ספינת רפאים (סרט, 2002)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ספינת רפאים
Ghost Ship
בימוי סטיב בק עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי גילברט אדלר, ג'ואל סילבר, רוברט זמקיס עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט מארק הנלון, John Pogue עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה רוג'ר ברטון עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ג'וליאנה מרגוליס
פרנצ'סקה רטונדיני
גבריאל ביירן
אלכס דימיטריאדס
אמילי בראונינג
דסמונד הרינגטון
איזאיה וושינגטון
רון אלדרד
קארל אורבן עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה ג'ון פריזל עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום גייל טאטרסול עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה
חברת הפקה Village Roadshow Pictures, Dark Castle Entertainment עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה האחים וורנר, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 22 באוקטובר 2002 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 91 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט אימה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 20 מיליון דולר
הכנסות 68.3 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו ghostship
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ספינת רפאיםאנגלית: Ghost Ship) הוא סרט אימה אמריקאי-אוסטרלי שיצא לאקרנים בשנת 2002. בוים על ידי סטיב בק(אנ') ותסריטו נכתב על ידי מארק הנלון(אנ'). הסרט הוא הסרט המקורי הראשון של חברת הסרטים "Dark Castle". הסרט גרף כ-68.3 מיליון דולר.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילתו של הסרט הצופים נחשפים למראה של ספינת פאר איטלקית ששמה "אנטוניה גראזה" השטה באוקיינוס ועל סיפונה נערך נשף יוקרתי. בעוד האורחים רוקדים לצלילי קולה של הזמרת האיטלקייה פרנצ'סקה רטונדיני (אנ') ששרה את השיר "Senza Fine" על הסיפון העליון, חוט מתכת חוצה במהירות דרך רחבת הריקודים. החוט חותך את הנוסעים לשניים וכולם מתים מיידית, מלבד ילדה קטנה שניצלה ולא נפגעה. לאחר מכן הסרט עובר למאורעות בזמן הווה.

בהווה מוצג צוות חילוץ אוניות על גוררת בשם ארקטיק וורייר באמצע תהליך של חילוץ וגרירת ספינה ישנה. הם מגלים שיש חור בספינה ובסופו של דבר אוטמים אותו, גוררים את הספינה לחוף וחוגגים בבר שנמצא במעגן את הרווחים שלהם מהחילוץ. בעוד הם חוגגים ג'ק, בחור שמציג את עצמו כטייס סיור מזג אוויר, מספר לצוות החילוץ שמזה תקופה הוא מבחין מהאוויר בספינה נטושה בים, ואף מראה להם תצלומים שלה מהאוויר. הוא מציע להם לגרור אותה לנמל ובתמורה להתחלק בשווי שלה. הצוות מסכים והם יוצאים לדרך.

כאשר הם מוצאים את הספינה מרפי, קברניט הגוררת, מגלה שזו ה"אנטוניה גראזה" האגדית שנעלמה בשנת 1962 ומאז כל קפטן מנסה למצוא אותה. חברי הצוות מחליטים לעלות על הספינה ולסרוק אותה. במהלך הסריקה מאנדר, אחד מחברי הצוות, כמעט ונופל דרך תקרת אולם הנשפים אך אפס, חברת הצוות היחידה והסגנית של מרפי, מצליחה לתפוס אותו ברגע האחרון ומצילה אותו, בעוד שהיא תופסת אותו היא רואה על המדרגות של אולם הנשפים ילדה קטנה שמביטה היישר אליה ונעלמת לאחר מס' שניות.

לאחר שהם חוזרים לגוררת אפס מספרת לג'ק שהיא ראתה בספינה ילדה קטנה והוא מסביר לה שזה רק בדמיון. בבוקר הצוות מגלה שלספינה יש חור גדול שגורם לה לאט לאט לטבוע והם צריכים לתקן אותה כדי לגרור אותה ולהרוויח עליה כ64 מיליון דולר שהוא הסכום שהיא שווה בהווה.

במהלך שהותם בספינה, חברי הצוות מוצאים ארגזים של מטילי זהב גנוב השווים 300 מיליון דולר והם מחליטים לעזוב את הספינה עם הזהב אך הגוררת שלהם לפתע מתפוצצת, שוקעת וכתוצאה מהפיצוץ נהרג סאנטוס, טכנאי המנועים של הגוררת. לאחר מכן הצוות חוזר לספינה ודודג', אחד מחברי הצוות, מאשים את ג'ק בכך שהספינה מקוללת וכמעט שמתחילה קטטה אך אפס מפרידה בניהם.

בזמן שחברי הצוות שוהים כל אחד במקומות שונים בספינה הם נחשפים למאורעות על טבעיים כגון רוח הקברניט של ה"אנטוניה גראזה" שמדבר עם מרפי ומספר לו על כך שה"אנטוניה גראזה" הייתה מעורבת בחילוץ של ספינה אחרת שעליה היה הזהב הגנוב ושרק אדם אחד שרד את הטביעה. הרוח של הקברניט מוסרת למרפי את תמונתו של אותו אדם, תמונה אליה הצופים לא נחשפים, התמונה מכניסה את מרפי לפאניקה. גריר, הנווט של הגוררת, נחשף לרוח של פרנצ'סקה, היא מפתה אותו בכך שהיא מתפשטת וגורמת לו להגיע לפיר מעלית שם הוא מנסה לגעת בה אך נופל אל מותו.

לאחר שמרפי נחשף לתמונה הוא מנסה לאסוף את כולם כדי לספר להם מה הוא גילה, וגם מספר להם על תופעות דומות של ספינות רפאים בהיסטוריה כגון תעלומת ספינת המרי סלסט, אך חלקם מתייחסים לכך בביטול. הוא רוצה לנטוש את הספינה אך הרוח של סאנטוס מופיעה והוא מעביר לו מסר שהוא רוצה שמרפי יצטרף אליו לעולם המתים. הרוח של סאנטוס מתלבשת על גופה של אפס ומרפי חושב שאפס היא סאנטוס. מרפי מנסה להרוג את אפס אך ג'ק נותן אגרוף למרפי ומציל אותה ברגע האחרון. ג'ק ואפס מספרים לחברי הצוות על מה שקרה וכולם מחליטים להכניס את מרפי לתוך אקווריום שלא יהווה סיכון.

אפס שנחשפה לרוח של הילדה מחליטה לחפש מידע על אודות ילדה על הסיפון במסמכים שבגשר הפיקוד, היא מגלה שהצטרפה לאותה הפלגה רק ילדה אחת ושמה הוא קייטי. אפס יורדת לבטן הספינה ומגיעה לחדר של קייטי, היא רואה שם ציורים על הארון כאשר לפתע הוא נפתח והיא נחשפת לשלד רקוב של ילדה. אפס צורחת ואז הרוח של קייטי מופיעה, קייטי מספרת לה על כך שחבריה להפלגה והיא כלואים על ידי כוח זדוני ששולט על הספינה והיא אומרת לאפס שהיא חייבת לברוח מהספינה, להציל את עצמה לפני שיהיה מאוחר.

אפס בוחרת להתעלם מכך וחושבת שהיא פשוט יוצאת מדעתה. היא מחליטה ביחד עם חברי הצוות הנותרים לתקן את הספינה והם מצליחים. אפס מחפשת את גריר, כאשר לפתע רואה את קייטי ליד פיר המעלית, היא מתקרבת ומגלה את גופתו של גריר. קייטי בוחרת לחשוף בפני אפס את האמת, משיטה את ידה ולוקחת אותה אחורה בזמן לראות מה קרה בערב שהספינה נעלמה.

קייטי מראה לאפס שחברי הצוות של ה"אנטוניה גראזה" החליטו להרוג את האורחים במטרה להשיג את הזהב, הם הרעילו אותם והפעילו את המערכת של חוט המתכת לחתוך את האורחים שעל הסיפון. לאחר שחברי הצוות חיסלו את השורדים ביריות אקדח בבריכה של הספינה, הם התחילו לרצוח אחד את השני עד שלבסוף נותרו פרנצ'סקה ועוד בחור מסתורי. הבחור נישק את פרנצ'סקה ואז הרג אותה. קייטי חושפת בפני אפס שהבחור המסתורי הוא בעצם ג'ק, האחד שהביא אותם לספינה מלכתחילה והשורד היחיד מהספינה שה"אנטוניה גראזה" הייתה מעורבת בחילוץ שלה.

אפס מגלה את גופתו של מרפי ללא רוח חיים, שקועה באקווריום. אפס מנסה להזהיר את דודג' ומאנדר אך ג'ק מחסל גם אותם. אפס מחליטה לפוצץ את הספינה וג'ק מתעמת איתה, הוא מספר לה שהוא ישות על טבעית שאוספת נשמות והעבודה הזאת ניתנה לו על ידי השטן אחרי שהוא חי חיים מלאי חטאים. אפס מפוצצת את הספינה והיא שוקעת למצולות בעוד הנשמות של המתים עולות לשמיים.

בבוקר מוצאת ספינת נופש שעוברת באזור את אפס ששרדה את הטביעה של ה"אנטוניה גראזה". הספינה עוגנת בנמל, אנשי צוות מורידים את אפס מהספינה ומכניסים אותה לאמבולנס. בעוד אפס שוכבת באמבולנס היא רואה אנשי צוות אחרים של הספינה אוחזים בארגזים שנראים בדיוק כמו ארגזי מטילי הזהב שנמצאו על ה"אנטוניה גראזה", הם מתחילים להעלות אותם בזה אחר זה ולפתע אפס רואה גם את ג'ק עולה על הספינה. אפס מנסה לצעוק שיעצרו אותו אך הוא סוגר את דלתות האמבולנס בעזרת כוחותיו העל טבעיים.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]