משתמש:GalS/Bratsk

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו. שיחה
ברצק
Братск
סמלה של ברטסק
סמלה של ברטסק
דגלה של ברטסק
דגלה של ברטסק
מזרקה ברחוב בבראטסק
מזרקה ברחוב בבראטסק
מדינה רוסיהרוסיה רוסיה
אובלסט אירקוטסק
ראש העיר סרגיי סרבניקוב
תאריך ייסוד 1955
שטח 428 קמ"ר
אוכלוסייה
 ‑ בעיר 246,319 (2010)
אזור זמן UTC +8

ברצק היא עיר ב אירקוטסק , רוסיה, הממוקמת על נהר אנגרה ליד מאגר ברטסק .

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

האירופאים הראשונים באזור הגיעו בשנת 1623, מתוך כוונה לגבות מיסים מאוכלוסיית הבוריאטים המקומית. ההתיישבות הקבועה החלה בבניית אוסט בשנת 1631 בצומת נהרות אוקה ואנגרה . [1] כעת מוצגים כמה מגדלי עץ מהמבצר מהמאה ה -17 באחוזת קולומנסקוי במוסקבה .

במהלך מלחמת העולם השנייה חלה עלייה בפעילות התעשייתית בסיביר, שכן התעשייה הסובייטית הועברה לארצות שממזרח להרי אורל . לאחר סיום המלחמה האטה ההתפתחות ככל שנדרשו משאבים בבנייה מחדש של רוסיה האירופית .

בשנת 1947 הוקם מחנה העבודה בכלא גולאג אנגארה ליד ברטסק, עם קיבולת של עד 44,000 אסירים לפרויקטים כמו הקמת הרכבת מטיישת לאוסט-קוט דרך ברטסק (כיום החלק המערבי של קו הבייקל-אמור ) . [2]

ההתפתחות המהירה של העיר החלה עם ההכרזה בשנת 1952 כי סכר ומתקן הידרואלקטרי יוקם בברטסק שבנהר אנגרה . מעמד העיר הוענק לברטסק בשנת 1955. [3] תחנת הכוח ההידרואלקטרית ברטסק, 4,500 מגה-ואט, הוקמה בין 1954 ל -1966, והביאה לעיירה עובדים רבים.

תעשיות אחרות בעיר כוללות מתכות אלומיניום ומפעל עיסת נייר.

גאוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אקלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לברטסק יש אקלים סובארקטי. חורפים קרים מאוד וארוכים עד ינואר, בעוד שהקיץ עדין חם. המשקעים הם מתונים וגבוהים משמעותית בקיץ מאשר בתקופות אחרות של השנה.


מעמד מנהלי ועירוני[עריכת קוד מקור | עריכה]

במסגרת החטיבות המינהליות משמש ברטסק כמרכז המינהלי של מחוז ברצקי, [4] למרות שהוא אינו חלק ממנו. בתור חלוקה מנהלית, הוא משולב בנפרד כמו העיר של Bratsk [5] יחידה מנהלית דוכן מכירות עם המעמד שווה לזה של המחוזות . כחטיבה עירונית, העיר ברטסק מאוגדת כברטסק אורוקרג ברטסק . [6] [7]

חלוקות טריטוריאליות[עריכת קוד מקור | עריכה]

למטרות אדמיניסטרטיביות העיר מחולקת לשלושה מחוזות (האוכלוסיות הן החל ממפקד 2010):

  • פדונסקי ( Падунский ), 56,205   תושבים;
  • Pravoberezhny ( Правобережный ), 38,550   תושבים;
  • Tsentralny ( Центральный ), 151,564   תושבים.

זיהום[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאגר ברטסק

ברטסק היה בין "השלושים המלוכלכים" של מכון הנפחות, שלושים המקומות המזוהמים ביותר בעולם.

עד לאחרונה מאגר ברטסק - מהגדולים בעולם - היווה מקור לשתייה עבור ערים רבות בסביבה. בשנת 1998, לאחר שנמצאו טונות כספית בתחתית המאגר, הוצבו אזהרות המפצירות באזרחים המקומיים להימנע מכל המאגר בכל מחיר. עם זאת, בשל הצרות הכלכליות של רוסיה, המאגר נותר עדיין מקור לדגים ומוצרי מזון אחרים עבור תושבים מקומיים רבים. לדברי יורי אודודוב, ראש הוועדה הפדרלית לאקולוגיה (FCE) בעיר אירקוצק, באזור זה יש "השיעור הגבוה ביותר של פריקה של כספית מתכתי לסביבה [בכל סיביר]." היקף זיהום הכספית באדמה סביב המפעל הכימי Usolye הסמוך שווה למחצית מייצור הכספית הגלובלי בשנת 1992.

ברטסק הוכרזה כאזור אסון אקולוגי. מפעל האלומיניום של ברטסק מזהם את סביבתו במידה כה רבה, עד שצ'יקאנובסקי פונה בשנת 2001 בגלל מצבי חירום בריאותיים חוזרים ונשנים.

פוליטיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנובמבר 2013 תיקנה מועצת העיר את האמנה כדי לקיים בחירות ישירות לראשות העירייה אשר בוטלו בשנת 2011. [8]

כלכלה ותשתיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

טרוליבוס

ברטסק מחוברת על ידי הרכבת המרכזית Baikal-Amur ועל ידי שדה התעופה של ברטסק . יש נפילה במעלה אנגרה לאירקוטסק . התחבורה הציבורית כוללת אוטובוסים וטרוליבוסים (רק במחוז המרכז)

כלכלת העיר נשענת ברובה על התעשייה הכבדה, כולל אחד ממפעלי האלומיניום הגדולים ברוסיה, טחנות עצים, עבודות כימיות ותחנת כוח פחם .

מתקני השכלה גבוהה כוללים את אוניברסיטת ברטסק וסניף של אוניברסיטת אירקוטסק .

ערים תאומות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערים התואומות של בראטסק הם:


הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Old Bratsk 1620 - 1700 y.
  2. ^ Gulags in the Baikal region on the website of Memorial (German)
  3. ^ Энциклопедия Города России. Moscow: Большая Российская Энциклопедия. 2003. p. 55. ISBN 5-7107-7399-9.
  4. ^ Law #49-OZ
  5. ^ Charter of Irkutsk Oblast
  6. ^ Law #66-oz
  7. ^ "General Information" (ברוסית). Irkutsk Oblast. נבדק ב-3 בספטמבר 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ В Братске вернут прямые выборы мэра

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

[[קטגוריה:ציטוט מקור בשפה זרה (רוסית)]] [[קטגוריה:דפים עם נקודות ציון בוויקינתונים]] [[קטגוריה:דפים עם תרגומים שלא נסקרו]]