מת'יו לילארד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מת'יו לילארד
Matthew Lillard
מת'יו לילארד בכנס "קומיק-קון" בסן דייגו, יולי 2017
מת'יו לילארד בכנס "קומיק-קון" בסן דייגו, יולי 2017
לידה 24 בינואר 1970 (בן 54)
לאנסינג, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1990 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מת'יו לין לילרדאנגלית: Matthew Lyn Lillard; נולד ב-24 בינואר 1970) הוא שחקן, מדבב ובמאי קולנוע אמריקאי. התפרסם ברחבי העולם בתפקיד שאגי רוג'רס בסרטים "סקובי-דו" ו"סקובי- דו 2: חופשי חופשי" ובתפקיד סטו מאקר בסרט האימה "צעקה".

מת'יו לילארד, 2008

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לילארד נולד בלאנסינג בירת מישיגן וגדל בעיר טאסטאין, קליפורניה. למד משחק ב"אקדמיה האמריקאית לאומנויות דרמטיות" (Circle in the Square Theatre School). כאשר עדיין למד בתיכון הנחה לילארד את תוכנית הילדים "SK8-TV" שבערוץ ניקלודאון.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לילארד התגלה לראשונה בשנת 1994 בקומדיה השחורה של ג'ון ווטרס "אמא סדרתית" בתפקיד צ'יפ בנה של עקרת הבית בוורלי סטופין (קת'לין טרנר). בשנת 1995 הופיע לילארד לצד כוכבות קולנוע עולות בשנות ה-90 לדוגמת אנג'לינה ג'ולי במותחן "מרדף ממוחשב" בו שיחק בתפקיד ההאקר עמנואל גולדשטיין ודרו ברימור בדרמה "אהבה בלי גבולות".

ב-1996 התפרסם בעולם בסרט האימה המשפיע של וס קרייבן "צעקה" בתור תלמיד תיכון בשם סטוארט (סטו) מאקר, שמתגלה לקראת סוף הסרט כאחד הרוצחים יחד עם חברו שגם תלמיד תיכון בילי לומיס (שגולם על ידיי סקיט אולריץ').

ב-1998 זכה לילארד לביקורות משבחות על הופעתו בדרמת המוזיקה הקומית "סולט לייק סיטי פאנק" בה שיחק בתפקיד הפאנקיסט סטבו. באותה שנה שיחק גם בדרמת הפורט "ללא גבולות", בקומדיה "ללא הגיון" בתור הסטודנט טים לאפלור ובמותחן "הפנייה". ב-1999 הופיע בקומדיה המצליחה "יש לה את זה" בתור כוכב הריאלטי ברוק האדסון. ב-2001 שיחק בסרט האימה "13 רוחות" בתור דניס ראפקין עוזרו של צייד הרוחות סיירוס קריטסוס (פ. מוריי אברהם) ובדרמת הבייסבול הקומית "חיזורי קיץ" בתור בילי ברובייקר חברו לקבוצה של ראיין דאן (פרדי פרינז ג'וניור).

בשנת 2002 התפרסם לילארד ברחבי העולם בתפקיד שאגי רוג'רס בשובר הקופות "סקובי-דו", את התפקיד גילם גם כשנתיים לאחר מכן בסרט ההמשך "סקובי- דו 2: חופשי חופשי" שזכה גם כן להצלחה רבה. ב-2004 הופיע בקומדיה "שיגעון בנהר" בתפקיד הראשי של ג'רי קונליין ובדרמה "נערה בפארק" בתור לוק חברו של גיבור העלילה מאט סיימון (ג'וש הארטנט). ב-2006 השתתף בפנטזיית הפעולה "בשם המלך: אגדת המצור" בתפקיד דיוק פאלוו אחיינו של המלך קונרייד (ברט ריינולדס). ב-2011 שיחק לילארד בדרמה ההוליוודית המצליחה "היורשים" בתפקיד בריאן ספיר, המאהב של אליזבת' אשתו הגוססת של עורך הדין מאט קינג (ג'ורג' קלוני). בשנים האחרונות מדבב לילארד את דמותו של שאגי רוג'רס בסדרת האנימציה "סקובי-דו! מסתורין בע"מ".

בשנת 2012 ביים והפיק את סרטו הראשון "ילד שמן שולט בעולם", בו גם שיחק בהשתתפותם של דילן ארנולד ולילי סימונס.

בשנת 2017 שיחק בקומדיית הפשע "גרייס" לצד קייטי קסידי.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לילארד הוא אב לשלושה ילדים ונשוי להת'ר הלם.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מת'יו לילארד בוויקישיתוף