פיץ' פרפקט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פיץ' פרפקט
Pitch Perfect
בימוי ג'ייסון מור עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי אליזבת' בנקס, פול ברוקס, מקס הנדלמן עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט קיי קנון עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה ליסה זנו צ'ורגין עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים
מוזיקה כריסטוף בק עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום ג'ולי מקט עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה רלטיביטי מדיה, Gold Circle Films עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי יוניברסל
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 20 בדצמבר 2012 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 112 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה קומדיה רומנטית, סרט נעורים, סרט מוזיקלי, סרט חבר'ה נשי, סרט להט"בי עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 17 מיליון דולר
הכנסות 115.4 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו pitchperfect
www.pitchperfectmovie.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פיץ' פרפקטאנגלית: Pitch Perfect) הוא סרט קומדיה מוזיקלית בבימויו של ג'ייסון מור. הסרט עוקב אחר קבוצת אקפלת בנות באוניברסיטת ברדן. הסרט זכה להצלחה רבה ובעקבותיו יצאו שני סרטי המשך, פיץ' פרפקט 2 (2015) ופיץ' פרפקט 3 (2017).

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קבוצת אקפלה מאוניברסיטת ברדן שבלואיזיאנה בשם ה"ברדן בלאס" מבצעות קטע בתחרות עד שאחת מהן מקיאה על הקהל והן מושפלות בתחרות. בקה מתחילה את הלימודים באוניברסיטה ולא מרוצה מהעניין, לאחר שאביה מציב לה אולטימטום היא מצטרפת לקבוצת האקפלה של הבנות. לאחר שהיא מוצאת את מקומה בקבוצה, הברדן בלאס מתחרות בתחרות הארצית השנתית וזוכות בתחרות.

צוות השחקנים והדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אנה קנדריק בתור בקה מיטשל- בחורה מבודדת וצינית ללא חברים, אשר מבלה את כל זמנה בלערוך מוזיקה, אביה לוחץ עליה להיכנס לחיי הקולג׳ וכתוצאה מכך ומדואט ספונטני שהיא וקלואי שרו, היא מצטרפת להקת "הבלות" ומשנה אותן לגמרי.
  • אנה קאמפ בתור אוברי פוזן- בחורה שתלטנית ולחוצה אשר מנהלת את להקת האקאפלה "הבלות" יחד עם החברה הטובה ביותר שלה, קלואי בשנתה האחרונה בקולג׳.
  • בריטני סנואו קלואי בייל- ג׳ינג׳ית נחמדה ומבעבעת אשר מרגיעה את אוברי כשהיא נלחצת או מתעצבנת יותר מהדרוש, ומשכנעת את בקה להצטרף ל"בלות". בסוף הסרט קלואי מתעמתת עם אוברי, על איך היא לא יכולה לשלוט בכל דבר.
  • רבל וילסון בתור "איימי השמנה"- חברה בלהקת ה"בלות", שלא לוקחת שום דבר ברצינות. מתחברת במהלך הסרט לבקה ולאוברי, מתאהבת בבאמפר.
  • האנה מיי לי בתור לילי אונהקורמרה- בחורה שקטה ומוזרה, כשהיא מדברת, אף אחת לא שומעת אותה, מה שוגרם לה להגיד דברים מאוד משונים.
  • אלכסיס נאפ בתור סטייסי קונראד- חברה בלהקת ה"בלות", אוברי קיבלה את סטייסי ללהקה בגלל גופה ולא בגגל קולה, סטייסי נוהגת להיות מאוד מינית לעיתים קרובות.
  • אסתר דין בתור סינתיה רוז אדמס- בחורה עם קול מרהיב אשר התקבלה ל"בלות", בתחילת הסרט אוברי ואיימי מתערבות אם סינתיה היא לסבית או לא אחרי שהן תפסו אותה בוהה בחזה של סטייסי.
  • סקיילר אסטין בתור ג'סי סוונסון- בחור שפוגש את בקה בעבודה בסטודיו, אוהב מוזיקה, וחבר בלהקת "הטראבלמייקרס", בסוף הסרט ג׳סי ובקה מתנשקים והופכים לזוג.
  • בן פלאט בתור בנג'י אפלבוים- מעריץ של מלחמת הכוכבים וקסמים, ניסה ללא הצלחה להתקבל ל"טראבלמייקרס" ובסוף הסרט החליף את הקפטן שלהם, באמפר אלן.
  • אדם דווין בתור במאפר אלן- יריבה של אוברי וקפטן להקת האקאפלה, "טראבלמייקרס", הוא מתייחס בזלזול לחברות הלהקה של ה"בלות", מה שגורם ליריבות בין שתי הלהקות, מתאהב באיימי השמנה.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מבוסס על ספר בשם "Pitch Perfect: The Quest for Collegiate a Cappella Glory" מאת מיקי רפקין. רפקין הוא עורך במגזין GQ, כחלק מהתחקיר לכתיבת הספר הוא אסף מידע על קבוצות אקפלה במשך שנה. הסרט צולם באוניברסיטת לואיזיאנה שממקומת בבאטון רוז', לואיזיאנה.

פסקול[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפסקול הרשמי של הסרט נשא את השם "Pitch Perfect: The Quest for Collegiate a Cappella Glory" והוא יצא רשמית ב-25 בספטמבר 2012. שלושה שירים מהפסקול נכנסו למצעד 100 הגדולים של הבילבורד. הוא נכנס למצעדי המכירות של 2013 עם מכירות של למעלה מ-1.2 מיליון עותקים, נכון לאפריל 2015.

סרטי המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

באפריל 2013 אושר רשמית כי יופק סרט המשך אשר יצא בשנת 2015. הסרט פיץ' פרפקט 2 יצא ב-15 במאי 2015 וזכה להצלחה בקופות.

ביוני 2015 החלו העבודות על הסרט השלישי. הסרט פיץ' פרפקט 3 יצא רשמית ב-22 בדצמבר 2017.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]