נרדף בידי דינוזאורים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נרדף בידי דינוזאורים
Chased by Dinosaurs
סוגה מוקומנטרית
כותבים ג'אספר ג'יימס, טים היינס עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי טים היינס, ג'אספר ג'יימס עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים נייג'ל מארוון עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור בריטניה
מספר פרקים 2
הפקה
הפצה BBC Worldwide עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה בן ברטלט עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 29 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שידור
רשת שידור BBC
תקופת שידור מקורית 30 בדצמבר 2002-1 בינואר 2003 – 30 בדצמבר 2002 עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
מודל של תריזינוזאורוס

נרדף בידי דינוזאוריםאנגלית: Chased by Dinosaurs) היא סדרה מוקומנטרית המהווה סדרת-בת לסדרה המצליחה של ה-BBC, ללכת עם דינוזאורים שיצאה בין סוף דצמבר 2002 לתחילת ינואר 2003, בכיכובו של נייג'ל מארוון.

בסדרה נייג'ל (בתפקיד עצמו) חוזר בזמן לעידן המזוזואיקון (הסדרה עוסקת בתור הקרטיקון), אז שלטו בעולם דינוזאורים גדולים ומסוכנים.

פרקי הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

1.הטופר הענקי: פרק זה מתחיל בקרטיקון העליון לפני 75 מיליון שנה במדבר גובי שבמונגוליה שבתקופתו הייתה שופעת יערות (הצילומים התרחשו באי פרייזר שבאוסטרליה). בפרק נייג'ל מחפש את התריזינוזאורוס, דינוזאור דו-רגלי בגובה 10 מ' ובעל טפרים עצומים. הוא מקים אוהל שנרמס בידי זאורולופוסים שרועים לצידו. למרות זאת הוא מטייל באזור וחוצה רצועת חולות הנשלטת על ידי פרוטוצרטופסים מקננים ונייג'ל עובר אותם בנפנוף דגל אדום. הוא ממשיך ליער בו הוא מוצא להקת ולוסירפטורים רעבים שתוקפים זכר גדול של פרוטוצרטופס בטופריהם. בלילה נייג'ל מוצא עקרב ליד אוהלו ושומר אותו וגם תופס את אחד מהמונונוקיוס שהתקרבו לאוהלו. בבוקר הוא מגלה שהם טרפו את העקרב שלו. הוא ממשיך לנוע ומוצא קן של תריזינוזאורוסים, בו נמצא עובר וגם גללים של יצורים טורפים. אז הוא רואה להקת מונונוקיוסים רצה ובורחת מטרבוזאורוס שמתקרב אליו. נייג'ל בורח ברגע האחרון ומתחבא מתחת לשיחים. הוא יוצא ומגיע לשפת אגם, בה הוא מוצא שלד של תריזינוזאורוס גדול וסביבו שיניים. הוא מותקף על ידי להקת ולוסירפטורים ונמלט משם לגזע גבוה, שם הוא מריע בקרן ומבריח אותם. הוא חוזר לשפת האגם וצופה בטרבוזאורוס מתקרב לתריזינוזאורוס במטרה לתקוף אותו. שני הזוחלים נאבקים והתריזינוזאורוס מנצח, על ידי חבטה חזקה של טפריו בלסת הטרבוזאורוס, ומבריח אותו משם. להקת תריזינוזאורוסים מגיעים ונייג'ל מגלה שהם אוכלי צמחים. אז הוא מתקרב לאחד מהם ומלטף אותו. התריזינוזאורוס מלקק את נייג'ל וגורם לו להפיל את המצלמה.

2.ארץ הענקים: פרק זה מתחיל בקרטיקון העליון לפני 100 מיליון שנה בארגנטינה (הצילומים התרחשו בטנריפה והאי לה פלמה מהאיים הקנריים). נייג'ל מטייל סביב קן של ארגנטינוזאורוסים בו הם מקננים מדי שנה ועל יד האגם שלצידו נראה ארגנטינוזאורוס צעיר באורך 10 מ'. נייג'ל מתקרב למים אך נמלט ברגע האחרון מסרקוסוכוס ענקי שארב לו מלמטה. הוא רואה דינוזאור מקרוגריפוזאורוס פצוע בערוץ נחל וכעבור כמה זמן שומע את טורפו הענקי - הג'יגנטוזאורוס שתופס את המקרוגריפוזאורוס והורג אותו. למחרת נייג'ל מחפש את עדר הארגנטינוזאורוסים הבוגרים ולשם כך משתמש באווירון זעיר ממדים כדי לדאות מעליהם. יחד איתו דואים פטרוזאורים כמו הפטרנודון והאורניתוקרוס (ייתכן שטרופאוגנטוס) העצומים. לאחר שהוא מוצא עדר מוטט הוא נוחת ונוסע בג'יפ שלו, אך נאלץ לברוח מאחר שלהקה של ג'יגנטוזאורוסים ציידים מנסים לתקוף את העדר. הם מצליחים לבודד נקבה לא-בוגרת של ארגנטינוזאורוס ומתישים אותה לאיטם, בעודה מדממת מפציעותיהם. המאבק נמשך לתוך הלילה ונייג'ל נאלץ לעזוב. בבוקר הוא מוצא את עדר הענקים ליד האגם סמוך לאתר הקינון שלהם. הוא מצליח למדוד את משקל הפרטים בגדולים ביותר ולאחר מכן מתקרב אל האגם. תוקף אותו שוב סרקסוכוס רעב ונייג'ל מצליח לברוח אבל הוא מצליח לקחת לו את המצלמה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]