ניקולס קולון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ניקולס קולון
Nicholas Collon
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 7 בפברואר 1983 (בן 41)
לונדון, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים קלייר קולג', איטון קולג' עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק מנצח
סוגה מוזיקה קלאסית, אופרה
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה ויולה, עוגב, פסנתר עריכת הנתון בוויקינתונים
שיתופי פעולה בולטים תזמורת אורורה
http://nicholascollon.co.uk/
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ניקולס קולוןאנגלית: Nicholas Collon; נולד ב-7 בפברואר 1983) הוא מנצח בריטי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניקולס קולון נולד בלונדון והוא ויולן, נגן עוגב ופסנתרן בהכשרתו, ניגן בויולה בתזמורת הנוער הלאומית של בריטניה. הוא למד ניצוח והיה חוקר לעוגב בקלייר קולג', קיימברידג'. אחד ממנטורי הניצוח שלו היה קולין דייוויס, וקולון שימש כעוזר מנצח למרק אלדר.

בשנת 2004 הקימו ניקולס קולון, רובין טיצ'אטי ונגני תזמורת הנוער הלאומית של בריטניה עמיתיהם את "תזמורת אורורה", עם קולון כמנהלה האמנותי. הוא זכה במלגת קרן האמנויות לשנת 2008 לניצוח, מתוך רשימה של עשרים מנצחים בריטיים מועמדים. בעונת 2011–2012, ניקולס קולון היה עוזר המנצח של התזמורת הפילהרמונית של לונדון.

באפריל 2007 ניצח קולון על חליל הקסם של מוצרט, בבימויו של סמואל ווסט, ברמאללה ובבית לחם, הפקת האופרה שהועלתה לראשונה בגדה המערבית, וחזר ב-2009 עם אותו צוות לביצועים של לה בוהם. הופעת הבכורה שלו בניצוח באופרה הלאומית האנגלית הייתה בספטמבר 2012. ביוני 2013, ניצח על הבכורה הבריטית של האופרה "חלומו של וגנר" מאת ג'ונתן הארווי עבור האופרה הלאומית הוולשית.

ביוני 2015, הודיעה תזמורת הרזידנטי בהאג על מינויו של ניקולס קולון למנצח הראשי שלה, החל מ-1 באוגוסט 2016, לתקופה מינימלית של שלוש שנים, עם הערכה של 6 שבועות של הופעות בעונה. ביוני 2017, תזמורת הרזידנטי הודיעה על מינויו של קולון למנצח הראשי והיועץ האמנותי היחיד של הרזידנטי, החל מ-1 באוגוסט 2018, עם מינימום של 8 שבועות של הופעות בעונה. הוא התפטר כמנצח ראשי של תזמורת הרזידנטי בתום עונת 2020–2021.

בשנת 2017, ניקולס קולון ניצח לראשונה על תזמורת רדיו פינלנד. במאי 2019, התזמורת הודיעה על מינויו של קולון למנצח הראשי הבא שלה, החל בעונת 2021–2022. ניקולס קולון הוא המנצח הלא-פיני הראשון שזכה בתואר המנצח הראשי של תזמורת רדיו פינלנד.

קולון ניצח על הקלטות מסחריות עם תזמורת אורורה ל-Warner Classics.

ניקולס קולון נשוי לחלילנית ג'יין מיטשל, המנהיגה היצירתית של תזמורת אורורה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]