משתמש:Dlousky/ד"ר דני לוסקי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Dlousky.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Dlousky.
כיתוב תמונה

ד"ר דני לוסקי- יוצר ומפתח שיטת לוסקי

תולדות חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ד"ר לוסקי, אב לחמישה ילדים וסבא לשש נכדות, נולד בקזבלנקה שבמרוקו למשפחה ברוכת ילדים בת 13 נפשות, עלה לישראל עם כל המשפחה בגל העלייה הגדולה ממרוקו. בגיל 12 כבר היה מדריך נוער בתנועת בני עקיבא, התגייס לצה"ל ומיד אחרי הצבא חזר להדריך בני נוער בטירת הכרמל, עבד עם חבורות רחוב ועם ילדים במצוקה, ניהל את המתנ"ס בטירת כרמל ולאחר מכן הפך יו"ר הנהלת המתנ"ס. בהמשך כיהן כיו"ר הנהלת חברת מוסדות חינוך של בתי הספר התיכוניים בטירת כרמל בהתנדבות. באותן שנים פנו אליו ממשרד החינוך כדי לרתום את כישוריו כמנחה ומפקח מטעם אגף הנוער של משרד החינוך, לטיפול בשכבות המצוקה בעיירות שמחיפה ועד אור עקיבא. לימים חזר ד"ר לוסקי לאור עקיבא כמנהל פרויקט לאומי "מפנה 97" מטעם משרד ראש הממשלה והסוכנות היהודית, סייע בבנייה מחדש של תשתיות מערכת החינוך בשיתוף עם ד"ר שושני שהיה אז מנכ"ל משרד החינוך ועם יעקב אדרי שהיה אז ראש עיריית אור עקיבא. סיפור חייו של ד"ר לוסקי מקפל את סיפור חייהם וקליטתם של כל ילדי העולים ממרוקו ומהתפוצות על ההתמודדות החברתית, ערכית חינוכית שלוותה בקליטתם ובאהבתם את המולדת. אופיו המיוחד של ד"ר לוסקי ואהבת ישראל הנטועה בו הביאוהו להתמסר לקירוב לבבות ולחינוך נוער, לשיקום משפחות וחינוך ילדים במצוקה.

פועלו של ד"ר לוסקי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ד"ר לוסקי פועל ותורם להקניית ערכי חיים חינוכיים חיוביים ככלי ליצירת מציאות טובה יותר, ליצירת תבנית לרפואה משולבת, ופיתוח מבחני אינטליגנציה חדשניים על פי ספר יצירה. בעברו היה מרצה בקצין חינוך ראשי בצה"ל, בביה"ס להנדסאים בטכניון, במכללה למנהל ובמכללת רידמן. עבד עם רופאים, מטפלים, וסגל סיעודי רפואי של המרכז הרפואי הרצוג בירושלים, פרויקט של מהות החיים להעמקת המודעות של צוותים רפואיים לקשרי גוף נפש ולרפואה המשולבת. היה מרצה ומנחה קבוצות מחנכים, מנהלי בתי ספר, מאמנים ומורים ולהם הקנה כלים ייחודיים להוראה באמצעות "שפות מרובות" ליצירתיות מודעת, לקליטה ועיבוד הנלמד בדרך יעילה. (שפות מרובות הן: סיפור, שירה, מדיטציה, דמיון מודרך, שיחה על אחת האינטליגנציות, קריאה בקלפי יצירה קבליים, שיחה על מעגלי חיים ועל משמעות אותיות השם, ציור החוויה, תרופות לוסקי, מעגל מודעות על, דיון ושיתוף). כאיש חינוך למד והתנסה בשיטות חינוך שונות ובגישות פסיכותרפיות ופילוסופיות מגוונות, למד הוראת פלדנקרייז והוסמך לרייקי מאסטר והילינג רוחני. ד"ר לוסקי למד וחקר את חוכמת הפרצוף וכף היד, אבחון דרך אותיות השם, הלשון והדופק על פי חוכמת הקבלה, עץ חיים ותורת עשר הספירות במשך שנים רבות עם גדולי המקובלים בדורנו. התמסר לתרגל טכניקות שונות של מדיטציה קבלית, פסיכותרפיה ופתרון חלומות והשימוש בהם, למד קלפי טארוט ויצר את קלפי היצירה הקבליים. התנסה בסוגים שונים של טיפולי גוף נפש: הילינג, מדיטציה, דמיון מודרך, דיקור, פרחי באך, פסיכודרמה, תזונה, אבחון דרך הלשון והדופק, אבחון אותיות השם וכן טיפולים בשילוב אמנויות (צליל צורה וצבע – ציור, פיסול, שירה, מוסיקה, המחזה). את כל הידע הרב שצבר ארגן ושילב לתוך תבנית הרפואה המשולבת, ככלים לייעול הטיפול בארבעה רבדים.

ד"ר דני לוסקי, תרם תרומה ייחודית לניסוח 32 ערכי חיים חינוכיים כמפתח לשינוי, יצר תבנית לרפואה משולבת לטיפול באדם השלם, ופיתח את מבחני האינטליגנציה i32 החדשניים. את כל הידע הרב שרכש, ניסח, ארגן, גיבש, דרש והגיש בפשטות כדי להנחיל אותו לאחרים בשיטה הייחודית שלו: "שיטת לוסקי".

כיצד נולדה השיטה?[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרעב לחקירת האינטליגנציות האנושיות נולד אצל ד"ר לוסקי כאשר הייה ילד בן עשר בתנועת הנוער בני עקיבא בטירת כרמל ונהג להתפלל בבית כנסת. באחד הימים במהלך תפילה, הבין לפתע שבני אדם מתפללים לאלוהים שבתוכם. אלוהים לא באמת יושב בשמיים ומחלק כסף, בריאות, אהבה, או הצלחה על פי אמות מידה אנושיים. כילד הוא שם לב שכאשר אנשים שמים כוונה באמת בתפילתם הם מקבלים את מבוקשם. הוא ראה שכל אדם שם כוונה בדרך ייחודית. שלתפילה ולכוונה יש תוצאה במציאות. הוא ראה שלכוונה יש ביטויים רבים ושונים - ראה אנשים שרים, אחרים רוקדים, היו שמלמלו, היו שהתנדנדו בחוזקה והיו שהחרישו ודמעו. בעיני האלוהים ששכן בתוכם לא חשוב היה אם הם מהנדסים, עורכי דין, עשירים, עניים סנדלים או נגרים, אבל מחוץ לבית הכנסת מקומם של האנשים האלה נמדד על פי סרגל מקצועם, כספם או על פי מוצאם העדתי. ד"ר לוסקי גדל במשפחה ברוכת ילדים, אמא עקרת בית ואבא פועל דפוס. הוא מספר כמה הדימוי העצמי שלו היה נמוך כתוצאה מהמדד החברתי. הוא גדל לתוך אפליה של מוצא עדתי, מקצוע, רמת ההכנסה. "אדם לא יכול היה להיות מה שהוא רוצה להיות באמת, בני אדם עשו את מה שמצפים מהם", הוא אומר. כבר כילד הוא הבין שזה אינו נכון. בשלב מסוים בחייו הוא הבין כי שורש הבעיה בגישה החינוכית שהחברה קיבלה על עצמה לפיה ניתן למדוד את היכולת האנושית על פי מדד אחד – IQ בלבד. הוא הבין כי לבני אדם יש יותר מיכולת אחת. בני אדם בעלי ריבוי יכולות, ריבוי אינטליגנציות. כאשר גילה את ספר יצירה, באופן טבעי קיבל על עצמו לחקור את 32 היכולות האנושיות כפי שמציע הספר. ספר יצירה קבע שאדם יכול להיות מה שהוא רוצה להיות. זה הביטוי הפשוט של הרצון החופשי.

היכן נלמדת השיטה?[עריכת קוד מקור | עריכה]

את שיטת לוסקי לומדים כיום במכללת לוסקי בתל אביב במגמה ארבע שנתית או דו שנתית להכשרת מטפלים, מנחים ומאבחנים. כמו כן ישנם סניפים ברחבי הארץ בערים: ראשל"צ, חיפה, טבריה וערד. השיטה מוכרת על ידי ארגונים מקצועיים בארץ ובעולם, ועל ידי ארגון הגג לרפואה משלימה בישראל - הלשכה למקצועות בריאות משלימים. בוגרי ממכללת לוסקי זכאית לנקודות זכות להמשך לימודיהם במוסדות אקדמיים בארץ ובעולם, במכללה האקדמית עמק יזרעאל ובמרסי קולג' ארה"ב. מכללת לוסקי, בהנהלתו של ד"ר לוסקי, פעילה 18 שנה בהפצת אור וסודות ספר יצירה. מאות הבוגרים של המכללה עוסקים בהנחיית קבוצות ובטיפול ייחודי להורים וילדים, במערכות החינוך, בארגונים עסקיים, במערכת הבריאות ובקליניקות פרטיות ומטפלים ברבבות אנשים בהצלחה רבה.

ספרים שכתב ד"ר דני לוסקי בהשראת ספר יצירה:[עריכת קוד מקור | עריכה]

• מבחני אינטליגנציה i32

• הרפואה המשולבת

• ספר התהליכים - אמנויות כשפות ריפוי

• ספר שיטת לוסקי - 32 האינטליגנציות

• תשעה כוחות קוסמיים להצלחה

• החוש השנים עשר

• עשיר שמח וסקסי – חוקים רוחניים ליצירת שפע

ילדים כמהים לאלוהים


מחקרים שביצע ד"ר לוסקי:[עריכת קוד מקור | עריכה]

2007 - מבחני אינטליגנציה i32

2005- הרפואה המשולבת

השכלה פורמאלית[עריכת קוד מקור | עריכה]

2006-2007 - תואר שלישי (PhD) חינוך - מבחני אינטליגנציה. Constantine The philosopher university in Nitra

2004-2005 - תואר שני (MA) בריאות הוליסטית בשילוב אמנויות. Lesley University

1973-1976 - תואר ראשון (BA) חינוך מיוחד. אוניברסיטת חיפה

את ההשכלה הפורמאלית שלו החל ד"ר לוסקי אחרי הצבא, השלים את בחינות הבגרות ובשנת 1973 החל ללמוד לתואר ראשון חינוך מיוחד באוניברסיטת חיפה. את התואר השני סיים בשנת 2005 בנושא בריאות הוליסטית באוניברסיטת לסלי בוסטון Lesley University ובשנת 2007 סיים את עבודת הדוקטורט בנושא מבחני אינטליגנציה i32 באוניברסיטת קונסטנטין בניטרה שבסלובקיה. Constantine The philosopher university in Nitra



קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]