משתמש:Lorens100

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

יחיעם ברקו[עריכת קוד מקור | עריכה]

יחיעם ברקו
ברקו, 2020
ברקו, 2020
לידה 2 בינואר 1991 (גיל: 33)
ישראל
מדינה ישראל
תקופת הפעילות מ-2003
פרופיל ב-IMDb

יחיעם ברקו (נולד בשני לינואר 1991) הוא מטפל בפסיכודרמה, שחקן תיאטרון, טלוויזיה, קולנוע ומדבב ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברקו נולד ברמת גן, הוא בנם של חברת הכנסת לשעבר, סא״ל במיל׳ ד״ר ענת ברקו וסא״ל במיל׳, ניצב משנה בדימוס ד״ר ראובן ברקו. לברקו יש שתי אחיות.

ברקו שיחק בסדרות הטלויזיה ״שנות הירח״, ״סקיי״, ״פצועים בראש״, ״החממה״ ו״המערכת״.

שירות צבאי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2009 התגייס ברקו לצה״ל ושירת ביחידת עילית מסווגת של חיל המודיעין.

כעשור מאוחר יותר, בשנת 2019, קיבל הצטיינות במילואים מטעם מפקד היחידה.

לימודים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בשנת 2016, סיים ברקו את לימודי המשחק במסלול התלת שנתי בבית הספר לאמנויות הבמה סמינר הקיבוצים. במהלך לימודיו זכה ברקו במלגות הצטיינות רבות ביניהן מלגת קרן מישל קיקואין, מלגת שמואל בונים ומלגות בתחרויות מונולוגים.
  • בשנת 2020, סיים בהצטיינות את לימודי התואר הראשון (B.Ed.F.A) במכללת סמינר הקיבוצים בבימוי ובחינוך תיאטרון במסגרת מסלול "שחקנים יוצרים".
  • בשנת 2022, סיים בהצטיינות את לימודי התואר השני בטיפול בפסיכודרמה (M.A.A.T) במכללת סמינר הקיבוצים.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2005, כשהיה בגיל 14, לוהק ברקו על ידי היוצר ובמאי ציון רובין לשחק בסדרה ״המערכת״ את התפקיד הראשי וגילם את דמותו של יואב אבקסיס.

באותה השנה, לוהק ברקו ע״י במאי התיאטרון משה קפטן לשחק בתפקיד הראשי במחזמר ״משה״ שכתב דודו טופז.

בשנת 2006, ״המערכת״ שבה לעונה נוספת אותה ביים רועי פלורנטין.


בין השנים 2007-2008 אמו של יחיעם, ד״ר ענת ברקו מונתה לפרופסור אורח באוניברסיטת ג׳ורג׳ וושינגטון והמשפחה עזבה את ישראל והתגוררה במרילנד בארה״ב. יחיעם למד בביה״ס Walter Johnson High School. בשנת 2009, ברקו שב לישראל והתגייס לצה״ל.


בשנת 2012, ברקו גילם את דמותו של איתן בעונה הראשונה של הסדרה ״החממה״ שכתב גיורא חמיצר וביים רועי פלורנטין.  

בשנת 2015, בעת שהיה סטודנט למשחק, שיחק בעונה השניה של הסדרה ״פצועים בראש״ שכתבו גיא עמיר וחנן סביון בבימויו של ירון ארזי. ברקו גילם את דמותו של דורי לייזרוביץ.

באותה השנה, ברקו שיחק בסרט הקצר ״טיילת״ שכתב וביים איתמר קדושביץ׳, הסרט זכה בפרס חביב הקבל בפסטיבל הקולנוע הגאה הבינלאומי בבוסטון.


בשנת 2016, בשנה האחרונה ללימודי המשחק, וּכחלק מהפקות של שנה ג׳, שיחק ברקו את התפקיד הראשי במחזה ״הסערה״ מאת וייליאם שייקספיר בבימויה של טל ברנר. ברקו גילם את דמותו של פרוֹספרו.

באותה השנה גילם את דמותו של ״הישיש״ במחזה שליחותו של הממונה על משאבי אנוש, עיבוד שכתב חתן פרס ישראל, הסופר א.ב יהושע לספרו בבימויו של איציק ויינגרטן.

בשנה זו, לוהק ברקו על ידי כלת פרס ישראל, רנה ירושלמי לשחק את התפקיד הראשי במחזה ״שש דמויות מחפשות מחבר״ מאת לואיג׳י פירנדלו. ברקו גילם את דמותו של ״האב״.


לאחר שסיים את לימודיו, ברקו וירושלמי המשיכו את שיתוף הפעולה תחת ״אנסבל עיתים״ בניצוחה.

בשנת 2017, עלה המחזה ״סוף משחק״ מאת סמואל בקט בבימויה של ירושלמי בתיאטרון הקאמרי, ברקו גילם את התפקיד הראשי לצידו של נועם בן אז״ר.

בשנה זו, ברקו שיחק בהצגות פרינג׳ רבות, ביניהן ״באג״ מאת טרייסי לטס בבימוי של אלירן כספי בתיאטרון תמונע. ברקו שיחק את התפקיד הראשי לצידה של השחקנית אנה דוברוביצקי.

ברקו גילם את דמותו של ארי גלפנד בהצגה ״מהצד השני״, עיבוד לספרו של אתגר קרת ״הקייטנה של קנלר״ בבימויה של לינה שניר נהרין, בתו של במאי התיאטרון חנן שניר.

ברקו שיחק בהצגה ״אמהות שלוש״. במאי ויוצר המחזה, להב תימור, ראיין שלוש נשים אשר בניהן היו לוחמי צה״ל במבצע צוק איתן ושבו הביתה. את הראיינות שקיים, תימור הפך למחזה אשר זכה בפרס המחזה הנבחר ביורודרם 2018. ההצגה נבחרה לייצג את ישראל ב"חשיפה בינלאומית 2018" והייתה מועמדת בקטגוריית הצגת השנה בטקס פרסי תיאטרון הפרינג׳ ״קיפוד הזהב״.

בשנת 2019, ברקו שיחק בתפקיד הראשי בסרט הקצר ״תם הטקס״ בבימויו של זיו הרמלין שד״ר וגילם את דמותו של נורי. הסרט זכה בקטגוריית ״הסרט הטוב ביותר״ בפסטיבל הקולנוע Duemila30 במילאנו.

בשנת 2021, שיחק ברקו בסרט הקצר ״קמח מים״ בבימויה של ליטל ג׳רזי לצידה של ג׳ייד דייכס ויקס.

באותה השנה, שיחק בסדרה ״סקיי״ שכתב גיורא חמיצר ונועה פניני בבימיויה של שלי כרמל את דמותו של יותם. הוא שב לתפקיד בעונתה השניה של הסדרה בשנת 2022.

בשנת 2022, שיחק בסדרה ״שנות הירח״ שכתב אביב גפן בבימויו של אוהד פרח. ברקו גילם את דמותו של חמי רוּדנר הצעיר.

כחודשיים לאחר עליית הסדרה, ברקו ורוּדנר שיתפו פעולה ויחד עם הבמאי והיוצר זיו הרמלין שד״ר כתבו וצילמו קטע פארודי לרשת.

ברקו דיבב את דמותו של אם.קיי בסדרה ״אדמת הפקר״ בשלושת עונות הסדרה וכן דיבב בפרויקטים נוספים.


כיום, ברקו מטפל בפסיכודרמה במגוון רחב של אוכלוסיות, ביניהם ברשות לשיקום האסיר (רש״א), פנימיות פוסט אשפוזיות לנוער, במכון הגמילה ושיקום, וּבעמותות המספקות סיוע לנוער בסיכון.

ברקו הקים את ״אקט-אפקט״, מיזם ייעוץ והדרכה המתמחה בהעצמת האסטרטגיה התקשורתית ושיפור היכולת הבין-אישית לגופים פרטיים, עסקיים ובטחוניים.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך שירותו הצבאי הכיר את שהם פיאררט, השניים נמצאים בזוגיות משנת 2011.

בשנת 2018 נישאו ולהם שני ילדים. מתגוררים במושב בית חנניה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]