוסיקאלית מבצע בעיקר ארנולד נסיס ואת רוב הטקסטים של השירים כותב מיכאל גלפרין. דורון פרנקנברג לוקח על עצמו את ניהול הלהקה, דהיינו קביעת הופעות, חזרות וניהול תקציב. בשנת 2008 ערן שפירא עובר לארה"ב בעקבות אהבה ומחליף אותו הגיטריסט מיקי זלצמן. באותה שנה איתמר גולדווסר מוחלף במתופף עדן בכר.

שירי הלהקה כתובים לזמרת סופרן ולזמר מטאל. עבור תפקיד הזמר הלהקה אירחה בין השאר את הזמר וידי דולב מלהקת Of Marbles Black ואת הזמר אביב הדרי מלהקת Magor. עבור תפקיד הזמרת קפריציה עבדה עם מספר זמרות קבועות ושיתפה פעולה עם זמרות אורחות בהופעות. הזמרות שעבדו עם קפריציה הן: נטלי חן, נעמה וייזל, שלי שפר, נטע שטאל ומיכל שקד מישראל. כמו כן הלהקה שיתפה פעולה עם הזמרות המקסיקניות מלינאלי רייס (Fractalia) ואיזדורה קורטינה.

האלבום[עריכת קוד מקור | עריכה]

קפריציה חתמה בשנת 2011 עם חברת התקליטים האמריקאית MRR (Melodic revolution Records) והוציאה אלבום כפול בשם Fooled By The Hush. השם מרמז על הדמויות המעורערות שמופיעות בשירי האלבום, והוא ציטוט מתוך השיר Chaotic המספר על מחבל מתאבד שמוצא את עצמו בבית החולים אחרי נסיון פיגוע כושל. בדיסק הראשון יש חמישה שירים:

1. Recline In The Fire 
2. Before The Storm Arrives  
3.  Melodic Scream 
4. Chaotic
5. Somthing's Wrong 

הדיסק השני מוקדש כולו ליצירה "24" שאורכה 24 דקות והיא מתארת יממה בחייו של אדם הנמצא בין מציאות להזיה. היצירה אמנם מבוצעת כמקשה אחת, אך היא מחולקת לחמישה פרקי זמן המנוגדים באופיים הן מוסיקאלית והן טקסטואלית:

1. Morning - Back to reality 
2. Noon - Memories Of Perfection
3. Twilight - When All Mixes Up
4. Night - Shadow Of Moonlight
5. Dawn - The Choise

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]