פסטיבל בסוודר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

פסטיבל בסוודר הוא אירוע מוזיקלי שנתי, שמטרתו גיוס ביגוד חם למען חסרי הבית בתל אביב. בפסטיבל משתתפים מוזיקאים המופיעים בהתנדבות. "כרטיס הכניסה" לפסטיבל הוא ביגוד חם שנתרם על ידי הקהל לחסרי הבית[1]. הפסטיבל הראשון התקיים בחורף 2009, ביוזמת ליאור לוי ובשיתוף מועדון לבונטין.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליאור לוי תושב תל אביב הפעיל מערך של איסוף וחלוקת בגדים לנזקקים ובשיתוף עם יונתן קוטנר[2], עלה הרעיון של הפקת ערבי התרמה בהם יופיעו אמנים והקהל "משלם" על ההופעה בבגדים. קוטנר השתתף בהפקת שני הפסטיבלים הראשונים.

נינט טייב, שהסכימה לפתוח את "פסטיבל בסוודר" הראשון בחורף 2009. בשנת 2010 הפסטיבל השני התקיים גם הוא במועדון "לבונטין 7" בהשתתפות אמנים ולראשונה גם חסרי בית סיפרו את סיפורם. בשנים 2011–2012 לא התקיים הפסטיבל, בין היתר בשל המחאה החברתית. דפני ליף הצטרפה למארגנים ב-2013. בשנת 2015, פסטיבל בסוודר 5, הצטרף לצוות ההפקה שהתרחב עם השנים גם המפיק והמוזיקאי רון דבני והפסטיבל עבר לראשונה למועדון הבארבי בת"א[1], כשבפסטיבל זה, בין היתר, השתתפו להקת הדג נחש.

השפעה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרעיון של "מחזור אורבני" הושפע ישירות מתרבות הנגד של שנות ה-60 ומפסטיבל "Burning Man", בנוואדה ארצות הברית, כשרוח הפסטיבל היא להעניק דברים לאחרים ללא תמורה. בנוסף, הפסטיבל גם הושפע מפסטיבל Live Aid, פסטיבל שהוקם על ידי המוזיקאי Bob Geldof והרעיון המרכזי בו הוא עזרה לאפריקה באמצעות המוזיקה[דרוש מקור].

רשימת אמנים שהשתתפו בפסטיבל לפי שנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נואמים בולטים: דודו וייזר, איציק ווינגרטן, רוני סומק, ד"ר שמוליק שיינטוך, ד"ר שלומית בנימין, עו"ד גיל גן-מור, אודי בן-ארויה מעמותת "לשובע".

חלוקת הבגדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הבגדים והשמיכות שנאספים בפסטיבל מחולקים לחסרי בית[3], לפליטים ולנשים בזנות. כמו כן, החל מהפסטיבל הרביעי, אוספת עמותת "לשובע" חלק ניכר מהבגדים ומחלקת בין ה"גגונים" השונים אותם היא מנהלת.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 פסטיבל תמורת סוודר למען ההומלסים, באתר ynet, 25 בדצמבר 2016
  2. ^ "פסטיבל בסוודר - "המוזיקה יכולה לשנות את המציאות ברחוב"". nana 10 - חדשות. נבדק ב-2017-10-26.
  3. ^ ליאור לוי, מה בא קודם? גירושין, אלכוהול, נידוי או ייאוש?, באתר ynet, 4 בינואר 2013