משתמש:Itaygur/אבראהים אסמאעיל צ'ונדריגר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אבראהים אסמאעיל צ'ונדריגראורדו: ابراہیم اسماعیل چندریگر;‏ 15 בספטמבר 189726 בספטמבר 1960) היה ראש ממשלת פקיסטן השישי שמונה לתפקידו זה ב-17 באוקטובר 1957 וכיהן בו עד שהודח בהצבעת אי-אמון ב-11 בדצמבר 1957.

צ'ונדריגר הוכשר במשפט חוקתי באוניברסיטת בומביי. תקופת כהונתו כראש הממשלה היא הקצרה ביותר בתולדות פקיסטן והוא כיהן בתפקיד זה 55 ימים בלבד.

ראשית חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

אבראהים אסמאעיל צ'ונדריגר נולד בעיר גודהרה (כיום בתחומי מדינת גוג'ראט שבהודו). הוא היה הילד היחיד במשפחתו, שהייתה משפחה מוסלמית דוברת השפה הגוג'ראטית, משפחה שמוצאה היה ערבי.

צ'ונדריגר למד בתחילה בבית ספר באחמדאבאד ולאחר מכן המשיך את לימודיו הגבוהים בבומביי. באוניברסיטת בומביי הוא סיים את לימודי התואר הראשון בפילוסופיה וב-19296 קיבל תואר ראשון במשפטים (LL.B.). לאחר סיום לימודיו ועד 1932 הוא שימש כעורך דין בעיריית אחמדאבאד.

בין השנים 19321937 עבד צ'ונדריגר כעורך דין בבית המשפט העליון של גוג'ראט ולאחר מכן עבר לבית המשפט העליון בומביי, שם זכה למוניטין רב ושימש בתפקידו עד 1946. באותה תקופה הוא הכיר את מוחמד עלי ג'ינה, אתו הוא חלק אידאולוגיה משותפת, גישות אתיות זהות ודעות פוליטיות דומות.

ב-1935 ייצג צ'ונדריגר את הליגה המוסלמית בתגובתה ל"חוק ממשלת הודו" שחוקק על ידי הממשלה הבריטית.

קריירה פרלמנטרית בהודו ותנועת פקיסטן[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1936 הצטרף צ'ונדריגר אל הליגה המוסלמית והתמודד בהצלחה בבחירות המחוזיות ונבחר ב-1937 לאסיפה המחוקקת של בומביי. הוא נבחר כנשיא הליגה המוסלמית במחוז בומביי.

ב-1946 הוא מונה כשר המסחר בממשלותיהם של מושלי הודי ארצ'יבלד וייוול ולואי מאונטבטן. צ'ונדריגר לקח חלק מכריע בתהליך הפופולריזציה של תנועת פקיסטן.

קריירה פוליטית ודיפלומטית בפקיסטן[עריכת קוד מקור | עריכה]