נקמה (סרט, 2019)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נקמה
מבוסס על אורח בלתי נראה עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי Sujoy Ghosh עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה Namrata Rao עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים Manav Kaul
Taapsee Pannu
אמיטאב באצ'אן עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה Clinton Cerejo עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום Abhik Mukhopadhyay עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הודו עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Warner Bros. Pictures
Red Chillies Entertainment
Azure Entertainment
חברה מפיצה Zee Studios, נטפליקס, האחים וורנר עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 2019 עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט הינדי עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מותחן פשע עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 10 מיליון רופי[1]
הכנסות באתר מוג'ו badla
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
תחנת הרכבת של אבימור בסקוטלנד, המהווה מוקד התרחשות מרכזי בעלילה.

נקמההינדית: Badla) הוא סרט הודי בהינדית משנת 2019, סרט בלשי ומותחן בבימויו של סוג'וי גוש בכיכובם אמיטאב באצ'אן, פאאפסי פאנו ואמריטה סינג. טוני לוק, מנב קאול וטנבר גאני הופיעו בתפקידי משנה. הסרט הופק על ידי Warner Bros. Pictures, Red Chillies Entertainment ו-Azure Entertainment והוא עיבוד רשמי לסרט הספרדי אורח בלתי נראה משנת 2016.[2][3] הסיפור עוקב אחר ראיון בין עורך דין לאשת עסקים, בו האחרונה מתעקש כי היא הופללה שלא כדין ברצח אהובה.

הסרט יצא לאקרנים ב-8 במרץ 2019,[4][5] והוא זכה לביקורות חיוביות מצד המבקרים.[6] הוא גרף מעל 138.49 מיליון רופי ברחבי העולם אל מול תקציב הפקה של 10 מיליון רופי, שסימנו אותו כהצלחה מסחרית.[7]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניינה סתי היא אשת עסקים מצליחה צעירה וממולחת עם משפחה מושלמת. עולמה מתהפך כאשר היא נעצרת על רצח אהובה הסודי, ארג'ון. עורך דינה ג'ימי שוכר את סנגורו היוקרתי בדאל גופטה כדי להגן עליה, ובמהלך ערב מאוחר אחד הם עובדים יחד כדי לברר מה קרה בפועל. בדאל מגלה שיש עד שעדותו תפליל אותה בפשע. נינה מסבירה כי היא וארג'ון נסחטו על ידי מישהו בשל הרומן מחוץ לנישואין שניהלו. הם הוזעקו למלון במקום מרוחק, שם הותקפה נינה; רק כדי להתעורר ולמצוא את ארג'ון מת וכספי הסחיטה מפוזרים. היא נעצרת אך משוחררת בערבות. המשטרה לא מוצאת זכר למישהו אחר שנכח בחדר או פורץ.

בדאל אומר לניינה שהיא לא כנה אתו. הוא שואל אותה על היעלמותו של צעיר ליד המלון. ניינה מגלה שהיא וארג'ון ערכו מפגש חשאי באזור. בדרך חזרה היא התנגשה בטעות במכונית מתקרבת. ההתרסקות הורגת את נהג המכונית השנייה, ילד צעיר בשם סאני. ארג'ון משכנע את ניינה שלא ליידע את המשטרה והם מחליטים להסיר כל זכר לפשע. הם שמו את גופתו של סאני בתא המטען של מכוניתו וניינה דוחפת את המכונית לתוך ביצה. בעוד ארג'ון מחכה לה, ראני ונירמל, זוג מקומי, פוגשים אותו ומזמינים אותו לביתם, שם הוא מגלה שהם הוריה של סאני. כאשר ראני מתקשרת לסאני, הטלפון של סאני מצלצל בכיסו של ארג'ון ששכח להיפטר ממנו. הוא מתרץ שישב על המכשיר בטעות, אבל ראני לא משתכנעת. ארג'ון וניינה בורחים אך חוששים שהם יתגלו. ראני מזהה את רכבה של ניינה, מה שהופך אותה לחשודה, אך עורך דינה של ניינה מזייף לה אליבי. המשטרה קונה את זה אבל ראני מתעמתת עם ניינה ומגלה שהיא יודעת את האמת. היא מפצירה בנינה לספר את מיקומו של סאני, אך ניינה ממשיכה לטעון לחפותה. כמה חודשים לאחר מכן יוצרים קשר עם ארג'ון וניינה הסחטן, מה שמוביל לאירועים הנוכחיים.

בדאל מחליט שלראני היה מניע להרוג את ארג'ון ויכולה הייתה לעשות זאת בקלות מאחר שאביו של סאני, נירמל, עובד במלון. התוכנית שלו היא לזכות את ניינה על ידי הפללת ראני בפשע. עם זאת, ניינה, שכעת סומכת על בדאל, חושפת סוד: סאני היה בחיים בתא המטען לפני שהיא דחפה את המכונית. עם זאת, היא נתנה לו לטבוע והחליטה לא להצילו כדי להגן על עצמה. מופתע ממעשיה הרצחניים והאנוכיים, בדאל מציע רצף אירועים חלופי בו הייתה ניינה זו שלחצה למעשה על ארג'ון להסתיר את הפשע ולא את ארג'ון. בגרסה זו ארג'ון נהיה אשם כל כך שהוא נוסע למלון כדי לחשוף את האמת בפני ראני ונירמל, מה שגורם לניינה להרוג אותו. כשהמשטרה דופקת, היא מחליטה לפצוע את עצמה ולהאשים את ראני בפשע. ניינה מכחישה זאת וטוענת שמה שבדאל הציע קודם הוא האמת.

בדאל מסרב להילחם במקרה של ניינה. כשהיא מפצירה בו לעזרה, הוא מסכים רק אם היא תאמר לו בכנות אם הרגה את ארג'ון. ניינה מודה ברצח ארג'ון, ובדאל אומר שהוא ילחם בתיק שלה. הוא מגלה כי אין עד; הוא המציא זאת כדי לגרום לניינה לומר את האמת. בדאל יוצא לרגע בזמן שניינה מקבלת טלפון מעורך דינה, ג'ימי. היא מבינה שהעט של בדאל מפריע לשיחה. כשהבדאל גופטה האמיתי מגיע, ניינה המומה מפרידה את העט של בדאל כדי לחשוף בתוכו מקליט קול שהקליט כל מילה מפגישתם, כולל הווידוי שלה על שתי הרציחות. כשהיא מציצה אל מחוץ לחלונה, ניינה יוצרת קשר עין עם בדאל וראני בבניין הדירות ממול ומבינה, כשבדאל מסיר את תחפושתו, שבדאל הוא למעשה נירמל. ראני מתקשרת למשטרה על מעצרו של ניינה כאשר נירמל מצטט את מהאבארטה, ואומר כי נקמתו של דרואפאדי (ראני) נלקח על ידי יודהישתירה (נירמל).

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אמיטאב באצ'אן בתפקיד בדאל גופטה / נירמאל "נימבי" סינג טואור
  • טאפסה פאנו בתפקיד ניינה סתי
  • אמריטה סינג[8] בתפקיד ראני קאור
  • טוני לוק בתפקיד ארג'ון ג'וזף[9]
  • מנב קאול בתפקיד ג'ימי פונג'אבי (עורך דינו של ניינה)[10]
  • טאנוויר גאני בתפקיד נירמל "נימבי" סינג טואור[11]
  • דנזיל סמית בתפקיד הבלש סודהי[12][13]
  • אנטוניו אייקל בתפקיד סאני סינג טואור
  • שומה מאחיג'ה בתפקיד סוניל סתי
  • אלנה פרננדס כפקידת קבלה במלון

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצילומים העיקריים של הסרט החלו ב-14 ביוני 2018 ונערכו במלון גלן מור ובגלאזגו, סקוטלנד.[14][15]

שיווק והפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-11 בפברואר 2019, שאה רוח' ח'אן, שבית ההפקות שלו Red Chillies Entertainment הפיק את הסרט, צייץ שני כרזות של הסרט, אחת עם דמותו של באצ'אן ואחת עם פאנו.[16][17][18] הסרט יצא ביום האישה הבינלאומי, ב-08 במרץ 2019 והוא זמין בנטפליקס.[19] הסרט הוסמך על ידי המועצה הבריטית למיון הסרטים עם זמן ריצה של 118 דקות. [20]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Badla vs Captain Marvel – Box Office Collection Prediction: Amitabh Bachchan, Tapsee Pannu starrer to clash with Hollywood biggie". Zee Business. 7 במרץ 2019. נבדק ב-16 במרץ 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ "'Badla' is a remake of a twist-laden Spanish thriller that invites viewers to guess the killer". Scroll.in. 23 בינואר 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Bhushan, Nyay (19 ביוני 2018). "Amitabh Bachchan to Star in Bollywood Remake of Spanish Thriller 'The Invisible Guest'". Hollywood Reporter. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ "Amitabh Bachchan is relieved shooting Badla after Brahmastra, to be 'finally away' from prosthetics". Hindustan Times (באנגלית). 19 ביוני 2018. נבדק ב-20 ביוני 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ "Amitabh Bachchan announces new film with Sujoy Ghosh, titled Badla". Hindustan Times (באנגלית). 16 ביוני 2018. נבדק ב-20 ביוני 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ "Badla". Rotten Tomatoes. Fandango Media. נבדק ב-21 במאי 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ "Badla Emerges A Hit film". Box Office India. 16 במרץ 2019. נבדק ב-17 במרץ 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ वर्मा, अनुप्रिया. "सारा अली खान के बाद अब मम्मा अमृता सिंह की बारी, लेने वाली हैं ऐसा बदला". Jagran (בהינדי). נבדק ב-4 במרץ 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  9. ^ Mankad, Himesh. "Malayalam actor Tony Luke is a part of Amitabh Bachchan and Taapsee Pannu-starrer Badla". Mumbai Mirror (באנגלית). נבדק ב-4 במרץ 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  10. ^ Gupta, Rachit (8 במרץ 2019). "Badla cast and crew, review". Times of India. נבדק ב-8 במרץ 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  11. ^ Chauhan, Gaurang (8 במרץ 2019). "Badla Movie Review: Amitabh Bachchan, Taapsee and Amrita Singh shine in this twisted thriller by Sujoy Ghosh". Times Now News. נבדק ב-8 במרץ 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  12. ^ Ramnath, Nandini (8 במרץ 2019). "Badla Movie Review". Scroll. נבדק ב-8 במרץ 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  13. ^ Chatterjee, Saibal (8 במרץ 2019). "Badla Movie Review". NDTV. נבדק ב-8 במרץ 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  14. ^ "Amitabh Bachchan starts shooting for 'Badla' in Glasgow – Times of India". The Times of India. נבדק ב-2 באוגוסט 2018. {{cite news}}: (עזרה)
  15. ^ "Amitabh Bachchan on Twitter". Twitter (באנגלית). נבדק ב-25 באוקטובר 2018. {{cite news}}: (עזרה)
  16. ^ "Badla FIRST LOOK out! Amitabh Bachchan and Taapsee Pannu look intense in new posters, trailer out tomorrow | Bollywood News". www.timesnownews.com (באנגלית בריטית). נבדק ב-11 בפברואר 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  17. ^ @. "Amitabh Bachchan and Taapsee Pannu... First look posters of #Badla... Trailer out tomorrow... Directed by Sujoy Ghosh... 8 March 2019 release. t.co/Ua52Rktelj" (Tweet) – via Twitter.{{cite web}}: תחזוקה - ציטוט: numeric names: authors list (link) Missing or empty |user= (help); Missing or empty |number= (help);
  18. ^ "Shah Rukh Khan-Amitabh Bachchan talk about 'Badla', unveil first posters on Twitter". Zee News. 11 בפברואר 2019. נבדק ב-11 בפברואר 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  19. ^ "Taapsee Pannu, Amitabh Bachchan's Badla to release on International Women's Day, Shah Rukh Khan might do a cameo". Hindustan Times. נבדק ב-22 בפברואר 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  20. ^ @. "#CensorNews: #Badla certified 12A by British censors on 5 March 2019. Approved run time: 118 min, 15 sec [1 hour, 58 minutes, 15 seconds]. #Overseas #UK" (Tweet) – via Twitter.{{cite web}}: תחזוקה - ציטוט: numeric names: authors list (link) Missing or empty |user= (help); Missing or empty |number= (help);