ברט ריינולדס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ברט ריינולדס
Burt Reynolds
ריינולדס, 1970
ריינולדס, 1970
לידה 11 בפברואר 1936
לאנסינג, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 6 בספטמבר 2018 (בגיל 82)
ג'ופיטר, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום קבורה בית הקברות הוליווד פוראבר עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Burton Leon Reynolds, Jr. עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מועדפת מערבון עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1959–2018 (כ־59 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
בן או בת זוג
מספר צאצאים 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
http://www.burtreynolds.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ברטון לאון "ברט" ריינולדס ג'וניוראנגלית: .Burton Leon "Burt" Reynolds Jr‏; 11 בפברואר 19366 בספטמבר 2018) היה שחקן קולנוע וטלוויזיה אמריקאי. זכה בשני פרסי גלובוס הזהב ופרס אמי.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחילת דרכו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ריינולדס, 1991

ריינולדס נולד במישיגן שבארצות הברית. החל את דרכו בקולנוע כבר בשנות ה-60 אך לא זכה להצלחה יתרה, והופיע בעיקר בסרטי פעולה שלא הביאו לו פרסום. ב־1972 לאחר שכיכב בסרטו המצליח של ג'ון בורמן "גברים במלכודת", הפך בין לילה לכוכב פופולרי. בשנות ה-70 הופיע בשורה ארוכה של סרטי פעולה מצליחים, והרבה לגלם גבר קשוח בעל חוש הומור, כשוטר מתבודד או נוכל מקסים. בין סרטיו באותה העת היו: "המפקח מקסלקי" (1973) (White Lightning), "משחק מכור" (1974) (The Longest Yard) (בשנת 2005 יצאה גרסה חדשה לסרט בכיכובו של אדם סנדלר וריינודלס הופיע בתפקיד משנה), "הפרחח ובת השריף" (1977) (Smokey and the Bandit), "הוּפר" (1978) (Hooper), "להתחיל מחדש" (1979) (Starting Over), "מרוץ מחוף לחוף" (1981) (The Cannonball Run), "בית הזונות הקטן הטוב ביותר בטקסס" (1982) (The Best Little Whorehouse in Texas). סרטים אלו ואחרים הפכו אותו לאחד מכוכבי הקופה הגדולים בהוליווד, והוא אף ביים מספר סרטים, שעל הבולט בהם "שארקי" (1981) (Sharky's Machine) קיבל תגובות נלהבות ממבקרי הקולנוע.

שנות ה-80 של המאה ה-20 ואילך[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1984, בזמן צילומי הסרט "עיר לוהטת" בו כיכב לצד קלינט איסטווד, ספג ריינולדס מכה חזקה בפניו ולמשך זמן רב סבל מירידת משקל ומבעיות בריאות. ב-1987, כאשר ניסה לחזור לקולנוע, לא הצליח לשוב למעמדו, והחל להופיע בשורה של סרטי פעולה וקומדיות שלא זכו להצלחה גדולה.

את הצלחתו הגדולה בתחילת שנות ה-90 מצא ריינולדס דווקא בטלוויזיה, בסדרה הקומית "צללים בין ערביים", שזכתה לרייטינג גבוה ולשבחי המבקרים, אך לאחר חמש עונות ירדה מהמרקע.

את תפקידו המשמעותי בשנות ה-90 בקולנוע קיבל דווקא בסרט דל תקציב של הבמאי פול תומאס אנדרסון בשם "לילות בוגי" (1997). הסרט, שזכה להצלחה גדולה, שיקם את מעמדו של ריינולדס, והוא אף זכה למועמדות לפרס האוסקר כשחקן משנה, על תפקידו בסרט כמפיק סרטי פורנו (את האוסקר קטף בסופו של דבר רובין ויליאמס על תפקידו בסרט "סיפורו של ויל האנטינג").

בשנת 2005 שיחק בקומדיית האקשן "הדיוק'ס קורעים את האזרד", בכיכובם של ג'סיקה סימפסון ושון ויליאם סקוט.

ב-2012 השתתף ריינולדס בתפקיד עצמו בעונה השלישית של הסדרה המצוירת למבוגרים "ארצ'ר".

בקריירה של למעלה מארבעים שנה, הופיע ריינולדס ביותר ממאה וחמישים סרטי קולנוע וטלוויזיה, ואף על פי שלא נחשב לכוכב קופה גדול, הוא עדיין היה כוכב פופולרי בעיקר בארצות הברית, והופיע בתפקידי משנה ובתפקידים מגוונים בטלוויזיה.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ברט ריינולדס בוויקישיתוף