משתמש:EgoziEylon/משתמש:EgoziEylon

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

I Am the Walrus - "אני סוס הים"[עריכת קוד מקור | עריכה]

"I Am the Walrus" הוא שיר של הביטלס, שנכתב ב1967 על ידי ג'ון לנון, אך נחתם על ידי לנון-מקרטני. השיר הופיע בסרט הטלויזיה ובמיני אלבום של הביטלס מ1967 Magical Mystery Tour.

השיר[עריכת קוד מקור | עריכה]

לנון קיבל מכתב מתלמיד תיכון Quarry Bank, התיכון בו לנון למד, ובמכתב סיפר התלמיד כי בשיעורי אנגלית מנתח המורה את מילות שירי הביטלס. לנון שהיה משועשע מכך שהמורה משקיע מאמץ בניסיון להבין את משמעות המילים בשירי להקתו, החליט לכתוב את השיר המבלבל ביותר שניתן. לנון ביקש מחברו, פיטר שוטון לעזור לו להיזכר במילותיו של שיר ששרו כילדים. פיטר נזכר: :"פודינג צהוב, פאי ירוק רוטט,

מערבבים הכל עם עין של כלב מת.
דחוף את זה לכריך עבה,
ושטוף הכל עם כוס של חולה"

לנון לווה כמה מילים מהשיר והוסיף רעיונות משלו והתוצאה הייתה "I Am the Walrus". לנון הסביר חלקים מהשיר בראיון שהעניק לפלייבוי ב1980:

  • " השורה הראשונה נכתבה בהשפעת אסיד בסוף שבוע אחד. השנייה נכתבה גם היא בהשפעת אסיד בסוף שבוע שלאחריו, והושלמה לאחר שפגשתי את יוקו...ראיתי את אלן גינסברג ואנשים אחרים כמו דילן וישו קוראים "הארי קרישנה".המילים 'Element'ry penguin' משמעותן שזה תמים ללכת ולזמר הארי קרישנה או לשים את כל יהבך באל אחד. בימים אלו הייתי מעורפל, סטייל דילן".
  • "לא היה ברור לי שלואיס קרול מבקר את השיטה הקפיטליסטית. מעולם לא ניסיתי להבין את המשמעות לעומק כמו שאנשים עשו עם השירים של הביטלס. מאוחר יותר חזרתי וקראתי והבנתי שסוס הים היה האיש הרע בסיפור והנגר היה האיש הטוב. חשבתי לעצמי 'לעזאזל בחרתי באיש הלא נכון הייתי צריך לשיר 'אני הנגר' ' , אבל זה לא היה אותו דבר אם הייתי שר כך, נכון? (שר וצוחק): 'אני הנגר'..."

סוס הים מתייחס לשיר של לואיס קרול "סוס הים והנגר". לנון הביע מורת רוח על שגילה באיחור כי סוס הים היה הנבל בשיר. שלושה רעיונות בשיר נלקחו מתוך שירים אחרים שלנןן עבד עליהם. הרעיון הראשון נכתב בהשראת סירנת משטרה שלנון שמע כשהיה בביתו בוויברידג'. לנון כתב את השורה "Mis-ter cit-y police-man" בהתאם לקצב של הסירנה. הרעיון השני היה שיר על כך שלנון יושב בגינתו, ואילו השלישי היה שיר שטותי אודות ישיבה על קורנפלקס. כיוון שלא הצליח לסיים את שלושת השירים שהתבססו על רעינות אלו, איחד אותם לשיר אחד.