נמר של נייר (סרט, 1975)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נמר של נייר
Paper Tiger
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על הרומן "נמר של נייר" של ג'ק דייוויס
בימוי קן אנאקין עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי יואן לויד עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט ג'ק דייוויס עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה אלן פטילו
שחקנים ראשיים דייוויד ניבן
טושירו מיפונה
קוזהיטו אנדו
הרדי קרוגר
מוזיקה רוי באד עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום ג'ון קבררה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת, אוסטרליה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה The Rank Organisation
הקרנת בכורה 1 במאי 1975
משך הקרנה 99 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט הרפתקאות, סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נמר של נייראנגלית: Paper Tiger) הוא סרט קולנוע בריטי משנת 1975 עם דייוויד ניבן, טושירו מיפונה והילד היפני קוזהיטו אנדו בתפקידים הראשיים.

התסריט מבוסס על הרומן "נמר של נייר" של ג'ק דייוויס (אנ') שגם כתב את התסריט.

העלילה היא על מורה בריטי מתחזה שבנה לעצמו דימוי של גיבור מלחמה אמיץ בעל עיטורי גבורה והרפתקאות ברחבי העולם שמאחוריהם אין דבר, מין נמר של נייר. אבל בשעת הצורך והסכנה הוא הופך לנמר ממש.

הסרט צולם בקואלה לומפור וב-Genting Highlands (אנ') במלזיה ובאולפנים בלונדון.

שיר הנושא של הסרט - "חברי הקטן" מנוגן על ידי התזמורת הפילהרמונית של לונדון ומושך בפי "זמרי ריי קוניף". השיר היה מועמד לפרס גלובוס הזהב לשיר המקורי הטוב ביותר.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מטוס של בריטיש איירווייז עומד לנחות בנמל התעופה של מדינת קולאגונג (שם פיקטיבי). בין הנוסעים נמצא "מייג'ור" וולטר ברדבורי (דייוויד ניבן) שמספר לזוג לידו על הרפתקאותיו ברחבי העולם ועל הצטיינותו כלוחם במלחמת העולם השנייה.

לאחר הנחיתה מגיע וולטר לשגרירות יפן בקולאגונג. הוא נפגש עם השגריר (טושירו מיפונה) שקורא בהתלהבות את קורות חייו - בעל עיטור הצלב הצבאי וצלב המלחמה. וולטר צולע ונזקק למקל הליכה כי לדבריו נפצע במרוץ 24 השעות של לה מאן. השגריר ממנה אותו בתור מורה לאנגלית של בנו בן העשר, קואיצ'י (קוזהיטו אנדו) כי עומד להיתמנות לשגריר בבריטניה והוא רוצה שקואיצ'י ילמד לדבר אנגלית במבטא נכון.

קואיצ'י מעריץ את וולטר לאחר שהוא מספר לו על לחימתו במלחמת העולם השנייה. הוא פיקד על פלוגה בניסיון לכבוש בונקר גרמני בראש גבעה. הלוחמים היו נפחדים ולא זזו והוא התקדם תוך אש והפגזה. טנק גרמני התקרב אליו והיא ירה במטול פיא"ט פוצץ את הטנק וחיסל את אנשי הצוות באקדחו. אחר כך זרק רימון יד לבונקר ועשרות גרמנים נכנעו לו...

בפעם נוספת הוא ברח ממחנה שבויים גרמני על ידי קפיצה מגובה לתעלת מים שהקיפה אותו...

השגריר מבקש מוולטר שיפסיק לספר לקואיצ'י סיפורי מלחמה.

בבית השגריר נערכת קבלת פנים לשר החוץ (איבן דסני). עיתונאי גרמני, גינתר מילר (הרדי קרוגר), מתחיל לשאול אותו שאלות מביכות אבל וולטר שולף תשובות מהשרוול ולא מתבלבל. טרוריסטרים פותחים באש וולטר מכה בחרב אחד מהם שנתפס וערכו עולה.

טרוריסטים שבראשם הטרוריסטית טאלה (אירן טסו), חוטפים את אנדו וולטר ודורשים לשחרר 65 מאנשיהם הכלואים, אחרת יוציאו אותם להורג. הם מוברחים למקום מבודד בג'ונגל. קואיצ'י רוצה שוולטר יוכיח את עצמו ויתכנן בריחה אבל וולטר פוחד ומספר לו כי הצליעה שלו היא בגלל פוליו בילדות ולא מרוץ מכוניות וכי אם יברחו הם יירו אבל את קואיצ'י זה לא משכנע.

הנשיא מסרב להיענות לדרישת הטרוריסטים ומודיע כי אם הם יהרגו את השניים הוא יוציא להורג את כל 65 הטרוריסטים הכלואים אצלו.

השגריר מבקש מהעיתונאי מילר שיברר על עברו של וולטר והוא מודיע לו שוולטר לא שירת בכלל בצבא וכי הוא מתחזה.

וולטר מסתכל בפניו במראה ומחליט בכל זאת לברוח. הם מצליחים להסיר את קרשי רצפת הצריף ולהגיע למכונית של הטרוריסטים. הטרוריסטים רודפים אחרי מכוניתם שנוסעת במהירות בדרך צרה ומפותלת ולבסוף מתהפכת.

הם יוצאים חבולים וממשיכים את מנוסתם בג'ונגל. הם מטפסים במעלה צוק והטרוריסטים צולפים לעברת ופוצעים את וולטר. בשארית כוחותיו ובעזרת קואיצ'י הוא מגיע לראש הצוק ובאותו רגע מגיעים מסוקי חיפוש. קואיציי מאותת להם במראה שבידו והם מאתרים אותם. מסוק אחר מחסל את הטרוריסטים.

לאחר החלמה קצרה מגיע וולטר לשגריר ומספר לו כי הוא היה בכלל מורה בתקופת המלחמה וכל מה שסיפר זה פרי דמיונו. הוא מתנצל ומבקש לפרוש אבל השגריר שהתרגש מהתנהגותו בחטיפה מודיע לו בשמחה כי החליט שיישאר וימשיך ללמד את קואיצ'י.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]